Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Uzura e mai mare in S, o tine mereu in cuplu maxim. Deci ambreiaje si uzura motorului mai rapida... S e util pe urcare serpetine sau depasiri repetate, asta ca sa eviti lagul. Pe drum drept si o depasire la sfert de ora nu se justifica, de oras nu mai zic.

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare exagerat de subturata cum sta in D cat despre consum am observat ca daca nu o omori pe S nu e diferenta mare intre D si S. Subturarea asta ma gandesc ca nu face bine injectoarelor, turbinei, dpf-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce mergi mult in D in regim de oras se face regenerarea filtrului, atunci se recomanda drumuri interurbane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am posibilitatea sa achizitionez un Passat B6 din 2010 cu DSG si citind pe forum m-am ingrozit. Acum va rog sa ma lamuriti putin.

Ce sanse sunt ca o cutie DSG daca a fost intretinuta corespunzator risca sa pice complet si sa fi nevoit sa dai jumate din suma de achizitie a masinii sa o inlocuiesti? Mi se pare fascinanta cutia (nu am avut ocazia decat sa merg 100 de m cu o masina cu DSG) insa eventualele probleme ce pot aparea ma da inapoi. Dupa cate am observat sunt probleme ba cu anumite valve, ba cu partea electronica ori mecanica.

La verificarea DSG-ului in panta cum este normal? Sa plece masina putin inapoi cand dai drumul la frana apoi sa inceapa sa mearga inainte sau nu este ok lucrul asta? sunt nedumerit pentru ca in ultimile posturi uni dintre voi afirmati ca da iar cu ceva posturi mai in urma ca nu :-(((.

La schimbarea vitezelor am inteles ca nu trebuie sa smuceasca insa ce simptome arata ca DSG-ul e pe duca? sau mai bine zis cum ar trebui sa se comporte cutia in regim normal de utilizare pentru a observa mai bine eventualele diferente?

Intreb pentru ca am observat multe contradictii in posturile anterioare si vreau sa ma lamuresc.

 

Multumesc pentru rabdare si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Ar trebui sa mergi cu masina si cand este rece si cand este calda. De multe ori, cand e pe duca mecatronicul, la rece merge bine, la cald incepe da faca figuri.

Nu trebuie sa smuceasca in nici o situatie si teoretic sa nu aiba zgomote.

In practica, foarte multe, chiar si noi, mai au niste cloncanituri, mai ales cand incetinesti la relanti si schimba din 3 in 2.

Este normal sa o ia putin inapoi in rampa pentru ca nu sunt cuplate (complet) ambreajele. In functie de inclinatie, ar trebui sa se opreasca totusi destul de repede. Daca are Hill Hold, atunci e normal sa nu se miste.

 

Inca o data, este neaparat necesar sa conduci mai mult masina, sa poti observa cum se comporta. Atat motorul cat si cutia. La rece, la cald, vezi cum porneste motorul la rece si la cald, vezi cum se comporta cutia, vezi daca troncane ceva la trenul de rulare... apasa pe toate butoanele si vezi daca merg sau nu, utilizeaza absolut toate functiile masinii si asigura-te ca merg si sunt in parametri.

 

Verifica nivelul lichidelor la rece si la cald. Nu te grabi! Masini sunt cacalau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde si cum definesti "smucitura". Ca intr-un CVT nu o sa te simti niciodata, mai ales la diesel (de exemplu cand schimba 1->2 sau 2->3 la mers normal pica de la cuplu maricel la cuplu aproape inexistent, deci smuceste putin, dar este normal). Eu am avut cloncanitul 3->2 de cand era noua, si merge impecabil. La fel smuceste usor la franare, cand foloseste frana de motor si franeaza putin in valuri, ceea ce iar e normal. Ideal la acceleratii puternice nu trebuie sa smuceasca deloc. Deci daca masina ti se pare ok si la service iti zic ca este ok si pe vcds nu ai erori nu prea ai de ce sa iti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A punctat foarte bine Johhny Bravo, e important sa vezi cum merge la CALD, vechea cutie dsg mergea perfect pana faceam 10-20km cand se incalzea bine iar atunci intra in avarie. Cu noua cutie cand e rece am un usor pocanit si parca o vibratie usoara cand trec din D in R si din R in D nu stiu daca e normal sau nu, acesta se estompeaza o data cu incalzirea cutiei posibil sa fie de la uleiul din cutie care nu este original este pe producator febi.

 

Ar trebui sa mergi cu masina si cand este rece si cand este calda. De multe ori, cand e pe duca mecatronicul, la rece merge bine, la cald incepe da faca figuri.

Nu trebuie sa smuceasca in nici o situatie si teoretic sa nu aiba zgomote.

In practica, foarte multe, chiar si noi, mai au niste cloncanituri, mai ales cand incetinesti la relanti si schimba din 3 in 2.

Este normal sa o ia putin inapoi in rampa pentru ca nu sunt cuplate (complet) ambreajele. In functie de inclinatie, ar trebui sa se opreasca totusi destul de repede. Daca are Hill Hold, atunci e normal sa nu se miste.

 

Inca o data, este neaparat necesar sa conduci mai mult masina, sa poti observa cum se comporta. Atat motorul cat si cutia. La rece, la cald, vezi cum porneste motorul la rece si la cald, vezi cum se comporta cutia, vezi daca troncane ceva la trenul de rulare... apasa pe toate butoanele si vezi daca merg sau nu, utilizeaza absolut toate functiile masinii si asigura-te ca merg si sunt in parametri.

 

Verifica nivelul lichidelor la rece si la cald. Nu te grabi! Masini sunt cacalau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am o intrebare care poate parea fara sens dar cum este indicat sa procedez la turarea motorului pe loc, la relanti, in N sau in P? De exemplu cand merg la service pentru o constatare a pierderilor de aer si trebuie turat motorul, pana acum am folosit N dar nu stiu daca este corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... sau in N. :) 

 

Nu prea conteaza. Oricum, chiar nu e recomandat sa lasi masina doar in P/N, fara frana de mana trasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu frana o stiam dar tot am avut probleme pe la service si a trebuit turata masina pe loc si ma gandeam daca este recomandat intr-un fel sau altul. Tinand cont ca ambreajul este decuplat in ambele cazuri nu vad diferenta dar este posibil sa gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am mai citit eu cica in N nu are ungere...si deasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are ungere daca motorul este oprit (de ex. cobori o vale in N cu motorul oprit, sau esti tractat cu sufa in N cu motorul oprit -> nu bun!)

Cu motorul pornit are ungere.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca, daca ramai fara motor, cel mai bine e tractata cu rotile motoare suspendate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uni colegi ziceau ca la semafor nu e bine sa o dai in N ca nu mai are ungere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de ulei a cutiei e antrenata permanent de un arbore legat direct de motor, cita vreme motorul merge ... nu are nicio legatura cu pozitia selectorului de viteze. Discutiile de N versus D la semafor au baza legat doar de ce se strica mai repede in cutie (selectorul, mechatronicul, ambreiajele). Fabricantul zice in D la semafor pentru perioade obisnuite de asteptare.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In N la mine se tureaza fix pa na la 4000 iar in P trece pana la ~5000. In afara de aste nu este nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider ca intre P si N singura diferenta este ca in P se blocheaza rotile pentru siguranta, motorul si cutia se comporta la fel in ambele cazuri. Stiu ca daca treci accidental in N cand esti in mers trebuie sa revii in viteza cat mai repede dar dupa ce scade turatia, aici nu cunosc explicatia. N se poate folosi oricand masina stationeaza dar nu se justifica daca stationeaza 20-30 secunde, cam asta ar fi faza cu semaforul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, am un Golf 5 variant 2009 2.0 140+ cu DSG are 139000km reali exista un service capabil sa verifice care sunt problemele reale la cutie,masina functioneaza dar nu cum ar trebui,va rog un PM cu adresa s au nr telefon in Bucuresti.Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce simptome are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In curba larga stanga,dreapta cu viteza relativ mica accelerata f putin se aude un rontait (bataie ca de planetara dar mai rapida) mai sacadat ca de planetare si infundat, si in linie dreapta simt o trepidatie in trasmisie la plecarea de pe loc parca pleaca usor in valuri,la trecerea din D in R P troncane destul de tare a avut si 2 erori adica a ramas in viteza 3 si au ramas aprinse intermitent P R N D S.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul din curba nu cred ca are legatura cu cutia, in rest chiar sunt probleme destul de mari, mecatronic zic eu dar nu imi permit sa dau informatii eronate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este un hub ambreiaj la diagnoza a iesit ca trebuie inlocuit cum arata si ce rol are cloncaniturile pot fi de la el?mechatronicul este bun la test.merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie postata eroarea asa cum apare la diagnoza, completa

 

are legatura cu ambreajele cutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am fisier dar in urma efectuarii probei in mers au spus ca problemele de zgomot sunt de la hub

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!