Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Pai este diferenta. 1.9 vs. 2.0 si roti de 16" vs. 17"

Haideti sa o tinem cu viteza pe bord. In plus, pe langa motorizare sa mai trecem si diametrul rotilor.

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu afecteaza diametrul rotilor viteza din bord, nici pe gps daca se respecta dimensiunile anvelopelor notate in cartea de identitate a masinii. La mine in bord e destul de greu de citit viteza caci sunt foarte inghesuite liniutele, spre deosebire de skoda. O sa fac proba cu gps-ul si postez aici viteza reala cu jante si anvelope stock (205/55/16).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti intra in meniul secret daca vrei neaparat sa vezi viteza reala exacta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) "meniul secret" iti da aceeasi informatie ca si tahometrul, daca pui masina pe butuci sau daca pui roti cu diametru mult mai mic / mare decat ce este prevazut standard o sa iti arate viteza pe care crede el ca o are, nu viteza reala. Singurele instrumente care iti pot arata viteza reala sunt GPS-ul si radarul militianului :). Cu accent pe radar :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gps NU iti arata viteza reala exacta ci o viteza RELATIVA. Cel mai exact este Radarul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am meniu secret si tot viteza de la senzorul de pe cutie sau unde o fi mi-o arata doar ca o arata digital :)

@AndiB nu stiam ca e relativa viteza pe gps ci doar ca are un deelay de o secunda si un pic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc si eu in curand la ce viteza imista masina din semnatura in tr6 la 2000rpm si la 3000rpm , cu senzoru de viteza de pe cutie cred ca nu exista pe DSG, viteza eu stiu ca se citeste de pe senzorii ABS , poate gresesc corectatima daca nu este asa , o sa postez si eu cand incerc ca ma-ti facut curios , multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

miine imi iau si gps, ca sa verificam viteza, ce naiba.

nu ai pt ce atti, din partea mea ai o scuza pt greselile alea daca iti analizez mai bine id pe forum ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate atti, nu cunosc exact de unde primeste semnalul insa nu il primeste de la vreun gps :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. am cumparat masina in noiembrie, cu 58 mii km , la 60 am facut revizia si acum are 63.500 ..

ce as vrea sa stiu este

1)daca exita un update de soft pt mine ? la service am intrebat, dar nu au verificat au spus ca daca ar fi, as fi anuntat ca vine pe serie de sasiu etc .. si ei ar primi o instiintare de la producator.. ceva de genu - masina e fb sf lui 2009.

2)parca in ultima vreme schimba ceva mai jos cand acelerez usor, merge 5a si 6a la 1200 turatii , si cu toate ca e benzina v6 are o usoara forma de subturare pana ajunge la 1400 ( se simte o vibratie in volan si un sunet asa mai infundat - mai ales daca accelerez intre 1200-400 tr6 - fara kick down in D) - as putea reseta cutia ? parca trebuie sa tin apasata pedala 1 minut ? am sa incerc maine

3) pt calibrare cutie, e nevoie de un laptop , aplicatia aia, si un cablu nu ? de unde fac rost de acel cablu, si ce aplicatie am nevoie ? am vazut ca difera in functie de softul masini sau ceva de genu ?

e singura masina cu DSG pe care am condus-o, sunt din IASI daca e cineva curios sa vada cum merge a mea, si eu sunt curios sa vad alta masina cu dsg cum se misca)

pe ansamblu multumit, doar ca as fi f bucuros sa nu mai vad 1200-1400 turatii in treapta 5-6 la mers normal :)

ah si ar mai fi ceva : cand masina e la relantii in P nu se simte nici o vibratie in volan, si consumul este mai mic cu 0.1 la suta ~ 1.1l/h cu muzica, ventilatie si xenon pornit, si 1.2 - 1.3/h in acelasi conditii in D si daca frana e apasata doar normal nu f tare se simte si usoare vibratii in volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandruu in mare parte sunt normale chestiile descrise de tine, vibratia aia e si la mine, dar numai cand e motorul rece apoi nu se mai simte nimic. De schimbat asa jos mie nu imi schimba insa daca decelerez merge la 1200-1300rpm cu a 5-a sau a 6-a. In legatura cu update-ul de soft trebuie intai facuta o scanare cu VCDS (cablu plus program cum le zici tu) si sa vezi ce ai acum pe masina.

In legatura cu rapoartele cutiei am gasit un site pt fiecare cod al cutiei. Al meu e KMZ:

http://skoda.workshop-manuals.com/octavia-mk2/index.php?id=2651

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alexandru:

1. cand duci masina in service din reteaua Porsche, cand baga seria de caroserie in sistem se poate vedea daca sunt sau nu update-uri de orice fel. Motor, cutie, transmisie, piese defecte din fabricatie etc. In principiu nu ai de unde sa afli chestiile astea decat de la ei. Cei care mai stiu, tot de la sevice sau undeva pe traseul spre fabrica stiu.

2. schimbatul asta la turatii mici in D este prezent la toate DSG-urile. Cam 1300 - 1400 rpm la mers constant cu viteze pana la 70 (ca dupa aia nu mai are ce sa mai schimbe in sus si creste turatia). Nu stiu daca face ceva tinutul pedalei apasat.

3. recalibrarea se poate face cu VCDS cat mai recent, sa stie si de masina ta.

4. cand schimbatorul este in P sau N, ambreajul este complet decuplat, este pe liber. In D, cand stai cu frana apasata, ambreajul este cuplat si exista o mica patinare a discurilor. Motorului i se opune o oarecare rezistenta si de aceea fie trepideaza (dar discret, nu sa versi apa pe tine), fie creste putin turatia, sa nu se opreasca. Deci este normal. Cand incepi sa ridici piciorul de pe frana, ambreajul incepe si el sa cupleze si mai mult. Pana cand incep rotile sa se invarta, motorul trebuie sa se chinuie tot mai mult, de aici trepidatii mai mari si consumul. Ideal este sa tii frana apasata bine, nu ciupita. Daca stationezi cu motorul pornit de ordinul minutelor, poti sa o treci in P sau N. La semafor nu prea cred ca e bine sa o tot freci, stai cu ea in D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Versiune mai nou de soft se poate verifica doar daca tehnicianul cu tester-ul vrea sa vada acest lucru - operatiunea se face cu tester-ul de reprezentanta, conectat online cu fabrica.

2. DSG poate sa adapteze niste parametrii la un stil de sofat al unei persoane. mai bine zis, poate sa invete stilul unei persoane.

The actual shift points are determined by the DSG's transmission ECU, which commands a hydro-mechanical unit.[2] The transmission ECU, combined with the hydro-mechanical unit, are collectively called a "mechatronics"[2] unit or module. Because the DSG's ECU uses "fuzzy logic", the operation of the DSG is said to be "adaptive"; that is, the DSG will "learn" how the user drives the car, and will progressively tailor the shift points accordingly to suit the habits of the driver.

3. In ce scop vrei sa faci aceasta recalibrare?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu parametrii soferului tine la cutiile ceva mai "noi""

Eu am una din primele generatii de cutii si nu exista asa ceva. Inculsiv cind fac calibrarea cutiei lipsesc o gramada de seari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am DSG6 pe o masina din 2009 si nu am simtit niciun FuzzyLogic... Poate pe cele 2012-2013... :)

Referitor la viteza in treapta 6 la 2000 ture, vitezometru indica 107-108 km/h pe pilot automat. Inteleg ca asta e viteza "atinsa" de majoritatea colegilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu e fuzzy logic.. schimba la ~2000rpm +/- in functie de fiecare treapta, doar cand se regenereaza filtrul de particule schimba mai sus un pic sau in functie de cum apas pedala de acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate au fuzzy logic. Algoritmii astia nu se refera la faptul ca daca unul are stil de mers gen taxi driver, se va adapta la acel stil iar daca altul e viteaz pe sosele cutia lui va schimba alt fel. Algoritmii fuzzy adapteaza comportamentul instant al cutiei. La modul ca daca accelerezi calm va schimba la 1800, sa zicem, daca o calci mai hotarat schimbla 2500, daca o calci la podea va schimba la 4000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de fuzzy logic am observat urmatoarele : daca o calci mai tare .. de cateve ori si nu ma refer la kick-down . ma refer sa pleci dp loc cu pedala mai apasata .. schimba mai sus, si daca faci asta de cateva ori la rand, masina devine cumva mai agila, are un comportament mai bun pt cateva minute, si o tine mai turata, dar e pt f putin timp, daca o lasi in pace, revine la normal destul de repete . nu e cum am auzit eu ca ar fi , ca invata un anumit stil de condus dupa zile sau luni.

ideea e ca eu am benzina, de 3600 ... si daca accelerz usor schimba bine primele 4 trepte, dar ii da 5-a cand ajunge la 1800 ture cred ( si care undeva in 1200 ) si apoi imediat a 6a.. cand ajunge pe la 1600 ture, si iar cade in 1200 ture (adica 65/h ) viteza de croaziera seara prina oras cand e liber, e de 60-70 pt mine, ziua cand e aglomerat sau nu prea ajung la 60 nu ma deranjeaza si nici inafara orasului . -acelasi lucruri care le-a zis si jonny depide cum apesi pedala. dar mi-ar fi placut indiferent cat de usor o apas sa nu vad 1200 turatii in treapa 5-6 poate doar la vale :)

daca apas putin mai tare acceleratia constant, schimba mai sus, primele trepte cam in 2600 .. si in felul asta a 6-a o da cam pe la 80 la ora cea ce e bine .. da e cam puternica acceleratia .. mai ales cu gropile din iasi, nu ii poti da peste tot asa

intrebasem de re-adaptarea cutiei din curiozitate , a mea merge lin, nu simb nici o smucitura de nici un fel, frana de motor in d e cat se poate de lin, de fapt nici nu simti cand schimba treptele , tiptronic nu folosesc . deci ori e D ori S

cand mai am drum la service am sa ii rog sa verifice daca nu e nici un update disponibil. pt cutie, motor

ink ceva. la mine in D daca o calc la podea schimba in 6000.. si daca o calc la maxim ( inclusiv clikul ala- nu stiu cum ii zice) schimba in 7000 ca in S . Iar daca e in tiptronic si o calci la maxim inclusiv clickul face kickdown

a scos cineva bornele la baterie sa vada daca este o difernta in felul in care schimba cutia ? sa o reseteze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ignorati postul meu anterior. Cand l-am scris aveam in minte mai mult consumul si nicidecum raportul rpm/viteza care intr-adevar este fix asa cum spuneti si voi.

Pe de alta parte am constatat un comportament putin diferit al DSG-ului meu si ma gandeam sa va cer parerea.

In trecut la masina mea raportul era 3000rpm - 130 km/h reali (pe GPS, climatronic etc). Dupa ce am facut ultima revizie la masina si s-a schimbat uleiul, am constatat ca la 3000 rpm am 127km/h in loc de 130km/h. Cum va puteti explica aceasta diferenta de 3km/h? Initial m-am gandit ca ar putea patina ambreajul dar am facut testul in diferite conditii de mers (deal, vale, masina incarcata) si viteza de 127km/h este fixa. Alta presupunere ar fi ca la ultima revizie sa se fi facut si o resoftare a DSG-ului care sa-i fi schimbat ceva la rapoarte. Aveti alte explicatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult mai plauzibil ar fi ca 3k rpm să nu mai fie 3k rpm de fapt sau acum să fie de fapt. Din ce motive nu știu, contează numai informația afișată. Ce rapoarte poate schimba un soft?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin resoftare nu poti schimba niste rapoarte mecanice, ce tin de partea hardware a cutiei.. Chiar mai sus ai scris ca nu poti schimba raportul rpm/viteza..

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bebeee, mi-e greu sa cred ca la revizie au modificat ceva la hardware-ul cutiei. Nu cred ca a stat mai mult de 3 ore in service, asa ca nu cred ca s-au apucat sa demonteze cutia.

Dolfin, revizia la cutie a fost facuta in aprilie anul trecut. De atunci am tot masurat si aceasta diferenta de 3km/h se mentine (atat la cauciucuri de vara cat si de iarna). Nu ma dreanjeaza prea tare, asa ca nu mi-am batut capul cu ea, dar acum cu discutia de pe topic ar putea aduce unele raspunsuri.

c6t9, ai dreptate. S-ar putea sa fie problema la turometru sau la senzorul de turatie.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta iti spuneam, ca o interventie software la cutia de viteze nu poate modifica piesele hardware.. Si raportul de transmisie e dat de niste piese hardware din cutie.

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi exista o varianta, destul de plauzibila: recalibrarea cutiei.

Am asimtit-o pe pielea mea, citeodata dupa recalibrare cutia este smooth sau aalteori brutala. Cind se face recalibrarea, anumite parti hardware (ambreiajele mai exact) se misca mai in fata sau in spate, cehstie de mm , dar care e posibil dupa aceea sa se observe in condusul masinii.

Deci 2 variante: ori ai facut recalibrare ori ai "nevoie" de o recalibrare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!