Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

La ralanti, citeşte mai jos

 

6 minutes ago, dubios said:

Motorul rece sau cald ?

Fă o pereche la cald şi una la rece, unele diferenţe între ele pot fi relevante

4 minutes ago, dubios said:

nu e de la ea

Eu cred că de la ea este, am mai auzit cateva recondiţionate şi făceau ca o sirenă după aia

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua,

Datorită faptului că de câteva zile mașina mea merge în „șuturi” la aprox. 2500-3200 rpm, atașez aici logurile făcute în mers, așa cum am citit că se fac în mod normal. Nu știu daca are legătură sau nu, dar, într-o dimineață mi s-a aprins la bord senzorul de temperatură, am mișcat un-pic de fire și eroarea a dispărut (am comandat unul nou, urmând să îl schimb).

Rog ajutor în interpretarea log-urilor și sfaturi pentru rezolvarea problemei descrise mai sus.

 

PS. Trebuie să menționez că nu reușesc să ridic temperatura la 90 gr.C

LOG-01-001-010-011.CSV

Modificat de versus_rmd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul trebuia pe 3-10-11 nu 1-10-11. Oricum din ce se vede in log nu pare să fie de la turbină, presiune ar fi și cantitatea de aer pare ok.

Mai fa un log pe 3-10-11 și fa și logurile in basic settings BS003 și BS011, vezi că am pus un link in postarea precedenta.

Fa și un log in mers in condițiile in care merge in șuturi pe grupurile 004 și 013

Pentru senzorul de temperatura compara temperatura de Engine, grupul 007 (sau 005, nu mai știu exact, este un grup cu toate temperaturile) cu temperatura de pe Instruments, trebuie sa fie aproximativ egale. Cu motorul rece, nepornit, doar cu contactul pus temperaturile alea trei (răcire, combustibil și aer) ar  trebui sa fie aproximativ egale și în concordanță cu temperatura exterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robertvictorthree
On 11/9/2024 at 8:13 AM, lupo_bv said:

Vedem după ce remediezi problema  subpresiunii. Daca face suprapresiune poate fi o problemă 

Salut, am revenit.

 

Asadar, am constatat ca nu aveam vacuum stabil, oscila datorita problemei cu stutul de la pompa tandem.Am lipit stutul, acum vacuum-ul s-a stabilizat.Pun pozele cu masurarea efectuata intre N75 si actuator dar si la iesirea directa din pompa tandem, astea dupa ce s-a lipit stutul.

Tot aici, pun si log-ul efectuat dupa.(in fisierul excel apare si primul log efectuat din data de 07.11 si mai jos apare cel de azi 13.11)

Am verificat valorile de la EGR, unde credeam ca l-am oprit eu din VCDS dar valorile sunt cele de fabrica(Stored Value 32768) dar el nu functioneaza(am verificat actuatorul si se misca si tine vacuum)...nu stiu de ce, nu am eroare nicaieri-poate imi dai un sfat si aici.

Am constatat ca masina merge mai bine dupa ce a fost lipit stutul dar tot simt ca nu e ok.Mai exact, in treptele 2 si 3 trage liniar, dar dupa 3000rpm in treptele superioare, are un lag, asa simt.

Banuiesc si ca ar fi o problema si cu avansul(prea mic) ca de la ultima schimbare a distributiei, nu a fost reglat avansul.(iar vcds ul meu nu vede canalele unde pot verifica avansul)-urmeaza ca saptamana viitoare sa verific avansul cu alt vcds.

 

Mersi pentru ajutor, astept parerea ta.

WhatsApp Image 2024-11-13 at 12.54.11 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-11-13 at 12.54.11.jpeg

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile arată aşa

image.thumb.png.711394e6a385a1507eaf114d83f2e8c1.png

image.thumb.png.72609ad3d32e3a35dfe5bbb81b911597.png

Din ce se vede acum ai spike-ul de presiune, dar este urmat de o scădere cam bruscă şi îndelungată. Poate fi o problemă de reglaj sau o gripare a geometriei.

Fă şi cele două loguri în BS, dar ăla în BS011 lasă-l ceva mai mult, cam un minut. Ar fi interesant să faci unul cu motorul cald şi unul cu motorul rece

 

Cred că ar fi mai util să faci un filmuleţ cu ceasul de vacuum conectat în locul actuatorului şi să îi dai să facă BS011. În felul ăsta o să vedem şi cum evoluează vacuum-ul nu numai valorile extreme pentru că poate fi de vină şi N75

 

7 hours ago, Robertvictorthree said:

Am verificat valorile de la EGR, unde credeam ca l-am oprit eu din VCDS dar valorile sunt cele de fabrica(Stored Value 32768) dar el nu functioneaza(am verificat actuatorul si se misca si tine vacuum)...nu stiu de ce, nu am eroare nicaieri-poate imi dai un sfat si aici.

Dacă atunci cînd dai să facă BS003 tija se mişcă şi valoarea cantităţii de aer rămîne relativ constantă atunci ţeava care aduce gazele în EGR este obturată, fie colmatată fie este anulat EGR prin montarea unei garnituri pline.

7 hours ago, Robertvictorthree said:

Am constatat ca masina merge mai bine dupa ce a fost lipit stutul dar tot simt ca nu e ok.Mai exact, in treptele 2 si 3 trage liniar, dar dupa 3000rpm in treptele superioare, are un lag, asa simt.

Din grafice rezultă că ăsta ar cam fi comportamentul, deci eu cred că presiunea este cauza

 

7 hours ago, Robertvictorthree said:

Banuiesc si ca ar fi o problema si cu avansul(prea mic) ca de la ultima schimbare a distributiei, nu a fost reglat avansul.(iar vcds ul meu nu vede canalele unde pot verifica avansul)-urmeaza ca saptamana viitoare sa verific avansul cu alt vcds.

Vezi că la PD nu se verifică avansul ca la motoarele VEP. Avansul îl reglează automat ECU, tu nu ai cum să-l modifici. Ceea ce se poate modifica la schimbarea distribuţiei la motoarele PD şi uneori poate necesita corecţii este unghiul de sincronizare (Synchro Angle sau Torsion Value) valoare pe care o poţi vedea în Measuring Blocks în grupul 004 ultima căsuţă. Fiind un EDC15 valoarea aia ar trebui să fie în jur de 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin și eu cu log-urile refăcute, poate acum se poate identifica motivul pentru care mașina smucește intre 2500-3200 rpm.

 

LOG-01-03-010-011.CSV LOG-1-003-010-011.CSV LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-004-013-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile pentru turbină, MAF, EGR sunt cam la fel ca cele de data trecută şi nu cred că este de aici. Synchro angle ok, injectoare ok. Vezi să nu fie pe partea de alimentare cu combustibil: pompa combustibil, pompa tandem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult pentru ajutor! 

Verific cu mecanicul, începând de la pompa de combustibil, că tot cu el am schimbat anul trecut pompa tandem...

Mai demult, cand puneam contactul, se auzea un sunet ca și cum se amorsează pompa... acum nu se mai aude...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robertvictorthree
On 11/13/2024 at 8:39 PM, lupo_bv said:

Logurile arată aşa

image.thumb.png.711394e6a385a1507eaf114d83f2e8c1.png

image.thumb.png.72609ad3d32e3a35dfe5bbb81b911597.png

Din ce se vede acum ai spike-ul de presiune, dar este urmat de o scădere cam bruscă şi îndelungată. Poate fi o problemă de reglaj sau o gripare a geometriei.

Fă şi cele două loguri în BS, dar ăla în BS011 lasă-l ceva mai mult, cam un minut. Ar fi interesant să faci unul cu motorul cald şi unul cu motorul rece

-am facut ambele, atat la rece cat si la cald.Le gasesti in log

On 11/13/2024 at 8:39 PM, lupo_bv said:

 

Cred că ar fi mai util să faci un filmuleţ cu ceasul de vacuum conectat în locul actuatorului şi să îi dai să facă BS011. În felul ăsta o să vedem şi cum evoluează vacuum-ul nu numai valorile extreme pentru că poate fi de vină şi N75

-am facut si filmuletul, las link-ul aici: 

 

On 11/13/2024 at 8:39 PM, lupo_bv said:

 

Dacă atunci cînd dai să facă BS003 tija se mişcă şi valoarea cantităţii de aer rămîne relativ constantă atunci ţeava care aduce gazele în EGR este obturată, fie colmatată fie este anulat EGR prin montarea unei garnituri pline.

-aici am facut cam toate testele posibile:

1.Am dat sa faca BS003 si nu se misca absolut nimic, nici actuatorul de la egr si nici supapa.

2.Am verificat si vacuum-urile cat timp facea BS003 si nimic, zero vacuum.

3.Am facut output test din vcds pe N18 si pe N239 si ascultandu-le si punand mana pe ele, se aude cum ca ar actiona ceva in ele dar doar atat.

4.Am masurat N18, facand vacuum pentru a verifica membrana si pare in regula, o pierdere foarte mica de vacuum si posibil si de la cum am conectat eu furtunul la aparatul de vacuum.

AM verificat si legaturile dintre furtune sa nu cumva sa fie pus ceva invers si totul este in regula.

Daca cu motorul pornit, scot mufa din N239 iar apoi o introduc, face vacuum la actuatorul de la EGR si mototrul isi schimba mersul deoarece actuatorul se misca.Daca fac acelasi lucru cu N18, nu se intampla nimic.

 

On 11/13/2024 at 8:39 PM, lupo_bv said:

Din grafice rezultă că ăsta ar cam fi comportamentul, deci eu cred că presiunea este cauza

-asa se simte

On 11/13/2024 at 8:39 PM, lupo_bv said:

 

Vezi că la PD nu se verifică avansul ca la motoarele VEP. Avansul îl reglează automat ECU, tu nu ai cum să-l modifici. Ceea ce se poate modifica la schimbarea distribuţiei la motoarele PD şi uneori poate necesita corecţii este unghiul de sincronizare (Synchro Angle sau Torsion Value) valoare pe care o poţi vedea în Measuring Blocks în grupul 004 ultima căsuţă. Fiind un EDC15 valoarea aia ar trebui să fie în jur de 0

-da, asa este, nu se regleaza avansul.Am verificat in Measuring Blocks si valoarea este 0-0,5 oscileaza.

 

Mersi mult, astept raspunsul tau.

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece

image.thumb.png.3fd8274b19f224ab24c1ef7c51f7593a.png

La cald

image.thumb.png.b75eb824f8d6f1b15a311c700d71fcf5.png

Dacă ar fi să ne luăm după anomaliile indicate de săgeţile roşii s-ar zice că este o problemă de vacuum, dacă ne luăm după cele verzi ar fi problemă de geometrie.

Dar avînd în vedere testul de vacuum pe care l-ai făcut şi în care pare că N75 funcţionează ok (acum nu ştiu dacă testul l-ai făcut la rece sau la cald) şi faptul că diferă destul de mult de la rece la cald aş zice că problema este din geometrie.

Ca să fii sigur fă testul de vacuum şi la rece şi la cald şi dacă manometrul indică la fel atunci cam spre geometrie se îndreaptă bănuiala

 

1 hour ago, Robertvictorthree said:

Daca cu motorul pornit, scot mufa din N239 iar apoi o introduc, face vacuum la actuatorul de la EGR si mototrul isi schimba mersul deoarece actuatorul se misca.Daca fac acelasi lucru cu N18, nu se intampla nimic.

Ceva nu este în regulă aici, comportamentul este cam invers. N239 nu livrează vacuum decît la oprirea motorului în rest nu. Verifică din nou instalaţia de vacuum, vezi schema mai jos

 

asz vacuum.pdf

 

 Verifică şi mufele să nu fie inversate. N18 are fire de culoarea maro/negru şi roşu/verde, iar N239 maro/alb şi roşu/albastru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robertvictorthree
1 hour ago, lupo_bv said:

La rece

image.thumb.png.3fd8274b19f224ab24c1ef7c51f7593a.png

La cald

image.thumb.png.b75eb824f8d6f1b15a311c700d71fcf5.png

Dacă ar fi să ne luăm după anomaliile indicate de săgeţile roşii s-ar zice că este o problemă de vacuum, dacă ne luăm după cele verzi ar fi problemă de geometrie.

Dar avînd în vedere testul de vacuum pe care l-ai făcut şi în care pare că N75 funcţionează ok (acum nu ştiu dacă testul l-ai făcut la rece sau la cald) şi faptul că diferă destul de mult de la rece la cald aş zice că problema este din geometrie.

Ca să fii sigur fă testul de vacuum şi la rece şi la cald şi dacă manometrul indică la fel atunci cam spre geometrie se îndreaptă bănuiala

-testul de vacuum a fost facut la cald.O sa revin si cu unul facut la rece.

Chestia e ca si inainte de reconditionarea turbinei si dupa, masina s a comportat la fel din punct de vedere putere...imi e greu sa cred ca in 2 ani de la reconditionare, sa fie problema cu geometria, timp in care masina nu cred ca a facut 5000km.

1 hour ago, lupo_bv said:

 

Ceva nu este în regulă aici, comportamentul este cam invers. N239 nu livrează vacuum decît la oprirea motorului în rest nu. Verifică din nou instalaţia de vacuum, vezi schema mai jos

-e ok instalatia, asa sunt conectate.

1 hour ago, lupo_bv said:

 

asz vacuum.pdf 154.95 kB · 0 downloads

 

 Verifică şi mufele să nu fie inversate. N18 are fire de culoarea maro/negru şi roşu/verde, iar N239 maro/alb şi roşu/albastru

-sa iau in considerare ca N18 nu functioneaza, din moment ce in teste nu schiteaza mai nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robertvictorthree

Exista posibilitatea ca, daca indicatorul de apa imi arata eronat(adica undeva pe la 70-80°C) sa imi taie din putere?Temperatura motorului citita cu vcds ul este mai mare decat ceea ce imi indica ceasul...

Modificat de Robertvictorthree
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!