Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Si mie imi face clanck-ul ala la oprirea pe loc si la trecerea din D in N sau P si inapoi. Asa a facut de la inceput, si face si pe alte doua cutii la care m-am uitat eu. Pare sa fie ceva normal. Cand este foarte rece afara, iarna, face mai tare. Posibil sa se poata rezolva din soft, desi nu prea vad cum...

Ce nu mi se pare deloc normal este felul in care pune frana de motor la semafor si cum smuceste cateodata cand plec foarte lin, cand vreau sa merg linistit, cu acceleratii foarte usoare... Sta cumva in D2 la turatie constanta pe la 1500 - 2000 rpm o secunda - doua, apoi trece in D3 si accelereaza destul de tare (ca pedala ramane in aceeasi pozitie)... si tot asa... Daca o calc cu simt de raspundere schimba bine, ca nu mai sta la turiatie constanta pe la 1800 - 2000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Disclaimer: Mentionez in primul rand ca am stat peste 2 ore sa citesc acest topic precum si cateva linkuri incluse prin el..

As vrea sa rezolv doua probleme legate de comportamentul DSGului ( la masina din semnatura ) care mi se par foarte deranjante:

1. Faptul ca tine turatia motorului la mers constant sub 1500 rpm

2. Faptul ca la kickdown sau la apasare aproape de kickdown face retrogadare chiar si de cate 3 trepte. Si as adauga

ca face retrogadare chiar si daca sunt la 3200 rpm!! o tampenie crasa.. in loc sa ma lase sa accelerez in treapta curenta, pierd vremea cu schimbarea.

Legat de aceste puncte eu inclin sa cred ca nu au studiat destul de mult comportamentul la TDI.. au schimbat doar rev. limiterele si cam atat.. mie

mi se pare ca nu scoate ce trebuie din acest motor..

Asa ca intreb: stiti pe cineva care se ocupa de remapare de soft de DSG, de preferat din Romania care sa imi rezolve aceste 2 probleme?

( eventual sa nu imi induca altele noi.. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voinea zicea ca poate face asta....insa nu stiu detaliile si mai ales ...pretul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Faptul ca tine turatia motorului la mers constant sub 1500 rpm

2. Faptul ca la kickdown sau la apasare aproape de kickdown face retrogadare chiar si de cate 3 trepte. Si as adauga

ca face retrogadare chiar si daca sunt la 3200 rpm!! o tampenie crasa.. in loc sa ma lase sa accelerez in treapta curenta, pierd vremea cu schimbarea.

1. Asa imi face si mie, este normal si stupid, masina tremura de cat de subturata este. Consumul in schimb te da pe spate.

2. Asa este normal, zice si in carte. Eu cand ma pregatesc de o depasire trec in manual, dau un "-" din padela (imi schimba o treapta in jos) si apoi o calc, o sa vezi ca nu mai schimba exact in mijlocul depasirii. Sigur daca uiti de tine pe contrasens prea mult timp (parca 4-5 secunde era timpul cat statea in manual) trece iar in D si schimba exact cum nu vrei, de cele mai multe ori in D6 :).

P.S. 1: Chiar daca esti in manual, daca dai kickdown o sa iti schimbe in jos cu 2-3 trepte. Daca apesi pana aproape de kickdown ramane in viteza in care esti.

P.S. 2: Uita de soft deocamdata, asteapta sa iesi din garantie, ca daca patesti ceva nu te mai repara nimeni.

Si mie mi se pare cateodata ca au pus DSG-ul pe common rail cu setari de PD sau oricum parca nu este optimizata cutia pentru motorul meu...

Tie cum iti face cand te opresti linistit la semafor? Da putin in nas in frana de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 4 ani de garantie asa ca nu vreau sa astept atat.. am varianta prin care ma obisnuiesc sa conduc altfel ( datorita chestiei adaptive daca merg sportiv pana la urma

nu o mai lasa sub 1500 rpm ) sau am varianta prin care ma ajuta cineva cu exact cele 2 conditii descrise de mine. Cine ma poate ajuta cu remapul ma poate ajuta si

sa pun la loc softul original in caz ca apar probleme de garantie ( i-am dat un PM lui Dragos.. )

Legat de PS2 parca sa zic ca mai rar pare sa dea in nas in sensul de scade putin sub turatia normala de relanti la oprire.. Ce mi se pare insa total aiurea ( dar

s-ar putea sa fie legat de modelul meu in mod special ) este ca daca vin de la viteza mare si franez destul de sustinut cand ajung la viteza mica, servodirectia

isi pierde rau din putere si se misca dintr-o data greu volanul si te ia prin surprindere. Banuiesc ca nu are destul curent din cauza subturarii.. la A6 cu servotronic

nu am simtit niciodata asa ceva si nici la cealalta Superb pe care o am cu cremaliera asistat hidraulic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Thheo la partea cu subturarea este normal pentru ca uzura motorului e minima cu cat turatia e mai mica si la fel si consumul, oricum nu exista nici un pericol sa strici ceva la masina mergand subturat ... Daca esti deranjat de subturare si vrei sa mergi cu ea ca la raliu tine cutia in S sau pe manual. La partea cu servodirectia ai tu o problema la masina chiar daca alternatorul nu ar putea sustine curentul maxim pe care il absoarbe servodirectia (desi poate) la 800-900 rpm exista bateria care poate oferi curenti imensi (200-300A) pentru perioade scurte de timp cat sa satisfaca nevoile servodirectiei. Si le Octavia II, Passat B6... este acelasi tip de servodirectie (electromecanica) si nu se intampla ce zici tu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine intre 1100 si 1400 rpm vibreaza urat indiferent daca merg constant sau accelerez, de asta vreau sa evite softul turatia asta pentru trepte de viteze mai mari ca 2.

Apoi S nu se potriveste pentru ca tine prea turat ( se duce spre extrema cealalta ). Eu as vrea ca masina sa reactioneze mai bine cand am nevoie ( la manuala adaptam tot timpul treapta de viteza la viteza de rulare ca sa pot accelera bine in caz de nevoie, fara insa sa o tin turata peste 2000 rpm, dar niciodata sub 1500 )

Vreau sa pot merge constant la 60km/h sau la 50km/h dar la o turatie de 1600-1800

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred k daca nemtalaii are scoate o cutie careia din buton sa ii pti regla intr-o anumita plaja turatia la care sa schimbe la mersul normal ar avea mai mult succes....in felul asta fiecare si-ar adapta masina dupa felul si placerea sa....repet, intr-o plaja scurta care sa nu modifice parametrii de buna functionare a masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu e nevoie decat de o reorganizare si introducere a inca unui program in softul DSG-ului. De ex. Drive-ul (D) actual sa fie inlocuit de ceva gen Economy (E), Sport (S) sa ramana Sport (S) si sa introduca un nou program Drive (D) care sa fie ceva de mijloc intre Sport si Economy, eu prin varianta asta cred ca impaca si capra si varza ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La mine intre 1100 si 1400 rpm vibreaza urat indiferent daca merg constant sau accelerez, de asta vreau sa evite softul turatia asta pentru trepte de viteze mai mari ca 2.

Am remarcat si eu in ultima luna cat am folosit eu TSIul 1.4 (stiu DSG7) ca tendinta in D e mereu sa fie foarte mica turatia si frecvent la viraje de dreapta ori e deja in 3 si turatia e intre 1100-1400rpm ori in 2 dar tot cu 1100-1300rpm apare acea "vibratie" neplacuta. Nu este mereu dar sunt momente cand din 10 incercari face la 9 si altele cand merg o ora cu masina si nu face deloc...

O sa-mi fac timp sa investighez si va anunt ce am gasit. Solutie rapida a fost (cand face de cateva ori) sa trec in S si sa merg in zona de 2500-2800 cu pedala partiala (cum tine cutia in modul S)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Thheo: Si la mine vibreaza asa, fara sa "clantante", dar vibreaza si se simte urat. Deci nu esti singurul :).

Legat de franare, cred ca nu am explicat eu bine ce inseamna ca vine in nas. Senzatia este cam asa: vin cu ~50 km/h spre semafor, vad din vreme ca se face galben, si incep sa incetinesc, fie din frana de motor, fie cu putina frana. Deci nu frana brusca. In D imi pune frana de motor, care la trecerea din D3 in D2 mi se pare cam deranjanta, iar apoi aproape de oprire cand decupleaza se simte ca nu mai pune frana de motor si ma zguduie putin, ceea ce iar ma enerveaza. La manuala ca sa reproduc comportamentul asta ar trebui sa o tin in frana de motor intr-a 2-a, si apoi aproape de oprire sa apas brusc pedala de ambreiaj. Sper ca am fost putin mai clar. Nu motorul da in nas (deci nu incearca sa se opreasca), ci masina vine cumva in frana puternica de motor si apoi brusc nu mai e frana de motor, de unde si variatia asta in forta de franare, care mie nu imi place deloc. In manual nu face asa, cand scade turatia sub 1000 rpm decupleaza si se opreste lin, cum as opri o manuala.

In plus cand decupleaza se aud niste clank-uri pe sub podea, si se cam simte si in pedala, cica ar fi normal, la fel face si la altii... Oare chiar e normal?

@voinea: si eu am observat niste zgomote ciudate, gen clanc-clanc-clanc care par sa vina de la cutie, numai in curbe luate cu volanul aproape de max (parca la stanga mai mult) si numai la turatii foarte mici, mai ales cand am luat piciorul de pe acceleratie si o las pe ea sa se "tarasca" in D2 / D1... A mea este DSG6, dar totusi am 12000 km si mai putin de 1 an, nu stiu daca este normal... Stii pe cineva pe care il poti recomanda ca specialist in DSG-uri, ca la service peste tot mi s-a spus stai linistit ca nu ai nimic, asa fac toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate fac asa. La a mea insa nu am auzit niciodata clanc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conduc de aproape o luna un dsg pe masina din semnatura si ce pot sa va zic sunt urmatoarele :

- drive-ul este perfect pentru mersul normal , la consum prin oras, daca te decizi sa mergi sportiv in drive nu prea poti, ieri am accelerat dupa o plecare lina de la semafor ea a schimbat a3a exact cand eu acceleram si mi-a dat un soc mic

- in sport si in manual mi se pare ca bruscheaza putin la schimbarile din trepte superioare in trepte inferioare in special cand trece din a3a in a2a

- la oprirea pe loc e putin enervanta cand decupleaza si variaza puterea de franare a masinii , dar asta am observato la toate cutiile automate.

- cateodate se aud zgomote cand se opreste pe loc nu foarte deranjante exact cam aceleasi sunete care le auzi la o manuala cand apesi ambreiajul in schimb pe loc din P in R sau D nu face nici un zgomot

- am patit de 2 ori sa o bag in R din P si odata a cuplat dupa 2 secunde , odata nu a cuplat de loc, a trebuit sa o pun in P si inapoi in R

Cam atat momentan , eu o sa-i fac un update de la APR saptamana viitoare sper sa vedem ce se rezolva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da sunt al doilea proprietar am cumparato la 85 mii de km , acum are 90 mii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate imi aduc aminte mai era cineva cu aceeasi problema ( cu R ) pe acest topic.. si parca se ajungea la schimbarea blocului de valve? ( citeste cu atentie.. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

vroiam sa va intreb daca stiti ceva referitor la asta: http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/VW-DSG-recall-warranty-extension.pdf

vewau sa-mi iau un Passat dsg iesit din pacate din garantie asa ca ma intereseaza daca se aplica extinderea garantiei la 10 ani si decontarea cheltuielilor cauzate de interventiile la DSG si in tari bananiere gen Romania sau doar in tarile cu "apa calda" la robinet...

am vazut ca sunt persoane care au platit pentru reparatii DSG iar o astfel de initiativa pe taramuri mioritice le-ar putea aduce inapoi ceva banuzzi

sunt tare curios daca chestia asta se aplica si la americanca mea !

unde as putea sa ma interesez de asa ceva ? mail la producator ?

si de asemenea a mai facut cineva resetarea respectiva cu pedala de acceleratie la fund ?

eu am in softul de la apr chestia asta :

"Erasing Fault Codes / Performing Throttle-Body Alignment

1. Turn the ignition key to the ON position.

2. Be sure that your EMCS module is in the UNLOCKED state (if equipped with the security feature.)

3. To erase fault codes, hold the RESUME button until the check engine light starts blinking once per second and then release the cruise control button.

The EPC light will stay illuminated while the check engine light is blinking (this is to distinguish between the program switching mode.) To run the throttle body adaptation sequence, hold the RESUME button until the check engine light blinks two times per second and then release the cruise control button.

Note: Throttle body alignment is only possible when the ignition is ON and the engine is not running. Also, only attempt to run the throttle body adaptation sequence when the engine is cold."

are vreo legatura TBA cu resetarea de care s-a tot vorbit in topicul asta ?

Modificat de Sunpall
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TBA-ul nu cred ca te ajuta cu ceva, este necesar daca schimbi ECU sau alte piese detaliate aici:

TBA

Am incercat eu procedura cu pedala la fund timp de 1 minut, si s-a schimbat comportamentul cutiei (pentru putin timp). Mi se pare ca atunci cand faci asta cutia "uita" ce a invatat din felul tau de a conduce, dar stai linistit ca isi revine dupa 1/2 zi prin Bucuresti.

Mai exista o procedura de readaptare a cutiei, pe care as vrea sa o incerc si eu, pare-se cu efecte ceva mai importante:

Readaptare DSG

Si pe mine ma enerveaza cand variaza puterea de franare a masinii la oprirea pe loc, pana acum nu m-am prins daca este normal sau nu. Si la mine bruscheaza putin la trecerea din D3 in D2; la fel, nu stiu daca este normal sau nu. La mine se simte si in podea cand decupleaza la oprirea de pe loc, nu doar zgomote.

Modificat de cosminidis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca variaza puterea franarii. Este la fel ca si cum ai frana cu frana de motor, este semnificativ mai eficienta franarea.

DSGul schimba treptele in jos la deccelerare si o face mai lent de asta pierzi pe moment ajutorul franei de motor la schimarea in jos

plus decuplarea finala a cutiei aproape de 0..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este cum zici tu cu frana de motor, dar efectul pana la urma asta este, ca variaza puterea franarii, nu poti sa te opresti lin la semafor, la un moment dat vii in nas din frana de motor in D2, iar apoi isi da drumul cand decupleaza si trebuie sa apesi mai energic pe pedala. Deci variaza puterea franarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut readaptarea DSG-ului asa cum zice pe ross-tech.com, si se simte o diferenta destul de mare. In continuare imi face clonc la oprirea pe loc si la trecerea N-D-N, in continuare nu imi place cum pune frana de motor la semafor, dar schimba vitezele mai bine ca inainte. Adica mai lin. Se simte cam cum era la inceput, noua. Deci merita facuta chestia asta, nu este placebo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ceva de acest update? Eu am intrebat la dealer si au zis ca nu stiu de el....

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5387089-DSG-TDI-Updates

<quote>

There was an ECM Software update to fix engine hesitation and lurching at low speed. That problem seems to be fixed.

UPDATE NUMBER: 23602599

Huge delay in the engagement of the DSG from a stop. There was a TSB for this specific issue dated on June 16, 2011. After my initial drive from the dealership to work --- this problem also appears to be fixed.

TSB NUMBER: 2011690/3 35-11-01

</quote>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie dupa readaptarea la DSG mi-a scazut consumul si masina schimba mai lin..Dar tot nu am scapat de vechile probleme la decelarare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!