Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

da si asta ar fi o varianta inainte de a te apuca de schimbat ori de reglat, daca ai posibilitate incerca sa schimbi dar cu conditia sa fii sigur ca MAF ul e bun, si tine cont cum de multe ori am spus MAFul dupa 100000km e mai scump sa il diagnostichezi corect decat sa il schimbi.

 

Daca ai posibilitatea fa te rog un Basic Setings 011 sa vedem cum au reglat actuatorul,  si daca tot esti pe acolo fa si un BS 003  asa informativ sa vedem ce zice EGR ul.

 

daca poti pune in grafic presiunea turbo  specific /actual si turatia motorului vei vede clar ca la 3000rpm presiunea masurata cade sub presiunea specifica, deci este clar ca ECU limiteaza injectia , de ce??  mai trebuie sapat,  apoi dupa ce motorul trece de 4000rpm  presiunea Specifica turbo  incepe Zig-Zagul, cum sa comportat masina dupa ce ai trecut de 4000rpm  iti mai aduci aminte cumva??

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana saptamana viitoare nu pot face nimic deoarece sunt la servici iar masina este acasa.

Am niste imagini cu EGR-ul daca te ajuta.

post-86257-0-27915300-1386693393_thumb.p  post-86257-0-50279600-1386693443_thumb.p 

post-86257-0-91014400-1386693994_thumb.p

Modificat de nyky85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci Egr ul pare a fi bun deoarece valoarea la OFF este dubla fata de valoarea la ON.

 

La modelele mai noi Euro 5  EGR ul este mai bine controlat si se infunda mai rar decat la Euro 3,4

 

daca ai putea face rost si de la grupul 011  sa vedem cum e cu tija.

 

Pe mine ce ma deruteaza cel mai tare la motorul tau este comportamentul presiunii specifice dupa ce treci de 4000 ture, de asta te-am intrebat deja  care a fost comportamentul motorului dupa ce ai trecut de 4000 rpm ..dar vad ca tii secret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ca se comporta normal nu am observant anomalii dupa 4000 de ture. In grupul 011 o sa fac poze sapt viitoare si o sa le postez. Multumesc mult pentru raspunsuri.


Salut Valentin si multumesc frumos pentru raspuns si PM.

 

Aseara am reusit sa fac un log in mers pe o masina indentica ca a mea (2.0 tdi, CR -CBAB si DSG) cu kilometraj asemanator (aprox 160 mii a mea- 150 cealalta)

 

Masina nr 2 livreaza aceleasi valori la maf si turbo... chiar am ramas surprin ca lucreaza aproape identic.

 

Pentru o imagine mai bune, in execelul atasat, am facut un colaj cu cele 2 loguri in paralel, iar in urmatoarele sheeturi am realizat graficele incarcarii turbinei si ale maf-ului. A se refera la masina mea, C se refera la cealalta masina.

 

E interesant de observat...

 

O sa realizez un log si in treapta a 4 cu prima ocazie cand voi iesi din oras. Oricum nu ma voi apuca de schimbat nimic la masina in acest moment.

 

 

O zi buna tuturor!

attachicon.gifLOG 3 10 11 mixat 14 iun.xls

Am gasit aici un log facut  la 2 motore CR CBAB. Din cate vad debitmetrul se comporta la fel anomalia este la turbina la mine. Tind sa cred ca tot reglajul geometriei este de vina.

Inca o precizare cutia este DSG, sar putea ca dupa 4500 de rot/min sa fi schimbat treapta iar eu sa nu fi sesizat cu toate ca era pe manual.

Modificat de nyky85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si eu un log in treapta a 4-a, masina nu trage bine , dupa o curatare a turbine ma tot chinui sa reglez tija de la actuatorul turbinei.

Am schimbat si MAF-ul cu unul second.

post-25908-0-12164500-1386697112_thumb.j

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat

 

tu mergi pe principiul  Am sarit din lac in put si imi face placere sa invart tija.

 

De aia ai MAF specific si masurta , adica valoarea masurata trebuie sa fie foarte aprope de valoarea specifica, e da un ochi la coloana D unde valoare specificata  este de 850 mg/str si coloana E unde valoarea masurata este mult sub valoarea specificata.

 

In alta ordine de idei  MAF SH  folosibil poate gasesti 1 / 1000 , sau daca iei SH monteza si fa un log daca valoarea masurta este mai mare de 850  900 atunci e ok altfel nu.

 

Schimba maful ca te faci de ras.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am facut si eu un log la turbina mea. Simptome: nu trage parca cum ar trebui si de obicei sub 2000 rpm e cam moarta....nu intra in limp mode doar ca fluiera. Mecanicul a spus ca nu are nimic. Vreau sa o schimb, ce parere aveti de log? De 

De logul meu ce parere aveti? 

 

post-61192-0-13294400-1384794753_thumb.j
 
Am verificat furtunele de vacuum si sunt ok. Valva N75 in output test, canalul 11 se vede cum misca tija actuatorului. Se poate sa fie geometria blocata?
Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat nu pot sa pun mana pe tija nu iti pot garanta ca geometria este sau nu blocata.

 

Dun lucru iti pot spune clar, un ciclu N75  care incepe de la 45% si sare la 94%  are numai 2 motive, ori o geometrie blocata ori o tija mai scurta decat isi poate imagina un om normal, cu alte cuvinte un tuning la coltul blocului.

 

Fa un output test  Basic Setings 011 si spune ce  valoari ai la  Turbo ON  si Turbo OFF .

 

3 valori consecutive de 94.4% semnifica limp mode   tu esti la 2 mm de limp mode.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am achizitionat si eu o interfata am facut un log, aveti ceva de spus ?(referitor la problema cu dezamorsarea pompei ,ca ba porneste ba nu porneste)

si o intrebare am de ce nu imi apar in measuring block si celelalte casute doar in prima ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Ma gandesc ca doar pentru atata ai platit! :D


Cum ai reusit sa faci log la cinci grupe ???1-3-4-12-13  Log-ul se face la grupurile  3-10-11 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la advanced measuring blocks,restul nu imi arata si celelalte valori decat in prima casuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles! Problema e intre interfata si ECU. Tu pe care o suspectezi? Incearca cu alta interfata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe cineva priceput in zona ta .Vezi in aria prestarii servicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe niciuna ca nu ma pricep 

Scuza-mi indiscretia dar de ce ai cumparat interfata???

 

Inainte de a cumpara o interfata incerca sa intelegi functionarea acestui motor deoarece numai atunci vei putea interpreta datele oferite de VCDS.

 

Ori poate tu astepti sa iti spuna VCDS vezi ca masina porneste greu deoarece ai furtunele de alimentare poroase si se dezamorseaza pompa......asteptare placuta.

 

Si daca totusi te intereseaza, ceea ce nu e gresit deloc, atunci incepe cu topicul " cum sa folosim VCDS ul" si nu cu acest topic.

 

Deoarece daca citesti acest topic de la inceput vei vedea ca au fost multi care au incercat sa ajute pe ceilanti la interpretarea rezultatelor dar in acelasi timp vei vedea ca au fost si multi care au renuntat deoarece defectele sunt mereu identice si nimeni nu cauta rezolvarea, toti vor rezolvarea in ultima postare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un golf 4 AXR 101 cai dupa anularea EGR cu flansa a inceput sa ia limp si sa fluiere turbina inclusiv la relanti. Am facut un log.

17965 - Charge Pressure Control 
            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

LOG Golf AXR.xls

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mine arata mai mult a geometrie blocata ceea ce se vede in logul postata de tine, ori posibil si o comanda gresita a geometriei..un arc rupt in actuator, un N75 blocat si chiar un senzor de presiune defect.

 

Pentru a vedea daca EGR ul functioneaza corect poti apela la acest tric de a suspenda EGR ul dar asta cere un log inainte de suspendare si unul dupa pentru a putea compara..ceea ce ai postat tu este un log dupa suspendare dar presiunea mare pe care o face turbo poate veni de la alta chestie.

 

FA un Basic Setings 011 sa vezi daca geometria, actuator, N75 lucreaza corect.

 

Si cauta un senzor de presiune pentru o proba.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am facut basic pe 11 si nu se modifica deloc presiunea intre ON si OFF. Omul nu mai poate sa puna EGR in functiune deoarece avea teava de recirculare sparta si ii patrundeau gaze de esapament in cabina. Dupa ce i-a pus flansa pe galeria de evacuare si alta pe EGR a inceput sa ia limp la greu. Lua si inainte dar foarte rar. Oare ia acuma din cauza anularii EGR, si inainte sa fi fost la limita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca la basic setings nu ai nici o schimbare intre presiunea la ON si OFF atunci:

 

Turbo nu are geometria, actuator, N75,  montate!?!?!?

 

Dar tu te-ai uitat daca tija misca??

 

Pai e clar ca inainte lua Limp mai rar deoarece tubul era spart si presiunea avea pe unde sa scape dar acum cand ai infundat teva sparta presiunea creste.

 

Verifica geometria, verifica MAP ul .

 

Omul mergea inainte cu SDI e clar ca turbo e incarcat cat incape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci masina acum trage foarte bine pana sa ia limp. Mult mai bine ca inainte. O sa ii zic astazi. Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciao,

Am reusit sa fac un log in mers. Primele 2 WOT-uri sunt in a 4-a ultimele 2 in a 3-a.

Nu ma prea pricep dar il pun aici pentru ca am ceva probleme. Fluiera turbina, cateodata trepideaza la relantiu, consuma mult in opinia mea (11,5 % in oras). Am facut un group 03/10/11 si unul cu group 4. Sunt si grafice la baza Sheeturilor (am pus 4 sheeturi)

Merci mult de feed-back.

Florin

Bora_AJM_groups_03_10_11.xls

LOG-01-03F-04F-10F.xls

Modificat de joflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca interpretez ceea ce ai scris ar suna cam asa:

 

Fluiera turbina- tine de usura turboului un Basic Setings 011  ar putea spune mai mult, daca presiunea la turbo OFF este mai mica decat presiunea atmosferica atunci ai vinovatul.

 

cateodata trepideaza la relantiu: poate fi un indiciu in directia EGR blocat, adica ramane deschis cand nu trebuie, ori cablurile de la injectoare.

 

consuma mult in opinia mea: se poate trage de la un MAF imbatranit, precum si de la o combinatie intre maf egr turbo si aici fiecare cu problema lui.

 

 

In logul in mers se poate deja destul de bine analiza cum merge motorul, si daca urmaresti liniile actual/specified intake presion  vei vedea singur problema.

 

Problema consta in zig.-zagul care il face linia actual intake presion, si acest zig zag poate veni de la 2 chestii  1, MAF  2, Geometrie care agata, clar over/under boosturile sunt mici dar nu sunt normale.

 

Maful daca controlezi mai departe arata valori de peste 950mg/str  dupa 3000 rpm  deci cu alte cuvinte este OK

 

Deci in cazul tau ramane geometria turbo care agata.

 

Fa un Basic setings 011   si atunci  vei putea vedea daca fluieratul vine de la uzura vine de la turbo si daca geometria agata.

 

Comportamentul EGR ului arata destul de bine in log de aceea nu il suspectez.

 

 

 

UIte ca mai gasesc detalii despre masina ta!!!

 

- parca trage in mici hopuri - viteza 1 si cateodata a 2-a cand accelerez constant nici domol nici agresiv...... poate veni de la MAF
- parca corectia pe injectoare e mai mare ca inainte de la max +0,45 la un max +0,56 pe cyl 3.
- in mod sportiv trage la fel de bine
- parca e la fel de zgomotoasa (dar am racordul flexibil rupt)  asta poate influenta destul de tare comportamentul turboului personal nu stiu ce valoare informativa are un log facut la o masina cu esapamentul spart intre turbo si kat....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Rune,

E poate si de la uleiul 2T desi nu cred.

Totusi MAF-ul arata cateodata cantitati duble decat standardul ca si cum EGR-ul ar fi blocat pe inchis...

Oricum urmatorul pas este sa rezolv toba si sa monitorizez uleiul la joja. Apoi mai fac un alt log in mers.

Stima,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu uleiul nu o cred deoarece eu folosesc de mai bine de 120000km asa ca scoate din ecuatie uleiul.

 

Eu zic rezolva problema cu esapamentul si apoi gandeste mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la garanţie se duce cel care a cumpărat piesa, însoţit de foaia de montaj a mecanicului şi documentele legale ale service-ului. Dacă omul a venit la mecanic cu piesele lui, logic că l-a trimis la garanţie. Una e garanţia pieselor, alta e garanţia montajului!

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!