Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Am si eu nevoie de putin ajutor legat de un motor BKD de pe un Golf 5 la care cateodata (destul de rar) apare defectul urmator si intra in limp mode:

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
            P0234 - 000 -  - 
             Freeze Frame:
                    RPM: 2772 /min
                    Torque: 352.0 Nm
                    Speed: 114.0 km/h
                    Load: 98.4 %
                    Voltage: 14.14 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2254.2 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar
As dori sa mentionez ca masina ajunge frecvent (zilnic) la peste 4000 rot/min (si merge foarte bine), s-a curata EGR-ul, s-a inlocuit senzorul de presiune si totusi a mai aparut odata dupa toate acestea.Am atasat si un log la care as dori ceva ajutor la interpretare ( presiunea furnizata de turbo este la valoarea maxima pe toata gama de turatie!!!!)

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emi,

 

dar ce ti-a facut saraca masina de o turezi  zilnic la 4000 rpm? cu ce a gresit?

 

 

De ce va bateti joc de masini in halul asta ...nu voi intelege niciodata...ori poate sunt prea batran ptr asa ceva.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze am anexat un alt fisier referitor la log, dar am revenit cu cel corect.

Intrebarea mea era referitoare la defectul P0234/16618, daca valorile obtinute adica presiunea furnizata de turbo care este la valoarea maxima ar rezulta ca necesita curatare la turbo.

 

 

 

Off topic Rune

Din punctul meu de vedere daca masina a fost construita sa functioneze pana la 4500 rot/min ea trebuie sa ajunga acolo si nu consider ca este o bataie de joc.

LOG-01-003-010-013.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 valori consecutive de 4.8% la cycle duty si motorul nu intra in Limp Mode???  asta miroase a tuning.

 

Scuze nu ma ocup cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin eu din cate stiu, nu cunosc sa aiba tuning.Cel putin nu facut de mine, deoarece masina a fost adusa din Germania de vreo 3 ani la 140000km acum are 190000km si intretinere ca in manual

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emi99

...4000-4500 rot/min, asa "by default", in fiecare zi? :censur:  Pai odata la ITP mi-a turat-o ala pe la 4700 si am vrut sa-i rup capu'... :icon_cool:

E totusi diesel si un 3200-3400 este arhisuficient .... 2700-2800 folosesc eu de obicei. Da fiecare cu stilul lui..si vorba lui Rune: poate sunt prea batran pentru unele chestii  :frigbaitata:

 

si, in alta ordine de idei,  pentru ca se apropie sarbatoarea Sfantei Nasteri a Domnului Isus,  va doresc tuturor colegilor de forum Sarbatori fericite

alaturi de cei dragi,  sanatate multa, atat voua cat si bietelor masini care va cara toata ziua :icon_confused: , bucurii si multumire sufleteasca...

 

CRACIUN SI SARBATORI FERICITE !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Ro!

 

Craciun fericit si imbelsugat la toata lumea!

 

Sarbatori Fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarbatori fericite la toata lumea !

Am atasat si eu un log in treptele 2,3 si 4.Masina este o Skoda Octavia 2,1.9 TDI 77kw.Probleme mari nu am cu ea, numai ca parca nu mai trage ca acum 1 an cand am cumparat-o.

Maf-ul pare putin obosit ? Daca l-as schimba as simti vreo modificare majora?

De asemenea pe la 2000 rot/min, turbina are 2470 actual si specificat 2040. Nu am limp.E in regula ? Probleme in timp ?

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul este bun.

 

ai suprapresiune - de regula, se da jos si se curata geometria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iam8av,

 

ai mirosul fin...e cum zici tu o chestie de timp, acesta este cancerul motoarelor TDI  sau in termeni technici recircularea gazelor.

 

Intradevar MAF ul pare bunisor iti dai seama prin faptul ca dupa 3000 rpm  valoarea MAF actual ramane peste 900 mg/str

 

Presiunea turbo actual  arata la inceputul WOT ului o intarziere in primele 3 sec apoi urmeaza un overboost de toata frumusetea ce face aprox  400mbar ( un overboost poate fi maxim de 100 mbar) , din punctul meu de vedere acest comportament este specific atunci cand EGR ul inchide  intarziat datorita mizeriei /depunerilor.

 

Cel mai simplu este suspendarea EGR ului cu o tabla ptr a avea certitudinea ca e EGR ul , si cea mai complicata varianta este de al da jos curata bine verifica daca valva inchide corect, daca citesti postari mai vechi vei vedea ca multi au acesta problema.

 

Un alt motiv poate fi si geometria incarcata cum spune si Florin, si aici poti sa iti dai seama datorita ciclului actuatorului care la tine variaza intre 80% si 30%, si acesta valoare trebuie sa cada , la un turbo sanatos, pana undeva pe la 15% (EDC 16)  deci se vede clar ca undeva agata.

 

Daca curati numai turbo nu ezita sa curati si EGRul  deoarece intr-un an doi e din nou blocat turbo, daca curati numai EGR nu trai cu speranta ca geometria se poate debloca in timp...cateodata se intampla dar nu e regula.

 

Daca te decizi sa curati turbo apeleaza la cineva care stie ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in urma celor 3 erori stocate pe motor, imi poate spune cineva care ar putea fi problema.....

 

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BLB.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BF    HW: 028 101 185 0
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG  9553
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 24759 133 62196
                      VCID: 68D4BAFE6429CD5C
3 Faults Found

16787 - EGR Valve (N18): Malfunction
            P0403 - 000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame
                    RPM: 1659 /min
                    Torque: 144.0 Nm
                    Speed: 37.0 km/h
                    Duty Cycle: 68.3 %
                    Voltage: 12.62 V
                    Mass Air / Rev.: 720.0 mg/str
                    Duty Cycle: 0.4 %
                    Bin. Bits: 00000000

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
            P0101 - 000 -  -
             Freeze Frame
                    RPM: 1554 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 50.0 km/h
                    Temperature: 32.4°C
                    (no units): 80.4
                    (no units): 1.28
                    Temperature: 52.2°C

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
            P0234 - 000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame
                    RPM: 2541 /min
                    Torque: 108.0 Nm
                    Speed: 78.0 km/h
                    Load: 58.8 %
                    Voltage: 13.60 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Absolute Pres.: 1499.4 mbar
                    Absolute Pres.: 1846.2 mbar

 

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cridaia,

 

LA tine este un exemplu perfect al cancerului motoarelor TDI

 

MAF, ERG, Geometria turbo.

 

Mai bine de asa, pentru a intelege ce ai de facut, nu se poate!!

 

Craciun Fericit!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spre bucuria mea, nu e la mine..........e vorba de un A6, la care nu stie ce are de facut....martor motor aprins si cand vrea ea, iti da in "nas" si tot cand vrea ea, isi da drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci schimba MAF ul , EGR ul schimbat ori curatat, Turbo curatata geometria variabila, si apoi  are din nou o masina functionala.

 

Craciun Fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Rune si Florin ptr raspunsuri.

S-a intamplat ca acum 2 saptamani sa am pete de ulei pe la EGR si atunci l-am dat jos si l-am curatat.Clapeta sigur functioneaza corect.

Deci cred ca ramane de curatat turbina.

O zi buna si Sarbatori Fericite la toata lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

S-a intamplat ca acum 2 saptamani sa am pete de ulei pe la EGR si atunci l-am dat jos si l-am curatat.Clapeta sigur functioneaza corect.

 

Daca cauti vei gasi ca pete de ulei la EGR = EGR se inlocuieste cu unul nou!! deoarece datorita uzurii ghidajului, de la axa supapei, vei pierde presiune turbo pe acolo, ok vei zice  dar nu e mult,  dar e o pierdere.

 

Deci pune bani deoaparte si in viitorul apropiat schimba EGR ul , opteaza ptr unul nou deoare unul SH poate  avea acelasi defect.

 salut,sant si eu nou pe aici si am o problema cu un alh de 90 de cai ,imi intra in limp dupa 3000 de ture am facut si un log daca ma poate ajuta cineva      

 

Curata EGR ul si Geometria Turbo.

 

Si daca revii cu loguri dupa curatare nu uita sa prinzi in log si grupul 003 deoarece da o informatie despre starea MAF ului.

 

Deoarece la tine EGR ul si Geometria Turbo nu arata bine  trebuie sa diagnostichezi/verifici si MAF ul

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de sfaturi ,egr este curatat,admisia am dat-o jos si am curatat-o ,maful e nou bosh ,ramane doar geometria de verificat,a fost blocat axul de geometrie undeva la jumatatea cursei nu se ducea la maxim in sus pana la surubul de stop ,l-am mai dat cu w40 si acum merge bine doar ca cateodata intra in limp ,si aveam eroarea de turbo ,probabil ca agata gheomeria in interior ,am facut o programare la o curatare de turbina dupa 7 Ianuarie,revin cu informatii .La multi ani si un an nou fericit si fara incidente .!!!!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, furtunele de vacuum se considera si cele groase care intra si ies din turbo , sau cel de la EGR la intercooler? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Pe alea circula aer sub presiune. Daca ai scapari pe traseul ala, maisna trage prost si scoate fum. Se aude si un fasait la motor.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt clarificare. Vreau sa inlocuiesc furtunele de vacuum cele cu material textil si nu stiam daca furtunele cele groase trebuie schimbate si ele. Dupa ce pornesc, se aude un fasait si turbina fluiera dar nu pot sa depistez locul, asa ca m-am gandit sa schimb toata tubulatura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude imediat dupa ce poernesti sau dupa ce o lasi la relanti 2 min ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude imediat dupa ce pornesc. Am mai observat ca daca stau la relanti cateva minute, incepe sa se auda un vuiet ca si cum s-ar deschide ceva valva. Daca apas acceleratia dispare. Am reusit sa reproduc zgomotul cu output test , pe canalul 11. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si a mea. Incearca sa scoti furtunasul de vacuum de la capsula turbo si daca dispare acel vuiet, e de la turbina. Dupa cateva minute se inchide EGR si din cazua asta incepe sa vuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

 

Revin si eu dupa ceva timp cu problema la passat-ul lui cumnata-meu, eu cred ca e ca si la mine la golf, tot debitmetru, dar am nevoie de confirmarea voastra si de codul debitmetrului, Pierburg caci asa m-ati sfatuit si pe mine acum un an... :icon_confused:

 

Masina e Passat B5 2002, motor 1.9 AWX, 96kw,

Logul l-am atasat, dar nu l-am ordonat caci nu am excel instalat :( , sper sa il puteti citi...

 

Multumesc mult si astept vesti...

1.xls

2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!