Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

mi-am adus aminte bine si eu.ms aurel.ai la indemana vreun log de la a ta masina?

Da. masina este cea din semnatura si sunt ultimele log-uri de la inceputul lunii decembrie.

aviz AUREL si FIORELO,am cautat prin laptop ce loguri mai aveam si eu de avf-uri, si la fel este ciclul n75.... nu scade spre 4000 rpm.posibil asa e la modelul asta.

post-31997-0-32615700-1452026404_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! cand opresc motorul tija de la actuatorul turbo nu cobora imediat ci dupa 3-4 secunde ca in video.

de la sfarsit. Sa fie actuatorul gripat, geometria ancrasata sau n 75 de vina ? cu o pompa de vid daca trag si ii dau drumul din prima cade foarte repede tija. Modificat de persan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! cand opresc motorul tija de la actuatorul turbo nu cobora imediat ci dupa 3-4 secunde ca in video.

de la sfarsit. Sa fie actuatorul gripat, geometria ancrasata sau n 75 de vina ? cu o pompa de vid daca trag si ii dau drumul din prima cade foarte repede tija.
stai linistit.e comportament normal,asa se misca mai lent cand opresti motorul.cand o pornesti ,tija se trage/pozitia turbo on/vacuum maxim pe actuator/zona in care vanele geometriei sunt apropiate.

apoi cand tu dai blana(ca se aude pe filmare) ,prima miscare pe care o face geometria e sa deschida/turbo off/vacuum putin/zona de repaus a actuatorului/zona unde turbina nu genereaza presiune.iar apoi se vede cum se trage tija iar catre actuator(turbo on/etc/etc/etc).si se misca f repede din ce vad pe fimare.

acum k o paranteza:

deci prima miscare a geometrie la wot e de a se deschide pt a nu restrictiona esaparea gazelor din belsug(pt ca ii ceri sarcina max/debit mare motorina/gaze multe de esapament,daia dau si un pic de fum la inceput de sarcina),iar apoi se strange pt a micsora sectiunea de curgere a gazelor de esapament/pt a accelera jetul de gaze/pt a genera turbina boost,iar apoi iar se deschide treptat pana spre final de log sa zic asa (spre 4000 rpm), tocmai ca in turatie mare sunt suficiente gaze sa invarta turbo.

de ex:daca ar ramane vanele inchise la 3500 rpm ,la fel ca la 2000 rpm,ar exploda turbina(de aia exista limp-ul). asta se intampla si cand se ancraseaza geometria,ori miscarea de deschidere e lenta si nu are timp sa corecteze in timp real ori geometria ramane "sudata" intr-un loc ,de regula catre turbo on unde face boost mare.

si oricum niciodata nu putem obtine boostul max stand pe loc.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Vw passat 1.9 AVF 6tr 4motion An 2005  Km actuali 271000.

Avans 0.6-1.1

Cantitate injectata 8-9 fara consumatori(motor galagios)

Valori injectoare cyl 1(0.12) cyl 2(-0.71) cyl3(-0.59) si cyl (1.13) reglate la 180gr motor galagios

Consum instant afisat pe bc1.0-1.1l/h consumatori opriti

PROBLEMA : motor foarte zgomotos in relanti cat si in turatie, fata de alte motoare la fel ( masina fratelui si a altor doi prieteni) atunci cand motorul este zgomotos consuma mai mult si nu trage chiar cum ar trebui.

atasez log-uri ptr acest moment:Book2 tr3.xls  Book1 tr 4.xls   Bs 3 dem greu.xls Bs 11 dem greu.xls

 

 

DAR cateodata(se intampla aleator si fara perioada anume) motorul sa fie foarte silentios si mearga si consume mai putin cu 1.5l si demareaze mai puternic, are mai mult vlaga!

Astazi am surprins acest moment cu testerul. Si m-am uitat pe valori care erau putin diferite la: - cantitatea injectata era 9.3 fata de 8.0(motor galagios) si la injectoare cyl 1 (0.31) cyl 2(0.12) cyl 3 (-1.29) cyl4 (0.83) consum instant afisat pe bc 1.0l/h.

Consumuul si ZGOMOTUL sunt semne de intrebare.???

Cateodata este mai mic cateodata mai mare, dar el flucteaza dintr-o cauza pe care nu pot sa o descopar. Adica sunt zile in care pe aceeasi distanta care o parcurg pana la munca cu un consum mediu de 7.4 atunci motorul este mult mai silentios si trage mai puternic, si in alte dati motorul este mai galagios, se simte o diferenta de putere mai mica si consuma mai mult cu 1.5l adica scot 8.4--8.7. Intrebare mea este : De ce atunci cand motorul este mai silentios consuma mai putin, si trage mai bine ? Ce ar putea cauza mersul mai silentios? atasez log-uri ptr acest moment:Bs 3 trage bn bn.xls Bs 11 trage bn bn.xls trage bn bn.xls

observ diferenta majora intre valorile de la bs 11 la geometria variabila . cine a provacat diferente de valori?supapa vacumatica? pompa tandem? partea de combustibil sau cea de vaccum?pompa din rezervor? mai exista diferenta si asupra valorilor de la injectoare si la cantitate injectata....mentionez ca intre aceste log-uri la dati diferite, nu s-a umblat deloc cu "cheia sub capota", ci doar alimentari cu motorina.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cureaua de distributie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Distributia a fost montata in 2012, si de atunci are 90mii. Sageata de la rola este in crestatura/la semn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si astepti sa se rupa cureaua, la cald sigur numai este la semne

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw passat 1.9 AVF 6tr 4motion An 2005  Km actuali 271000.

Avans 0.6-1.1

Cantitate injectata 8-9 fara consumatori(motor galagios)

Valori injectoare cyl 1(0.12) cyl 2(-0.71) cyl3(-0.59) si cyl (1.13) reglate la 180gr motor galagios

Consum instant afisat pe bc1.0-1.1l/h consumatori opriti

PROBLEMA : motor foarte zgomotos in relanti cat si in turatie, fata de alte motoare la fel ( masina fratelui si a altor doi prieteni) atunci cand motorul este zgomotos consuma mai mult si nu trage chiar cum ar trebui.

atasez log-uri ptr acest moment:attachicon.gifBook2 tr3.xls  attachicon.gifBook1 tr 4.xls   attachicon.gifBs 3 dem greu.xls attachicon.gifBs 11 dem greu.xls

 

 

DAR cateodata(se intampla aleator si fara perioada anume) motorul sa fie foarte silentios si mearga si consume mai putin cu 1.5l si demareaze mai puternic, are mai mult vlaga!

Astazi am surprins acest moment cu testerul. Si m-am uitat pe valori care erau putin diferite la: - cantitatea injectata era 9.3 fata de 8.0(motor galagios) si la injectoare cyl 1 (0.31) cyl 2(0.12) cyl 3 (-1.29) cyl4 (0.83) consum instant afisat pe bc 1.0l/h.

Consumuul si ZGOMOTUL sunt semne de intrebare.???

Cateodata este mai mic cateodata mai mare, dar el flucteaza dintr-o cauza pe care nu pot sa o descopar. Adica sunt zile in care pe aceeasi distanta care o parcurg pana la munca cu un consum mediu de 7.4 atunci motorul este mult mai silentios si trage mai puternic, si in alte dati motorul este mai galagios, se simte o diferenta de putere mai mica si consuma mai mult cu 1.5l adica scot 8.4--8.7. Intrebare mea este : De ce atunci cand motorul este mai silentios consuma mai putin, si trage mai bine ? Ce ar putea cauza mersul mai silentios? atasez log-uri ptr acest moment:attachicon.gifBs 3 trage bn bn.xls attachicon.gifBs 11 trage bn bn.xls attachicon.giftrage bn bn.xls

observ diferenta majora intre valorile de la bs 11 la geometria variabila . cine a provacat diferente de valori?supapa vacumatica? pompa tandem? partea de combustibil sau cea de vaccum?pompa din rezervor? mai exista diferenta si asupra valorilor de la injectoare si la cantitate injectata....mentionez ca intre aceste log-uri la dati diferite, nu s-a umblat deloc cu "cheia sub capota", ci doar alimentari cu motorina.

Salut Kosmin, 

 

Fix aceeasi problem e si la mine, 1.9 AVF 6tr 2011 260 K No 4Motion. Diferenta fata de cazul tau e ca la relanti e supersilentioasa, doar in acceleratii brutale, WOT are un mornait foarte pronuntat si deranjant totodata. Ea se duce bine zic eu, am comparat logurile tale cu ale mele si scot cu 1 sec mai putin atat in a 3a cat si in a 4a. 

Per total am impresia ca e putin stransa de gat, adica evacuarea nu se face calumea. Mentionez ca si eu am mai bine de 100K de cand am schimbat distributia. E posibil o dereglare a avansului, cureaua si piesele din complexul distributiei sa se fi slabit/imbatranit si sa nu isi mai faca calumea treaba. Sincer nu am gasit pana acum nici un mecanic(Inginer ;) ) care sa imi spuna exact ce are.

 

Tind sa cred ca e de la distributie, pt ca initial cand am schimbat-o pur si simplu iubeam sunetul si felul in care tragea masina. Pe langa asta mai am o bora din 2001 cu distributia recent schimbata si se aude superb motorul. Daca nu ai probleme pe partea de Actuatori,valve, EGR, si vacuum sigur e de la distributie. in primavara o schimb si eu si astept atunci rezultatul.

 

@Mario20vest in primavara iti fac o vizita inainte sa schimb distributia, poate o scoatem la capat ;)

 

PS: Cer parerea avizata pt urmatorul comporament:

BS003 EGR OFF ~550 EGR ON ~160 : Recirculare excesiva pt EGR ON, dar pt EGR OFF imi poate spune cineva de ce citeste MAF ul acea valoare? cu ~100 mg mai mult decat ar trebui? are cumva legatura cu o pierdere de aer pe partea de intake? posibil un senzor de presiune decalibrat? Sau are legatura cu o tija reglata prea scurt? - Mentionez ca de cand am masina nu s-a ublat la turbo deloc.

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toata lumea.sunt nou pe forum,dar am o mare problema...in urma cu putin timp am schimbat turbo apoi interculeru apoi am ajun la EGR si acum debitmetru uitasem de pompa tandem...si din pacate am constatat ca masina nu trage bine.ma pute-ti ajuta cu niste sfaturi va rog...

log-in-mers.xls

003 (1).xls

011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw passat 1.9 AVF 6tr 4motion An 2005 Km actuali 271000.

Avans 0.6-1.1

Cantitate injectata 8-9 fara consumatori(motor galagios)

Valori injectoare cyl 1(0.12) cyl 2(-0.71) cyl3(-0.59) si cyl (1.13) reglate la 180gr motor galagios

Consum instant afisat pe bc1.0-1.1l/h consumatori opriti

PROBLEMA : motor foarte zgomotos in relanti cat si in turatie, fata de alte motoare la fel ( masina fratelui si a altor doi prieteni) atunci cand motorul este zgomotos consuma mai mult si nu trage chiar cum ar trebui.

atasez log-uri ptr acest moment:attachicon.gifBook2 tr3.xls attachicon.gifBook1 tr 4.xls attachicon.gifBs 3 dem greu.xls attachicon.gifBs 11 dem greu.xls

DAR cateodata(se intampla aleator si fara perioada anume) motorul sa fie foarte silentios si mearga si consume mai putin cu 1.5l si demareaze mai puternic, are mai mult vlaga!

Astazi am surprins acest moment cu testerul. Si m-am uitat pe valori care erau putin diferite la: - cantitatea injectata era 9.3 fata de 8.0(motor galagios) si la injectoare cyl 1 (0.31) cyl 2(0.12) cyl 3 (-1.29) cyl4 (0.83) consum instant afisat pe bc 1.0l/h.

Consumuul si ZGOMOTUL sunt semne de intrebare.???

Cateodata este mai mic cateodata mai mare, dar el flucteaza dintr-o cauza pe care nu pot sa o descopar. Adica sunt zile in care pe aceeasi distanta care o parcurg pana la munca cu un consum mediu de 7.4 atunci motorul este mult mai silentios si trage mai puternic, si in alte dati motorul este mai galagios, se simte o diferenta de putere mai mica si consuma mai mult cu 1.5l adica scot 8.4--8.7. Intrebare mea este : De ce atunci cand motorul este mai silentios consuma mai putin, si trage mai bine ? Ce ar putea cauza mersul mai silentios? atasez log-uri ptr acest moment:attachicon.gifBs 3 trage bn bn.xls attachicon.gifBs 11 trage bn bn.xls attachicon.giftrage bn bn.xls

observ diferenta majora intre valorile de la bs 11 la geometria variabila . cine a provacat diferente de valori?supapa vacumatica? pompa tandem? partea de combustibil sau cea de vaccum?pompa din rezervor? mai exista diferenta si asupra valorilor de la injectoare si la cantitate injectata....mentionez ca intre aceste log-uri la dati diferite, nu s-a umblat deloc cu "cheia sub capota", ci doar alimentari cu motorina.

Salut Kosmin,

Fix aceeasi problem e si la mine, 1.9 AVF 6tr 2011 260 K No 4Motion. Diferenta fata de cazul tau e ca la relanti e supersilentioasa, doar in acceleratii brutale, WOT are un mornait foarte pronuntat si deranjant totodata. Ea se duce bine zic eu, am comparat logurile tale cu ale mele si scot cu 1 sec mai putin atat in a 3a cat si in a 4a.

Per total am impresia ca e putin stransa de gat, adica evacuarea nu se face calumea. Mentionez ca si eu am mai bine de 100K de cand am schimbat distributia. E posibil o dereglare a avansului, cureaua si piesele din complexul distributiei sa se fi slabit/imbatranit si sa nu isi mai faca calumea treaba. Sincer nu am gasit pana acum nici un mecanic(Inginer ;) ) care sa imi spuna exact ce are.

Tind sa cred ca e de la distributie, pt ca initial cand am schimbat-o pur si simplu iubeam sunetul si felul in care tragea masina. Pe langa asta mai am o bora din 2001 cu distributia recent schimbata si se aude superb motorul. Daca nu ai probleme pe partea de Actuatori,valve, EGR, si vacuum sigur e de la distributie. in primavara o schimb si eu si astept atunci rezultatul.

@Mario20vest in primavara iti fac o vizita inainte sa schimb distributia, poate o scoatem la capat ;)

PS: Cer parerea avizata pt urmatorul comporament:

BS003 EGR OFF ~550 EGR ON ~160 : Recirculare excesiva pt EGR ON, dar pt EGR OFF imi poate spune cineva de ce citeste MAF ul acea valoare? cu ~100 mg mai mult decat ar trebui? are cumva legatura cu o pierdere de aer pe partea de intake? posibil un senzor de presiune decalibrat? Sau are legatura cu o tija reglata prea scurt? - Mentionez ca de cand am masina nu s-a ublat la turbo deloc.

Numai bine!

ai recirculare prea mare.deci e posibila varianta cu esapament infundat(catalizator).sau restul cauzelor pt recirculare mare: ....le stiti voi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta este ok

O sa incerc maine sa fac un log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toata lumea.sunt nou pe forum,dar am o mare problema...in urma cu putin timp am schimbat turbo apoi interculeru apoi am ajun la EGR si acum debitmetru uitasem de pompa tandem...si din pacate am constatat ca masina nu trage bine.ma pute-ti ajuta cu niste sfaturi va rog...

bs 003, ai o rata de recirculare cam mica,e mai bine decat o rata de recirculare mare(nu iti mai imbacseste admisia),dar poate fi un indicator ca a fost umblat la surubul de stop al turbinei.

bs011,din ce se vede aici pare ca nu agata geometria,dar turbo on cam mic(1090mbar). ori nu era turbina bn incinsa,ori surubul de stop.

log in mers,cam aiurea facut...un log corect il faci,cand ii dai 100% incepand de la 1500 rpm.deci trebuie altul.

maf-ul cu toate ca zici ca e nou(sa nu fi pus vreo chinezarie),in log se vede ca e mort de la 2457 rpm(de cand ai dat wot).

intrebari pt tine:

1) ce maf ai pus?

2)turbina care e akm pe masina e noua sau reconditionata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf este nou BOSH luat cu seria de pe el....iar turbina e reconditionata 


iar pompa tandem,egr,interculeru toate sunt noi....o sa fac zilele aste un log in mers 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dragi colegi,am si eu o problema cu un passat 1.9tdi AFN,de la un timp imi cam face probleme.In viteza a 3 si a 4 nu mai are deloc putere [nu urca mai mult de 2800 de turatii nici sa o omori].  M-am gandit la un limp mode insa cred ca fiind foarte veche nu mi se aprinde nimic in bord care sa semnaleze vreo eroare.

I-am facut o scanare si o sa atasez logul mai jos,o sa incerc sa ii fac si un log in mers cat mai curand posibil.Eroarea care mi-o da este 17958-charge pressure P1550-35-00-control deviation.

V-as ruga daca se poate sa ma ajutati cu un sfat .Va multumesc anticipat

Log-WVWZZZ3BZXE461188-229490km-142598mi.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf este nou BOSH luat cu seria de pe el....iar turbina e reconditionata

iar pompa tandem,egr,interculeru toate sunt noi....o sa fac zilele aste un log in mers 100%

au mai fost probleme cu maf-uri noi(bosch).am patit eu direct la tata (g4 alh).citea prost de nou,schimbat si e altceva.

turbina reconditionata(sigur au fost atinse ambele reglaje,surubul de stop si tija).

deci e posibil ca acea rata mica de recirculare la egr si turbo on-ul mic ,sa fie de la surubul de stop.daca ar fi asa cum zic eu,ar trebui in prima faza reglat surubul de stop(desfiletat) pana cand in bs 003 o sa ai un egr on de vreo 220->240 mg/cursa.

si abia apoi te poti lega si de lungimea tijei.

eu asa vad situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta unde trebuie reglata?...ka un mecanic priceput?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multi mecanici sunt priceputi,la placute,la distributie,etc.mai rari cei ce se ocupa cu reglaje turbo.tre sa stie ce face ,ii trebuie vcds,etc...nu e pt toata lumea reglajul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vcds il am si eu...dar daca as stii ca sigur e de la turbo.habar nu am ce sa mai cred si de unde sa ma apuc...mia mai zis cnva ca poate fi valva n75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dragi colegi,am si eu o problema cu un passat 1.9tdi AFN,de la un timp imi cam face probleme.In viteza a 3 si a 4 nu mai are deloc putere [nu urca mai mult de 2800 de turatii nici sa o omori].  M-am gandit la un limp mode insa cred ca fiind foarte veche nu mi se aprinde nimic in bord care sa semnaleze vreo eroare.

I-am facut o scanare si o sa atasez logul mai jos,o sa incerc sa ii fac si un log in mers cat mai curand posibil.Eroarea care mi-o da este 17958-charge pressure P1550-35-00-control deviation.

V-as ruga daca se poate sa ma ajutati cu un sfat .Va multumesc anticipa

Salut, problemele tale mă duc cu gândul la o țeavă spartă pe traseul de recirculare a gazelor, personal m-am lovit de trei ori până acum cu această problemă, același cod de eroare și aceleași probleme cu accelerația le-am avut și eu.

Modificat de olylucyan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor.Revin cu vechea problema care o am la VW Crafter. Imi da eroarea

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit 

               P2563 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Time Indication: 0
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 735 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 13.76 V
                    Temperature: 138.0°C
                    Lambda: 0.0 %
                    Bin. Bits: 00001110
                    Voltage: 4.560 V
si as vrea sa stiu daca este problema din actuator sau pierdere de presiune.sau orice altceva ce imi sugerati sa verific.Atasat aveti log-urile necesare.(Sper ca le-am facut bine) Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

log craftera3a.xls

log craftera4a.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut mario am revenit cu niste log-uri noi

raman la aceeasi parere legata de surubul de stop(ca mai trebuie desfiletat pana obti un EGR ON =220->240.

pt ca vad ca in bs011, la turbo off nu exista variatii(geometria nu agata).

iar la turbo on urca prompt pana la 1060mbar(adik nu pare ca ar avea probleme pe partea de vacuum).

in logul in mers turbina intra destul de devreme ,face acel overboost (comportament normal),dar apoi presiunea masurata scade sub prescris.(aici in zona asta e normal ca maf sa arate putin dar tot cred ca si maf are cv). si apoi poate ne legam si de lungimea tijei.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!