Jump to content

Filtru De Particule


dok
 Share

Postare recomandată

din cate stiu eu,dragos voinea a mai facut,el stie.eu nici vag-com nu am...brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@denics, eu am un golf 4 variant 1.9 TDI de 101 cai din 2004 si nu am filtru de particule. Un mecanic bun iti poate spune daca ai sau nu filtru. In cazul meu s-a uitat sub masina si in 3 secunde mi-a zis ca nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se regenereaza si singur daca se merge constant in jurul vitezei de 50km/h.

NU AM AUZIT sa faca cineva regenerarea si stand pe loc masina( asta daca nu a pus-o pe role cu rotile care au viteza amintita).

Timpul de regenerare dureaza ...in functie de gradul de imbacsire al filtrului de particule(cel mult 30 de min... daca nu a depasit deja 70%)...dupa care se aprinde si martorul din bord cam de la acest procent si atunci este NECESARA regenerarea lui cat mai rapida posibil .

De obicei se observa si o lipsa de putere a motorului , proportionala cu gradul de imbacsire.

Pierderea de putere se accentueaza la aprinderea martorului din bord.

Atentie ca aceia care au filtru de particule la motor au si un tip special de ulei de motor , recomandat de producator( care cica lasa mai putine particule catre fitrul de particule) deci atentie ce se pune in motor la schimbul de ulei.

Pt. motoarele de la VW. stiu ca merge norma: VW 504.00 ori 507.00.

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wolfvw - se poate regenera si pe loc, cu ajutorul VAG-COM. Practic se simuleaza conditiile care le-ai obtine mergand cu turatie mai mare. Prin modificarea unor parametri de aprindere se provoaca o crestere a temperaturii gazelor de ardere din sistemul se evacuare si prin asta se distruge funinginea adunata acolo. Totusi, e o procedura care comporta anumite riscuri si e mai indicat sa o scoti la primbare undeva unde se poate merge constant cu turatie mai mare timp de 15-20 de minute.

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut, am si eu un VW golf 5, 1.9 TDI, echipat cu DPF... m-ar interesa si pe mine daca cunoaste cineva procedura de eliminare a filtrului de particule... cum se face si ce implica. am intrebat de curand pe cineva care mi-a zis urmatoarele:

- se decupeaza filtrul de particule din teava

- se curata ceramica

- se regleaza sonda sau sondele din surub astfel incat sa fie aduse mai in interior

In afara de asta, ma intereseaza odata ce scot filtrul de particule sa nu raman cu martorul DPF aprins sau sa-mi dea vreo eroare... Cat costa si unde se poate face asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Marian w- audi

cu Golf V GT 2.0 170 CP a avut cineva probleme cu DPF ?

Multumesc anticipat .

Modificat de Marian w- audi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

regenerare cu vag com:

1.4l/1.9l/2.0l R4 & 2.5l R5 PD/PPD-TDI

Prerequisites (General):

Ignition ON

Engine ON (Idle)

Coolant Temperature above 50

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Din cate stiu eu, pe Golf IV nu este montat filtru de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Imi cer scuze, sper sa nu fi postat aiurea, sunt nou pe forum!

Tocmai am achizitionat un VW Passat variant 1.9 tdi, neinmatriculat si azi cand am fost la administratia financiara mi s-a spus ca nu apare scris nicaieri ca este dotat cu filtru de particule!

WVWZZZ3CZ8E106654

Cum pot afla mai exact daca are sau nu filtru de particule??

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la noi se mai uita daca nu se cere expres mentionarea acestuia in carte :(

Ce cod motor ai? acela zice tot ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

*BXE??????* in certificatul de inmatriculare este specificata clasa ecologica: EURO 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu este fara :| doar BLS are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut daca aiti mai intalnit astfel de problema: la plecarea de pe loc masina nu trage, in tr. I se chinuie si parca-si da-n nas scurt de cateva ori, iar pe la 2100-2300 rpm incepe sa traga de ma baga-n scaun

- in tr. a II-a tot asa, lipsa de putere, iar pe la 1700-1900 rpm isi da drumul si merge bine

- in tr. a III-a si mai sus se mai simte o usoara crestere de cuplu pe la 1800 rpm, dupa care merge ok

Am inteles de pe forum ca ar fi din cauza DPF - filtru de particule care trebuie schimbat.

Am gasit o alternativa mai ieftina al DPF(astept pareri) la http://www.pilotauto.ro/magazin/home-mainmenu-1/articole-tehnice/171-filtrul-de-particule-avantaje-probleme-si-solutii-de-inlocuire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@BMD

Sal,

si eu am o jetta din 2007 cod motor BLS....etc cred ca motoarele sunt identice!

In primu rand cati km are masina?

Martorul de la DPF mi-sa aprins o singura data la 55.000 km...acum am 100.000km cu ea si nici o problema...faza e ca am mers la mecanic cand mi-sa aprins martorul de la DPF si zice ca e problema cu DPF...trebuie complectat ceva lichid...etc (modelul meu e cu autogenerare...deci nu are lichid)...dupa ce tot cauta pe la roata de rezerva rezervorul special pt complectarea cu aditivul special pt DPF...si binenteles ca nu il gaseste....imi zica ca trebuie schimbat DPF.!!!...intre 700 si 1200 euro a zis mecanicu.

Ma intersez in stanga dreapta....am intrebat s la reprezentanta si imi ziceau ca filtru de la DPF , e piesa de schimb...si se schimba undeva pe la 240.000 km....poate si mai bine.....mi-sa zis sa merg inafara localitatii timp de min 10 min in treapta 3-4-5 .....sa am peste 70 km/h si se regenereaza...am facut precum mi-sa spus si dupa cca 7-8 km de "forja" in afara localitatii...martorul sa stins!

Concluzie: MARE ATENTIE UNDE VA DUCETI MASINILE PT PROBLEMELE APARUTE LA DPF !!!,....mecanicii te rezolva repede....trebuie schimbat DPF = o gramada

de bani !

PS: parerea mea e ca mai bine o pui pe Vag-com si vezi ce zice,ce erori iti da...nu te arunca sa schimbi DPF......parerea mea

Modificat de DMV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna am si eu o intrebare am un golf v 1.9 tdi 105 cp si mi sa aprins martorul de filtru de particule de vreo o luna + martorul motor si bujiile am fost cu ea peste 2000 turatii dar nik am fpost la vw si mi l`au regenerat ff greu au spus de acolo 3 sapt nama vut probleme azi din nou mi sa aprins toate 3 si mi`a iesit fum eccesiv .ma ajuta cine????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal se aprinde prima oara martorul pentr DPF. Daca nu-l observi (desi se si simte in mersul motorului, nu mai are putere) sau daca nu faci ceea ce ti se recomanda in manualul cu care vine masina (dar pe care majoritatea nu-l citesc pe principiul ca "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am tot cutat acest topic, aici mi se pare ca e cel mai relevant sa postez. @acolosha - stii cumva daca aceste regenerari sunt valabile pentru DPF cu aiditivi sau pentru cele fara aditivi? Intreb pentru ca la mine (masina din semnatura) am patit-o pana acum de 3 ori, ultima oara fiind saptamana trecuta. Martor filtru aprins, iesit pe autostrada, forjat, in 2-3 minute se stingea. Ideea e ca am tot auzit ca aceasta regenerare se poate face de 2-3 ori si apoi...schimbi filtrul :huh: care este foarte scump.

Poate cineva sa-mi spuna daca e adevarata treaba asta? Regenerarea se face de maxim 2-3 ori? Are cineva o experienta similara?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este adevarat ca se schimba dupa 2-3 regenererari. In functie de cum folosesti autoturismul, in oras se incarca mai repede, in afara mai putin, sau chiar deloc, acesta cand ajunge la 60-70% sa contina "funingine" isi face auto-regenerare. Nu e cazul sa te intristezi. Este cel mai bun diesel. Eu am 87K si l-am folosit o perioada mai mult pe oras si se aprindea cam la 10K odata, dar asta nu e lege. De la 63K nu s-a mai aprins.

PS: Nu mai forjati masinile sa se stinga DPF-ul, mergeti constant cu 60-70 km/h, pentru o curatare mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu la VW filtrele DPF sunt fara aditivi (din ce am mai citit variantele cu aditivi sunt printre primele aparute si nu prea se mai folosesc).

Nu putem vorbi de regenerare ci mai degraba de curatare.

Curatarea se face automat (auto-regenerare cum s-a mai scris pe aici) daca in momentul in care se aprinde martorul din bord faci ceea ce scrie in manual si pleci la drum liber 10-15 min. in treapta 4-5 la o turatie intre 1800 si 2300 rpm.

Daca nu faci asta se vor aprinde si alti martori prin bord dupa un timp si atunci trebuie sa te duci in service sa iti faca o curatare chimica ("regenerare"). Eu am spus ca nu se fac mai mult de 2-3 curatari chimice la un filtru (asta din ceea ce mi s-a spus si mie la un service Porsche Romania).

Asadar, incercati sa recurgeti la auto-curatare cat mai curand dupa ce se aprinde martorul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se face nici o curatare chimica. Si aia in service fac tot cam ce faci tu pe autostrada cand mergi constant numai ca e un proces "fortat". Ca sa se curete mai repede mergeti constant cu 3000 ture cativa km. Se poate face asta si in treapta a 3-a.

Filtrele cu aditivi nu se mai folosesc de mult in grupul VAG.

Modificat de sorin_balan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact cum spune Sorin mai sus, chiar si in service acest proces de "regenerare" e de fapt o curatare controlata a DPF-ului prin cresterea temperaturii gazelor de ardere. Prin aceasta creste temperatura si in DPF si se ard depunerile de cenusa din filtru pana la un numit "procent". Nu se poate salva orice filtru oricat de infundat, insa in majoritatea cazurilor functioneaza. Se poate face si acasa cu VAG-ul dar eu unul m-as duce la un specialist, ca e o zona mai sensibila si mai costisitoare. Daca se intampla des sa vi se infunde acest DPF atunci e cazul sa planificati iesiri mai dese pe drum intins si sa lasati motorul sa isi faca regenerarea singur. Mers constant la 2300 ture timp de 15 minute si restul il face ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tutror pentru raspunsuri. Foarte folositoare (in special in ceea ce priveste turatia - credeam in mitul forjarii pe autostrada).

@ ady.red - eu am acum 67k KM, deci sper ca deznodamantul sa fie acelasi (sa-mi apara din ce in ce mai putin aceasta eroare)

@ acolosha - din cate citisem si eu mi-am dat seama ca filtrul meu nu este cel care contine aditivi, masina fiind 2009, insa din graba m-am exprimat un pic gresit.

Multumesc inca o data pentru ajutor :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan27 - nu privi acest martor ca pe o eroare, este doar o avertizare ca trebuie sa-i faci curatarea. Cei care fac drumuri mai mult inafara orasului nici nu au vazut martorul ala aprins.

Sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am avut martorul de gaze aprins. Am incercat o auto-regenerare la mai multe turatii si trepte si nimic. Am fost la Cardinal Constanta si dupa testare mi-au spus ca am un senzor defect (senzorul sau eroarea era G450). Este un senzor diferential de presiune de pe DPF. L-am luat de la Tracom cu 200 RON (la Cardinal era 260 Ron parca), l-au inlocuit iar martorul s-a stins. Ma cam speriasem, un DPF ar fi cam 7000 RON (la Cardinal).

Aveam un prieten la Cardinal, mi-a spus ca auto-regenerarea se face la 3000 rpm timp de 15 minute dar NEAPARAT mers constant. Asta ca informatie.

Cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!