Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Da, cam asa pare..... poti incerca cu unul de proba, sa vezi daca se sterge eroarea - mai mult ca sigur ca da.

 

Pierburg e mai adaptat aerului plin de praf de la noi, Bosch - se misca mai bine masina cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

 

Am si eu o problema cu un Golf 4 1.9 TDI ALH ,an 2000, si anume ca nu vrea sa mai traga.. Cand intru in depasire cu ea trebuie sa intru lansat si turat "blana" ca sa depasesc un tir cu ea. La drum intins merge cat de cat, am prins si 180 cu ea pe autostrada dar foaaarte intins.Tin sa mentionez ca am schimbat debitmetrul acum 8 luni cu unul Bosch nou-nout, deci nu se pune problema sa fie de la el, N75 vara asta schimbat cu unul nou, intercooler nou, pompa vacuum si ea schimbata, aveam probleme cu cea veche, imi scapa vacuum pe la stut,egr curatat in vara asta, conductele de vacuum de la turbina si intercooler toate date jos,curatate,etansate,nu sun fisurate sau sa scape aer,furtunasele de vacuum schimbate si ele acum 2 saptamani, pe test nu imi da nici o eroare.Am fost la mecanic sa imi curete geometria de la turbo dar nu a avut ce sa ii faca pentru ca era buna,actuatorul si el este foarte bun.Stau si suspectez senzorul MAP,care l-am luat second acum 4-5 luni cand am luat si intercooler-ul,mecanicul mi-a spus ca s-ar putea sa fie "decalibrat" sau sa nu citeasca bine presiunea.Nu stiu ce sa mai fac,sa ii iau alt senzor MAP,daca asta e bun si am alta problema si il iau degeaba si raman cu el.. Am facut un log in mers cu treapta a 3-a care il atasez la postare.

Astept raspunsuri din partea dumneavoastra si daca nu va este in clar cu logul sau aveti nelamuriri va stau la dispozitie cu explicatii pentru ca nu stiu ce sa-i mai fac.

 

Multumesc!

post-106982-0-42049300-1382607550_thumb.

Modificat de ionut91tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce se vede in log, ai suprapresiune. Deci, ori ai actuatorul reglat aiurea - daca s-a umblat la el, ori geometria imbacsita - am vazut ca ai scris ca nu e cazul....

 

fa rost de un MAP de proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asa pare..... poti incerca cu unul de proba, sa vezi daca se sterge eroarea - mai mult ca sigur ca da.

 

Pierburg e mai adaptat aerului plin de praf de la noi, Bosch - se misca mai bine masina cu el.

Ieri am schimbat debitmetrul cu unul nou Bosch , a mers perfect pt ca era cald afara , azi dimineata la fel ca inainte nu a mai mers iarasi fara turbina. Trebuie sa intru dinou cu Vag Com sa sterg ceva erori sau ar fi trebuit sa mearga si fara . Ce as mai putea sa verific?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

 

...Am si eu o problema cu un Golf 4 1.9 TDI ALH ,an 2000, si anume ca nu vrea sa mai traga...

 

 

In log se poate observa ca valorile MAF oscileaza odata cu presiunea citita de MAP.  Cand s-a dat jos turbina pentru curatare s-a verificat starea actuatorului? Ma gandesc ca in timp scapa putin vacuum si de asta presiunea scade. Testeaza capsula cu o pompa de vacuum si urmareste daca e ok membrana.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu s-a mai dat jos pentru curatare.Capsula de de vacuum am "testato" cu metoda romaneasca,adica cu gura si e ok.nu scapa vacuum..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu scapa vacuum nu inseamna ca actuatorul e bun.Se verifica cu manometru.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit dragi colegi sa rezolv problemele masinii mele dupa o luna si jumatate.Va impartasesc si voua aventura mea pentru a nu mai trece prin ce am trecut eu.       Ramaneam fara apa simptom clar ca ar fi garnitura de chiulasa .Am schimbat garnitura de chiulasa dupa care masina nu mai vroia sub nici o forma sa mai traga.Am schimbat tot incepand maf, map,valva n75,verificat turbina dar nimic.Corectia injectoarelor era in limita normala ,nu depaseau +sau - 65 . Am fost la Cipos care mi-a restrans cautarile spunandumi ca ori am distributia nepusa la punct ori injectoarele cu probleme.Am verificat distributia care era ok si in final am incercat de la cineva 4 injectoare de 101 cp masina tragand ca alte dati. Primul lucru am incercat cu 4 injectoare sh dar unul era in 2,99.  in final am mers cu injectoarele mele la Maracineni la un super tip  care mi-a dat alte injectoare reparate ( mi le repara pe ale mele dar saracul avea crize la rinichi)  dupa care masina trage ca in alte dati.     PS. Mi-a demonstrat ca la injectoare nu se infunda duza despre care toti banuim ca e cauza  ci  are un pistonas sub arcurile acelea care se uzeaza si nu mai baga presiunea necesara in injector.De aici trag concluzia ca injectoarele scoase de pe masina nu trebuie tinute pe uscat ci se scufunda in motorina cu totul.Ale mele injectoare s-au  stricat cat le-am tinut scoase la schimbarea garniturii de chiulasa aproximativ 2 saptamani cat am procurat piesele necesare si planat chiulasa. Sper sa nu mai treaca nimeni prin ce am trecut eu .Toate cele bune colegilor si inca odata multumiri lui Cipos si lui Rune care sunt saritori la problemele noastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. As vrea sa aflu parerea voastra si sa va cer un sfat. Am un passat 2003 AVB de aproape 5 ani intotdeauna am avut un consum de 10-11% in oras (6.5 in afara,0.7-0.6 l/h fara consumatori pe bc). Masina trage foarte bine(cred, nu am condus alta masina identica cu a mea) porneste la sfert, nu scoate gram de fum,nuconsuma deloc ulei. Citind forumul in lung si in lat am ajuns la concluzia ca am consumul mare la masina. Am verificat G62(84c ecu-87c instruments) am verificat G81 (84c antigel-68c motorina),injectoarele corectiile bune (max -0.59), la avans  1.1 bate in 0.6 (poate prea mare?),pompa tandem nu curge. Egr lucreaza , de la N18 am tinut limba si trage vacum. As vrea sa va intreb daca am ce sa mai verific in legatura cu consumul? Scuze daca am postat unde nu trebuia dar n-am stiut unde ar fi mai potrivit, m-am gindit ca aici interpretind atitea log-uri ati mai intilnit si problema mea.(eu am citit cat am putut dar n-am gasit). Daca ii cazul rog sa-mi fie mutat topicul in alta parte. Multumesc anticipat ptr pareri si ajutor.

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca asa trebuie dar cred ca daca se aduce pe 0.0 de pe + inca mai creste consumul,dar nu stiu sigur,poate cineva care stie ma ajuta .Multumesc ptr promtitudine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistay,

 

mai sunt cazuri cand cate un mecanic reuseste sa puna cureaua cu un dinte inainte sau unul inapoi asa ca inainte de a pune unghiul de sincronizare la 0.0 controleaza daca distributia e pusa corect, asta avand in vedere ca nu spui nimic de istoria masinii.

 

Un alt subsemnat care poate influenta consumul este debimetru, care are o anumita imbatranire in timp si furnizeaza date eronate EDC ului, ce e rau ca pentru a diagnostica debimetru nu exista o reteta hocus pocus sau daca ar exista acesta reteta ar suna cam asa " fa un test cu un debimetru nou si compara-l cu al tau" dar un debimetru nu costa 10 lei din pacate.

 

La fel cum pot fi si alte chestii.

 

Vad ca ceva ai citit deoarece postarea nu este chiar asa in loc gresit, dar daca citesti mai atent  vei gasi ca orice diagnostic incepe cu un Log in mers facut bine.

 

Si fereste te de chestii de genul "la avans  1.1 bate in 0.6 (poate prea mare?" deoarece poti avea surprize, este indeajuns sa apui pozitiv ori negativ si daca stii intradevar ce semnifica aceste lucruri, atunci poti spune intarziat ori avansat,

 

Eu personal nu gasesc consumul foarte exagerat la un motor de 74 KW.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ptr raspuns. Nu am spus nimic despre istorcul masinii ptr ca am consumul neschimbat de cind am masina. Distributia a fost schimbata (am 10000 km), dar comportamentul masinii este exact la fel ca si inainte de schimb. Daca ar fi debitmetrul nu ar trebuii sa am si alte simptome? Intrebarea (poate prea mare?), am pus-o ptr ca nu stiu daca e ok sau nu. In sensul daca poate sa-mi afecteze consumul sau nu. Log in mers nu prea pot face ptr ca nu am VAG-COM si e foarte greu sa convingi oamenii sa-ti faca log in mers((. Idea consumului prea mare o am de cind citesc acest forum (vreo 45 zile zilnic citeva ore) si am comparat consumul meu cu cele scrise de altii cu acelasi fel de motor.

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Laurentiu stiam de existenta listei dar in Cluj nu si-a manifestat nimeni disponibilitatea nimeni din 2010 si nu mi-am permis sa-i deranjez. Cumva o sa rezolv cu cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistay, consumul marit poate avea multe cauze: de la componente care se comporta anormal pana la un stil de condus "pagubos".

Exact cum iti spunea si colegul Rune, totul trebuie inceput cu un log in mers facut corect si de la care pot pleca primele pareri.

Pentru un log in mers (gratis)  te pot ajuta daca vrei, trimite-mi pe PM nr tau de tel si te sun sa stabilim o intalnire si detalii legate de asta.

 

P.s. N-ar fi exclus ca masina ta sa nu traga chiar asa bine cum zici, sau trage consumand excesiv, inafara parametrilor normali... mai ales ca spui ca n-ai mai codus alta asemanatoare ca sa poti face o comparatie mai relevanta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pina la urma, un BXE ce valoare are la avans cind iese din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cu ajutorul colegului nostru RO-VW (multumesc inca 1 NELU,mai sunt si oameni buni in tara asta) am reusit sa fac 2 log-uri in mers. Va rog sa le Interpretati (eu nu prea le stiu "citi") si sa-mi spuneti in ce stare e masina mea. Primul l-am facut pe un drum relativ drept, al doilea in putina urcare  

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu de interpretat 2 log-uri la un passat 1.9 tdi AVB. Am curatat EGR+admisie. Masina se comporta astfel: la rece totul e normal (pedala de frana elastica, corectii injectoare mici, opreste fara zdruncinaturi, directie mai moale, consum la relanti 0,6), dupa ce se incalzeste se intoarce totul pe dos: consumul la relanti creste la 0,8, directia e mai greoaie, pedala de frana se intareste, opreste zdruncinat, injectorul 2 urca pana la 1,3. Am verificat toate furtunasele de vacuum si nu sunt pierderi. Ce o avea de nu merge oke la cald?

log tr3.xls

log tr 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragut din partea lui RO-VW!

 

Parerea mea e ca debimetru este la a 2 a tinerete deoarece in WOT la 3000 rpm valoarea MAF masurata scade sub 900.

 

Daca ai posibilitatea sa iei unul nou de proba si sa refaci  Logul vei vedea singur diferenta, in rest arata destul de bine.

 

Bafta in a lua o buna decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de promtitudine. Crezi ca ar trebui schimbat MAF-ul? Poate mai intra cineva si mai aflu vreo parere. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te convinge anul de fabricatie al MAF-ului si km din bord!  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!