Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Nu cred că are treabă poziţia geometriei cu pornirea. Motorul ar trebui să pornească bine şi cu tubulatura de admisie în aer adică fără turbină.

Pentru probleme de pornire (presupun că la rece este problema) poţi posta AICI toate detaliile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Azi am reusit sa fac si eu logurile la masina mea.

Am o Jetta 1.9 TDI DPF 2007 77kw, Stock.

De ceva vreme am observat o lipsa de putere, sau poate, m-i se pare mie. De curand am desfacut EGR-ul si l-am curatat acum la 150k km, pentru prima data. Nu am avut multa mizerie acumulata.

Puteti sa va da cu părerea si pe logurile mele?

Multumesc mult!

03 10 11 vit 3.csv

03 10 11 vit 4.csv

bs03.csv

bs11.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Sunt posesorul unui golf 5 1.9 tdi 105 cp cod motor BXE si astazi am observat ca intra in limp mode in treapta a 4 a la 120 km/h si nu mai trece de 3000 rpm si 120 km/h deloc. 

O recomandare pentru o diagnoza buna si un log in mers in Bucuresti (cineva care chiar se pricepe sa imi spuna ce probleme are masina)? 

Multumes anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ady.red

Cam aşa pare, încarcă greu turbina

913348374_8-13-20186-05-32PM.jpg.2372eae9e8b9e94f6b20b3444444b486.jpg

Posibil ceva probleme de vacuum pe partea de actuator turbină. La EGR vacuum-ul este ok

1392419681_8-13-20186-09-04PM.jpg.1cbc399dfa80b422211e29618a589d7a.jpg

Şi parcă nici debitmetrul nu arată prea grozav după 3200 rpm

 

@Mihai TMD

vezi aria prestări servicii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Mulțumesc frumos pentru interpretare. 

Ce ar trebui să fac, să schimb/curăț actuatorul de la turbina. Sau nu se merită să umblu la ea.

Nu am desfăcut-o niciodată. 

Asta poate să fie și de la avansul la distributie? Este pe -1,5.

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic prima dată se verifici furtunaşele de vacuum de la sursa de vacuum până la actuator. Este dificil de depistat pentru că nu prea se văd crăpăturile din ele. la actuator nu prea ai ce să-i faci decât să verifici cu un furtunaş dacă ţine vacuum (presupun că ţine pt. că dacă era fisurat ar fi arătat mai rău logurile, dar o verificare nu strică) şi să ungi tija cu vaselină cu cupru (atenţie să nu dai cu vaselină normală pt că mai rău îi faci, trebuie vaselină rezistentă la temp peste 1000grade)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Am schimbat egr-ul si valva n75! (Ambele noi) Am facut 2 loguri bs003 bs011 daca se poate sa le analizezi. Mare imbunatatire nu vad, din 3 ture de cartier, de cateva ori ma dat pe spate, ca si cum a intrat turbo si in rest, delay si mai fara vlaga. Sa imi fi facut treaba de mantuiala astia care mi-au reconditioat turbina, poate sa fie de la pompa de vaccum? Daca mai ai vreun sfat ti-as fi recunoscator! Multumesc frumos. 

bs003.xlsx

bs011.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult!

Am sa incerc sa remediez si revin cu feedback.

Gresare ax turbina/actuator si o sa verific vacuumul peste tot.

Danke!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mortadelo

În BS 011 se vede o îmbunătăţire în sensul că măcar atât în partea de sus cât şi în cea de jos graficul este pe aceeaşi linie, dar atât.

BS011.jpg.5322bedf7dda8d9f634e423ac254eb1f.jpg

Persistă creşterea neuniformă (porţiunea de grafic unde acţionează vacuum-ul, marcat cu roşu) şi nu-mi explic ceea ce am marcat cu albastru pentru o turbină curăţată şi cu actuator nou. Aia este porţiunea unde acţionează arcul actuatorului şi o formă neregulată a graficului de obicei indică un arc tasat al actuatorului sau o geometrie care agaţă.

Dpdv al reglajului:

  • presiunea minimă este puţin sub presiunea atmosferică ceea ce este ok
  • diferenţa între presiunea minimă şi cea maximă este cam de 150mbari. Valoarea asta este ok pentru un motor rece dar cu motorul cald ar trebui să fie 180

BS003

bs003.jpg.5f8f45dc96fd44a7b3d53665257b81c7.jpg

De aici reiese că ai o recirculare cam mare (65%). Nu ştiu ce euro este ASZ, dacă este euro 4 să zicem deşi este cam mare şi pentru ăsta, dar dacă este euro 3 este clar mare.

Cauze posibile: catalizator cam înfundat (cam greu de verificat), clapeta de shut off care nu se deschide complet (asta se poate verifica vizual), filtru de aer îmbâcsit, reglaj necorespunzător al turbinei.

Pompa de vacuum: dacă la actuator ajung -0,6-0,7 bari este ok. Mai împrumută o dată vacuumetrul şi conectează-l în locul actuatorului şi vezi dacă pe timpul BS011 pe ON ajunge la presiunea aia, apoi verifică cum ţi-am explicat în BS011 să faci vacuum cu vacuumetrul în locul n75.

Alte idei nu prea mai am, poate îşi mai dă cu părerea vreun coleg.

 

PS Dacă tot eşti la capitolul teste te rog fă un BS011 cu N75 întors invers (adică fără să umbli la conectarea furtunaşelor îl întorci pur şi simplu cu capul în jos). Am eu o curiozitate referitor la asta şi nu am unde verifica. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axx euro 3 recirculare 40%

Bxx euro 4 recirculare pana la 60%

Arata si se comporta ca un turbo reconditionat.....probleme in bs 11  si la 1100 si la 950 mbar au de a face cu calitatea actuatorului.

Eu asi merge cu masina la cei care au reconditionat turbo si intrebati daca le place cum se comporta masina

Modificat de Rune
Corectare text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune Am fost cu masina la ei si ca ii masina mea de vina, ca ei au testat turbina, ca au pus actuator nou, ax si ce au mai schimbat. Dupa care cu ajutorul lui @lupo_bv am depistat mai multe probleme pe care le-am remediat. Pe mine ma fascinat chestia asta cu 2 logouri sa depistezi multe nereguli, la cati mecanici am fost pe aici, nimeni nu a verificat, testat ce am fost indrumat pe forum. Inainte sa reconditionez turbina, chiar si cu pierderi de vacuum, egr stricat tot aveam un plus de putere dar era constant la fiecare accelerare, acum din 4-5 accelerari 1 data ma da pe spate si restu se tureaza motorul dar fara nici un pic de putere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

Intampin cateva probleme cu un Golf 4 1.9 TDI 131 CP ASZ cutia automata.  Consum mare la relanti 0.8-0.9  l/h, miroase a gaze nearse si mult fum albastrui.

Am facut cateva log-uri in mers. Ma puteti ajuta cu cateva pareri? 

Multumesc!

 

L2OG-01-003-010-011.csv

LO1G-01-003-010-011.csv

LO4G-01-003-010-011.csv

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/14/2018 at 3:55 PM, mortadelo said:

restu se tureaza motorul dar fara nici un pic de putere!

Dacă creşte turaţia motorului şi viteza nu, nu cumva ai probleme cu patinatul ambreiajului. Poţi verifica asta prin mai multe metode. Una ar fi să cauţi un drum liber, mergi în treapta a 4-a până când acul turometrului este undeva pe la fără zece, ar trebui ca acul vitezometrului să fie cam paralel. Calci acceleraţia la podea şi ar trebui să observi că cele două ace rămân cam paralele. Dacă acul turometrului se deplasează mai repede este clar. Invers nu se prea întâmplă (ai vrea tu :icon_cheesygrin:). Sau fă un log în mers pe canalul 3 să zicem şi canalul 6 în condiţiile în care zici că se turează (presupun că atunci când o calci la podea)

@Skory

Problemele tale nu prea fac obiectul acestui topic. Consumul mare la ralanti nu are legătură cu turbina, mai degrabă cu avansul, vezi că este topic pentru asta, iar fumul albăstrui cu mai multe, posibil să scape ulei pe la turbină, dar vezi că şi pentru asta este topic separat.

Din log-uri reiese că maşina se accelerează bine, nu sunt probleme la debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Pe vag-com vcds am codul de eroare 1/ 17552 - Mass Air Flow Sensor G70 - Open or Short to Ground. P1144 - 35 - 10 .... intermitent, de aceea am intrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi dacă nu zici tot....

Din loguri reiese că debitmetrul este ok. Dacă ar fi întrerup sau în scurt ar apărea la MAF actual o valoare constantă, de obicei 550, ceea ce nu este cazul la tine.

Fiind o eroare intermitentă, ocazională, probabil că este undeva un contact imperfect. Ce poţi face? dă cu spray de contacte la mufă şi din când în când mai faci câte o scanare să vezi dacă a reapărut.

Problemele celelalte, mai ales dacă sunt permanente, nu cred că au legătură cu asta.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil probleme cu vacuum-ul. Pe EGR on ai o recirculare foarte mică.

Ce cod de motor are maşina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod motor BLB

Recircularea e mica de la asta cred... 028131547B

E garnitura cu gaura de 8, s-au mai diminuat vibrațiile la motor...

Egr îl am electronic, presupun că acolo ai crezut că am scăpări de vacuum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de asta te-am întrebat codul motorului.

Ce simptome are maşina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare cam puturoasa... Înainte să pun acea garnitura avea niste vibrațiile toată mașină pe la 1900 - 2000 rpm

Acuma am scăpat de ele dar parca tot nu trage bine...

Și ceva fum la accelerări puternice

Fumul nu e nici alb nici negru... E un gri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, sunt ceva diferenţe între ele, dar cred că şi din cauza diferenţei de temperatură când au fost făcute. O să mai analizăm asta după ce îţi rezolvi problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@S.Mihai

Verifică să nu ai scăpări de presiune între turbo şi intercooler şi între intercooler şi motor. Se mai întâmplă să se deplaseze câte un furtun şi să ai scăpări de presiune.

Mă face să cred asta valoarea de la EGR off un pic cam mare (nu ştiu exact cât trebuie să fie la motorul tău). De obicei când valoarea asta este prea mare sunt scăpări de presiune între MAF  şi motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi și de la scăpări la egr cooler? 

Pe langa actuatorul de la egr cooler am urme de fum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi. 

Rog sa spuneti o parere despre acest log. Passat 2.0 bmp.

Multumesc!

passLOG.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!