Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Nu stiu de unde apar atatea opinii diferite legate de schimbul de ulei la DSG. Scrie clar in planul de service, 60k km sau maxim 2 ani!!!

LA mine scrie la 4 ani sau 60000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in cartea de service scrie 60.000 km ... si atat (fara numar de ani). Insa revizia de 60.000 km este trecuta ca si revizia cu numarul 4, adica la 4 ani.

Daca ar fi un motiv serios sa se schimba uleiul din doi in doi ani ... cred ca cei de la VW ar preciza foarte clar acest lucru si l-ar cunoaste pana si ultimul mecanic de la reprezentante. Eu am garantie 4 ani, iar la revizia de 2 ani au spus ca nu este necesar schimbul de ulei la DSG pentru ca nu am inca 60.000 km. Si am garantie in continuare. Nu cred ca nu le-ar fi placut celor de la reprezentanta sa ma taxeze cu 900 RON pentru schimbul de ulei la DSG, mai ales ca fiind in garantie esti conditionat sa faci reviziile la ei.

Cei care spun ca trebuie schimbat uleiul la 2 ani, poate posteaza o poza cu sectiunea respectiva din manualul lor.

Iar pentru cei mai "tematori", cred ca am mai pus link-ul de mai jos pe acest topic ... recomand sa cititi cele cateva mesaje de acolo.

http://forums.vwvort...on-fluid-change

Modificat de volvol
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! Cred ca acum sa lamurit toata lumea ca schimbul de ulei la DSG 6,se face la 60.000Km sau 4.Ani.!

La cat mai multi KM fara probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneau unii mai devreme de masinile lor si nr de km. E tocmai am achizitionat o Octavia 2 dsg cu 180000km. Din punctul meu de vedere merge "aproape" perfect, in sensul ca uneori are acele trepidatii ca si cu ai patina ambreiajul la plecarea de pe loc, dar atat, in rest nu smucituri sau alte zgomote in caroserie...

Masina afacut 160000 in germanica, e din 2005, si 20000 in romanica fiind a unei cunostiinte ce i-a schimbat distributia si uleiul cand a adus-o.

Nu stiu daca i-a facut adaptare dupa procedura de schimbare a uleiului, sau istoricul masinii deoarece nu-l are, ori nu-l avea neamtu ori l-a pierdut, o sa-l maintreb.

In rest sper sa ma tina macar vreo 50k fara probleme deoarece vreau a o tin vreo cativa ani si nefiind masina de firma o sa faca cam 15000 maxim pe an...

A si intre timp ca am devenit posesor de tdi am ajuns si pe la Al Bundy, cu o problema legata de martorul de airbag si cu ocazia asta tin sa-i mai ultumesc inca odata pt promptitudine si profesionalism...

Modificat de octtavyan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plecatul de pe loc cu trepidatii poate fi si de la ambreiaje pentru modelele produse intre 2003 -> 2006, s-au facut 3 revizii de ambreiaje iar de la a doua revizie s-a rezolvat aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In decembrie 2011 mi-am comandat un GTI Edition 35 care mi-a fost livrat in martie. Inainte de asta am avut numai masini cu cutie manuala, dar de condus am mai condus si automate clasice si DSG insa nu in combinatia GTI Ed. 35 - DSG.

Rezultatul este pentru mine dezastruos, dupa 2 luni am ajuns sa urasc combinatia GTI-DSG.

Am sa argumentez un pic:

1. Mers urban

In D la mers prin oras schimba a 6-a la 55km/h. Daca o calci mai tare putin schimba mai sus, dar imediat cum iei piciorul din acceleratie ii da imediat una sau doua in sus. Rezultatul este ca motorul sta in permanenta intre 1500 si 1800 ture unde are putere cam cat un 1.4 aspirat. Daca vrei sa iei un semafor pe verde in D poti sa uiti, cu tot cu kick down ii trebuie cam o secunda si ceva sa reactioneze.

In S este imposibil sa mergi prin oras, schimba foarte sus si smuceste cam mult plus ca motorul isi cam pierde elasticitatea.

In manual am ajuns cel mai aproape de adevar, insa si aici daca vrei sa schimbi 2 sau 3 trepte in jos (de exemplu la o trecere peste linia de tramvai) ai parte de "dat in nas" si alte tipuri de smucituri.

2. Mers extraurban

In D nu poti sa depasesti decat camioane si numai daca ai timp berechet in fata. Dat fiin faptul ca la 90 km/h esti deja intr-a 6 si ai cam 2000 de ture, pana se tureaza poti sa vezi un film. Daca o treci din D in S iti da 2 in jos, ceea ce inca nu este suficient. Si asta cu pretul unei mari smucituri.

Iarasi in mod manual am ajuns cel mai aproape de adevar, daca la 90 km/h ii dai 3 in jos, motorul ajunge pe la 4.500 si acolo trage cum trebuie. Tot in mod manaul poti face depasiri rapide cu alternanta 6-5-6 fara sa pierzi tractiune. Si inca o chestie - daca intrii intr-o curba care inchide spre iesire, poti sa ii dai foarte rapid una in jos fara sa sari in decor (asta ar fi singura chestie pe care nu o poti face la fel de bine cu manuala).

3. Consumul

In D consuma mai mult decat in manual. Diferente de genul 15% in D si 13,5% in manual pe acelasi drum, conditii similare.

4. Feeling

Indiferent in ce mod eram D, S sau M, am avut senzatia ca nu pot controla 100% cum se comporta masina. De exemplu nu poti sa tai transmisia la trecerea peste un obstacol. Nu poti sa o controlezi astfel incat sa ai o repriza veloce intr-un mers lent (de exemplu sa iei un semafor pe verde-galben in oras). Motorul mi se pare ingreunat de aceasta cutie. Oricum motorul asta fiind cu EURO 5, e vai de capul lui asa cum este el setat de fabrica, cred ca o solutie ar fi resoftarea si sa-i dai toata evacuarea jos sau macar prima jumatate (cea cu catalizatorul cu 400 de celule) si sa o inlocuiesti cu altceva. Cred ca de-un EURO3 ar merge bine. Tot ca feeling personal, depasiri pe care aveam curaj sa le fac cu fosta mea masina ( Audi A3 2.0TDI 140CP M6 resoftat la 175CP) nu am curaj sa le fac cu GTI-ul Edition 35 DSG asa cum este el setat din fabrica.

5. Concluzii (personale)

Daca iti place condusul, nu vad niciun avantaj al cutiei DSG fata de manuala, dimpotriva. In mod D sau S cutia asta NU schimba vitezele mai repede sau mai bine decat mine. In mod manual da, dar in mod manual tot eu le schimb de fapt (e drept, fara sa mai apas ambreiajul). Si atunci daca am ajuns sa fiu aproape multumit in mod manual dar nu la fel de multumit cum as fi fost cu o manuala clasica, de ce am mai dat 2.500 de EUR in plus?

As fi vazut un avantaj al DSG-ului doar daca as fi fost o fire mai comoda si mi-ar fi fost lene sa schimbi vitezele. Asa insa simt ca am pierdut mare parte din placerea condusului pe care ar fi trebuit sa mi-o dea un GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa faci un test drive inainte.. nu ai cumparat o bicicleta sa o iei fara sa o testezi. ai dat jdemii de euro pe masina si este numai vina ta.. eu unul sunt multumit de ea ca am doar 105cp deci nu fac depasiri la mustat sau nu ma bag prin oras la muchie. in rest nu urmaresc turometrul si merge perfect :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa te mai si obisnuiesti cu ea dupa un timp...in mare iti dau dreptate, pentru mine DSG-ul e ok dc traversezi bucurestiul la ore de varf zilnic altfel nu e cine stie ce utila...

Ce nu inteleg eu e softul la GTI care din ce spui este similar cu cel pentru 2.0 TDI 140 CP+ DSG cum am si eu adica iti subtureaza continuu motorul pentru consum, ceea ce la GTI mi se pare cam aiurea...

E enervant si la diesel care oricum are cuplul mult mai jos si reactioneaza la talpa mai rapid daramite la un GTI...

In locul tau as schimba softul cu unul k lumea de pe la vreo firma de tuning adevarata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drive test cu GTI 35 cu DSG? Majoritatea dealerilor au maxim o Jetta cu 1,6 TDI si un Passat 2,0 TDI pentru drive test. Culmea este ca am gasit un GTI normal (nu 35) cu DSG care era masina cuiva iar vanzatorul l-a rugat pe propietar sa ma lase sa dau o tura. Am mers cam 2 km, in care am schimbat din padele. Cat de relevant a fost? Deloc... Am observat ca nu imi place doar dupa vreo 2-3 zile dupa ce mi-am luat masina. Iti da vreun dealer masina sa faci drive test 3 zile?

De obisnuit nu am sa ma obisnuiesc, daca la inceput nu ma simteam confortabil cu ea, acum nu o mai suport. M-am gandit deja si la resoftare + evacuare Milltek, m-ar mai costa inca vreo 2.000 EUR si voi avea tot o masina cu DSG adica care iti schimba vitezele dupa un program prestabilit. Asa ca ar fi 2.000 dati degeaba si in cazul asta mai bine vand masina si imi iau o manuala. Am mers vreo 2 luni cu ea, timp in care mi-a devenit mai antipatica pe zi ce trece.

La ora actuala masina este la Weltauto la PBN asteptand un entuziast DSG sa o ia acasa, iar eu urmeaza sa pierd vreo 4-5 mii la faza asta. Nu am de gand insa sa pierd mai mult de atat, totusi nu vreau sa imi bat joc de banii mei, am avut anunt pe autovit si am primit cateva oferte jenante. Daca nu se da pana la anul, in martie 2013 am inchis leasing-ul (nu se poate mai devreme de un an) o urc pe platforma si o duc la un prieten din Germania care este dealer auto. Acolo configuratia pe care o am eu sare de 40.000 in timp ce aici am dat vreo 35. Asa ca la un an de zile si 3.500 km iau acolo macar 30.

Cel mai "tare" drive test pe care l-am facut vreodata... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi k se poate resofta cutia de viteze. Rezultatul va fi ca va schimba mult mai repede si la turatie mai mare.

intereseaza-te...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Drujba: este trist ce zici aici, imi pare rau pt tine... Dar si eu sunt de parere ca o te obisnuiesti. Am avut EXACT acelasi feeling la inceput cu a mea, imi blestemam zilele ca nu am luat manuala, dar acum m-am potolit si imi place super mult DSG-ul. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu ea. Mie mi-a luat cam 15k km pana m-am obisnuit.

Deci, cu S nu prea ai ce sa faci in oras. Cu D doar daca esti plictisit si vrei sa mergi de la A la B. Eu o las in general in D si cand vreau sa sprintez putin dau din padele si o trec in M. O sa vezi ca este fain. Mergi linistit intre doua semafoare, iar cand vrei te duci rapid dai doua click-uri in padela de "-" si zbori.

In afara merg doar in S sau in M. D-ul este jenant. Si asta chiar si pe diesel, unde am tot cuplul la 1700...

O sa vezi ca o sa te obisnuiesti cu ea. Daca ai mers pana acum numai cu manuale si ai multa experienta, +200k km, este normal sa ti se para ciudat DSG-ul. Este normal sa duci lipsa ambreiajului. Si este normal sa te enerveze cand mergi putin turat in spatele cuiva, si cum ai luat piciorul de pe acceleratie iti da intr-a 6-a, si nu mai ai pic de suflu. Dar cu timpul o sa ii gasesti si plusurile, dupa ce o sa faci in S sau M valea Oltului de cateva ori, Predeal - Brasov, si prin locuri in care tii volanul cu doua maini in timp ce schimba ea instant...

O sa vezi ca e fun :). Eu zic sa stai linistit, este normal sa urasti DSG-ul dupa 3500 km, mai vorbim pe la 20k km, cand ii descoperi "magia" :).

BTW, vezi ca exista soft de la Revo inclusiv pentru cutie, au fost multi nemultumiti care au apelat la ei. Eu zic sa te documentezi putin, sa citesti niste review-uri, sunt sigur ca o sa gasesti un soft care sa ti se potriveasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta nu vreau sa fac, sa ma apuc acum sa mai dau bani pe resoftari si evacuari ca apoi sa astept 20.000 km cand neavand incotro o sa ma obisnuiesc cu ceva care nu imi place. De avut experienta cu sofatul, am destula zic eu (peste 1 milion km), de facut am facut cu ea si drumuri cu multe serpentine (inclusiv Predeal Brasov), am si zis in primul post ca are si parti bune (de exemplu alternanta 6-5-6 sau 5-4 se inchide curba si ii dai 3 fara sa piarda tractiune) dar astea sunt chestii pe care le faci in mod manual, deci la ce am mai dat banii pe DSG? Ca sa am padele la volan? Oricum masina asta nu este un supercar ca sa ai vreo secunda senzatia de supercar si sa faca sens padelele de pe volan. Am pus mana si pe asa ceva si din cate imi amintesc nu are nicio legatura senzatia de schimbat din padele la un Lambo cu schimbatul din padele de la GTI. Sau poate eram foarte excited cand m-am dat 5 minute cu Lambo si mi se parea totul foarte exagerat.

Cat despre DSG, modul D mi se pare enervant iar S-ul inutil. Nu poti sa te dai pe curbe in S, nu va schimba unde trebuie. Iar D-ul e bun pentru taximetristi.

De fapt eu zic doua lucruri aici, ambele dupa ce am condus timp de 2 luni un GTI 35 cu DSG: unul ar fi ca din punctul meu de vedere nu merita sa dai 2.500 EUR in plus la o masina noua ca sa iti iei DSG (si apoi sa mai dai 2-3 sute pe resoftarea cutiei ca sa fie cat de cat) iar al doilea ca eu nu numai ca nu m-am obisnuit, dar m-am enervat din ce in ce mai tare pana cand am ajuns la momentul in care i-as fi dat foc. Repet, toate astea reprezinta punctul meu de vedere, am vrut sa scriu aici pentru ca poate mai sunt oameni care vor sa isi ia masina cu DSG, care la fel ca si mine au auzit despre DSG numai de bine si care ar putea ca si mine sa se trezeasca cu ceva care sa le produca enervare in loc de placere.

Daca topicul asta s-ar fi numit: "Laudati-va DSG-ul" nu mai scriam nimic. Poate sunt eu prost, dar dupa parerea mea DSG-ul in combinatie cu GTI este un mare kkt. Poate pe un TDI o fi altceva, desi si acolo daca iti da a 6-a la 55 km/h iti vine sa te opresti si sa ii dai foc.

Modificat de Drujba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut benzinar cu DSG ca sa pot spune diferenta.

Dar si la mine la TDI merge subturat, lucru care in anumite situatii te enerveaza.

Da, o masina manuala o simti cu adevarat , tu esti stapinul in timp la DSG softul cutiei e stapinul, tu tre sa te obisnuiesti sa ghicesti ce va face ea si sa o controlezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci la ce am mai dat banii pe DSG? Ca sa am padele la volan?

Da, in pricipal de asta. Ca sa poti sa tii volanul cu ambele maini intr-o curba stransa in timp ce schimbi viteza fara intrerupere de tractiune. Pentru mine cel mai mare plus la DSG este ca pot sa tin volanul cu ambele maini in permanenta.

Cat despre DSG, modul D mi se pare enervant iar S-ul inutil. Nu poti sa te dai pe curbe in S, nu va schimba unde trebuie. Iar D-ul e bun pentru taximetristi.

Sunt intru totul de acord. De fapt la mine S-ul este util pe DN-uri, nu stiu cum e la benzina, dar la mine nu este chiar nesimtit, nu tine turatia mai mult de 3000 RPM daca nu accelerez in momentul ala.

De fapt eu zic doua lucruri aici, ambele dupa ce am condus timp de 2 luni un GTI 35 cu DSG: unul ar fi ca din punctul meu de vedere nu merita sa dai 2.500 EUR in plus la o masina noua ca sa iti iei DSG (si apoi sa mai dai 2-3 sute pe resoftarea cutiei ca sa fie cat de cat) iar al doilea ca eu nu numai ca nu m-am obisnuit, dar m-am enervat din ce in ce mai tare pana cand am ajuns la momentul in care i-as fi dat foc. Repet, toate astea reprezinta punctul meu de vedere, am vrut sa scriu aici pentru ca poate mai sunt oameni care vor sa isi ia masina cu DSG, care la fel ca si mine au auzit despre DSG numai de bine si care ar putea ca si mine sa se trezeasca cu ceva care sa le produca enervare in loc de placere.

Daca topicul asta s-ar fi numit: "Laudati-va DSG-ul" nu mai scriam nimic. Poate sunt eu prost, dar dupa parerea mea DSG-ul in combinatie cu GTI este un mare kkt. Poate pe un TDI o fi altceva, desi si acolo daca iti da a 6-a la 55 km/h iti vine sa te opresti si sa ii dai foc.

Again, si eu am avut senzatia asta, uram cutia, ba mai mult, pentru ca eram obisnuit cu ambreiajul credeam ca am probleme cu cutia ca nu schimba cum mi-ar placea mie! Ideea e ca dupa ce te obisnuiesti o sa ajunga sa iti placa. Daca mi-as lua acum din nou aceeasi masina, nu stiu daca mi-as mai lua DSG, dar sigur i-as duce dorul la mers sportiv.

Modificat de cosminidis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate pe un TDI o fi altceva, desi si acolo daca iti da a 6-a la 55 km/h iti vine sa te opresti si sa ii dai foc.

A 6-a la 55 km/h?! Mie imi da a 6-a la 80 km/h, in D...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi confirma parerea ca DSG e cel mai utila pe un diesel, benzinarul e prea elastic.

Eu am luat Passat strict pentru DSG, dupa care am descoperit si alte goodies la pachet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate pe un TDI o fi altceva, desi si acolo daca iti da a 6-a la 55 km/h iti vine sa te opresti si sa ii dai foc.

A 6-a la 55 km/h?! Mie imi da a 6-a la 80 km/h, in D...

Repet, in mod drive "D", mers de oras adica fara sa o calci, DSG-ul de pe GTI 35 schimba a 6-a la exact 55 km/h. La viteza asta motorul are are cam 1500 rpm. La 1500 RPM poti sa incerci orice, kick down, 2 padele in jos, 3 padele in jos, sport si kick down, rezultatul este acelasi adica pret de vreo secunda si jumatate nu se intampla ce ar trebui sa se intample, masina da intai in nas, apoi smuceste, dupa care incepe sa accelereze dar destul de lent dupa care devine mai vioaie, dar cand e deja prea tarziu. Ma astept sa apara pe ecranul navigatiei un dialog box de tip windows care sa ma intrebe: are you sure you want to accelerate? cu doua optiuni: "no" si "cancel"

@Flavyus: Asta insa nu inseamna ca motorul este elastic, dimpotriva ca nu este elastic. "Elasticitatea" unui motor reprezinta gradul de responsivitate al motorului in sarcina fata de apasarea pedalei de acceleratie si este o caracteristica pozitiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la mine schimba in a 6 a la 70-75 km/h , am TDI CR 170cp

Modificat de atti206
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez: Elasticitatea unui motor este data de capacitatea de a avea cuplu maxim pe o plaja cat mai larga de turatii - aici benzina este campion absolut si aici este "marea durere" a propulsoarelor diesel.

Elasticitatatea unui motor nu e nici buna, nici rea, este o caracteristica tehnica. DSG are sens pe diesel, care nu este elastic si care necesita schimbari dese ale treptelor, mai dese decat la benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma astept sa apara pe ecranul navigatiei un dialog box de tip windows care sa ma intrebe: are you sure you want to accelerate? cu doua optiuni: "no" si "cancel"

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Da' te intreb o chestie, la manuala cand vrei zvanc nu te pregatesti din timp? Adica esti intr-a 5-a prin oras, linistit, te pregatesti de o acc mica, dai a 3-a si te duci nu? La fel si la DSG, te pregatesti din timp cand vezi o portita si dupa aia te duci! Cel putin eu asa fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@drujba: sorry de impresiile negative, totusi din descrierea ta pare a fi o problema la soft cutie / motor la Ed35-ul tau (sau in general la Ed35). Eu am Ed30 Mkv cu DSG dar:

1. La mers urban cam asa merge si a mea (la consum, subturat) dar e destul de sensibila la acceleratie, iar schimbul in jos nu dureaza sigur o secunda si ceva... Oricum pentru reactii rapide in D, sugerez o schimbare temporara in S care face downgrade-ul rapid iar dupa "lansare" revenit in D unde nu va mai sta subturat avand in vedere acceleratia anterioara, dar nici ca in S turata pana in 6.000 rpm. Recunosc ca si mie imi lipseste mersul in zona 2-3.000 rpm, unde esti gata de atac si simti ca masina are reactie imediata. Zona asta nu o poti replica decat pe manual din pacate :( . Eu pe de alta parte mergand pe M am scos consum mai mare decat in D, semn ca are rost si subturarea asta macar la consum. La tine e invers si ca atare ciudat.

2. Mers extra urban - daca la 2.000 rpm iti retrogradeaza 2 trepte in jos si tot nu e suficient pentru o depasire, cred ca astepti prea mult de la masina asta sau ai o problema la motor si nu trage cum trebuie (mai ales ca spui ca de la 2.000 rpm vezi un film pana se tureaza) :scratch:

4. Feeling - e clar ca o cutie automata inseamna feeling mai putin dar confort mai mult. Pe de alta parte daca spui ca Audi-ul TDI de 175 CP era mai bun la depasiri decat GTI-ul ed 35 de 235 cp, pare din nou ca GTI-ul are o problema la motor/cutie (chiar si privind doar la latura "fizica" a cifrelor in linie dreapta, toate arata spre GTI).

5. Concluzii - cum inteleg ca iti place condusul si nu esti o fire comoda, doar tu stii de ce ai luat DSG :)

Sugerez sa gasesti un prieten / coleg forumist cu un ED35 DSGg sau chiar si GTI DSG si sa faci un test drive sa vezi cum e comparativ si daca masina ta e in parametri normali. Acum ca ai experienta poti incerca in timp scurt toate experientele negative

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez: Elasticitatea unui motor este data de capacitatea de a avea cuplu maxim pe o plaja cat mai larga de turatii - aici benzina este campion absolut si aici este "marea durere" a propulsoarelor diesel.

Elasticitatatea unui motor nu e nici buna, nici rea, este o caracteristica tehnica. DSG are sens pe diesel, care nu este elastic si care necesita schimbari dese ale treptelor, mai dese decat la benzina.

Intr-adevar "elasticitatea" unui motor este atunci cand ai cuplu maxim pe o plaja larga de turatii, adica cam la orice turatie te-ai afla in plaja de cuplu maxim, masina raspunde imediat cand apesi pe pedala. Dar TDI-urile au aceasta caracteristica, plaja de cuplu maxim de pe la 1700 pana la 2800 de ture, iar un TDI cu cip face mai mult cuplu maxim si pana pe la aproape 4000 de ture. Benzinarele cu turbo (de ex GTI 35) fac cuplu maxim de pe la 2500 pana pe la 5500 ceea ce inseamna ca pe la 1500 de ture unde te tine Drive-ul intr-a 6-a la GTI35 poti eventual sa mori incet. Pana ajunge la plaja de turatii unde are cuplu maxim iti "da in nas", dupa care te smuceste. Si mai e ceva: la un TDI de 140 CP cuplu maxim este de 320 NM, adica mai mare decat cel de la GTI35 care este 300. La TDI-ul de 170 cuplu este de 350 sau 380 in functie de masina pe care o echipeaza. Deci ai un brat al fortei mai mare la un TDI decat la GTI. Si mai e vorba si de regimurile tranzitorii care odata cu urcarea valorii clasei de poluare, iti gatuie din ce in ce mai mult mersul. O masina echipata cu un motor cu EURO3 de o putere si cuplu date va merge mai bine decat aceeasi masina cu EURO5. Toate aceste aspecte influenteaza elasticitatea unui motor. Parerea mea este ca un DSG care iti da a 6-a la 55 km/h la benzinar si pe la 75 km/h la 2.0TDI tot pe la 1500 de ture te aduce. Rapoartele de transmisie din cutiile de viteze difera, de aceea viteza este mai mare la TDI. Insa la TDI cuplu maxim este doar 200 de ture mai sus si avand deja 75km/h nu este la fel de enervant ca la benzinar unde cuplu maxim este oricum mai mic decat la TDI si vine abia peste 1000 de ture. De aceea zic ca benzinarul meu de 2.0 TSI este mai putin elastic decat un 2.0TDI. Oricum, chestia asta s-ar putea corecta cu alt soft, alta evacuare, dar d.p.d.v. hardware tot cu aceeasi cutie raman, care mie personal nu mi se pare potrivita pentru GTI.

Da' te intreb o chestie, la manuala cand vrei zvanc nu te pregatesti din timp? Adica esti intr-a 5-a prin oras, linistit, te pregatesti de o acc mica, dai a 3-a si te duci nu? La fel si la DSG, te pregatesti din timp cand vezi o portita si dupa aia te duci! Cel putin eu asa fac...

Pai la manuala ii dai 5-3 si in timp ce lasi ambreiajul esti deja cu piciorul in gaz si te duci. La DSG dai 2 padele pe minus, motorul iti baga intai doua frane de motor dupa care incepe sa accelereze, dar pierzi o secunda si ceva. Si la schimbatul pe cutie manuala pierzi ceva, dar nu ai aceeasi senzatie ca stai pe loc si nu ai ce sa ii faci.

@dan_m: nu cred sa fie vreo problema in sens de defect, cred ca Ed35 care este cu EURO5 spre deosebire de Ed30 care este cu EURO4 are pur si simplu niste regimuri tranzitorii mai proaste. Si nu am zis ca schimbarea unei trepte dureaza o secunda si ceva, ci tot procesul atunci cand esti in D ai vreo 60 si vrei sa o calci ca sa prinzi un verde-galben. Si eu am zis ca cel mai mult m-am apropiat de ce mi-ar placea in regim manual - ceea spui si tu oarecum si atunci stau si ma intreb, la ce bun DSG-ul? De ce sa dai 2500 in plus? Pana la urma nu este decat un tiptronic ceva mai avansat in sensul ca in loc de convertizor, ai doua ambreiaje, dar pe care nu le controlezi tu, le controleaza un calculator. Este doar o cutie automata, nimic special pentru mine, care insa combinata cu ceva special cum este un GTI 35 il transforma si pe acesta din urma in ceva "nimic special"... :icon_cry:

In concluzie, nici eu nu stiu de ce mi-am comandat asa masina cu cutie automata, probabil am fost temporary insane atunci cand am dat comanda... :screwy:

Referitor la feeling-ul A3 vs GTI, trebuie spus ca A3-ul era EURO4 si resoftat, cred ca avea pe undeva pe la 400 NM. DA, plecam mai sigur din coloana care se deplasa cu 90km/h, pana pe la 130 km/h zburam si asta era suficient sa fac o depasire, dar turele se terminau destul de repede, la GTI nu se termina turele, dar de la 90 pana la 130 nu prea ai feeling-ul ca zbori, abia mai incolo cand ajunge pe la 5000 de ture si mai sus. Si e neplacut sa iesi din coloana, o calci si ea incepe sa accelereze intai in reluare si apoi cum trebuie. Dar asta nu e de la DSG, e o chestie de motor si de EURO5 care repet se poate corecta usor cu soft si evacuare cu catalizator cu 100 de celule.

Modificat de Drujba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca iti ramane decat sa incerci sa "pacalesti sistemul" ca sa spun asa. Cel putin pana vezi daca tii sau dai masina.

O prima chestie e sa o tii in M unde cred ca poti "simula" cel mai aproape de o cutie manuala. Bineinteles ramane intrebarea de ce ai dat banii pe DSG. Pe de alta parte cred ca pierzi mai multi bani daca dai masina acum.

Un alt truc pe care il poti incerca este sa ai un pic de anticipatie la manevrele gen depasiri sau demaraje din mers si sa dai o talpa in acceleratie anterior (fara efect dinamic fiind deja subturat), cu efect la cutie de retrogradare 1-2 trepte, care corelat cu a doua acceleratie poate avea efecte dinamice reusite pentru semafoare de ex. Trebuie un pic de sincronizare: daca dai prima talpa prea devreme, risti sa urce iar in trepte si sa fii iar subturat, daca simti ca e prea tarziu, da direct talpa finala si ai rabdare cu retrogradarile :icon_cheesygrin:.

Am observat ca dupa un mers mai sustinut in ture, cu acclerari etc, cutia "invata" si sta mai sus in ture. Daca ai un stil de mers mai sportiv, si cutia ar trebui sa se adapteze. Eu am simtit asta la mine dupa un pic de alergat in oras, parca merge mai bine, raspunde mai cursiv la acceleratii.

La depasiri la drum lung, simultan cu semnalul de depasire, baga S si accelereaza in acelasi timp (nu mai tarziu). In felul asta eviti frana de motor si smucelile.

E clar ca in prezenta unei cutii automate, ca si sofer esti privat de una din "parghiile" cu care manevrezi masina. Trebuie sa observi comportamentul si reactia cutiei / motorului si sa incerci sa exploatezi in favoarea ta circumstantele. Daca este sa dai masina, grosul banilor i-ai pierdut deja mergand astea 2 luni cu ea. Poti sa mai experimentezi o vreme, fara sa compari neaparat cu cutia manuala, ci doar sa cauti cele mai bune lucruri de la cutia / motorul pe care le ai.

Succes :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la touran 2.0tdi cr 170cp, daca merg fin cu ea, treapta a 6-a o schimba la 60-61km/h, la aceasta viteza am 1200rot/min, singura diferenta e ca schimba mai rapid decat 1,5 secunde la o apasare mai brusca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu s-a inventat pana acuma cutia de viteze automata care sa mentina turatia pe care o gandeste soferul ... in functie de conditiile de trafic urban/extra-urban sau pur si simplu in functie de dispozitia proprietarului (eventual si a pasagerilor) din ziua respectiva. :)

Mie mi se pare foarte inteligent cum a fost gandita cutia:

- D - Ca sa curga masina linistita si sa-ti lasi gandurile sa alerge catre alte treburi pe care le mai ai de rolvat in ziua respectiva. Lasi si impresia de politete in trafic pentru ca toti agitatii se baga pe banda ta fara sa poti face mare lucru in privinta asta. :)

- S - Ca sa mergi la extrem atunci cand efectiv ti se pune capsa. :)

- M - Ca sa se poata controla turatia dupa placul soferului, putand face asta cu ajutorul schimbatorului sau cu ajutorul padelelor (doua optiuni, nu una singura). In plus, in M cutia face automat down-shift pentru tine atunci cand esti neatent/nepriceput si ajunge sa fie motorul subturat. Peste o anumita turatie, in M nu ar trebui sa faca down-shift la accelerare decat daca se activeaza kick-down-ul (cel putin asa a reiesit din incercarile mele). Si mi se pare mai comod sa schimbi manual vitezele, dar fara pedala de ambreiaj, mai ales la up-shift cand nu trebuie sa iei piciorul de pe pedala de acceleratie.

Daca vrei sa prinzi un semafor pe verde, chiar si in modul D, poti incerca sa apesi pedala de acceleratie la maxim (dar fara sa activezi kick-down-ul). In acest caz masina nu va schimba chiar in treapta de viteza cea mai inferioara posibila datorita vitezei de deplasare la acel moment, insa va schimba intr-o treapta de viteze suficienta ca sa te "catapulteze" (asta este senzatia mai ales la 200+ CP) pe verde/galben. Poate mi se pare mie (intrucat este greu de masurat), insa timpul necesar retrogradarii este mai mic daca nu activezi kick-down-ul. Ce te faci daca ai cutie de viteze manuala, mai sunt cateva secunde pana la culoarea galbena (semafor cu cronometru) si tu esti la 2.000 ture? Crezi ca iti va lua mai putin timp sa schimbi tu manual viteza decat ii ia DSG-ului sa retrogradeze? Poti evita la o cutie manuala sa mergi la 2.000 ture, insa tot la fel de bine poti evita asta si la DSG folosind modul M.

La depasirile in coloana un mare avantaj il au padelele la GTI. Poti rula linistit in D6 cu 90-100 km/h si inainte sa te hotarasti sa depasesti (adica dupa ce anticipezi ca banda de sens opus devine libera si dupa ce ai semnalizat stanga) sa apesi scurt de 2-3 ori pe padela - (pentru asta si este pusa padela - pe aceiasi parte cu maneta de semnalizare, poti face actiunile oarecum concomitent in timp ce cealalta mana ramane sa tina bine de volan). Cutia va trece temporar in modul M si vei tasni linistit in treapta 3-4 pe langa cateva masini. La revenirea in coloana, daca padelele nu mai sunt folosite timp de 4-5 secunde, cutia va trece automat in D si cel mai probabil din nou in treapta 6 (te va scuti sa faci tu asta, cum ar trebui la o cutie manuala). La fel va trece automat in D dupa 4-5 secunde dupa ce ai apasat padela -, dar a intervenit ceva (a mai aparut ceva din fata, s-a bagat altul in depasire etc) si nu ai mai efectuat manevra de depasire. La manuala, ai fi stat cu masina turata in treapta 3-4 (sau o puneai manual din nou in a 6-a) pana cand prindeai momentul prielnic, care la aglomeratia de la noi (fiindca presupunem ca este coloana nu doar pe sensul nostru de mers) poate sa insemne si cateva zeci de secunde bune. Mie mi se pare chiar FUN sa te "joci" asa in depasiri, mai ales in cele mai lungi in care este nevoie sa schimbi treptele din 3-4 sau din 4-5, pentru ca schimba DSG-ul pentru tine si o face mult mai rapid la up-shift.

DSG-ul se conduce mult si din picior, atunci cand ajungi sa fi obisnuit. In functie de ce vrei sa faci la momentul respectiv, vei sti cat de mult sa apesi pedala de acceleratie astfel incat sa te trezesti in treapta de viteza dorita si cu treaba rezolvata (efect similar cu a-ti pregati treapta de viteza cu ajutorul padelelor).

Mie imi pare sincer rau pentru dezamagirea pe care colegul Drujba a avut-o cu DSG-ul, mai ales ca GTI35 este o masina deosebita din toate punctele de vedere, insa nu cred ca are cutia vreo vina in aceasta poveste. DSG-ul functioneaza bine, exact asa cum a fost gandit/proiectat, iar foarte multi impatimiti ai forumului ar face oricand schimb cu colegul nostru pentru a fi in locul sau. :) Pana la urma, poate si cutia de viteze manuala/DSG (nu manuala/automata, pentru ca DSG-ul este mai mult decat o cutie automata simpla) este o chestiune de preferinte, iar in acest caz gusturile nu se discuta fara nici un fel de suparare. Sunt curios daca supercar-urile din grupul VAG, care au cutii de viteze asemanatoare cu DSG-ul, au acelasi comportament si la 70-80-90 km/h sunt in treapta 6/7 atunci cand nu accelerezi puternic. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!