Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@danutzzul

Este cum nu se poate mai prost logul.

Ai lag la inceput, dupa aia turbina face prea multa presiune si de la 3500 rpm (in tr. 3) presiunea este sub valoarea specificata. Deci masina trage pe o plaja restransa de turatie. Parerea mea este ca ai problema asta din cauza cipului. La fel am patit si eu, motor identic si presiunea crescuta cu 0,23 bari fata de stock. Daca cauti, o sa-mi gasesti logul initial foarte asemanator cu ce ai postat tu.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu un log pe un 1.9 tdi 1z. Din ceea ce am reusit sa interpretez, debitmetrul nu pare a mai functiona bine insa am nevoie de o parere avizata.

Am uitat sa specific ca a fost practic imposibil sa trec de 4000rpm.

Multumesc

http://vwforum.ro/index.php?app=forums&module=post&section=post&do=reply_post&f=12&t=41003

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de dragos124
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos schimba debitmetrul , e slabit destul de mult

Dupa refa logul sa vedem cum se prezinta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Vin si eu cu un log la masina din semnatura (in viteza a 2-a si a 3-a) sa cer pareri despre turbina. Debitmetrul tocmai a fost schimbat, ca a iesit consumul 8.2% cu el si 7.2% cu mufa scoasa.

Apare intermitent eroarea in ECU: 65535 - Internal Control Module Memory Error - 37-10 Faulty Intermittent - o tot sterg si apare numai dupa ce "fortez" putin motorul.

Nu inteleg ce e cu valorile din grupa 10/1 - Atmospheric - Pressure devine constant 693.6 mbar?

Multumesc

LOG-01-03F-10E-11E.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autoemocion57

1. cine ma poate lamuri in privinta "Boost Pressure (actual)" ? aceasta valoarea poate fi citita si pe grupul 10 si pe grupul 11. in loguri se observa foarte mici diferente intre valorile citite in cele doua grupuri. nu vorbim despre valorile citite de acelasi senzor MAP ? daca da, de unde acele mici diferente ?

2. pe label fileul meu (BKD) imi spune ca la WOT valoarea la MAF ar trebui sa fie pana in 1100 mg/str. La mine in loguri am cam mereu varf de 1275 mg/str acolo unde si turbina se incarca maxim (2500 ture). Pe masina s-a facut chip tuning si s-a urcat un pic Boost pressure Specified. Sunt ceva semne ca MAFul e imbatranit ? la relanti variaza cam 250-270-290 mg/str (adica se incadreaza in cei 300 maxim scrisi in label file).

3. la acea turatie de 2500 de fiecare data am :

Boost pressure specified 2504

Boost pressure Actual 2601 (max citit de VCDS)

dupa acest varf unde turbina e incarcata maxim, deviatia fata de Specified e cam de 50 mbar in plus.

de fiecare data daca dau talpa la masina brusc, fara sa am grija sa incarc treptat turbina scot un mare nor de fum negru (dupa chip). avand in vedere si cele mentionate mai sus, ceva sfaturi / recomandari / pareri ?

astept pareri despre aceste 3 intrebari

Modificat de gamer555
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e si la mine dupa cip cand accelerez brusc si nu e turbina incarcata scot un nor mare de fum la fel scot fum si dc il tin la blana de pe la 3000 in sus

pune un log sa vedem exact ce se intampla si care sunt valorile, acolo vom vedea si dc debitmetrul este imbatranit

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autoemocion57

la atasament scoateti extensia .txt

intre timp am schimbat si senzorul MAP cu unul nou, dar valorile sunt cam la fel. si cel cu care a fost facut testul se comporta bine.

am atasat si o secventa de relanti de dupa testul in forta:

- EGR ok la relanti: actual = specified cu foarte mici variatii

- MAF ok la relanti: pt BKD ar trebui sa stea in 180 - 300 mg/str, conform label file

- MAP ok la relanti: ~ aprox egal cu presiunea atmosferica

din ce am comparat cu loguri anterioare remapului, practic s-a crescut presiunea ceruta de la turbina cu 0.12 - 0.15 bar maxim.

asadar, raman intrebarile legate de:

1. Boost pressure actual, citit si pe grupul 10 si pe grupul 11 cu mici diferente (cine masoara aceste valori ?)

2. care sunt simptomele MAFului imbatranit, si daca e ok varful de 1275 mg/str ce se poate vedea in log ?

log REMAP.xls.txt

Modificat de gamer555
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asadar, raman intrebarile legate de:

1. Boost pressure actual, citit si pe grupul 10 si pe grupul 11 cu mici diferente (cine masoara aceste valori ?)

2. care sunt simptomele MAFului imbatranit, si daca e ok varful de 1275 mg/str ce se poate vedea in log ?

1. E vorba de valorile aceluiasi senzor MAP. Diferentele vin din soft (ori ECU, ori VCDS) si probabil is valori citite si salvate in memorie la diferente de milisecunde. Nu e o chestie cu care sa iti pierzi timpul.

Daca te uiti si la senzorul G28 (grup 003 si 011) e la fel.

2. Incepe sa citeasca tot mai putin, pana cand toate valorile actuale sunt sub 850. Varful ala de 1275 e ok pt. ca si presiunea ti-e foarte mare in momentul ala. Eu mi-as face griji mai degraba de presiune decat de MAF.

@Oxygen

Ai tinut blana cam putin (de la 1900 pana la 2900). Ca logul sa poata fi citit ca lumea, trebuie blana de la 1800 rpm pana la 4000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Pun un log mai mare, pentru ca mi se par foarte ciudate valorile din grupa 10 - 1 Atmospheric - Pressure - devine 693.6 mbar constant de fiecare data cand turatia trece de 2500 rpm - si isi revine dupa cateva secunde de mers la relanti. Este posibil sa fie o varianta primitiva de chip tuning? Pentru ca altfel masoara relativ corect. Eroarea in ECU: 65535 - Internal Control Module Memory Error - 37-10 Faulty Intermittent apare de fiecare data cand turatia trece de 2500 rpm si presiunea devine 693 mbar (echivalent unei altitudini de peste 3000 metri) - exista si o modificare fizica pacalind altitudinea aici

Sau pur si simplu ECU are o defectiune?

La motorul asta puterea maxima este la 3500 rpm, si turatia maxima este vreo 3750 rpm.

si daca aveti o parere despre turbina...

Multumesc

LOG-01-03F-10F-11F.xls

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce modul apare eroarea de memorie? Pe wiki ross-tech spun ca e posibil sa fi ajuns umezeala in modulul de control.

http://wiki.ross-tec...index.php/65535

Nu cred ca e chip tuning. Sau cine stie, nu am mai vazut asta cu altitudinea variabila in nici un log. Mai e o problema. Cu ciclul N75 al turbinei. Cand apesi pedala la 100% el ar trebui sa cresca. Dar la tine ramane aproape constant. Incearca un log si cu alta interfata, daca poti. Din logul asta MAF-ul pare obosit (sau poate e obturata admisia), turbina buna (are un pic de lag totusi, nu stiu cat de normal e la astea cu wastegate)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare 65535 apare pe calculatorul de injectie, modul 01 - si apare numai dupa un WOT la peste 2500-3000 rpm, dupa ce presiunea atmosferica sare la 693 mbar. "MAF-ul pare obosit" - debitmetrul de aer este Pierburg nou nout de la Volksman pus de cateva zile.

Este probabil sa fie depuneri in intercooler / admisie / sa trebuiasca curatata turbina.

Motorul are 450.000 km si EGR-ul a fost "anulat" - nu stiu daca asta influenteaza masuratorile.

Multumesc

P.S. De pe net inteleg ca o solutie ar fi schimbarea unui furtun in ECU ??? "changed the internal hose in the ECM" Exista asa ceva?

Este un furtun de presiune de la intercooler la ECU - insa presupun ca pentru presiunea "Intake Manifold" - mai exista altul?

Certain older TDI ECUs which have a vacuum line going to them

Problem: Vacuum line broken, either before ECU or inside ECU.

Solution: Inspect and repair vacuum lines to ECU and inside ECU.

Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/65535"

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tie toate citirile de MAF la WOT ti-s sub valoarea specificata de 850. Da jos EGR si vezi ce depuneri ai in galeria de admisie. Presupun ca filtrul de aer e curat, ca daca ai ceva site pe admise (cum are golf 4) nu-s infundate....

EGR anulat nu influenteaza citirile la WOT pt. ca oricum supapa e inchisa atunci.

Cred ca asta ar fi interesant de citit pt. tine:

http://www.myturbodiesel.com/1000q/a3b4/ecu-hose-chip-tdi-65535.htm

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea-teodor

Salutare,Am si eu o problema si incerc sa o rezolv cu ajutorul vostru daca se poate.Problema am pus-o si pe forumul club audi dar va cer si parerea voastra.

Masina mea un A4 , B5 din 2000, model facelift, 1,9 TDI,AHH, 90Cp.Resoftare facuta la ~118CP.

Problema: in urma unui schimb complet de filtre + ulei , discuri fata + placute frana + lichid frana , am realizat ca masina nu mai trage ca inainte .Ea totusi incearca sa urce in viteza la turatii mai mari 3000 -4000 rpm, dar in jurul valorii de 2000 este ca si moarta.Am verificat furtunasele de vacum- le-am schimbat.Turbina are 15000Km (ea a fost noua), si debitmetrul este nou de 7000Km.Valva N75 este buna am verificat-o si curatat-o.

Actuatorul turbinei isi face cursa- la-am testat facand vaccum cu un aparat de la fabrica (am facut un vacum de 0,6 bari).Am masurat si vacuumul ce actioneaza turbina: la relanti 0,585 bar, la 2000 rpm- 0,440 bar, la 3000rpm- 0,350 bar.NU stiu de ce scade.Ok.Motorul era incalzit la 90 gradeC.

Masina in timpul incalzirii mergea bine (asa zic eu, avea ceva vana), am facut niste log-uri in mers si dupa o perioada a inceput sa simt lipsa de putere.Am masurat iara vaccumul pe actuatorul turbinei la relanti si era :0,427 bar.Acum imi mai dau seama de ceva, cu cat merg mai mult cu atat scade vaccumul deoarece dupa un drum de 70 Km cand am ajuns acasa am luat furtunul de vacum de la turbina si de abia se simtea ceva vaccum.Chestia asta se vedea si la pornirea de pe loc( dupa ce masina nu mai tragea bine) ca imi murea motorul.Week-endul acesta am facut 400 Km si de abia ma taraiam pe Valea Prahovei, trebuia sa stau la turatii mari in a 2-a si a 3-a ca sa am un pic de vana.

Nu stiu ce sa mai zic si sa verific.Saptamana asta vreau sa verific furtunele si intercoolerul, dar nu cred sa fie de acolo.Ma gandesc la chestiile schimbate si ma intreb daca nu cumva pompa de vacum care foloseste lichid de frana sa faca ceva figuri???

Astept orice sfat din partea dumneavoastra.

Atasez si niste loguri in vit. 3 si 4.

Multumesc

3 (2).pdf

31 (2).pdf

4 (2).pdf

42 (2).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pierzi vacuum pe undeva. Eu la relantiu am -0,650 mbar chiar inainte de actuator. Incepe prin a testa actuatorul turbinei sa tina vacuumul (cel mai ok cu o pompa de vacuum) cel putin 1 minut. Daca actuatorul nu are membrana fisurata, verifica tot circuitul, inclusiv cat ai imediat dupa valva unisens (dupa pompa tandem). Il poti pierde si pe la N75, sa aiba si el membrana fisurata sau rupta.

S-ar putea de asemenea sa fi pus gresit furtunele la N75 cand le-ai schimbat. De fapt cu asta sa incepi. Fa rost de o schema pt. circuitul de vacuum si asigura-te ca furtunele sunt legate corect.

Aici gasesti un document cum sa verifici N75 daca are membrana fisurata/sparta:

http://vwforum.vwfor...08#entry1552208

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

am nevoie de putin ajutor de la cineva care se pricepe sa interpreteze log-urile.

Masina A4 2.0 tdi Multitronic. Am eleiminat fizic si din soft filtrul de particule. Masina merge destul de bine dar la accelerari bruste da fum pana pe la 2000 rot/min. Dupa 2000 rot/min nici urma de fum.

Atasez logul poate cineva vede ceva probleme care ar duce la fumul respectiv sau poate alte probleme.

Cu multumiri.

LOG-01-003-010-011.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea-teodor

Multumesc pentru sfaturi.Valva nu am pus-o gresit pentru ca m-am uitat de n ori la circuitele de vacum.O sa ma mai uit odata.O sa verific vacumul din nou unde ai spus.Poate sa difere in functie de masina si automat de tubina vacumul ce actioneaza actuatorul?Adica la tina vaccumul sa fie mai mare si la mine mai mic pentru ca masinile difera?Mersi.

In prima faza as elimina din start membrana actuatorului deoarece presiunea am masurat-o pe furtunul ce comanda acest actuator.Revin cu date.

Ai vrut sa zici-0.650bari. :)

Modificat de mircea-teodor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice ca-i la fel vacuumul in circuit. Fiind vorba de turbina VNT si la mine atinge surubul de stop la -600 mbar :) Mai multi colegi au raportat ca ceva stut ce iese din pompa tandem se rupe dupa un timp. Verifica si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea-teodor

Salut.

Deci, am verificat inca odata conectivitatea furtunaselor de vacum si sunt ok,pot sa le desenez cu ochii inchisi.Am verificat si supapa alb/negru este OK.Am verificat actuatorul turbinei, am bagat prima data presiune din greseala si tinea bine presiunea.La vacum nu prea tinea ca am impresia ca nu prea tine bine nici aparatul.Am oinceput verificarea presiunilor.Presiune iesire pompa vacum -0,936 bar, presiune EGR -0.936 bar, presiune inainte de N75 -0,900 bar, presiune furtun actionare turbo -0,594. Am mai oprint masina si am mai pornit-o de cateva ori si valorile au mai scazut , de ex. pompa vid -0,919, furtun turbina: -0,575.Oare este bine aceasta diferenta de presiune inainte si dupa N75? Am dat o tura sa forjez masina , parca tragea binisor, nu stiu acum ce sa zic la drum mai lung.

A, era sa uit am mai dat si cu spray-spuma detectoare de fisuri peste toate Y de la furtunase si nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai vazut cineva vreo problema asemanatoare?Motor 2.0 TDI Common-Rail de 170 cai putere cu remapare 205 cai putere.

clipboard01ap.png

Cu verde este Requested pressure

Cu galben este Actual pressure

Spre sfarsitul graficului se vede cum acceleratia este aproape constanta,boost-ul cerut este contant,insa cel actual este enorm de mare si fluctueaza.Pur si simplu merg cu masina la 2000 de rpm constant si aud turbina cum "se incarca",iar daca in acel moment o calc pana in podea,masina zboara de sub mine,fara absolut nici un turbo lag.Am avut problema asta de mult timp,insa imi facea asa doar cativa zeci de km dupa care isi revenea.De vreo 2 zile face intr-una asa.Nici macar nu stiu daca sa ii spun overboost.

Precizez inca o data ca am problema asta de foarte mult timp,iar acum 15.000 de km am schimbat si turbina din cauza senzorului Turbocharger Boost Control Position Sensor,care se defectase si nu se poate schimba separat.Turbina a fost schimbata in reprezentata.Chiar si cu turbina noua,la fel mi-a facut.Deci sunt mai mult decat sigur ca aceasta este impecabila.Remaparea am facut-o de asemenea dupa ce am schimbat turbina,deci nici ea nu prea poate sa fie de vina.Sa fie vreun furtun fisurat ceva?

Modificat de infoschumi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad eu, ai cinci sau sase varfuri mari de presiune. In mod normal trebuie sa ai unul singur mai mare si eventual inca unul mic dupa el (dar mult mai mic). N-am mai vazut asa ceva intr-un log, dar presupun ca iti intra compresorul in surge. Sper sa nu vorbesc prostii.

Poti pune fisierul csv sa se vada toate trei grupurile (3, 10 si 11)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate o sa fac pe seara un log la cele trei grupuri,cu toata ca imi e cam frica la cum sta turbina aia incarcata tot timpul.Turbo surge asta cam din ce cauze poate aparea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://forums.tdiclu...ght=truth+surge

Poate apare daca la cip se ridica prea mult presiunea la turatii mici (1600 - 2000 rpm). Si in threadul de mai sus americanii zic ca e o fluctuatie a presiunii (eu aia vad la tine in grafic, fluctuatie mare a presiunii).Alte simptome, se aud ceva zgomote?Erori stocate de ECU ai?

Mai poti citi aici http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele au aparut cu peste 40.000 de km inainte de remapare.Simptome nimic,erori nimic,masina trage impecabil,consumul este la fel.O sa fac mai pe seara un log in mers la toate 3 grupele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am efectuat o procedura de curatare a DPF-ului,cu toate ca nu era nici un martor aprins in bord,iar lucrurile si-au revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un golf 3 1.9tdi cod motor 1Z. masina trepideaza si la relanti si in mers. nu am nici o eroare cu vag-com. dar la un log in grupul 013 nu arata deloc normal. posibile defecte?post-80294-0-76079500-1311597639_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!