Jump to content

Filtru De Particule


dok
 Share

Postare recomandată

Pe A6 motoarele de 1.9TDI sunt euro 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.9 s-a folosit pe A6 doar pe modelul C5(pana in 2004). Din cate stiu eu aceste motoare au norma de poluare euro 3, singurele motoare euro 4 fiind cele de 2500 cc .

Inepand cu modelul C6(2004-2011) s-au folosit numai motoare de 2.0 (sau mai mari).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, dar pe Passat motoare de 1.9 TDI sunt Euro4 doar cu filtru de particole, cele de 2.0 fara filtru fiind bkp dar acesta are probleme cu injectoarele piezo de la Siemens, cu injectoare bosch sunt doar cu filtru de particole care sa indeplineasca norma E4, parca pe Golf 5 este bkd fara filtru de particule, sau ma insel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am CBAB-ul din 2012. Nu mi-a intrat niciodata pe regenerare decat anul asta de vreo 3 ori (sau cel putin nu am observat eu). Doar banuiesc ca e vorba de regenerare. In bord nu mi s-a aprins nimic. Doar turatia in relanti creste la vreo 900 rot si temperatura apei ajunge imediat la 90gr. Am bagat-o pe tester la reprezentanta si DPF-ul avea 4% grad de umplere. Aveti idee de ce prezinta astfel de fenomene relativ dese intr-un interval scurt de timp?

Un alt simptom (nu stiu daca are vreo legatura) e ca uneori, in tr 1 sau 2 cu viteza foarte mica sau chiar pe decelerare, prezinta mici smucituri aproape insesizabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi simptome ca si colegul crist_van le avea si a mea. Numai ca eu nu stiam ca asa incepe regeneratea. Eu am crezut ca am probleme cu start-stop ca nu mai merge. Asa ca am mers mai departe. Astazi mi-a aparut si becul de filtru de particule aprins in bord. Deseara o scot la drum lung. Revin cu concluzii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat. Martorul filtru de particule s-a stins din bord, masina la relanti sta iar la 890 de turatii si functia start-stop merge din nou.

Ce am facut? Urmand ceea ce am citit pe acest forum .....

Am mers mai turat prin oras (adica schimbare a vitezei peste 2500 ture) apoi am iesit 15 minute la drum intins in viteza a 3-a maxim 80 km/h aveam undeva la 2800 de ture. 

In cartea masinii scrie ca in cazul in care se aprinde martorul filtru de particule in bord trebuie sa mergi in jur de 15 minute in viteza a 4-a cu 75 km/h. Numai ca la un motor de 2.0 TDI CR asta inseamna sa ai sub 2000 de ture.

Si cam asta e solutia care am gasit-o eu la problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lau Laurentiu

Buna,

Am citit acest topic si am facut un test la masina si cred ca am un motiv de ingrijorare la ce am descoperit cu filtrul de particule. Daca poate cineva sa imi recomande ce sa fac sau sa nu fac nimic pana nu se aprinde becul in bord. masina are 330 000 km sau mai mult nu pot sa citesc ecd 15 16 si nu am nici carte sevice la ea. Motorul e cbdc 110cp 2.0l din 2010 

Cu consumul si puterea motorului sunt foarte multumit

Multumesc anticipat!

post-134262-0-12234800-1399658863_thumb.

post-134262-0-66409200-1399658866_thumb.

post-134262-0-12177600-1399659067_thumb.

Modificat de Lau Laurentiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nici un bec aprins pe bord, iar cantitatea de fumigine pe care ai avut-o la scanare nu este ceva alarmant (inca). Lasa-l sa-si faca treaba si uita sa mai mergi subturat (eu te cred ca nu prea aveti dealuri prin Bihor dar si 4,2 este cam putintel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu indemna omul la consum inutil de gaz pe motiv ca isi protejeaza DPF-ul, ca e fara sens ce spui. Mersul "subturat" sau "supraturat" reprezinta o frectie la picior de lemn in ceea ce priveste viata DPF-ului (prin temperatura gazelor de evacuare), iar consumul mic denota eficienta mare si funingine redusa, logic vorbind. 

 

Laurentiu, daca totul functioneaza ok dpdv tehnic, viata DPF-ului nu poate fi prelungita. 330.000 km cu acelasi DPF in starea in care se prezinta al tau nu este decat motiv de lauda, nu de ingrijorare. :)

Oricum, dupa specificatii DPF-ul tau trebuia schimbat demult deoarece este plin cu cenusa.

 

P.S. Era interesant de vazuit presiunea diferentiala si km de la ultima regenerare

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum mic -> cenusa mai putina, este adevarat, insa ceea ce am observat la mine este ca: parca se incarca mai greu daca  merg in plaja de cuplu.

Tin sa mentionez ca folosesc si ulei 2T si nu am probleme la DPF - verific o data la 3-4 luni (cate regenerari face in mers si cum nu imi dau seama). O singura data am efectuat regenerarea, cand am venit acasa din Franta cu senzorul diferential stricat.

Daca postarile par a fi doar vorbe in vant rog stergerea acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"parca se incarca mai greu" este cam vag si imprecis, nu crezi? :)

 

Vorbind strict despre regenerarea pasiva, singurul mod in care turatia poate influenta regenerarea este prin temperatura gazelor evacuate. Cu cat temperatura este mai mare, cu atat este mai bine.

 

Acum, pentru ca regenerarea sa existe cat de cat, temperatura gazelor la intrarea in DPF trebuie sa ajunga la peste 350C. La un mers constant prin oras sau cu viteza mica nu ai cum sa ajungi la acea temperatura in evacuare, indiferent de turatia cu care mergi. La un mers constant cu, sa zicem, 90 km/h, temperatura gazelor inainte de DPF variza in functie de turatie, intre 1600 rpm (a VI-a) si 2500 rmp (a IV-a), cu maxim 10-20 grade, dar cel mai probabil temperatura ramane la fel. Este mult prea putin pentru a face vreo diferenta, nu crezi?

Eu am fost curios acum mai mult ani si am facut comparatii intre diverse stiluri de mers. Nu m-am bazat pe ceea ce simt eu, ci am faut masuratori, loguri, etc. Concluzia este una singura: temperatura gazelor variaza doar in functie de sarcina (viteza cu care mergi).

 

Nici macar la 100 km/h in mers constant nu ajungi la temperatura necesara regenerarii pasive, pentru asta trebuie o viteza de peste 130 km/h.

Nu degeaba VW nu vorbeste deloc in manual despre vreo turatie, ci doar despre mersul pe autostrada... in regim (viteza) de autostrada...

 

Atentie, nu vorbesc despre regenerarea activa, unde trebuie respectat un interval de turatie specificat clar in manual. Si in acest caz este mult mai important sa nu se depaseasca turatia maxima (in jur de 3500 rpm), deoarece dincolo de aceasta turatie regenerarea activa se suspenda.

 

Revenind la colegul nostru, sfatul corect este: consum mic => probleme putine cu DPF-ul...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lau Laurentiu

Buna

 

Valentin, presiunea diferentiala si km de la ultima regenerare cum se pot vedea sau cate regenerari am avut? pe mine cantitatea de ash oil ma deranjeaza ca zice vcds ca e prea mare maxim e 175

Consumul afisat e in conditii optime de mers Budapesta Oradea normal cam 4,5 4,6 consuma masina depinde de incarcatura. Consumul a scazut dupa ce am schimbat pompa de inalte si am pus una de pe motor cbab sportline.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu exact care este campul, cauta imediat dupa grupul 100. parca 105 sau pe acolo...

Cantitatea de cenusa se determina din km masinii si nu pe baza unui senzor. Creste odata cu rulajull masinii. Nu ai cum sa influentezi campul ala... Este normal sa fie peste 175 ml iar VW recomanda schimbarea peste 175 ml. Poti lua decizia asta in functie de presiunea diferentiala inainte si dupa regenerare. de asta te-am intrebat mai devreme. De asemnenea, poti incerca si o curatare "off line"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Group 097,1,Particle Filter Offset,Different. Pressure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Am o nelamurire, care e gradul de incarcare la filtrul de particule: 18.14 g sau 7.66g?S a mers doar in oras de la ultima regenerare(323.8km). Multumesc

post-97030-0-35852200-1399899949_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lau Laurentiu

salut.post-134262-0-89600700-1399911843_thumb. 

 

Am facut un test la filtrul de particule daca poate sa imi spuna cineva cum sunt valorile de presiune .

 

Multumesc!

post-134262-0-41283900-1399912424_thumb.

Modificat de Lau Laurentiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

SALUTARE

 

CE SA ALEG INTRE RESETARE DE SOFT SI CURATARE CHIMICA?

 

xx

MERSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa scrii fara CAPS.

 Ce inseamna la tine resetare de soft ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El zice de eliminare, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,exact Mishutz.eliminare.

sunt mai nou adica la prima masina.

merg cu ea asa de vreo 2,3 sapt.si mi-e frica sa nu se infunde cu funingina de tot.

din ceea ce am mai citit ieri: ca daca as merge cu a3.a vreo 15-20 de minute s-ar curata.

as fi mers astazi la un service ca am liber dar nu prea lucreaza nimeni.

interesant ca nu trece de 3000 rpm ba chiar se incetineste.intr-un fel m-a ajutat sa imi schimb stilul de mers. :D

 

masina a stat pe dreapta nu a fost inscrisa,si o pornea sotia din cand in cand (cand de 2,3 x) pe sapt.

a avut chiulasa fisuraata,imi scotea un fum alb,dar am schimbat-o si dupa cateva zile a aparut problema asta.

anul trecut imi aparuse martorul in bord DPF cand am mers cu ea la Paris,dar iesit cu ea pe autostrada imediat s-a curatat,respectand ce scrie in carte.am inteles ca daca continui sa merg cu ea asa nu este bine.

 

numai bine

xx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. trebuie verificat si vazut ce umplere ai la filtrul.

2. trebuie efectuata o regenerare - daca nu se poate realiza, atunci vedem despre ce e vb....

 

pana atunci recomand sa faci o diagnoza - vedem erorile - se face o regenerare la filtru si vedem despre ce e vb.

 

eliminarea sau curatarea chimica, nu recomand sa le utilizezi dacat ca o ultima solutie....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge incercat si regenerare in mers, acolo unde e posibil, insa in general am observat ca toti cred ca trebuie sa calareasca masina la 3500-4000 rot/min, timp de 15 minute

 

Nu este asa, se mentine o turatie intre 1800-2500, cat mai constanta, mergand cu 50-60km/ora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot asa, exista si masini care trebuie incinse bine - turatia sa fie mai mare decat cea specificata in procedura - ca sa faca regenerarea.

 

altfel, procedura zice 

 

la CR

 

Conditions (Driving Cycle):

  • Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH)
  • Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
  • Duration approx. 10-15 Minutes

 

 

la PD

 

Conditions (Driving Cycle):

  • Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH)
  • Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
  • Duration approx. 15-20 Minutes
  • Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C

 

 

.... greu de crezut ca o sa ai intre 30 si 60 km/h in treapta 4 sau 5.

 

 

Altfel, daca masina este in regula, nu are km multi ca filtrul sa fie la apogeul vietii lui, stii cum sa mergi cu ea - nu are de ce sa aprinda martorul.... eu o am de mai bine de doi ani, niciodata nu mi-a aprins martorul DPF.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiulasa de pe ce motor ai pus ( cod motor)? Era completa?

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!