Jump to content

Filtru De Particule


dok
 Share

Postare recomandată

filtreparticule

Filtru Particule Diesel este un sistem pentru eliminarea particulelor din gazele de eşapament generate de motoarele diesel.

Douã tipuri de filtru particule sunt:

  • filtru particule fãrã aditiv, care este poziţionat în apropierea motorului
  • filtru particule cu aditiv ,la care nu este posibil o dispunere a filtrului de particule in apropierea motorului

Preţul nou al unei filtru de particul cu sau fãrã aditiv, este in general foarte mare (1000-3500 euro), iar timpul de execuţie a înlocuirii este iaraşi mare,aceste filtre fiind aduse prin comandã specialã de cãtre servisuri.

SPÃLAREA FILTRULUI DE PARTICULE CU AGENŢI CHIMICI SAU APÃ iaraşi este o soluţie care rezolvã problema pe termen scurt, eliminând particulele nearse doar superficial. Particulele nearse, lipite pe interiorul filtrului, ramân în interior!!

ANULAREA FILTRULUI DE PARTICULE DIN SOFT SAU ÎNLÃTURAREA ELEMENTULUI FILTRANT poate sã fie la prima vedere cea mai rapidã si ieftinã soluţie având un cost redus, dar trebuie ştiut cã faceţi cea mai mare greşealã!

Dezavantajele sunt:

fum negru (probleme la I.T.P, R.A.R)

creşterea consumului

oprirea motorului

şi nu în ultimul rând este foarte dãunãtor mediului

Source: www.vwForum.ro

Modificat de R_a_z_v_a_n
Daca te-ai inscris pe vwForum pentru SPAM ieftin, pe contul tau va scrie BANNED.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anulaea filtrului de aprticule nu are ca efect caderea testului de opacitate la RAR, altfel 99% din dieseluri nu ar lua RAR-ul.

La RAR, pentru opacitate (noxe), sunt 2 bareme: pentru motoarele aspirate si pentru motoarele cu turbina. Asadar, cu sau fara filtru nu are cum sa cada testul decat daca motorul ala scoate fum cu adevarat. De consum sau oprire a motorului nu mai zic nimic... :)

In fine, vezi ca reclama este interzisa pe ariile tehnice.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ok, cum se anuleaza Filtrul asta? ca eu daca ma duc la testul ITP cu el, asa cum scoate fum acum, o sa-l pic sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf VI, cu filtru de particule si iti scoate fum? Si vrei sa-l anulezi, sa nu-ti mai scoata?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pareri PRO si CONTRA ? Pot cei care au facut operatiunea sa ofere ceva feedback ?

Am 190.000 km si filtrul nu a fost schimbat niciodata. Se curata repede (DPF Load) dar se si incarca foarte repede la loc (1-2 zile)

La Particle Filter Carbon Mass am 69 grame. In VCDS scrie ca daca ajunge la 60 grame trebuie inlocuit filtrul.

Am studiat problema si ar fi 2 variante (a 3-a sa cumpar unul nou o exclud).

Varianta 1:

Cei de la TuningChipRomania (mai exista firme, eu asta am gasit-o) ofera varianta de eliminare completa (fizica + resoftare ECU) la pretul de 350 Euro.

Ei spun ca vor rescrie softul original de la acelasi motor fara DPF.

Varianta 2:

Cei de la Gordius Invest din Targu Secuiesc (mai exista firme, eu asta am gasit-o) ofera varianta curatirii lui la pretul de 350-400 lei.

Asta presupune sa il dau eu jos la un mecanic si sa il trimit la ei, iar dupa 2 zile mi-l trimit inapoi.

Nu spune exact ce face dar am inteles ca ar fi ceva curatare chimica + jet de apa sub presiune + eventual incalzit la cuptor cred pentru arderea mizeriei.

Fiecare dintre cele 2 parti sustine ca varianta lor e cea mai buna,

Cei cu eliminarea spun ca masina va trage putin mai bine, nu se mai infunda, consuma mai putin si ca daca e infundat poti sa strici turbina, etc.

Cei cu curatarea sustin ca e mai bine pentru ca daca il dai jos apar problemele...se duce turbo, scoate mult fum, etc.

Sunt curios daca exista cineva care sa recomande daca a facut, cum se comporta masina, ce probleme apar, la oricare din variante.

Sunt sigur ca sunt multi care sunt in situatia mea si ar dori sa afle ce e mai bine de facut.

Am mai postat cele de mai sus si in topicul DPF Delete dar acela pare cam mort, de anul trecut nu s-a mai scris in el si de aceea am scris si aici.

Sper sa nu primesc warning si daca moderatorii considera, sa-l editeze/stearga din unul din topics.

Modificat de ciptm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe varianta curatarii chimice. Nu am trecut prin ce treci tu, insa ma gandesc ca eliminarea lui ar modifica presiunea din evacuare. Asta ar putea influenta negativ turbina.

Fumul nu cred ca este o problema. ITP-ul il treci oricum daca nu sunt alte probleme la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul il scoate cand motorul e rece si cand e sub 0 grade C... pana cand se incalzeste motorul. Chestia e ca drumurile mele prin oras nu sunt suficient de lungi pentru a incalzi motorul asa ca, iarna mai tot timpul am problema asta cu fumul. Sincer, m-am saturat de fitele facute de Golf, parca eu sunt masina si tabla e proprietarul. Sa nu merg subturat, sa o scot la plimbare pe autostrada odata pe saptamana .. si toate astea pentru un rahat de norma de poluare, de care ma lipsesc fara regrete. Dupa mai multe diagnoze ... la reprezentanta si OFF, mi s-a spus ca inca stau bine, daca in 3 ani s-a infundat doar de 3 ori.

Am auzit ca se poate si gauri filtrul ... longitudinal. Curatarea manuala (chimica, cu presiune de aer, etc) nu rezolva problema, doar o incetineste.

Modificat de Soupnazy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

Revin pe forum sa va spun cum am rezolvat problema cu DPF ( mie imi arata 82 mass ash).

Am dat filtrul jos si am resoftat motorul exact cum au mai scris unii pe forum. Concluzii:

- De consum nu am putut sa imi dau seama pt ca am mers mai mult in anotimpul rece dar cred ca mi-a scazut cu un 0.5 %

- Am pus pe cineva sa mearga in spatele meu sa imi zica de fum ( pt ca in oglinda nu se vedea nimic) : am turato in 3000 ..4000 si am schimbat vitezele calcand acceleratia la maxim - Masina scoate " un fir " de fum negru la schimbarea vitezelor la turatii mari insesizabil in oglinda .

- Masina e mai nervoasa am mai multi cai putere acum ( prin resoftare se scoate postinjectia )

- Parerea mea e sa nu il spargi de tot cum a facut eu ....mai bine dai niste gauri longitudinale ( cutia de la DPF ramanad goala suna putin sport).

La iasi am vazut 300 de euro toata operatiunea ...la Vaslui am dat 250 e euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul il scoate cand motorul e rece si cand e sub 0 grade C... pana cand se incalzeste motorul.

Lasa deoparte variantele paguboase pentru tine si masina. Sa inteleg ca tu esti nemultumit ca-ti scoate fum doar cand ai motorul rece? pai cine te pune sa te duci la ITP cu motorul rece? Eu am fost chiar ieri si am avut grija sa incalzesc motorul inainte. La rece imi scoate si mice ceva pe teava, dar inclin sa cred ca e abur si nu fum. In rest nu se vede absolut nimic. Ti s-a aprins martorul de dpf in bord?

P.S. la noxe mi-a iesit un rezultat de 5 ori mai mic decat norma. Asta la un motor de 180.000 km, banuiesc ca mai vechi decat al tau. Incalzeste motorul inainte de verificare

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul il scoate cand motorul e rece si cand e sub 0 grade C... pana cand se incalzeste motorul.

Lasa deoparte variantele paguboase pentru tine si masina. Sa inteleg ca tu esti nemultumit ca-ti scoate fum doar cand ai motorul rece? pai cine te pune sa te duci la ITP cu motorul rece? Eu am fost chiar ieri si am avut grija sa incalzesc motorul inainte. La rece imi scoate si mice ceva pe teava, dar inclin sa cred ca e abur si nu fum. In rest nu se vede absolut nimic. Ti s-a aprins martorul de dpf in bord?

P.S. la noxe mi-a iesit un rezultat de 5 ori mai mic decat norma. Asta la un motor de 180.000 km, banuiesc ca mai vechi decat al tau. Incalzeste motorul inainte de verificare

Salut.

Si eu am eliminat DPF-ul. In concluzie la ITP este in regula sau nu??

In rest, sincer sa fiu chiar nu ma intereseaza daca mai iese un pic de fum, atata timp cat masina merge f bine si fara filtru.

Fum nu am vazut nici la masina mea sa iasa, doar ca acum se teava de evacuare nu mai este curata cum era cand aveam dpf-ul.

Modificat de bogdan_jj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai probleme la masina iar injectia/arderea este ok, nu cred ca ai probleme la ITP. ITP-ul nu are norme diferite pentru dpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma pricep , am auzit pe cineva vorbind si vreau sa ma conving ca am auzit bine..

filtrul de particule se schimba la 200.000 km ?

e vorba de un Passat 2010. Euro 6.... 2.0 TDI, Blue Motion, 105 kw

dar la Golf 6? 2.0 TDI, 81kw? se schimba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de particule este un fel de consumabil si se poate ca la 200.000 km sa necesite schimbarea. Nu toate particulele prinse in filtru ajung sa oxideze in el si sa se transforme in cenusa, asa ca acesta se infunda putin cate putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de raspuns..

si cum iti dau seama ca trebuie schimbat? apare vreo eroare in bord? nu mai trage masina? etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede in softul de diagnosticare, dar pana cred ca vei avea probleme cu regenerarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers/testat ieri un Passat 2010 Variant, la 143 cp Blue TDI, e mult mai

puturoasa decat golful meu de 110cp, adevarat ca e si mai grea, si
lunga, daca ma asteptam 33cp in plus sa i simt cumva..

 

Sa fie oare mai puturoasa la plecari de pe loc, demaraj etc, ca e BLUE
TDI? mi e teama sa nu aibe vreo problema la motor, si nu stiu unde as
putea merge pentru un test ca la noi nu cred ca sunt prea multi care sa
cunoasca motorul asta..

 

CREDTI CA E FILTRUL DE PARTICULE INFUNDAT?


Masina are distributia schimbata in Germania in 2012, la 175.000 km,
ultima intrare in service e la 195.000km in septembrie, in octombrie a
ajuns in Romania.

Masina are 33 intrari in service fara nici o problema majora.

 

La o scanare cu vagcom ar trebui sa apara vreo eroare pe filtrul de particule..

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta sa mergi cu una asemanatoare de la cineva sa-ti faci o idee de comparatie.Motoarele CR sunt mai putin explozive decat cele PD,urca mai incet in demaraj si pe o plaja de turatie mai lunga,sunt mai liniare ca benzinarele,cele PD au raspuns mai violent,dat mai scurt, de aceea ai impresia ca trage mai bine.Plus ca cele CR sunt generatie mai noua,mai silentioase si nu au avut probleme de genul injectoarelorBKPsau fisuri in chiulasa la unele de 2,0l

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica care e incarcarea filtrului de particule. Daca are ceva probleme ise la diagnoza (pe 01 Engine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ash mass se poate scadea la un dpf?? la mine e 47 deocamdata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi daca se poate face regenerare fortata? Da, se poate, dar nu are rost atata vreme cat DPF-ul se regenereaza singur. Procedura de regenerare fortata se face cand e supra incarcat sau nu se face regenerarea normal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de raspunsuri la toti..

 

@calin.g , de unde ai tras concluzia ca eu compar cu PD? eu am tot CR, 2.0 TDI, 110cp,

va rog sa postati un link sau pasii exact cum sa verific cu VAG Com 11.11 , filtrul de particule si injectoarele

 

Multumesc! (mai ales pronet)

 

O sa fac teste pe golful meu, si sapt viitoare si pe Passat..inainte sa l cumpar..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele le verifici in grupul 13 de masura de pe Engine. Pentru incarcarea filtrului la CR-uri vezi MVB 108.2/3 -sau- 241.2/3. Avantajul la CR-uri este ca se poate face regenerare si pe loc (standing) nu numai in mers - totul depinde numai de cat de incarcat este (detalii ai aici cu amandoua procedurile).

BTW: cine stie cand ma hotarasc sa pun navigatie pe masina, am la cine apela ;)

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi daca se poate face regenerare fortata? Da, se poate, dar nu are rost atata vreme cat DPF-ul se regenereaza singur. Procedura de regenerare fortata se face cand e supra incarcat sau nu se face regenerarea normal. 

Poi nu e incarcat.. adica isi face regenerarea cum trebuie, acum e la 14% in 180km insa la campul 68 ash mass e la 47. Nu bag mana in foc ca asa era si inainte insa imi aduc aminte tot valori de peste 40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu ma insel, dar parca la PD -uri campul care arata incarcarea este MVB 075.3: Particle Filter Load. La PD-uri nu se poate face regenerare standing ci doar in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este.. la campul acela am 14%, cand ajunge la 40% se regenereaza normal, fara probleme. Eu intreb de campul 68.2 care in documentatie spune ca odata ajuns la 60grame trebuie schimbat filtrul de particule. Cel putin asa am gasit scris in labelul motorului meu BLS. In procente exprima soot si in grame este prezentat ash mass care sunt diferite.


 

068,2,Ash
mass,,Specification: max. 60.0 g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!