Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Salut,

Se da urmatorul caz:

1 buc Golf V GTI (BWA) DSG

Am venit de la Sibiu, am intrat in Bucuresti si m-am oprit la primul semafor, moment in care mi s-a aprins martor de check engine in bord si au inceput sa palpaie P R N D S pe ecran.

Masina nu putea fi impinsa orice as fi incercat eu, drept pentru care am chemat tractare cu macara. Intre timp unui prieten ii vine ideea sa incercam sa scoatem bateria, zis si facut, dar degeaba, asa ca pana la urma am luat-o pe sus.

Solutia, in cazul meu:

Cineva imi da ideea sa caut in manual sa incerc resetarea cutiei. Pana la urma am gasit in manual treaba cu frana de mana, zis si facut, ma sui in masina trag frana de mana, pornesc motoru, dupa 2 sec se aude "clanc", martorul de check engine a ramas, dar nu mai imi clipoceau PRNDS. Ma joc putin cu ea, vad ca porneste masina si ca e ok. Am incercat sa sterg erorile, dar fara nici un fel de succes, asadar am luat frumos masina am asteptat sa se innopteze putin sa fie traficul mai lejer si sa incerc resetarea ei (conform cu Ross-Tech).

Pana sa ajung eu sa fac resetarea mi-a disparut martorul de check engine din bord, dar pe VACOM apareau inca, am incercat stergerea lor, crezand ca are legatura cu martorul, dar lafel apareau, dupa care am facut toti pasii de resetare (mai putin test drive-ul care nu a fost chiar 5 min pe vitezele pe care trebuie). Rezultatul final a fost ca nu am mai avut nici o eroare, iar masina este aproape curata (au ramas niste erori care le aveam si inainte).

Trebuie sa precizez ca pe tot acest parcurs masina s-a comportat normal si nu am avut absolut nici o problema/zgomot/zmucitura.

Intrebarea acuma este, are cineva idee de la ce ar fi putut sa apara aceasta problema, pentru ca totusi mi se pare cam ciudat sa nu fie ceva fizic, masina are 81.000km. Singura chestie la care ma gandesc este uleiul de cutie sa fie prea putin si sa se fi incins mai tare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am DSG 6 si am observat si eu niste zgomote ciudate, gen clanc-clanc-clanc care vin de la cutie. Se intampla doar la de-accelerari din D3 in D2 si in D2 in D1 in timpul franarilor.

Nu imi aduc aminte sa fi facut asa de la inceput. Acum m-am obisnuit cu masina (zgomotele specifice ei) si pot observa orice anomalie. Ciudat este ca zgomotele (clanc) nu se produc regulat. Uneori cand reduc brusc de la viteze foarte mari si uneori cand merg in coloana.

Smucituri nu se simt in mers sau la plecare de pe loc, schimbarile in accelarari se fac lin, dar parca am simtit 1-2 ori si din D2 in D3, nu sunt sigur. Urmaresc lucru asta de ceva vreme si nu l-am mai simtit. La schimbarea din P - R - N - D nu se aude clanck decat atunci cand mi se intampla sa pun frana de mana inainte de a pozitioana cutia in regim P.

Insa din cate am citit aici nu am inteles daca s-a ajuns la o concluzie. Sunt normale aceste zgomote (clanck) sau prezinta semne de imbolnavire mecatronicul sau e alta cauza? Precizez ca va trebui sa schimb uleiul in 15000 de km conform recomandarii VW.

Sugestii, pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti:

Dupa studierea topic-ului, nu am vazut probleme similare cu a mea, poate nu e de la DSG si percep eu gresit.

Spun asta pentru ca problemele au aparut dupa ce am schimbat volant, iar simptomele au fost urmatoarele:

Cand trec din orice viteza in N sau P, cateodata, apare un zgomot continuu, ca o vibratie, o bataie prelunga care se simte in podea, chiar si in schimbator. Daca trec in D, zgomotul dispare, reaparand din nou cand in N sau P dar nu tot timpul, dar in aprox 5000 km de cand am schimbat volata se simte tot mai des.

De ceva vreme, acea bataie se simte si in mers, la viteza foarte mica, de exemplu cand dau drumul la frana si masina curge lin, sau cand merg incet si turatia este de pana in 1500 rpm. E ceva ce bate acolo in zona cutiei, ca si cum ar freca fier pe fier, e un zgomot care e in plus si foarte suspect, daca cineva a patit asa ceva sigur ar sti la ce ma refer.

Am fost la acelasi service unde am schimbat volant dar din pacate masina nu a prezentat nici un simptom la fata locului, iar baietii n-au reusit sa-si dea seama ce ar putea avea din ce le-am explicat.

Alt aspect deranjant pentru mine: cand m-am dus la o revizie, mecanicii au gasit un subur in scut, de la lucrarea cu volant care cred ca a fost "omis", sau s-a desfacut in timp, pe care l-au pus la loc spunand ca n-are cum sa afecteze...ceea ce ma face sa cred ca poate avea legatura cu problema mea.

Ma ingrijoreaza ca se aude din ce in ce mai des, si mai ales in mers, ceea ce inainte nu se intampla.

Mentionez ca in acest timp am schimbat si uleiul DSG(acum masina are 114000 km),si in speranta unei imbunatatiri, dar nici o diferenta pe acest plan.

Daca poate banui cineva care e problema, il rog sa posteze, si imi cer scuze daca nu am postat in aria potrivita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte probabil sa fie volantul. Am auzit la o masina cum suna unul defect si seamana cu ce ai descris tu. Ar fi bine sa fie verificat, mai ales ca zici ca ai gasit un surub desfacut de la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un Passat DSG 6 motor de 170 Cp common rail. La 84.000 km a aparut un zgomot urat la trecerea din neutral in drive si invers. Zgomotul este dublu gen clank si insotit de o usoara smucitura . Am dus masina la reprezentanta si nu descopera extern care este cauza , au scos si uleiul din cutie sa verifice eventuale reziduuri metalice si nimic. In rest , in afara acestor zgomote la cuplare si decuplare masina schimba bine vitezele, si la trecerea din neutral in reverse si invers nu face nici un zgomot. Daca a mai avut cineva probleme de acest gen va rog sa imi spuneti si mie care ar putea fi cauza si ce service imi recomandati ( a fost cumparata de la Eurotehnogroup). Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DECI:

De ceva vreme am inceput sa ma "joc" cu resetarea cutiei dsg. Am fost nevoit sa o fac, dupa ce am schimbat volant....

Ideea e urmatoarea: in momentul in care isi face ea acea autoreglare,ceva acolo nu se regleaza dintotdeauna din prima, sau in parametrii care trebuie.

prima oara cind am facut reglarea am simtit cum masina schimba mai lin, iar la frinarea de oprire totala acel schimb in sens invers al vitezelor era mult mai finutz, aproape ca nu se simtea.

Dupa jumatate de ora insa ceva a inceput sa bata la motor, pe dedesupt...

M-am intors la baietii care montasera volant, au pus masina pe elevator si mi-au zis ca e o tabla de la scut.

Au prins ei tabla sa nu mai zbirbiine si am plecat pe transalpina...

Pe drum am observat ca atuni cind masina era in sarcina sau mai ales cind citeam dreapta, ceva parca freca fier pe fier si masina se infrina....

Am zis k e de la volant nou pusa...

M0-am intors la ei: stupoare, era de la scut care era f aproape de motor si din cauza asta in anumite pozitii motorul nu mai avea elasticitatea care trebuia si tinea nu stiu ce acolo...(mentionez k am scut de otel masiv)

Am rectificat pozitia si masina era ok....

Zilele trecute am zis sa mai fac o resetare...asa...sa vedem ce se intimpla

Ei bine, dupa toata procedura rezultatul era: cind plecam de pe loc in masina se simtea un mic tremurici de la transmisie, ca atunci cind debraiezi prea devreme, la schimbarea vitezelor totul se facea mai brutal, la oprire era f deranjanta senzatia de schimbare in treapta mai mica, sa simtea cum zmuceste....

Pur si simplu ceva nu era situat unde trebuie in transmisie si din cauza asta toate aceste "senzatii"

Azi diminteata am facut o noua recalibrare, dar cu motorul la rece, nu am asteptat sa se incalzeasca uleiul in cutie, in plus rotile erau cabrate spre dreapta....

Rezultatul: masina merge fantastic de smooth...pur si simplu nu se simte trecerea dintr-o viteza in alta sau decelelrarea (inainte cind ajungeam sa merg la relanti, cind trecea din viteza in acea treapta de "croaziera" se simtea tare zmucitura.

Asadar conteaza mult conditiile la aceasta recalibrare precum si alti factori (pozitia masinaii, inclinarea etc)

In urma resetarii o poti face sa mearga mai prost sau mai bine ca inainte....

mentionez ca am 210.000 km cu dsg-ul meu..... si nu am schimbat nik la cutie.....doar volant care insa si aia nu avea nici o problema (un inginer "desptept" de la skoda mi-a recomandat)

asadar cine vrea am volant DSG aproape noua, este ptr motor BKD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am facut si eu recalibrarea cutiei al un passat care smuncea la plecarea de pe loc. Rezultatul: este alta masina, pleaca extrem de finut.

Calibrarea se face cu motorul cald si am facut-o de 3 ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Exista vreun efect negativ al unei calibrari frecvente? (adica daca fac calibrare in fiecare zi de ex, se strica ceva in cutie?)

2. La mine a mers putin mai bine dupa calibrare (motorul cald, dar nu foarte cald, dupa ~3-4 km), dar numai cat este cutia rece. Dupa ce se incalzeste face iar clanc. Deci intrebarea este: calibrarea are efect mai bun daca se face mai bine cu motorul cald spre rece (<10 km) sau cu motorul cald spre foarte cald (>20-30km)? Sau cu motorul rece, cum a facut kye04?

3: Al Bundy: ai facut procedura pt calibrare de 3 ori la rand, sau cu o pauza intre ele? Ai facut si testul de drum dupa fiecare calibrare, sau doar la sfarsit?

Modificat de cosminidis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut de 3 ori, cu testul de drum intre ele. Prima data iesise OK,, a 2-a oara nu era tocmai OK, a 3-a oara e perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa ma programez sa schimb uleiul in cutia de viteze si am rugat la service sa ma primeasca la prima ora. Mi s-a spus ca pentru a intra la prima ora trebuie sa las masina la ei cu o seara inainte pentru a se raci uleiul in cutie.

Acum, cat de incet se poate raci uleiul de trebuie sa duc masina asa devreme?

Citind procedura de schimbare, am vazut ca nivelul uleiului NOU se verifica la temperaturi intre 35 - 45 de grade. Motivul este, zice lumea, ca la temperaturi mai mari isi va mari volumul foarte mult si va da pe dinafara, lucru pe care nu il dorim.

In conditiile in care uleiul isi mareste volumul asa de mult, nu este mai bine ca el sa fie scos cand este cald? Ma gandesc ca in acest mod in loc sa iasa 5 litri, vor iesi 6 litri. Zic bine sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza cati litri ies, ci cate kg...alea nu-si maresc volumul, poate doar daca e mai cald sa fie si mai fluid si sa iasa mai usor...atata tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci vom sta cu cantarul sa vedem daca a iesit tot uleiul?

Ce te faci daca in loc de 4,5 kg(aferent celor 5 litri) vor iesi 5 kg? O sa tragi concluzia ca si masa e influentata de temperatura?

Sau ca poate ai niscaiva pilitura prin ulei?

@Johnny Bravo- asta e procedura standard si banuiesc ca e mai mult o masura menita sa asigurare conditii de lucru de la prima ora( e totusi o operatiune care dureaza intre 3 si 4 ore, ma rog, asa e normata) . Si poate o masura de protectia muncii, ca nu vrea sa se arda nimeni cu ulei fierbinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu speram ca uleiul vechi sa-l scoata fara sa tina cont de temperatura (sigur, sa nu se arda cu el) si pe cel nou sa-l puna la temperatura corecta, sa nu astept nu stiu cate ore pana se raceste si uleiul vechi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fac supozitii nedocumentate legate de importanta introducerii uleiului fix in intervalul 35-40 grade, dar poate e luata in calcul(la masurarea temperaturii uleiului nou) si temperatura remanenta degajata de baia de ulei(metalica) a cutiei, care intr-o oarecare masura poate influenta rezultatul final al masuratorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine, stiu ca este imperios necesar ca nivelul uleiului nou sa fie masurat in acel interval de temperatura. Faza nasoala este ca daca ajungi cu masina in service la temperatura normala de functionare a motorului si uleiul din cutie este foarte fierbinte. Timpul de racire al acestuia este foarte mare.

Tocmai am venit de la masina care sta de ~o ora jumate iar temperatura uleiului in cutie era de 65 de grade iar in ambreiaj de 70.

Imi amintesc ca la primul schimb de ulei, facut la PBV2, nu am stat foarte mult in service. Acest lucru vine sa-mi intareasca parerea ca sunt niste cretini care nu stiu/nu respecta procedurile, mai ales ca dupa acel schimb a aparut si la mine cloncanitul de care se plang foarte multi posesori de DSG, cel la decelerare, la trecerea din 3 in 2. Mai am un prieten cu BKD+DSG, fara zgomote pana la schimbarea uleiului, dupa schimbare a inceput sa cloncane.

So... unde sa ma duc sa fac schimbul?

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am BKD+DSG si am schimbat uleiul imediat dupa un mers de 50km....adik cu uleiul f fierbinte in cutie....

Nu imi cloncane nimik....si am 215000km ....

Din cite stiu cea mai importanta parte este ca dupa introducerea uleiului in cutie masina sa die lasata cite 1 minut in fiecare din trepte.... P N R D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny dute si fa fara griji schimbul de ulei la orice dealer autorizat VAG si nu vei avea probleme. Nu iti mai face atatea griji, am ajuns la concluzia ca, cutia dsg, e cea mai rezistenta piesa din intreaga masina A3 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok....revin cu o chestie....

Anul trecut cind am luat masina , primul lucru cind am ajuns la reprezentanta seat a fost sa fac update la softul cutiei ....si schimbul de ulei + filtru.

Umblasem doar o luna inainte cu masina deci nu aveam o parere exacta despre comportamentul cutiti.

Dupa toata operatiunea, personal nu mi s-a parut nici o schimbare . Masina avea aceleasi chestii ciudate (schimbarea citeodata aiurea a vitezelor in sens giratoriu, sau mai ales lagul cind aproape opresti la stop si apoi imediat pleci).

Zilele trecute a trebuit sa ajung din nou la reprezentanta pentru o alta problema. Citisem insa pe forum aici ca in forumurile straine lumea zicea de un nou update la soft, care rezolva anumite probleme.

Am facut update-ul de soft.

Ok....de aici incepe ciudatenia.

Personal mi se pare o evolutie fantastica a cutiei. Schimba altfel acum, parca mai smooth si de asemenea cel mai important nu mai exista acele bilbiieli in anumite situatii. Schimba altfel in situatiile in care inainte facea "greseli"

Nu stiu, poate fi un simplu efect placebo, dar mie mi se pare schimbat total felul in care softul gestioneaza acum cutia.

Astept pareri si de la altii care vor face update-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa ne dai te rog niste detalii despre acest update? Are un numar / ceva? De cand este disponibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am gasit postul, eu eram colegul :). Tare.

Eu am intrebat de update-ul asta la Metrotehnica si mi-au zis ca nu stiu de el. Esti sigur ca este vorba de acelasi update? Ai un numar de TSB de la reprezentanta, sau poti sa ii intrebi te rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer update-ul meu a fost neoficial :D

Periodic cind merg la reprezentanta ii dau ceva baiatului de acolo care verifica erorile la masina si imi face si update-urile online care se gasesc ptr mine.

Deci nu iti pot zice detalii ....el s-a dus pe modului respectiv care a fost citit de calculator, trimis instant la fabrica si a venit imediat dupa cu ultimul update...

Chestie de citeva zeci de secunde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!