Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Pai....ideea este ca oi fi incepator...dar cu o procedura scrisa cap-coada si mai ales ca este vorba despre un lucru relativ destul de simplu(log in mers) ma descurc....cu ce nu ma descurc este cu interpretarea logului....sa stiu si eu cu ce problema ma confrunt...sa nu ajunga omul la service si sa il invarta aia cum vor ei....

 

P.S. Masina este a unui unchi care e mai fraier din fire si deja l-au cam dus cu zaharelul vreo 2 service-uri pana sa apeleze la mine....la primul la care s-a dus l-au curatat de vreo 20 de mil....ca e turbina....ca trebuie data jos si curatata si nici el nu mai stie ce i-au facut si pt ce i-au luat 20 de mil ca tot prost ii merge...al 2-lea service i-au zis ca este de vina EGR-ul si clapeta de acceleratie...si ca trebuie curatate si recalibrate....iar a dat ceva bani si tot nimic... :)

P.S.2. Am atasat fisierul in format XLS pentru o interpretare mai buna....daca este posibil...

P.S.3. Am vorbit cu CIPOS....il trimit acolo :D

 

 

Multumesc pt ajutor :D

Modificat de adytzurulz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai de un garajist versat  poti sa stii tu  mai mult decat el ca daca e sa te faca tot te face, doar stii garajistii si doctorii nu gresesc niciodata!!!

 

La interpretarea logului e mai simplu decat iti poti inchipui, ai la EGR canalul 003, si la turbo canalul 011  valori Specificate si valori  masurate/actuale,  deci  computerul specifica  o valoare si motorul trebuie sa ajunga la  valoarea specificata, deci daca valoarea actuala/masurata nu este aproximativ valoarea specificata atunci exista o defectiune.

 

Deoarece nu ai atasat logul in xls poti da un ochi pe log si compara valoarile  actuale cu valoarile specificate la MAF si la Turbo si apoi spune ce observi?

 

Mergi la Cipos cu toata increderea.

 

Cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Rune pt ajutor :)

Da....am fost asa de ametit ca am uitat sa atasez XLS-ul =)) scuzele de rigoare 

 

Acum incep sa invat :D

La canalul 11...adica la turbina am vazut problema...corecteaza-ma daca gresesc...

Pe coloana Boost Presure(specified) calculatorul specifica o valoare de presiune iar turbina are de fapt o presiune cu mult mai mare decat trebuie Corect? 

Ideea este ca nu inteleg de ce intra in limp, pt ca de la secunda 10.90 pana la 14.38 presiunea specificata este identica cu presiunea din turbina....

 

Informatiile astea or sa imi fie de mare ajutor si pt masina mea :D

 

 

Merci frumos inca o data 

 

 

P.S. Acum chiar am atasat XLS-ul :))

LOG_Passat_BKP_140CP (1).xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Ady,

 

Ptr a vedea mult mai usor valoarea presiunii masurate/actuala fata de  valoarea specificata de EDC , cel mai simplu este sa pui in grafic, fie ca folosesti Xcel ori VC Scope.

 

Aici ai varianta  Xcel:

 

Pe coloana Boost Presure(specified) calculatorul specifica o valoare de presiune iar turbina are de fapt o presiune cu mult mai mare decat trebuie Corect?

 

Corect si daca  dai un ochi la Cycle Duty  adica la ce face N75  vei vedea spres sfarsitul logului o valoare de 5%  , e la 3 valoari consecutive  de 5%  EDC induce Limp Mode  ptr a proteja turbo  de suprapresiune.

 

Ideea este ca nu inteleg de ce intra in limp, pt ca de la secunda 10.90 pana la 14.38 presiunea specificata este identica cu presiunea din turbina...

 

Nu presiunea specifica tre sa fie identica cu cea actuala ci invers deoarece  cea specifica este data de EDC, in functie de anumiti parametri si cerinte, iar cea actuala  indica ce executa turbo .

 

Dupa ce ai vizionat  graficul mai esti de aceiasi parere ca este identica? ptr o secunda da  dar apoi...potopul.

 

PS. ptr convertirea din CVS in XLS  ai aici  o explicatie, si daca  nu reusesti descarca de pe net Open Office , deoarece stie sa desfaca fisierele .cvs

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pt explicatie Rune....acum am inteles....

P.S. Am incercat si eu sa fac un chart in excel....dar nu mi-a iesit nici de-al dracu :(

 

Sunt dator vandut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci convertirea corect de la cvs la xls trebuie sa merga , si daca tot nu  atunci marchezi valorile si din coltul sus stanga  le formatezi ca numere.

 

geometria ta e undeva pe la mijloc blocata.

 

Cupleza VCDS ul la masina , selecteaza Basic Setings, test EGR, motorul se v a accelera la 1400 rpm si actuatorul incepe sa deschida geometria si sa o inchida, urmareste daca tija actuatorului face o cursa de 1 cm de la un capat la altul,  daca nu ai gasit suspectul nr1.

 

Acelasi test se poate face si la EGR  pentru a sti mai mult despre functionalitatea lui.

 

Aceste 2 teste BS 003  si 011 sunt foarte recomandate inainte de a face un log in mers, si daca arata ok atunci poti trece mai departe la Log in mers 003 010 011.

 

descarca Open Office ul  e mult mai intuitiv si mai putin incurcat la  treburi de acest gen..si e gratis!!

 

Cu placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu 2 logu-uri din cate imi dau eu seama debitmetrul ii cam obosit in rest stau ok?

post-69419-0-07659700-1392909647_thumb.p

post-69419-0-75430800-1392909655_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveti careva timp sa aruncati o privire pe acest log facut de cateva minute, este okay?multumesc mult

daca se poate sa imi spuneti cat mai repede ca sunt cu motorul desfacut ........

LOG-01 azi 21.02.2014.xls

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai am cam 2 randuri de filet, sper ca e ajunge, are tija mai lunga ca originalul si filetul mai spre exterior, noroc ca am pus si saibele , daca nu o sa fie de ajuns o sa ii mai fac filet sau dau jos contrapiulita si polizez, ma duc sa o modific si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mirceatm BINGO, Debitmetru! Il schimbi si refaci logul, abia apoi putem sa te ajutam cu alt sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Intrebare, daca log arata in felu urmator si masina tot parca nu trage cum ar trebui, ce ar mai trebui sa verific ? Ma gandeam sa schimb senzorul MAP si debimetrul. 

 

Turbo, furtunele de vacuum sunt schimbate. EGR si galeria de admisie curatate. 

post-61192-0-61325300-1393260856_thumb.j

post-61192-0-15751500-1393260861_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad,

 

logurile deja sunt destul de bune, dar daca ai impresia ca lipseste ceva incerca sa scurtezi tija de la actuatorul turbo, mergi din jumatate in jumatate de tura,  pana cand valoarea vea mai inalta la cycle duty  atinge  maxim o valoare de 80-85%  momentan ai  maxim 69.3%  deci ar mai fi loc de scurtat tija putin.

 

In rest .... butelie cu lack gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus, vreau sa uploadez si eu un log daca ma ajuta cineva cu interpretarea lui.
Golf 3 din 92, 1.8, AAM. In diagnoza imi arata doar blocul de masura 00.
Probleme: consum 14-16 in oras functie de aglomerati si afara 8.
 
Va rog sa imi spuneti daca controlerul 1h0-907-311 mai poate scoate si alte marimi decat in blocul 00 si mi-ar trebui un .LBL daca exista.
 
Merci

LOG-01-000-111-AAM.xls

Modificat de m0rius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am logul in mers care este de forma .csv si nu-l pot uploada, gen "you aren't permitte to upload this kind of file". Am incercat sa-l redenumesc in .xls (vazand ca alti colegi asa l-au putut uploada), doar ca atunci cand fac asta cuprinsul fisierului "se deterioreaza" si nu mai este clar. Ceva indicatii?

 

Multumesc.


Salut,

Am logul in mers care este de forma .csv si nu-l pot uploada, gen "you aren't permitte to upload this kind of file". Am incercat sa-l redenumesc in .xls (vazand ca alti colegi asa l-au putut uploada), doar ca atunci cand fac asta cuprinsul fisierului "se deterioreaza" si nu mai este clar. Ceva indicatii?

 

Multumesc.

Later edit: am reusit sa-l fac "vizibil" sub forma .xls

Ma poate ajuta cineva sa-l interpretez? Sunt curios daca valorile inregistrate sunt in parametrii normali.

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de illusions
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ilusion

 

mai intai de a reface logul citeste atent acesta postare http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

 

Tu ai facut cumva logul stand pe loc cu masina si accelerand?? deoarece ai o goaza de faze cu pedala  de accelerare la 0

 

din ceea ce am reusit sa vad miroase a geometrie blocata/infranata  de calamina  cred ca pe luneta masinii tale scrie  Multe salutari lui Cipos!!

 

citeste  refa logul si apoi mai vedem, si mai ales ca acum ai descoperit cum se pune pe forum...e mai simplu

 

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt informatii, se pare ca nu l-am facut bine.

Am dat "start" log si apoi am pornit din parcare cu masina vreo 10-15 minute, iar dupa ce am oprit in parcare am dat "stop" log. Daca mai pui si semafoarele pe care le-am prins..d-aia pare ca si cum am stat pe loc (chiar daca pe alocuri am accelerat pana la 3000 de rotatii/min).

 

Ms inca o data, acum ca stiu pasii corecti o sa ies pe autostrada.

Modificat de illusions
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Un mare semn de intrebare pentru mine :) passat 1.9 tdi 131 hp

Catre ce sa ma indrept ?

Turbina a fost verificata, curatata geometria .......

Furtunele de vaccum verificate si sunt ok

Test pe turbina, egr, .......   ok

Debitmetru pare ca e defect dar am facut loguri cu 3 debitmetre si tot asa.

log passat.xls

Deja sunt in ceata

Sa fie problema cu senzorul MAP ? acolo vad ca mai mult de 65% nu urca

 

Un sfat ar fi bine venit

Multumesc

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cele 3 debimetre au fost toate noi sau SH?

 

Daca au fost SH au fost luate de pe o masina ce functiona perfect  ?

 

Valoare 60% se refera la ciclul pe care il face actuatorul comandat de N75, si daca vrei sa mai urce putin trebuie sa mai scurtezi tija actuatorului, dar nu exagera...

 

Sfatul meu mergi si cumpara un maf nou de la magazin cu garantie si nu vei regreta, stiu ca e 400 dar nu astepta de la un maf sa functioneze corect 10 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si golf 5, passat b6..etc ce EDC au?

Va salut. Un passat b6 2.0 TDI BKP ia limpla turatii mari si am atasat 2 log-uri (in primul log este si eroarea).

Geometrie blocata sau actuator blocat/spart. 

 

 

Va salut. Un passat b6 2.0 TDI BKP ia limpla turatii mari si am atasat 2 log-uri (in primul log este si eroarea).

PVa salut colegilor ! Log-urile postate de Planetara sunt ale mele ! ... si gata...am rezolvat ! ....am fost la CIPOS ! Actuator "muci" (exact vorba meseriasului) si geometria blocata....ambele schimbate 650 lei (400 geometria+250 actuatorul)...foarte rapid , cam 1,5 ore, mai mult am facut pana am gasit atelierul lui Cipos !...la intoarce ..am facut o escala spre Germania si am dat 180 in ea (pe autostrada in Germania - fireste)  si merge super...si surpriza...consumul a scazut de la 6,7 mixt (cand lua limp la 3000 rpm)  la 5,3 ! Scuze daca am postat aiurea! 

 

verifica seria!!

 

 

Gollful V a iesit in Nov 2003  si a fost inlocuit de Golf VI in Okt 2008  deci primele  sunt  mai mult ca sigur cu EDC 15 deoarece norma Euro 4 intra din Jan 2005

 

Deci undeva intre 2003  -  2005  nu e modelul care spune ce EDC ul are masina ci seria EDC ului.

 

Si inca o intrebare cum  reuseste un turbo cu o membrana sparta sa faca suprapresiune???

@Rune...ai vazut ca se poate?

Atentie la dezinformarea userilor....unii o pot lua de buna. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai iesit victorios BRAVo dar flori nu ofer...

Laurentiu tu nu ai inteles din discutie un singur lucru si anume ca ptr a decide daca este un EDC 15 16 sau 17 nu este decisiv modelul ori motorizarea ci important este seria scrisa pe EDC ori afisata de VCDS.

dar daca tu de bucuri de lucruri mici .....eu cum am spus nu ofer flori

Sper ca un moderator sa.ti incercuiasca cu lauri postarea in rest toate bune

mai mult ca planetara imi trimisese logurile lui roby pe e-mail si intre timp am ajuns in stadiul sa diferentiez un 15 de un 16 din log fara a mai cauta dupa serie.

Si ca sa iti clarifici problema asupra actuatorului da un telefon la Cipos si intreaba exact ce semnifica un actuator muci.

Cat despre dezinformare......hai sa fim seriosi....sau reciteste ti postarile mai vechi....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cele 3 debimetre au fost toate noi sau SH?

 

Daca au fost SH au fost luate de pe o masina ce functiona perfect  ?

 

Valoare 60% se refera la ciclul pe care il face actuatorul comandat de N75, si daca vrei sa mai urce putin trebuie sa mai scurtezi tija actuatorului, dar nu exagera...

 

Sfatul meu mergi si cumpara un maf nou de la magazin cu garantie si nu vei regreta, stiu ca e 400 dar nu astepta de la un maf sa functioneze corect 10 ani.

Salut

Azi am incercat si cu un debitmetru nou pierburg si aceasi problema.

Urca cateva secunde si dupa aceea pana ajunge turatia la 3800 MAF-ul actual scade pana pe la 500 mg/str

Deja mi-am prins nasul :) Am incercat si fara filtru de aer si tot asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va uitati si la log-ul meu? E primul meu log si sunt si incepator in vcds, problema e ca nu prea trage masina si erori nu am pe engine,  e vorba de Audi a4  b5 1.9 tdi 66 kw, motor AHH. Multumesc!

LOG-01-003-010-011.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!