Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

speţă: se dă un touran BKD, 2006 120 mii km la bord, acum achiziţionat din spania, la schimbul de ulei DSG au ieşit doar 3 litri de ulei!!! A fost făcut prost schimbul înainte? Maşina schimba relativ bine, adică parcă puţin mai lung faţă de toledo-ul meu, dar bine. S-au pus înapoi 5,5 litri, adaptarea de cuviinţă şi schimbă mai bine! Dar totuşi nu ca la toledo. La toledo nu se simte deloc. La touran parcă după ce trece în treapta superioară are o ezitare până bagă cuplul. Şi în retrogradare din 3 în 2 se aude clanţul ăla şi smucitura mai mare. Doar la frână de motor. Dacă apeşi frâna susţinut, nu se mai simte. Păreri? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am facut schimbul de ulei.Nu stiu cit a iesit dar sigur peste 3 . Au incaput fix 4,2 litri.

Asta inseamna un singur lucru: dsg-ului tau ori nu i s-a pus cit trebuie la schimbul anterior ori are scurgeri la cutie.

Apropo, zilele trecute am schimbat si eu uleiul. Era negru , precum cel de la motor....

Si f interesant cit de urit pute uleiul asta.....zici ca era peste stricat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

speţă: se dă un touran BKD, 2006 120 mii km la bord, acum achiziţionat din spania, la schimbul de ulei DSG au ieşit doar 3 litri de ulei!!! A fost făcut prost schimbul înainte? Maşina schimba relativ bine, adică parcă puţin mai lung faţă de toledo-ul meu, dar bine. S-au pus înapoi 5,5 litri, adaptarea de cuviinţă şi schimbă mai bine! Dar totuşi nu ca la toledo. La toledo nu se simte deloc. La touran parcă după ce trece în treapta superioară are o ezitare până bagă cuplul. Şi în retrogradare din 3 în 2 se aude clanţul ăla şi smucitura mai mare. Doar la frână de motor. Dacă apeşi frâna susţinut, nu se mai simte. Păreri? 

 

       Octavia II, BKD, 5.2005, 275000 km la fel a făcut și a mea inainte sa schimb chiulasa (pt. ca era fisurata pe evacuare, ajungea antigelul in turbina, deforma geometria variabila si nu mai mergea motorul la cuplu necesar schimbarii treptelor de viteza ) parcă după ce trecea în treapta superioară avea  o ezitare până baga cuplul si în retrogradare din 3 în 2 se auzea clanţul ăla şi smucitura mai mare. Doar la frână de motor, dacă apasam frâna susţinut, nu se mai simtea.

        Acum am aprox. 800 km facuti cu noua chiulasa si vad ca a disparut aproape de tot acea ezitare, clantanitul nu il mai face deloc iar smucitura foarte mica cateodata. Totusi astea care au mai ramas cred ca se datoreaza si volantei care trebuia schimbata de pe la 235000km ca bateeeeee tareee cand o las p P sau N.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare : cit ulei incape la schimbare ?

Zilele trecute un amic mecanic mia facut schimbul de ulei. Numai ca, daca trecuta cind am fost la reprezentanta ,cei de acolo au bagat uleiul pe dedesupt, dupa care au pus masina in P si D ca sa se scurga surplusul de ulei.

Amicul insa avea un dispozitiv facut de el: dupa ce a scos pe jos tot uleiul, a scos filtrul de sus si a turnat in cutie ulei pina nu a mai incaput. In total au intrat vreo 4 litri si 200 grame . Sincer nu stiu cit iesisera inainte....

Dupa asta, a pornit masina si a pus-o in D SI P pentru a scoate surplusul de ulei. Numai ca tot pe sus.... Iar de iesit nu cred k a iesit cam nimic. Cei de la reprezentanta scosesera acest surplus tot pe dedesupt...

Ideea este ca dupa toata treaba am plecat in vacanta si am observat un lucru : in drum drept dar mai ales la vale, in a 5-a sau a 6-a , de vreo 3 ori mi-a facut o chestie : parca nu mai tragea masina, avea niste ezitari, de fapt aveam impresia ca patineaza ambreiajul...

LA urcus nu mi-a facut de nici o culoare chestia asta, doar in depasiri in a 5- a sau a 6-a....

Mai citisem pe acest topic de un amic caruia tot asa nu i-au scos surplusul la schimb si se comporta aiurea masina....

Sa fie oare de la asta 

???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra 5,2 litri ulei si se baga pe jos. Cred ca ar trebui sa te duci la alt mecanic care stie sa faca schimbul de ulei cum trebuie si nivelul de asemenea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul se face pe jos, pe la dopul de scurgere.

Dupa ce se desface dopul de scurgere, mai este un tub de plastic care stabileste nivelul de ulei.

Cand se goleste uleiul din cutie se scoate si acest tub. Dupa aceea se pune la loc tubul si se pun 5.5  litri de ulei in cutie, tot pe la surubul de scurgere, deci pe jos.

Se porneste motorul si se plimba selectorul prin toate treptele. Fara sa se opreasca motorul , se desface adaptorul cu care s-a bagat uleiul si se scurge surplusul de ulei (la o temp de 40 grade)

 

 

o imagine sa iti faci idee

post-17228-0-32817500-1367860168_thumb.p

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kye

Nu e ok cum a facut schimbul prietenul tau. Daca intrau 6 litri pe sus poate aveai surplus insa pe sub se scoate surplusul. La tine cred ca are ulei sub limita care iarăși nu e bine. 

 

 

Totul era mai simplu daca urmareai pe iutub asta 

 

Acum sfatul meu pentru tine e sa mergi si sa ii completezi/verifici uleiul pe jos. Imaginea lui Andrei e f buna si iti dai seama cum sa scoti surplusul daca il ai. Mare atentie ca masina sa fie leveled :)

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare .

Am un Golf 5 Gti , cutie DSG cu padele volan , masina are 120.000 km adusa din Germania . Am obiceiul in mers sa comut schimbatorul de pe automat pe semi-automat si invers , ieri mergeam prin oras cutia era setata pe D ( Drive ) si am dat pe + - apoi m-am gandit sa dau din nou pe D si supriza mi s-a aprins in bord martorul de la pedala de frana ( martorul de la pedala de frana se aprinde doar cand masina este pe loc te atentioneaza sa calci frana ca sa bagi in viteza ) si cand am dat sa accelerez masina se accelera in gol si in acelasi timp au inceput sa palpaie toate beculetele in acelasi timp de la P R N D S . am tras pe dreapta am dat pe P si cand am dat sa pornesc masina nu mai reactiona in nici un fel si nici cheile din contact nu im dadea voie sa le scot ca si cum s-a blocat cutia . primul gand a fost sa scot bornele de la baterie . am mai stat cateva secunde am pus din nou contactul, iar au inceput sa palpaie becurile de la  P R N D S am tinut mai mult  contactul si deodata si-a revenit miraculos . am dat cheie si am plecat . eu nu am schimbat niciodata uleiul in cutie si 2 la mana vreau sa stiu daca e bine c e fac adica sa comut din mers de pe D pe + - ?  Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarbu Mihai

Trebuie schimbat uleiul la 60 mii km si ii ok sa comuti intre manual si automat, pentru mai multe informatii cauta in topicul dedicat pentru dsg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

La 120.000 km este timpul pentru al 2-lea schimb de ulei si filtru la cutie.

Nu as putea sa spun de ce a reactionat asa in sa nu cred ca de la trecut de pe automat pe manual in mers. Si eu fac trecerile astea si nu au fost probleme. In manual spune ca se poate.

Nu se recomanda, de exemplu, sa fie tractata cu motorul oprit, chiar daca este pusa pe N.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum au spus si colegii, poti muta linistit D-S sau D-tiptronic in mers.

 

Din ce spui pare o problema electrica  pe traseul selector-mecatronic, din moment ce nu mai respecta pozitia aleasa. In mod sigur s-a stocat o eroare, mai ales ca a intrat si cutia in avarie.

Modificat de thesaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum masina si-a revenit imediat si nu am mai avut probleme dupa . va multumesc pentru sfaturi , am sa tin cont de ele . o zi buna va doresc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm, si eu schimb des intre automat si manual fara probleme din levier sau din padele (daca schimbi direct din padele revine singura pe automat dupa cateva zeci de secunde in care mai folosesti padelele).

Si D-N / N-D schimb des - nu e nevoie sa apesi clapeta de pe schimbator ca la schimbarea D-S / S-D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, nu excludeti nici varianta ca soft-ul cutiei sa aiba o problema si, in momentul cand tu ai comutat, sa dai peste unul din cazurile neacoperite in testele lor. Este pana la urma un program scris de niste oameni si, indiferent cate teste faci, tot pot sa mai scape mici problemute. Chiar si asa, cel mai bine e sa faci o citire de erori din cutie, sa vezi ce s-a stocat si acolo.

 

Ce am mai facut eu in timpul mersului, din greseala, este sa schimb din D in N pentru ca aveam impresia ca am cutia pusa in modul tiptronic. Chiar si in cazul asta, am ridicat piciorul de pe acceleratie, am bagat cutia in D si a mers fara probleme.

Modificat de Alex_88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm, si eu schimb des intre automat si manual fara probleme din levier sau din padele (daca schimbi direct din padele revine singura pe automat dupa cateva zeci de secunde in care mai folosesti padelele).

Si D-N / N-D schimb des - nu e nevoie sa apesi clapeta de pe schimbator ca la schimbarea D-S / S-D.

Poate vrei sa spui R-D si D-R. (eventual si P). Sunt singurele cazuri când trebuie sa apeși butonul.

Mai exact, N-D-S si invers, nu necesita apasarea butonului (si nici a franei daca esti in mers). Dar poate dauna daca accelerezi in acelasi timp

"S" e doar un "program" al cutiei. Nu se modifica nimic mecanic

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis bine, eu nu pot schimba D-S si S-D fara sa apas clachiciul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pot din s in d fara sa apas butonul insa invers nu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal si la mine sa bag in S din D ,apas butonul ,invers merge fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu si aveti dreptate, doar din D in S trebuie apasat butonul, invers merge fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fantozzi007

@deepradu

 

Nu trata problema cu superficialitate !

 

Cand se aprinde pe bord PRNDS si palpaie - cutia a intrat in avarie. Cand cutia este "pe duca" incep sa apara si semnele ! Incearca sa observi:

1. Cand pleci din panta cu selectorul in pozitia D si iei piciorul dupa pedala de frana, fara sa apesi pedala de acceleratie, masina are tendinta sa plece putin in spate ?

2. Incearca sa comuti selectorul prin toate vitezele (P-R-N-D-S) si invers, dar incet, las-o sa cupleze in fiecare pozitie timp de 2-3 sec., simti vreo smucitura mai puternica?

3. In mers, in pozitia Drive,  ai observat vreo smucitura cand schimba cutia din tr I in tr a II-a sau atunci cand retrogradeaza din II in I ?

 

Daca da, inseamna ca ai probleme la blocul de valve (mechatronic). In blocul de valve nu se mai face presiune cum trebuie din cauza faptului ca nu ai schimbat uleiul si filtrul  la cutie la timp ( service-ul la DSG se face din 60 in 60k de km - recomandabil la REPREZENTANTA), de obicei (99,9% din cazuri) cand cutia DSG intra in avarie ( PRNDS - toate aprinse in bord) problema este de la blocul de valve. Uita-te pe youtube, sunt o gramada de prezentari cu DSG-ul in avarie!

 

Daca uleiul si filtrul nu au fost schimbate in 120k km, cred ca vei avea nevoie de o alta cutie DSG sau de o unitate de valve noua, sper din tot sufletul sa ma insel . Incearca sa schimbi uleiul si filtrul de la cutie cat mai repede, s-ar putea , totusi, sa ai noroc... eu nu am avut :sick: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Sunt 100% hotarat sa trec la DSG dupa 5 masini cu cutie manuala..

 

Sunt foarte multe pagini de citit la dsg si nu am atata timp , mai trebuie sa caut si masini.., as aprecia daca cineva imi poate spune la ce as ar trebui sa fiu atent inainte sa cumpar o masina SH cu DSG, mai exact Passat B6

 

Am inteles ca se poate face si un test la reprezentanta VW pe mecatronic (e un termen nou pt mine)..

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fantozzi007

Cutia DSG...hmm! Inainte sa te lase in drum definitiv, incepe sa-ti dea niste semne cum ca inevitabilul este aproape. Cateva chestii le gasesti in postul de mai sus, cu ce ar trebui sa verifici la o prima vedere. Sunte "semne" care prevestesc "o moarte" rapida a DSG-ului. Recomandabil ar fi si un test la Reprezentanta. Itr-o alta ordine de idei, indicat ar fi sa-ti achizitionezi un autoturism cu DSG fie in garantie, fie de la o persoana unic proprietar , iar masina sa aiba istoricul service complet, cu service-ul la DSG efectuat la timp, bineinteles acest lucru nu iti garanteaza ca nu poti avea necazuri cu DSG-ul.

Cutia DSG este foarte "pretentioasa", este prea "sensibila" si dupa parerea mea cam greu de intretinut in sensul ca la un interval de 60k km  trebuie sa-i schimbi filtrul si uleiul ( si asa cum spuneam si in postul anterior, recomandabil ar fi sa faci lucrul acesta numai la Reprezentanta).

Prerea mea in privinta DSG-ului poate fi una subiectiva, eu am avut Passat cu DSG si numai eu stiu prin ce-am trecut. Si am patit-o in conditiile in care service-ul la DSG s-a efectuat conform planului service, filtru si ulei la un interval de 60k km. Eu personal nu as mai cumpara masina cu DSG niciodata, chiar daca multi le ridica in slavi. Uita-te pe youtube, citeste si alte forum-uri de specialitate, sunt atatea probleme cu DSG-ul...incat eu prefer sa raman fan steptronic ZF.

 

P.S. La post-ul anterior as mai adauga si un punct 4.(indicat ar fi sa faci acest test fie pe autostrada, fie pe un drum mai liber) - pleaca usor de pe loc, iar cand masina a ajuns in treapta a II-a apasa brusc acceleratia (kick down) si tine-o asa pana ajunge in treapta VI sau VII(dupa caz) , apoi franeaza brusc si lasa cutia sa retrogradeze pana in tr a II-a, vezi cum se comporta !! Orice smucitura sau anomalie in schimbatul treptelor de viteze atat progresiv cat si retrograd  reprezinta faptul ca DSG-ul este "pe duca" .

Modificat de fantozzi007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi am gasit masina, cu DSG, cine mi spune unde pot sa fac un test la mecatronic in Bucuresti, la Midocar Vitan cica nu stiu..

 

Am vazut ca au fost colegi care au facut asta in BV..


Merci.

 

N am mai avut DSG, va rog enumerati daca nu, ce pot sa testez, incerc sa scot din ce ati scris mai sus..

 

sunt ok codurile astea:

 

Data fabricatie 26.06.2009
An model 2010
Cod motor CBBB
Cod cutie viteze LQT
Tip transmisie 6A

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi spuneti va rog cat costa sa schimbi uleiul la DSG 6 si unde e recomandat sa o fac ?

 

M ar interesa preturi din B si de pe langa, gen Ploiesti, Pitesti , Brasov..

 

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La brady in militari am platit aprox 850 lei acum 2-3 luni. Manopera + 6 l ulei + filtru. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!