Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut! Am un Polo 1.4 TDI BAY din 2004 si am niste erori care ma supara:

19586 - EGR System Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Mi s-a spus ca ar fi de vina blocul de electrovalve care dau comanda turbinei si EGR-ului (probabil e convertorul de presiune pentru EGR si turbina). In ETKA am vazut ca se numeste solenoid valve si are codul 6Q0 906 625 A (e piesa incadrata din poza atasata). Am facut rost de una SH de pe un polo buşit dar la drum lung din nou imi da Limp Mode si eroarea 17964 revine. E drept ca nici nu pot fi sigur ca piesa respentiva era buna, dar parca e coincidenta prea mare. Ma gandesc ca eroarea vine din alta parte si nu de la electrovalvele respective. Pe calea aceasta, daca e cineva din Iasi sau din Piatra Neamt cu un Polo ca al meu si poate sa ma ajute, as vrea sa facem rocada (piesa mea pe masina lui si invers) si apoi sa facem un test, pentru a ma asigura ca piesa mea e buna sau nu.

Astazi am scos furtunasul de la EGR. Din cate am citit pe forum am inteles ca daca acopar furtunasul care vine la EGR ar trebui sa simt ca EGR-ul trage aer si in plus sunetul motorului ar trebui sa se schimbe. La mine nu e absolut nici o diferenta.

Apoi am pus un furtunas in capatul EGR-ului si am incercat sa suflu si sa trag aer dar nimic, parca ar fi infundat. Am inteles ca daca ar fi fost sparta membrana ar fi trebuit sa pot sufla aer foarte usor, deci membrana e ok. Atunci ce este in neregula cu EGR-ul de nu se simte nici o diferenta cu el activ sau inactiv?

Mai am o neclaritate. Acolo unde am pus sageata, intra din cate am vazut galeria de admisie (furtunul care vine de la intercooler). Mi se pare ca e putin cam nefixa si in plus, atunci cand am luat masina avea pusa niste banda izoler pe "gulerul" de tabla din capatul furtunui pentru a etansa. Se poate ca pe la imbinarea respentiva sa piarda presiune si sa imi dea Negative Deviation?

Am facut si niste Loguri pe care le atasez.

Primul Log e facut mai demult, cam cu o luna in urma.

Am doilea l-am facut astazi, cu furtunul de la EGR scos.

La al treilea log, facut tot astazi cu furtunul de la EGR scos, am surprins momentul in care a intrat in Limp Mode, eroarea care a aparut a fost 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded. Din pacate nu am fost atent cand am selectat canalele pe care sa fac logul si in loc de 3, 10 11 am facut pe 3, 11, 11 :D

Multumesc pentru timpul acordat. Astept niste pareri, indicatii va rog.

Numai bine!

post-35523-1233142526_thumb.jpg

Log_1_vechi_treptele3_4si5_.XLS

Log_2_Fara_EGR.XLS

Log_3_Fara_EGR_LimpMode.XLS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da: Golf 4 1,9 tdi 115 cp 2000 an fabricatie.

Simptome: la accelerari bruste, mai ales in tr 2, 3 si 4 motorul smunceste, adica are cate o intrerupere, parca nu se alimenteaza. Daca duc pedala usor la blana in aceleasi trepte nu se simte nimic. Face doar cand se apasa brusc pedala la blana.

Masina nu are erori, valorile raportate de senzori se incadreaza in limite, atasez un log.

Omul spune ca a bafgat niste motorinea cam proasta si de atunci face asa. A consumat-o pe aia, a mers si pe rosu, a facut plinul cu motorina buna, a schimbat filtrul si face mai rar acum. Ce sa faca , sa mai schimbe filtrul odata si se goleasc rezervorul de tot?

LE. De ce nu mai pot atasa excel-uri?

LLE. Merge dar nu csv ci xls.

log_115_cp.txt

log_115_cp.xls

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar strica o curatare la EGR si turbina. S-ar putea sa se bloceze vanele turbinei si de aceea iti da Limp Mode. Tubulatura trebuie sa fie etansa pune putina banda teflon sub O-Ring (garnitura), nu trebuie sa aiba joc deloc si nici scapari de presiune.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspus msanyix Voi incerca sa fixez mai bine furtunul respectiv, cat despre curatarea turbinei un mecanic i-a facut un test cu vag com-ul si a iesit ok si in plus mi-a spus ca oricum nu prea am ce curata ca e turbina cu geometrie fixa. Voi incerca zilele astea sa curat EGR-ul. Un spray de contacte am inteles ca-si face treaba destul de bine, nu?

Mult noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica futunele de vacum de la turbo si actuatoru....

eroarea cu egr mie sa nu fie de la debitmetru.... e putin cam obosit.... egr isi regleaza ciclu dupa MAF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al bundi@ simtoma asta i-mi aduce aminte de motoarele pe benzina,atunci cand pompa din rezervor nu mai asigura presiunea constanta,asa se manifesta

la acceleratii bruste. Verifica presiunea de la pompa de alimentare din rezervor,daca e ok atunci vezi pompa tandem :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea!

Am si eu o mare problema la un Audi A4 AVB de 74 KW... Se accelereaza foarte greu (lent). Am scanat VAG-COM dar nu-mi da nicio eroare... Daca scot vacumul de la actuatorul turbinei, totul este OK, se lasa parghia in jos si se accelereaza! De asemenea daca scot mufa de la senzorul de presiune, lafel se lasa parghia in jos de la actuator si totul este OK! Am schimbat valva N75 si senzorul de presiune dar degeaba...Practic, cand pornesc motorul, parghia actuatorului se ridica la maxim si nu se accelereaza! Nu stiu cat de clar am fost, dar daca ma poate ajuta cineva cu o ideie ii multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand completati profilul sa vedem cum reusim sa va ajutam, cauze sunt multe la accelerare greoaie(actuator admisie blocat,debitmetru,furtun presiune spart, furtun vacum spart)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand completati profilul sa vedem cum reusim sa va ajutam, cauze sunt multe la accelerare greoaie(actuator admisie blocat,debitmetru,furtun presiune spart, furtun vacum spart)

Da, scuze, am complectat profilul.

Problema este ca vine de la Valva N75 vacum puternic tot timpul si imi actioneaza actuatorul la maxim chiar si la ralanti, cum spuneam, daca scot furtunul de la ectuator, atunci motorul isi revine, se accelereaza normal. De asemenea daca scot senzorul de presiune (mufa electrica), vacumul de la N75 se opreste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, actuatorul asa trebuie sa faca. La pornire inchide vanele fiindca cantitatea gazelor de esapament care invart turbina este mai mica si cum se acelereaza deschiderea vanelor tinde spre maxim. In timpul accelerari efectiv revine parghia spre pozitia cu motorul oprit. Sa nu incercati sa umblati cu furtunul demontat ca se distruge turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Swat Cat. Observ ca esti mereu promt :icon_thumright:

Furtunele cum ar trebui sa le verific? Eu m-am uitat la ele, le-am urmarit. Cu motorul pornit nu am auzit nici un fluierat si nici nu vad sa fie murdare de ulei sau altceva. Banuiesc ca daca ar fi crapate ar arunca putin ulei, nu?

Si in plus, daca as aveam un furtun crapat cred ca mi-ar da limp mode mereu in aceleasi circumstante. Adica de fiecare data cand ajung la o anumita viteza cu o anumita turatie. Am observat ca la mine de cele mai multe ori se intampla in jurul valorii de 100km/h, dar nu mereu.

Cat despre debitmetru, acesta este aproape nou. L-am luat in urma cu vreo 2 luni din Germania. La debitmetru m-am gandit si eu prima data cand am vazut ca face masina figuri. Vad ca da niste valori anapoda, cam mari. Sa fie defect?

Dar EGR-ul cum pot sa-mi dau seama daca functioneaza corect? Cu vag com mai greu ca am o interfata pe serial dar o folosesc pe laptop fara port serial, cu un adaptor, si nu pot intra decat pe engine :Driver: Ma gandeam ca poate e vreo varianta 'mecanica' de verificare. Mi-e sa nu tina EGR-ul prea mult timp deschis si cand incepe turbina sa aiba boost sa imi bage presiunea pe evacuare... e posibil asa ceva? In felul asta ar da si Negative deviation si eroare la EGR. Scuzati-ma daca spun prostii :P

Salutare si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, actuatorul asa trebuie sa faca. La pornire inchide vanele fiindca cantitatea gazelor de esapament care invart turbina este mai mica si cum se acelereaza deschiderea vanelor tinde spre maxim. In timpul accelerari efectiv revine parghia spre pozitia cu motorul oprit. Sa nu incercati sa umblati cu furtunul demontat ca se distruge turbina.

Inteleg, dar daca eu o accelerez si actuatorul nu este eliberat inseamna ca turbina nu face destula presiune, nu? Inseamna ca s-a dus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se poate diagnostica turbina? Unde pot vedea in VAG-COM presiunea turbinei? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa vezi presiunea facuta de turbina in Vag Com dai Select intri pe 01 Engine si apoi la Meas. Blocks. Aici selectezi canalul 11 si o sa ai: RPM, presiunea specificata (ceruta de ECU), presiunea actuala (facuta de turbina), Duty cycle MAP. De verificat nu stiu exact cum se face dar probabil e ceva pe la output test. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nt01mus= negative deviation cand apare? sau era o eroare mai veche?

+ furtunu de vacum de la egr.... are vacum cand il scoti? cand il pui si il scoti tacane egr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bercioiu@ ca sa nu ai presiune deloc sau ff putin ar trebui sa ai paletii rupti sau axul rupt. Daca ai avea axul de la turbo rupt s-ar umple tot sistemul de ulei si ar muri motorul pe deasupra nu s-ar mai invarti nici atunci cand scoti vacumul de la actuator. Acum nu stiu nici eu ca ECU pe baza carei informatii da comanda la N75 (daca nu ma insel) sa elibereze actuatorul si sa deschida mai mult vanele. S-ar putea ca sa se ieie dupa presiune din tubulatura, debitul de aer absorbit sau dupa turatia motorului, cel mai probabil dupa turatia motorului. Il rog pe cei care stiu exact sa ne zica si noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Swat Cat sa-ti explic toata povestea pe scurt:

Prima eroare care a aparut exact de cand am luat masina a fost Charge Pressure Control - Negative Deviation. Se aprinsese martorul galben cu motorul si nu mai tragea deloc. Nu am stiut ce are si am presupus ca e debitmetrul, l-am schimbat dar a continuat sa faca la fel. Dupa ce am ajuns acasa am scanat-o si am vazut eroarea. Un mecanic mi-a spus ca e de vina blocul de elecrovalve (de care spuneam si intr-un post anterior) si mi-a sugerat sa-l curat cu motorina. L-am curatat, a mers fara probleme vreo 2 zile apoi din nou a dat Limp Mode si cand am citit eroarea era 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded.

De atunci imi apar ambele erori, pe rand, dar masina se comporta la fel indiferent de care imi apare, adica intra in Limp Mode. Se intampla doar la drum lung, in special daca merg o perioada constant cu o viteza de 90 - 100km/h si incerc sa accelerez. Atunci simt o intarziere a turbinei, daca mentin pedala apasata dupa vreo 2-3 secunde incepe sa traga, dar imediat apoi moare, nu mai trage deloc. Trebuie sa iau contactul si sa repornesc motorul si isi revine. E ciudat insa ca nu face mereu asa. S-a intamplat sa merg si cate 50km si sa nu imi cada turbina, alteori se intampla sa cada de 2-3 ori in 10 km.

Acum referitor la ce m-ai intrebat, cu furtunul de la EGR. Daca il scot si am motorul pornit sufla si trage aer, dar foarte slab, abia se simte (furtunul vine exact de la piesa despre care ziceam ca am curatat-o, cred ca e vorba de electrovalvele N18 si N75 care la motorul asta sunt in acelasi corp). La fel si pe stuţul din capul EGR-ului, nu simt nimic nici acolo. Ba chiar am incercat sa suflu si sa trag aer si parca e infundat, oricum nici o sansa sa se miste ceva doar cu aerul care vine de pe furtunas. Sunetul motorului nu se schimba deloc. E de rau, nu? :)

Bafta!

Modificat de nt01mus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Bercioiu

Din cate stiu eu atunci cand vine vacuum la actuator turbina, vanele se deschid si turbina poate baga presiune, deci la tine faptul ca ai vacuum acolo inseamna ca vanele sunt deschise dar se inchid imediat ce accelerezi. Eu dau trei posibile cauze: MAP defect, ori ai incurcat furtunul de vacuum de la EGR cu cel de la turbina( daca e posibil), fiindca acesta lucreaza invers la acelerare, ori N75 defect. Era bun un log in mers daca ai posibilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru feedback-uri! Incerc sa schimb si debitmetrul... Cand scot cupla electrica de la el, masina merge bine doar ca scoate putin fum negru... Furtunele de vacum nu se pot inversa din cauza lungimii lor, N75 am schimbat-o, de asemenea si sonda de presiune si temp aer. Va tin la curent dupa ce schimb si MAF-ul. Inca odata multumesc tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nt01mus

la capsula de la egr e normal sa tine vacum si cu cura nu o misti..... eu zic sa desfaci egr sa vezi daca e murdar cu calamina......

+ nu`s daca era bine sa speli cu motorina grupu de electrovalve.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulţam Swat Cat

Voi incerca sa-l curat. Sper sa ma descurc. Este vreo "smecherie" de care trebuie sa tin cont la curatarea EGR-ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vrei un grafic, te uiti mai sus in logul lui al bandy, la MAP specificat si vezi presiunea care ar trebui sa o arate ceasul tau, sau faci niste loguri in mers la diferite turatii si vezi cat trbuie sa fie presiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema am avut la un seat ibiza si era blocul de valve dus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Un prieten cu un Golf 1.9 TDI ALH are o problema cu masina, nu mai trage cum trebuie. Am facut un log in mers si vad ca presiunea facuta de turbina creste foarte greu. Care credeti ca ar putea fi cauza?

Va multumesc, numai bine!

Golf_ALH_1.XLS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!