Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Nu. De fapt prin auto hold producatorul a vrut sa elimine situatia in care la stop tu sa stai cu piciorul pe frina in timp ce masina e in D. Deci e exact acelasi lucru, decit k nu mai tii tu piciorul ci un sistem de frinare. ATIT .

In legatura cu autoholdul sau statul in D la semafor cu piciorul pe frina, personal recomand scoaterea pe N daca timpul de stat e mai mare de 15 secunde.

De ce? Simplu. In D stind pe loc, ambreiajul patineaza in gol in cutie. Ce inseamna asta? In timp se duc mai repede abreiajele, atunci cind se freaca se produc tot felul de impuritati in ulei (care se scot atunci cind schimbam filtrul de ulei de la cutie). De fapt, ca sa intelegeti cu totii, acel filtru de ulei este in realitate un magnet care stringe pilitura ce se produce in timp in cutie prin frecarea ambreiajelor si a altor sisteme de angrenaj din cutie.

Asadar, statul in D pe loc in timp nu poate duce decit la erodare si mizerie in cutie. Ca sa intelegeti putin, imagineaza-ti ca lasi masina in D timp de muuulte ore.... o sa vezi ca si in manual iti zice, este strict interzis tinului masinii in D si chiar in P cind tii masina f mult timp pe loc cu motorul pornit (vorbim de la 10 minute in sus).

Imagineaza-ti altceva: tu inhamat la o roaba. Cind ajungi la stop, pentru ca picioarele tale nu se pot opri, sistemul iti pune o tava cu ulei sub adidasi ca sa aluneci. Corect, protejezi adidasii, dar daca te lasa asa muuult timp o sa vezi k adidasii tot se vor uza....incomparabil mai putin dar tot se uzeaza. Cind scoti pe N sistemul te ridica in aer, picioarele tale nu mai ating pamintul pe care e tavita si adidasii se protejeaza la maxim.

Insa masina e facuta sa stai comod la stop, sa nu mai tii grija pedalei de frina sau sa ai grija daca esti in D sau sa scoti in N. Da, nu dauneaza pe moment, dar in timp sigur acest lucru va dauna.

Am incercat aici sa explic cit mai ""rupestru"ceea ce se intimpla in cutie ca sa faceti voi socoteala cum vreti sa o folositi pentru a avea grija de ea.

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din manual reiese ca:

- Este ok folosirea auto-hold la semafor sau plecarea din panta/rampa.

- La asteptarile mai lungi cu motorul pornit este in regula trecerea in modul P

- Pentru masinile cu tractiune fata este ok tractarea in N

O chestie pe care mi-a explicat-o dealer-ul (zicea ca o stia de la curs), sper sa o reproduc corect:

Auto-hold se foloseste de presiunea de franare (obtinuta prin franarea dinaintea intrarii in modul auto-hold).

Din cauza ca aceasta presiune este temporara nu se recomanda folosirea auto-hold pentru intervale de timp ce depasesc 5 mins.

Daca aveti argumente care contrazic aceasta afirmatie pls dati-ne de stire.

Zi faina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă îţi intră start-stop singură varianta este să scoţi în P în caz ca vrei sa ei piciorul da pe frână fără sa repornească masina. Este corect acest comportament? Există alternativă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM citit in carte ca in caz de AH pus in stationare peste .... minute face singur nu stiu ce chestie de protectie. Odata eram blocat in coloana si dupa vreo jumate de ora sau ceva a pocnit ceva usor sub masina si mi se pare ca s-a activat frana de buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu am avut rabdare si timp sa citesc cele 54 de pagini si sper sa nu dati cu paru daca intreb si eu ceva... De ieri am devenit si eu posesorul unui Seat Leon 1p din 2008 cu motor de 1,9 de 105cp si are cutie automata. Nu stiu exact daca este dsg sau nu dar vreau si eu sa stiu ce inseamna readaptare, cati litri de ulei intra ea si daca are nevoie de filtru si alte garnituri la schimbarea uleiului? eventual o schema pe unde se goleste ar fi binevenita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, este DSG, daca ti se pare ca nu schimba OK se poate face procedura de readaptare, intra cam 6l de ulei la un schimb si aqi nevoie de filtru si de garnitura, si se schimba la fiecare 60000km, dupa schimb de ulei se face si readaptarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de informatii.. ai vreun sfat in privinta uleiului ce trebuie bagat in cutie? eventual un pret pe litru.. sau cat costaschimbul complet la reprezentanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot schimbul costa cam 800 lei la PBN de exemplu.

Poti sa dai un telefon la ei sa-i intrebi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul se face la maxim 60000km sau 2 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor pt sfaturi.. o sa sun la serpico craiova sa ii intreb ce si cum..... inca ceva: readaptarea se face pe tester nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Readaptarea nu se face decit daca intr-adevar sunt probleme si masina schimba violent vitezele....

Nu va apucati sa faceti aiurea readaptari daca nu e necesar, caci s-ar putea ca masina sa schimbe mai prost dupa o readaptare nereusita...

Vorbesc din propria experienta....

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa intreb.. mi-a facut de 2 ori o chestie: plec de pe loc, porneste masina apoi apas acceleratia si nimic nu se intampla, nu accelereaza, nu schimba, absolut nimic. ridic picioru apoi apas iar si merge fara nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul se face la maxim 60000km sau 2 ani

sigur trebuie la 2 ani schimbat uleiul la DSG6?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la MAXIM doi ani asa scrie la mine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU scrie de ani ci doar de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru DSG6 schimbul de ulei se face la fiecare 60.000 km, insa se recomanda schimbul si la 4 ani (daca nu ai facut 60.000 km in ultimii 4 ani). Vorbim de masini stock sau stage 1 fara modificari hardware, care sunt conduse intr-un regim normal (nu 50% din timp pe circuit sau la drag).

Cine vrea, poate sa schimbe uleiul in DSG6 si la 2 ani (timp in care a facut 20-30-40k km). Eu nu am sa fac asta pentru ca am gasit mai multe referinte despre 4 ani, iar altii zic ca poti merge si 10 ani daca nu depasesti limita de 60.000 km (chiar si dealeri VW autorizati din tara si strainatate).

Un lucru interesant de citit pentru cei care-si fac probleme de obicei: http://forums.vwvort...on-fluid-change

Modificat de volvol
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine in cartea service scrie clar 60000km sau maxim 2 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu aveti nici o idee in legatura cu faptul ca mi s-a intamplat de cateva ori sa plece de pe loc apoi acceleratia sa fie moarta? la o depresare si apoi apasare isi revine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mi s-a intamplat imi pare rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din zgarcenie as vrea si eu un ghid complet despre readaptarea cutiei de viteze.. cel de pe "ross" nu il inteleg complet. Am un prieten care are un cablu de tester si as vrea sa ii fac si eu o readaptare.

La ulei am intrebat la reprezentatele din oras si am asa:

Serpico (dealer audi si vw) mi-a zis ca ma costa 950 Ron

Autek-Autoteknik (dealer skoda) mi-a zis ca ma costa 740ron.

Voi merge pe a 2-a varianta dar nu stiu daca vor face si readaptarea...

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa un drum de vreo 100km am observat ca masina se comporta altfel.. la mersul cu spatele merge in hopuri, practic cupleaza ambreiajul complet apoi il decupleaza si tot asa, iar in drive pleaca de pe loc foarte incet iar cad accelerez cum fac in mod normal se simte ca si cum ai ridica brusc picioru de pe ambreiaj, o plecare mai brusca. Inca o chestie e ca atunci cand o las fara acceleratie dupa ce scade sub 1900rpm turometrul incepe sa scada in hopuri.. scade 200rpm creste 150 si tot asa, ca si cum ar vrea sa schimbe. Face asta pana trece in treapta inferioara, numai la treapta 6 am observat, la celelalte nu am fost atent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fie mecatronicul??? adaptarea sper sa o faca dupa ce schimb uleiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ne intelegem: eu iti recomand sa mergi la un service autorizat VAG (reprezentanta seat proferabil) unde sa le arati mecanicilor ce ti se intimpla.

Pentru ca daca trebuie sa schimbi mecatronicul, ambreiaj sau alte alea, oricum va trebui sa schimbi dupa si uleiul.....

Eu sunt convins ca doar schimbarea uleiului acum nu iti va rezolva problema....

Iar pentru readaptare nu trebuie neaparat sa mergi la reprezentanta....te pate ajuta oricine de aici de pe forum care are un vag com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!