Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@Terrabyt - ai spus ca eu trebuie sa am MAP cu terminatia seriei cu B. De unde stii? Al meu este BPK si are terminatia C si cel pe care l-am imprumutat de pe alt Sharan este Bosch, tot cu C si da bine. Masina merge de rupe cu ala. Si daca asta cu C este de 3 bari, nu este mai bine pt ca poate citi presiuni mai mari? El trebuie sa inregistreze presiunea si atat. Parerea mea.

Nu poti schimba MAP-ul de 2.5 bar cu MAP-ul de 3 bar dupa bunul tau plac. Softul din ECU e scris doar pt. unul din ele, intelegi? Deci daca softul e scris pt. MAP-ul de 2.5 bar si tu pui MAP de 3 bari trebuie sa rescrii si mapa din soft. Altfel nu te mira daca iti citeste aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tdifreak - eu nu am schimbat un MAP de 2.5 bar cu unul de 3 bar, l-am schimbat cu unul de pe un Sharan identic cu al meu 1.9 TDI PD, 85Kw. Terrabyt a spus ca ar trebui sa fie seria cu terminatia B. Si al meu si al colegului sunt cu terminatia C.

@andrusel - da-mi si mie te rog codul de pe MAP-ul tau, e tot de 85 kw - 116CP? Am dat comanda de unul Bosch cu codul de pe al colegului si vreau sa vad daca sunt la fel.

Referitor la loguri in primul are tija mai scurta si presiunea actuala este cam mare fata de cat cere ECU. La 2604 rot/min, cere 2264 si da 2550, iar ciclul MAP maxim l-a avut la 3633 rot/min de 89.9%. Mi se pare cam mare.

Dupa ce am schimbat MAP-urile inapoi masina a ingenunchiat. Este lipsita de putere si motorul este zgomotos, se tureaza si pleaca foarte greu. La fel mergea si a colegului cand avea MAP-ul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara, atasez doua log-uri facute in viteza 3, cu mare rugaminte pt interpretare.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Terrabyt - ai spus ca eu trebuie sa am MAP cu terminatia seriei cu B. De unde stii? Al meu este BPK si are terminatia C si cel pe care l-am imprumutat de pe alt Sharan este Bosch, tot cu C si da bine. Masina merge de rupe cu ala. Si daca asta cu C este de 3 bari, nu este mai bine pt ca poate citi presiuni mai mari? El trebuie sa inregistreze presiunea si atat. Parerea mea.

Sa zicem ca stiu din experienta de zi cu zi. Ambii senzori trimit o tensiune dependenta de presiunea ce o masoara, ce difera ii scalarea ei. Ca sa fie si mai exact raspunsul, senzorul cu B pentru o presiune de 200mbari da o tensiunea de 400mV iar la celalat capat 2500mbari o tensiune de 4650mV. Cel cu C ii la fel la minim dar pt 4650mV la iesire ai 3000mbari presiune masurata.

Ecu tau (in caz ca nu a fost modificat in soft ) este scalat pt cel cu B, cand pui cel cu C ai deja un offset ,adica senzoru cu C trimite tensiunea pt 980mbari dupa scala lui, ecu cand citeste tensiunea iti face conversia in presiune dupa scala din softu lui. Ca sa verifici daca map e compatibil, cu contactul pus , in grup 10 valorile la presiuni trebuie sa fie diferite cu maxim 80mbari(valoare in jur de 960-990, depinde de altitudine si conditiile meteo).

Senzorul cu B(adica 2500mbari ) s-a pus pe toate tdi de 1.9 pana la 116cai, de la 130 inclusiv si in sus s-a pus senzorul cu C.

Daca o sa fii mai atent in loguri o sa vezi ca niciodata presiunea reala nu o sa urce peste 2600, chiar daca cea reala din admisie poate sa fie sa zicem 2900mbari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tdifreak - eu nu am schimbat un MAP de 2.5 bar cu unul de 3 bar, l-am schimbat cu unul de pe un Sharan identic cu al meu 1.9 TDI PD, 85Kw. Terrabyt a spus ca ar trebui sa fie seria cu terminatia B. Si al meu si al colegului sunt cu terminatia C.

Ai pus intrebarea asta "Si daca asta cu C este de 3 bari, nu este mai bine pt ca poate citi presiuni mai mari? El trebuie sa inregistreze presiunea si atat. Parerea mea." in postul tau #3864 iar eu ti-am raspuns la intrebare. Cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Atasez si eu un log cu rugamintea sa va uitati un pic pe el. Am o Bora 1.9 alh care-mi face ceva probleme cu pornirea dimineata de la 5-6 grade in jos. Porneste, dar nu la sfert. In orice alt moment al zilei pleaca la sfert. Am facut o scanare si nu-mi da nicio eroare. Am incercat sa scot mufa de la senzorul g62 dar nu am reusit. Multumesc

test1.xls

Modificat de misterb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@misterb

Verifica integritatea bujiilor si alimentarea lor. ALH-ul are nevoie de ele la pornire la o temp. de sub 6 grade.

Dimineata inainte de pornire verifica temperaturile (Grup 007).

Dupa ce ai pornit verifica si avansul (Basic Setings grup 000)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns! Bujiile le-am verificat acum cateva zile, metoda clasica: fir de la baterie la bujie si fiecare dadea scanteie destul de tare. Am verificat temperaturile acum cateva ore si erau:Fuel: 26,1; intake 29,7; colant 26,1.

La grupa 000 au iesit urmatoarele valori:

0.01 43 53 0 23 89 187 153 157 102 85

Sa intele ca log-ul postat de mine este in parametri?

Ma uitam la mAF ca da valori cam mari..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum lasa motorul pornit si pe la 90 grade masoara din nou temp. pe 007. Daca valorile temp. "Fuel" si "Coolant" sunt identice atunci ori G81 ori G62 are ceva probleme.

Pe grup 000 Basic Settings ziceam sa te uiti la graficul avansului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara, atasez doua log-uri facute in viteza 3, cu mare rugaminte pt interpretare.

Multumesc anticipat

Arunca cineva o privire si peste log-urile mele.

Help.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara, atasez doua log-uri facute in viteza 3, cu mare rugaminte pt interpretare.

Multumesc anticipat

Arunca cineva o privire si peste log-urile mele.

Help.

Mi se pare ceva ciudat la tine la grupul 11. Poate e din cauza versiunii de VCDS (este beta), insa de la 2000 la 3500 RPM la tine Actual Intake pressure sta fix la 2601, iar Lambda????? (stiam ca e MAP acolo) sta la 5%. Daca nu s-a schimbat ordinea capurilor de tabel, aceasta valoare ar trebuie sa fie intre 35 si 80%. Uita-te la pagina 192, am postat un log de la mine, in mers la viteza a 3-a, si am acelasi motor. Poate daca faci o comparatie vei putea sa faci si tu o interpretare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum spunea si terrabyt, turbo genereaza o presiune mai mare decat poate interpreta MAP-ul existent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina pe care am facut log-ul e un passat din 2007 140cp la care nu am putut sa ma conectez decat pe modulul 01-engine, am facut log-ul deoarece se vede si pe log masina ia mereu limp in jurul a 3000 rot/min, m-am mirat si eu de ce apare lambda pe ultima coloana.

oare de ce nu m-am putut conecta pe restul de module din masina????

ASA ca si concluzie se vede clar presiunea in turbina e mare, corectia geometriei nu reactioneaza.

Ca si probleme posibile pot sa iau in calcul:

- parghie actuator blocata;

- geometrie blocata pe inchis;

- valva N75 ?????

Astept parerea dumneavoastra>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@terrabyt - esti de meserie. Acum revin cu o rugaminte. Am dat comanda la un MAP dupa codul de pe MAP-ul Bosch al colegului si ce crezi? Imi aduce MAP-ul, identic cu cel al colegului cu acelasi cod si cu "D" in terminatia seriei. L-am pus pe masina, l-am verificat in grupul 11 de la modulul "engine" cu motorul pornit la relanti si da aceleasi valori ca si celelalt cu terminatia C, adica specificat 1030 mbar si actual 1009 mbar. Am facut si un drum la tara 50 km dus, la fel si la intoarcere si masina nu a mai luat niciun limp. Urmeaza sa-i fac un log cu noul MAP si sa mai reglez tija daca este cazul, dar masina se misca foarte bine. De mult nu a mai mers asa.

In sfarsit ma bucur ca am reusit sa rezolv problema cu limpul.

Modificat de marius711
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o lectie invatata :) nu folositi alte coduri decat cele cu care a venit masina (sau inlocuitoarele acestora)....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius711 de obicei cel cu D este pus pe motoarele pe benzina(cele cu turbo) dar este de 2,5bari trebuie sa mearga. Ce mi se pare ciudat ca tu ai pus cel al colegului care este cu C si iti indica bine, cel cu C este pus doar pe ASZ, la AUY stock fara modificari trebuie sa fie cu B sau celalat model care nu are eticheta lipita pe el. Eventual pune si codurile bosch(0281.... sau 0261.....).Rugamintea care era? ca nu am inteles.

deztgmures Din cate imi dau seama tu ai ceva interfata mai veche(3xx sau 4xx) de aceea nu poti scana restul modulelor de pe b6, doar motorul are K-line restul sunt pe CAN si interfata ta nu are hardware-ul pt CAN.

Legat de loguri trebuie sa vezi geometria sau actuatorul , iar pe ultima coloana ai duty cycle la N75, ecu incearca sa corecteze suprapresiunea(care este mai mare de 2600mbari :) ) prin factor de umplere mic(adica ii taie vacuum la actuator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@terrabyt - codul de la Bosch este 0 281 002 399. Atasez doua poze cu ambii senzori fata - verso.

post-81846-0-61526700-1349074704_thumb.j post-81846-0-94566500-1349074714_thumb.j

Si putin off topic sau poate nu ca tot are legatura logurile si presiunea din turbina care este cam mica la inceput. Este o problema pt viitor cu umezeala de la extremitatile IC-ului dupa cum se vede in urmatoarele poze?

Multi mecanici mi-au spus sa nu-mi fac griji ca la multe masini este la fel.

post-81846-0-57375100-1349074642_thumb.j post-81846-0-97352000-1349074659_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde cum privesti problema... indica niste neetanseitati la intercooler, iar pe termen lung praful se va depune peste acel ulei si va colmata intercooler-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0 281 002 399 corespunde pt codul vag 038 906 051 B adica exact ce iti trebuie tie.http://www.oasisauto...906051B 001.JPG

Presiunea mai mica poate sa fie de la intercooler care scapa, din ce vad eu putin, dar totusi cred ca de la reglajul actuatorului la care ai lucrat din ce am citi mai sus, eventual fa un log cu noul map sa vedem.

Modificat de terrabyt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce interesant. Deci eu ce aveam pe masina - BPK, ar fi fost echiparea de fabrica. Cred ca mi l-a schimbat cineva pe la service si nu a stiut cum sta treaba cu codurile si la ce presiune lucreaza fiecare. Am inteles acum ideea, dar eu confundam litera din codul celui BPK, cu litera din seria celui BOSCH (seria scrisa pe banda alba in prima poza din ultimul post) care probabil nu reprezinta acelasi lucru. Cel pe care l-am schimbat de la ce motoare este? Poate ajut pe cineva care are nevoie. Am facut ieri un log si a iesit identic cu al doi-lea din postul -3863. Am mai gasit si o ciupitura mica pe un furtun de la turbina la intercooler, chiar langa colier. Sper sa-l rezolv cu inca un colier pus langa cel existent si revin cu un log nou.

Multumesc de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata f bine logurile...Nu vad sa ai vreo problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic de suprapresiune - incearca sa nu mai mergi subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog si eu o interpretare la urmatorul log

Mii de multumiri in avans

post-6634-0-38928500-1349264793_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!