Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Bert,

Daca ai dat o balaceala cu spray si apoi ai suflat cu pistolul de aer, asa din plictiseala sau necunoastere, atunci ai garantia me ca maful ala e fut...de mana ta.

Incearca sa cauti ceva despre maf, senzorul maf, pe net sa intelegi cat e de sensibil dar nu discutii de 2 lei , si atunci poate vei intelege ce este un maf si cum trebuie sa te comporti cu el.

Sa fii sigu, sau ca sa ai sigurata intreaba un culeg ce are o masina apox identica sa iti dea maful prt o proba, si apoi vei fi mai sigur.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce e N18 si nici N75. Le inlocuiesc imediat ce le depistez. Sunt deschis la sugestii :) Bine acum sunt pe drum spre Buc, cand o sa ajung acasa o sa caut :) 

Pai daca maf-ul e dus, de ce in log pare ok? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateodata sunteti asa de greu de convins.....daca nu te pricepi, si daca esti Toma necredinciosul de ce nu apelezi la o reprezentata oficiala VW??

Astfel ti-ai creea singur mai putin stress si ai avea o masina ce ar functiona in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qBert

Roaga l pe colegul Excalade sa iti trimita o poza cu spray de curatat debitmetru pt.ca eu nu o mai am(e special pt asa ceva)binenteles daca nu l ai f..cu mana ta cum spune Rune caruia ii dau si dreptate cu maf,ai valoare si de 750 mg.la peste 3000 ture.

Pt.Rune

Nu te enerva pt.ca este duminica.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Nu stiu ce e N18 si nici N75. Le inlocuiesc imediat ce le depistez. Sunt deschis la sugestii :) Bine acum sunt pe drum spre Buc, cand o sa ajung acasa o sa caut :)

Pai daca maf-ul e dus, de ce in log pare ok? 

N75 si N18 sunt 2 electrovalve ce controleaza turbina respectiv Egr-ul. La tine aceste electrovalve se afla intr-un bloc de valve. Acela care ziceai ca il inlocuiesti maine.

Intra-devar maf-ul nu se recomanda a se curata, insa cu alcool izopropilic la unii au dat rezultate bune. 

Din fericire tu inca nu ai reusit sa-l distrugi deoarece masoara bine. Daca il distrugeai atunci masina nu iti mai tragea deloc.

Rezolva maine cu blocul de valve, verifica vacuumul sa nu aiba scapari si revn-o cu impresii. 

Ceea ce vad colegii ca masoara putin maf-ul e din cauza presiunii prea mici in turbina. ei daca vad la o piesa o valoare mai mica decat specified gata, ala e problema. Dar nu e chiar asa. O piesa poate influenta valoarea altei piese foarte usor. Trebuie doar sa iti dai seama care. 

Odata cu revenirea presiunii in parametrii isi va reveni si valoarea la debitmetru. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce spui ca MAF pare ok in log, din moment ce Rune ti-a precizat ca valoarea lui actuala trebuie sa fie peste cea specifica. Ori la tine peste 3000rpm, cade destul de bine valoarea actuala sub cea specifica.

N18 este valva cu "cap" negru, iar N75 e cea cu "cap" alb sau gri. Cel mai simplu este sa urmaresti unde pleaca furtunele.N18-EGR N75-actuator VNT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

La el e bloc de valve...nu sunt separate n75 cu n18. Sunt intr-un bloc de valve. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai schimb blocul de valve pentru ca nu il gasesc pe cel vechi. Imi place sa fac modificari/cozmetizari personal la masina. Personal cu ajutorul colegilor de pe forum. O sa caut detalii despre maf, acum imi e greu pe tel.

On Topic: mai am vreo 200km pana la Bucuresti, mai facem teste. Acum am scos mufa de la maf iar masina trage absolut la fel. Adica nu incantator. Nu trebuia sa simt o diferenta?

Modificat de qBert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Nu te enerva pt.ca este duminica.

 

 

Buna Romeo,

 

Imi permit acest Offtopic, nu ptr a ma eplica precum ca postarea a fost sau nu facuta sub influenta nervilor, cu riscul de a lua un avertisment.

 

In momentul cand nu ai cunostinte de mecanica/diagnosticare ( si nu ca om fi noi cei mai buni..pardon) si te decizi a adresa o itrebare pe un forum, ptr a clarifica situatia atunci ai 2 solutii:

 

1, ori ii crezi pe userii care incerca sa te ajute, asa cum pot ei, si pentru a putea sorta informatia iti trebuie anumite cunostinte de baza.

2, ori nu ii crezi si pui sub semnul intrebarii ceea ce ei iti spun.

 

Si atunci ce mai ramane?  Mersul la un garaj...si atunci de ce iti mai pierzi timpul sa intrebi forumul?

 

Scuzati off topicul  dar am impresia ca multi  nu stiu ce cauta pe acest forum de fapt, si sunt explicatii care se repeta la infinit.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Sorin

Eu am luat unul pt ca..(cineva stie)

Acum sa revenim la ale noastre

1.MAF comanda EGR(una din functiile lui)

2.mai putin gaz recilculat mai putina presiune in turbo

3.PAREREA MEA nu presiunea in turbo modifica valoarea MAF ci invers

4.daca gresesc A NU SE LUA IN CONSIDERARE

5.l as ruga pe Laurentiu sa ne explice cum se poate produce invers fenomenul scris de mine la pc.2

qbert

Incet,incet incepi sa le dai dreptate colegilor care ti au spus ca MAF nu e ok.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna curatare a MAF-ului e inlocuirea.Pana la inlocuire se poate curata cu acest produs.Costa aprox 40 ron.

post-74110-0-37279000-1393761653_thumb.j

post-74110-0-37354700-1393761663_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am sustinut ca e ok maful meu, nu stiu care e starea lui, de aceea am pus logul. Sunt explicatii contradictorii si stari contradictorii. Imi e teama sa nu dau 600 lei si masina sa mearga la fel. Am luat un maf de pe un A4 aceleasi coduri erau pe ele (doar unul era diferit) si masina a mers la fel.

Offtopic: fac mari eforturi sa raman ontopic! Cum spuneam mai sus colegii au concluzionat ca trebuie curatata turbina si am facut-o! Acum sunt discutii, asteptam sa ajungem la o concluzie. Propun inchiderea forum-ului si ne vedem la reprezentante. Baietii de acolo sunt super priceputi si calificati, ce spun ei e divin!

Modificat de qBert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic.

Sa nu crezi ca in reprezentante sunt"meseriasii meseriasilor"dar ce spun ei intradevar de multe ori"e divin/de neinchipuit".

O parere a mea e ca..pe acest forum sunt colegi care le pot da "lectii" multora din reprezentante.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

qBert@ mai jos ai schema furtunelor de vacuum

 verifica traseul furtunelor de vacuum,verifica egr-ul si electrovalva N18,fa o proba fara filtrul de aer si vezi ce valoare are debimetru,verifica cablajul debimetrului si intareste papuci de la mufa debimetrului,daca nici asa nu se rezolva tind sa ii dau dreptate lui Rune,debimetrul este obosit.

 

Ok,acum sa iti zic si cu meseriasii tai de la reprezentanta sti care o sa fie primul verdict care ti-l da:domne trebuie schimbat debimetrul si daca nu se rezolva problema dupa schimbarea debimetrului sti ce o sa iti zica:domne e o problema mai ciudata si trebuie schimbata si electrovalva N18,dome trbuie schimbat si egr-ul si daca nici asa nu se rezolva:domne trebuie schimbat blocul de valve si uite asa cu meseriasi tai de nu schimbi la piese de iti tocesti buzunarele la pantaloni si o sa pleci cu masina la fel doar ca o sa te doara capul cati bani te-a costat si problema ta era de la un amarat de furtun de vacuum la nelocul lui..............si asa ca abtinete cu propunerile si dute la reprezentanta ca aici se pare ca nu gasesti rezolvarea si poate ne spui si noua dupa ce vi de la reprezentanta de la ce a fost............imi pare rau ca sunt un pic rautacios dar.......

Vacuum hose schematic diagram G V BXE.pdf

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru schema si pentru sugestii. Si nu esti deloc rautacios, aceasta e si parerea mea, ba mai mult eu am avut un prieten care a lucrat in reprezentanta si..cunosc cateva fenomene incredibile. Eram doar ironic, dupa ce un coleg de forum cateva posturi mai sus ma trimitea la reprezentanta, ca sa am o masina chiar functionala.  :grrrrrr:

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt.qBert

Sa nu crezi ca cineva este rautacios,dar..Rune a avut dreptate,ori incerci/sortezi informatiile de aici,ori..reprezentanta.

Ai dreptate Valentin,nici unul nu sa gandit la"asezarea"furtunaselor de vaccum,care ar fi putut sa fie amestecate la montarea turbinei/egr/etc,asta ma facut sa mi amintesc de problema unui coleg de al nostru de pe forum care dupa ce sa saturat sa umble prin reprezentante a gasit in urma unei scheme trimise de mine(dupa ce si a expus pe forum problema) rezolvarea=CATEVA FURTUNASE INVERSATE.

Oricum astept sa vad rezolvarea lui qBert in reprezentanta.

Seara frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bert,

Dupa cum vezi fara o strategie bine gandita te invart in cerc si nici coi de la reprezentata nu vor fi buni si nici cei de pe forum ...si atunci ce faci??

eu nu vreau sa il contrazic nici pe Laurentiu, deoarece si el are dreptate spunand ca o presiune mai scazuta datorita unui turbo ce functioneaza incorect poate duce la o usoara scadere a valorii maf.

Dar in cazul tau trebuie sa incepi prin verificarea maf,egr,turbo si de ce sa sar la turbo cad e mai simplu sa incep cu maful ,deoarece este mai simplu de diagnosticat.

Dar deoarece pe aici sunt multi care au o idee de diagnosticat,si fiecare are ideile lui si technica lui, este imposibil sa urmaresti o anumita strategie.

Acum am inteles ca tu ai fost deja trimis la curatat de turbo,deci daca turbo nu e de vina maful e bun atunci ce sa fie...schimbi masina si gata.

Eu in prima postare ti am explicat numai cum se interpreteaza maful, apoi in urmatoare postare ti am pus maful sub semnul intrebarii, apoi tu ai povestit cum l ai curatat si suflat cu aer, si in acest moment eu am sustinut ca maful ptr mine nu mai prezinta nici cea mai mica garantie, deci nu datorita logului ci datorita interventiei tale.

In incheiere,ca deja mi am pierdut pre mult tip cu tine si nu am certitudinea ca te intereseaza ce spun, daca tu spui ca turbo este prospat curatat si lipsa de putere nu a disparut, mai mult ai inlocuit maf ul cu unul bun, in acest caz cauta ce ar putea obtura/limia trecerea aerului spre motor.

concentreazate asupra intercoolerului,verifica temperatura si eficienta lui.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bert

 

 

1.sa scoatem din calcul turbina pt.ca ai spus ca ai curatat o(banuiesc ca prin desfacere)si nu cu o carpa pe unde sa putut

2.maful tau precum a spus Rune e f....de mana ta(nici unul nu scapa dupa suflare cu aer comprimat)

3.egr spui ca e curatat(tot nu stim cum dar..te credem pe cuvant pt.ca este in interesul tau sa fi fost curatat cum trebuie)

4.furtunele/furtunasele vaccum sunt sunt toate ok(teoretic si asta pana o sa verifici schema lui Valentin)

5.cauta ce ar putea obtura/limia trecerea aerului spre motor??????(de luat in calcul sfatul lui Rune)

 

 

UITE DE CE RAMAN LA PAREREA COLEGILOR NOSTRI CA ITI TREBUIE UN ALT MAF

 

Senzorul de debit de aer (G70) sau MAF-ul informeaza ECU despre cantitatea de aer admisa care calculeaza cantitatea maxima de motorina ce poate fi injectata fara sa se produca fum in functie de regimul motorului cantitatea de EGR (Exhaust Gas Recirculation - gaz de esapament ce poate fi recirculat).

 

1.IN CAZUL IN CARE MAF-ul indica mai putin aer admis (senzor uzat) scade automat si cantitatea maxima de motorina ce poate fi injectata si respectiv PERFORMANTA MOTORULUI.

2.TOT MAF-ul monitorizeaza efectul comenzii valvei EGR.(mai mult EGR mai putin aer proaspat admis.....)

 

 

Din tot ce sa discutat pe acest topic,daca vrei o sa ti gasesti rezolvarea.

 

 

PS.

Daca o sa vrei lamuriri si despre rolul EGR, grupului de electrovalve,turbina,intercooler,etc o sa ti le dau.

 

 

 

 

Seara frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_ciurariu

LOG passat ADI.xls

 salut

ma poate ajuta cineva va rog cu interpretarea acestui log 

multumesc anticipat

Modificat de adrian_ciurariu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

adrian_ciurariu@

 

este ok dar poti incearca sa faci un log mai bun 1500-4000rpm - treapta III - acceleratia in podea(100%)....nu este rau nici asta dar nu te-ai dus cu pedala acc. pana  jos(83.9%)... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cutie DSG.Daca da wot maxim la 1700/1800 rpm cutia ai schimba treapta inferioara.Adi,cand ai timp,refa log-ul cu acceleratia 100% apasata si posteaza-l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca permiti Vali,

 

Ce e interesant il logul lui e pe intervalul unde are acceleratia la 83.9 , deci banuiesc ca era in WOT,  turatia creste  si turbo face un overboost de toata frumusetea, mai mult daca te uiti pe durata inregistrarii valorile la ciclul N75  nu prea se vad sa miste intre 80 si 20% ( EDC 16) .

 

Adunate overboost+ciclul redus la N75  mie imi miroase a geometrie blocata, dar una peste alta  la o masina de acest gen cine mai stie cate are modificari si imbunatatire are ....intelegi cred ce vreau sa spun.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

salut

o mica problema a aparut azi in mers, a inceput sa palpaie bobina portocalie :)

 

am mai cautat pe net, si am gasit doar daca e impreuna cu ceva la turbo, ceea ce mie nu mi-a dat nicio eroare

poate ma puteti ajuta cu o parere?

merci frumos

 

logul:

   Address 01: Engine       Labels: 03G-906-018-BMN.clb

Control Module Part Number: 03G 906 018 DK    HW: 03G 906 018 DK

  Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G    0432

           Software Coding: 0050072

            Work Shop Code: WSC 10164 599 58504

                      VCID: 71E3CB1D68B23B1

1 Fault Found:

005214 - Mass Air Flow during Regeneration too Low

               P145E - 006 -  - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 5

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 40

                    Mileage: 130891 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2000.00.00

                    Time: 17:42:43

             Freeze Frame:

                    RPM: 1760 /min

                    Torque: 24.0 Nm

                    Speed: 42.0 km/h

                        0.00 %

                        11.31 %

                    Mass Air / Rev.: 321.6 mg/str

                    Mass Air / Rev.: 566.8 mg/str

Readiness: N/A

 

 

Te paraseste debitmetrul de aer.

 

 

asa ma gandeam si eu. mai astept un pic sa vad daca mai face, sau daca mai apare si alta eroare. altceva teoretic nu prea ar pute fi, nu?

am gasit pe net ca daca da si ceva o eroare la turbo pot fi tot felul de alte valve?

merci

 

 

Nu cred ca e problema de MAF. Mai degraba EGR si/sau V157 (Intake manifold flap) nu lucreaza bine. Cele 3 componente depind una de alta si au rol important in regenerare DPF.

 

 

pai si nu ar fi dat eroare pe una din astea ? de ce da de maf?

 

 

Eroarea nu spune ca MAF este defect, ci ca fluxul de aer masurat de MAF in timpul regenerarii este mic. Asta se vede si la sfarsitul detaliilor erorii.

 

 

si asta e adevarat...

si atunci? ce sa fie?

 

 

daca debimetru are mai mult de 100000km  este mai simplu sa il inlocuiesti decat sa il diagnostichezi.

 

MAF ul masoara pur si simplu cat trece prin el!!  deci MAF ul nu poate decide cat aer intra in motor!!

 

Daca prin MAF trece mai putin decat trebuie atunci intrevin  alte chestii precum : galerie incarcata/obturata,  EGR defectuos etc

 

Bafta

 

 

pai ce spui tu se bate cap in cap. intai zici sa inlocuiesc debitmetrul (care costa in jur de 4 mil totusi, deci nu e chiar "simplu"). si pe urma zici ca de fapt ar fi altceva de vina?

eu ce mai cred? :))

 

 

Ar trebui sa vezi cum si cat lucreaza V157. Poate nu face cursa completa.

 

 

v157 este cea de sub egr?

in primavara lui 2013, cand am luat masina, le-am curatat pe ambele, nu pareau sa fie probleme

 

 

deci acest tip de defectiune incepe cu scaderea valorii MAF ului apoi  incarcarea EGR ului /galeriei  si se termina cu blocarea geometriei turbo.

 

Eu zic sa nu crezi deoarece asta se face in biserica , eu zic sa mergi la cineva competent si sa il lasi pe el sa decida.

 

 

Parerea mea este identica cu a lui cuiuda.

Este posibil ca valva EGR sa nu se inchida complet la regenerare sau clapeta de admisie sa nu aiba cursa completa. Primul suspect cred ca este clapeta de admisie, care trebuie sa se inchida/deschida complet. De asemenea, verifica si teava de EGR care uneste racitorul EGR si supapa

La oprirea motorului nu scutura?

 

 

clapeta este cea de sub egr?

nu stiu unde este racitorul egr-ului. egr-ul vine fixat intre acel corp care eu grd ca este acea valva/clapeta de care vorbiti voi si galeria de admisie.

mai are doar o teava metalica groasa cam de 1-2 degete care vine de sub motor, teava care a fost, de asemenea, inlocuita primavara trecuta, am reusit eu sa o rup cand am dar jos egr-ul :))

nu scutura la oprirea motorului. si vad ca azi eroarea nu a mai aparut in mers, am sters-o aseara. poate nici nu o fi incercat sa regenereze, e adevarat

merci

 

 

Da, ai identificat corect toate componentele in discutie (clapeta admisie si teava).

Eroarea nu ti-a mai aparut deoarece nu s-a mai incercat o regenerare. Eroarea ti-a aparut cand s-a incercat regenerarea. ECU astepta o anumita cantitate de aer aspirata, iar ea, potrivit MAF-ului, a fost semnificativ mai mica. Acum cauzele pot fi cele de mai sus

 

 

atunci nu am altceva de facut decat sa astept sa regenereze iar, sa vad daca mai e vreo problema

a, sau sa dau o regenerare fortata in weekend, ca e mai usor de lucrat ziua :)

 

poate avea cumva legatura cu motorina proasta? de cand am bagat ultima oara, am simtit mici ezitari la motor, de-abia sesizabile

 

merci

ok,a mai trecut ceva timp, situatia este aproximativ la fel, adica: acea eroare acum apare cam la fiecare drum, cand apare computerul taie puterea un pic la motor (se simte), cred ca trece pe valoare default la maf. dupa mai multe erori de-astea (mai multe drumuri) se aprinde si becul portocaliu care seamana cu un motor, care nu se mai stinge, decat cand il resetez cu vcds-ul. alta eroare nu mai apare. am dat azi jos furtunul de sub clapeta de admisie si am verificat-o. este deschisa la maxim. cu motorul oprit se poate misca cu mana. cand pornesc motorul ramane deschisa, dar nu o mai pot misca, cred ca o tine ceva deschisa. cand opresc motorul, vreo 15-20 de sec se aude un tiuit de la motor (se auzea intotdeauna, si inainte de probleme, si nu stiam eu ce e). cand se opreste acel tiuit, se poate misca iar clapeta, inainte, nu. pe vcds clapeta zice ca e ok, si sta mereu deschisa la 95-96% cand accelerez, sau orice as face. ar trebui sa fie vreodata inchisa? nu am verificat daca se misca atunci cand accelerez cu turbo scos, nu avea cine sa imi accelereze.

cam atat. vreo idee?

merci frumos

p.s. regenerarea cred ca s-a facut, pe vcds scrie incarcare 0%. am fost si la drum lung, eroarea/taierea de putere tot apare.

 

halp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma unei tentative de a verifica daca furtunasele de vacum sunt pozitionate ok, am ajuns la 2 concluzii:

1. e rece ploaia de afara

2. pozitia 4 din blocul de valve (Connecting pipe air filter/turbocharger - conform schemei postate de gctinvalentin) prezinta mare dop! Adica am scos capacul acela cu cele 6 furtunase (are 2 cleme), a fasait usor ceva pe acolo (era o diferenta de presiune pe undeva) si am constatat cu stupoare ca pe furtunasul 4 erau bobite de ceva, mizerie, iar corespunzator in blocul de valve era full. Am incercat eu sa suflu dar nu imi permite pozitia. O sa suflu maine cu un spray cu aer comprimat. Apoi mai vedem.

Intrebare: problema mea o sa devina offtopic, dar presupun ca sunt colegi interesati de rezolvarea finala. Mai postez aici?

Stima si mii de multumiri celor care m-au ajutat sa ajung in punctul acesta!  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Sigur ca da. Posteaza aici daca  ai rezolvat si cum anume. Poate alti cititori vor avea exact problema ta si atunci vor sti ce sa faca. Succes

 

apropo: incearca sa aspiri mizeria de acolo....nu sa o sufli...ca poate o bagi mai adanc pe acolo.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!