Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Am promis ca revin cu detalii dupa ce fac reparatia.

Pai...am luat-o astazi de la service. Pe scurt, identificata problema, data cutia jos, desfacut mechatronicul, schimbat 2 valve, schimbat senzor temperatura, schimbat ulei, facuta nu stiu ce corectie = 90% din probleme rezolvate.

Pret 20 de milioane (prin niste cunostine). Nu stiu daca e mult sau putin dar fata de 80 de milioane mechatronic nou + manopera suna mai bine. Mi-au zis ca o sa ii mai puna niste aditivi ca sa curete ce e prin ea si ca o sa se mai faca un schimb de ulei mai tarziu.

Nu mai pleaca sacadat, pleaca ca o masina normala (in sfarsit!) mai are cateva svacuri dar doar in anumite situatii (nu cand pleaca de pe loc). Ma rog, mi-au zis sa merg cu ea cam o mie de km pana se seteaza ea iar si sa vedem atunci daca mai face ceva si daca mai necesita vreo reparatie.

Ma declar multumit de rezultat :). Revin dupa ce fac mia si va spun cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce service ai facut aceasta operatiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o Octavia 2.0TDI din 2006 cu DSG. Masina are 100.000 km si cei de la PBN si de la Compexit din CJ imi spun ca s-au dus capetele de planetare. E posibil la atatia kilometri? Are vreo legatura cu cutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au treaba planetarele cu cutia; este posibil sa fie uzate capetele planetarelor mai ales daca cei 100000 km sunt facuti in RO pe drumuri grele, accelerari bruste, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Uzura capetelor de planetara din cauza drumurilor grele este o legenda urbana.

Practic, daca burduful de la planetara este intact (iar daca se crapa il schimbati imediat), planetarele nu au moarte, nici nu are ce sa se uzeze acolo in nuca lor daca in baia de vaselina nu intra praf/nisip/apa.

Desigur, nu ma refer la planetare after-market sau la unele cu care ati mers cu burdufurile crapate o gramada de timp.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am dus masina la service pentru revizie si ITP. Si au verificat si problema sus amintita. Rezultatul: cap de planetara dinspre cutie dreapta uzata, bucse duse (desi au fost schimbate acum 2 ani - multumim orasului CJ pentru drumurile excelente!!! :( ) si ceva bieleta dusa pe puntea spate. Astept cu infrigurare estimarea de costuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Inseamna ca au fost piese after market nu originale, la asta adaugandu-se intretinerea proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu aceasi problema.. acel dang(clank) in decelerare..Am urmarit postarile voastre, despre schimbul uleiului din cutie si adaptarile care trebuie facute cu vag com-ul dupa schimb .Am inteles ca masina trebuie miscata in fata si spate de 5 ori ceva de genul,este foarte importanta aceasta operatiune!am si eu aceeasi problema cu smucitura dar in timpul cand reduc viteza si cutia schimba in trepte inferioare.Daca incearcati sa treceti pe manual o sa observati ca si la mine ca schimba foarte fin si nu mai smuceste apoi o treceti din nou pe drive si tot asa ,asta binenteles ca este ceva provizoriu.aceasta chestie se explica ca fiind presiunea scazuta pe drive la schimbarea treptei 2 spre 1.in sfarsit am inteles ca problema apare de la filtrului magnetic sau racitor sau de ulei din cate se pare una din conducte s-ar colmata si atunci presiunea de ulei scade in circuit si este necesara schimabarea acesteia.

Nu ma pricep.. am relatat doar explicatia care am primit-o cand am intrebat de aceasta problema..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrului magnetic sau racitor

post-5048-0-94073500-1311083255_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cum as putea sa imi dau seama daca o cutie dsg are probleme cu mecatronica,asta fiind problema cea mai des intalnita,sau mai sunt si altele?Vreau sa cumpar o masina ca dsg,ce as putea sa verific la test drive?Daca nu da socuri la plecari si schimba lin inseamna ca este totul ok? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai avut o masina cu DSG anterior, cred ca iti va fi cam greu sa-ti dai seama de problemele mai delicate ale mecatronicului. Cel mai bine ar fi sa iei cu tine un amic care are o masina cu DSG si sa-l lasi sa faca un test-drive.

Evident, problemele majore poti sa le detectezi si singur: zmuncituri la pornirea de pe loc, zgomote ciudate la schimbarea treptelor (mai mult la retrogradare) etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

x2 la ce zice istef . Eu la R32 am schimbat mecatronica si apoi grupul de valve pe garantie si nu as fi vrut sa fac din buzunar aceasta investitie (aveam doar 4000km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu,am vazut ca ai avut probleme cu masinuta de noua,pacat la asa masina.Problema este ca nu cunosc pe nimeni cu cutie dsg,si masina o gasesc in 95%din cazuri cu dsg,altfel o luam manuala.De obicei problemele le face la cald sau la rece? Zgomote la retrogradare sunt normale?...in sensul ca face un clank? cutia asta dsg imi da fiori cand ma gandesc la reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor,

Exista cineva pe aici cu DSG si motor 2.0 TDI (preferabil common rail 140 CP) care are disponibilitate sa ma ia si pe mine la un test sa vad cum se comporta cutia? Eu nu sunt super multumit de a mea si vreau sa vad cum fac si altele. DSG pe 2.0 TSI se simte cu totul altfel, deci nu este foarte relevant, as vrea 2.0 TDI CR ca a mea. Va rog PM sau reply aici daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred k ar trebui sa ne spui ce te nemultumeste la a ta.

Ideea e ca un DSG nu se va comporta ca o manuala....si eu sunt nemultumit ca , de multe ori, la plecarea de pe loc in intersectie are lag .....dar asa sunt dsg-urile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi sunt mai multe lucruri care nu imi plac, dar nu sunt sigur daca e normal asa sau daca am eu o problema:

- nu imi place ca atunci cand franez la semafor pune frana de motor foarte puternica, da in nas cumva, nu decelereaza lin si constant... mai ales cand trece din 3 in 2. Asta se intampla doar in Drive, in Manual pur si simplu decupleaza si frneaza frumos si lin.

- nu imi place ca accelerarea nu este lina si constanta, la schimbarea vitezelor se simte un gol de putere, mai ales in D cand schimba la turatii foarte mici.

- nu imi place ca face un clank care se simte si in podea cand decupleaza la oprirea pe loc (am inteles ca ar fi normal, toate fac asa).

- nu imi place cum se comporta la mers in coloana, cand esti in D2 la limita sa schimbe in D3, si tot ezita, ba D2 ba D3, si se simt smuciturile (intr-un mod destul de normal, daca as face cu o manuala ce face DSG-ul la fel as simti, nu dau cu capul de volan).

- nu imi place ca merge asa de subturat ca vibreaza masina (a 6-a la 60 km/h!!! Este exasperant!!!).

- cateodata se aud niste cloncaneli pe sub masina, mai ales pe la viteze mici, dar destul de rar si nu foarte deranjant.

Nu am simptome de mecatronic stricat (zic eu), nu ma zgaltaie ca pe incepatori, dar nici super lin nu merge. Vine acum prima revizie si ma gandeam sa cer la service si schimbarea uleiului de DSG, chiar daca masina are doar 11.000 km, urmata de o readaptare. Poate se simte altfel dupa aia.

Nu stiu, poate motorul nu a fost ales foarte inspirat si DSG-ul este ok, habar nu am, adevarul este ca am luat masina fara sa fi facut un test-drive inainte cu combinatia asta de motor si cutie, ca nu am gasit la niciun dealer...

De asta m-ar ajuta mult sa vad cum se simt si alte cutii pe motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cosminidis-cateva dintre nemultumirile tale le-am avut si eu in perioada de acomodare cu masina/cutiee.

Parerea mea este ca ai nevoie de timp de acomodare cu regimul de functionare a cutiei.

In primele luni de acomodare am avut si eu cateva dintre nemultumirile tale(pe care acum le pun pe seama neadaptarii la particularitatile cutiei).

La mine, daca apesi constant acceleratia(plecare de pe loc) nu are lag deloc, schimbarea treptelor si cresterea vitezei facandu-se lin, rapid si fara intreruperi de putere(sesizabila)..

Lag are doar daca accelerez cand cutia se afla in treptele superioare la viteze mici, masina fiind subturata. Acest neajuns il evit apasand scurt acceleratia, cutia retrogradeaza, dupa care acceleratia este normala(motorul fiind deja in intervalul de cuplu maxim).

Trepidatia la subturare nu mi se pare normala(a mea nu face asa).

Mie mi se pare ca motorul(2.0 TDI PD) se impaca foarte bine cu DSG-ul, oferind masinii o dinamica foarte buna.

N-am condus masini pe benzina cu DSG, am inteles ca acolo bucuria este si mai mare. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui tu aici, nu toate ar fi probleme, dar nici normale sunt unele manifestari. Cred totusi ca are o problema la mecatronic, fapt evidentiat din zmunciturile la decelerare. Cred ca schimbarea uleiului iti va aduce doar un gol in portofel si nimic mai mult. Plus ca uleiul cu care a venit din fabrica cu siguranta est mai bun decat ce-ti va pune dealerul. Ar merita incercata o readaptara, daca nu insista sa-ti gaseasca o solutie si sa nu te lasi pacalit de vechea placa "toate fac la fel" caci nu e asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul cu care a venit din fabrica este mai bun decat cel pe care ti-l pune dealerul? De ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ce in multe cazuri nu stii ce ulei iti pune. Daca vezi bidonul de ulei original VW, atunci calitatea ar trebui sa fie similara, dar daca folosesc Castrol sau mai stiu eu ce branduri cu care are contract dealerul, atunci nu mai sunt sigur de calitate. Plus ca de multe ori nu prea poti comenta la marca de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ulei pentru dsg se produce doar pe original! In fine ai si tu dreptate atunci cand schimbi uleiul singurul lucru pe care il poti observa daca este span in solutie, daca este atunci nu e de bine :(

Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca uleiul de DSG este special si nu este produs de Castrol, Mobil 1 sau altii, ci doar de VW.

Revenind la cele de mai sus, are cineva cu 2.0 TDI CR disponibilitate sa ma dea si pe mine o tura prin Bucuresti?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.dsg-dokter.nl/oldsite/Eonderhoud.htm

Aici este cineva care cica se ocupa cu remedierea unor probleme la DSG .. dar prin update de soft.. sau un soft imbunatatit.

Printre problemele descrise de el .. se afla si aceasta cu zgomotul in decelerare .. cand masina este aproape de oprire..

Am intilnit foarte multe persoane cu aceasta problema.. oare toate sa aiba probleme cu mechatronicul?Sau trebuie o readaprare a cutiei ..

Ma gandesc ca cutia capata in timp anumite uzuri ..si trebuie umblat prin soft..

La mine cutia schimba bine .. nu sunt probleme..doar acesta problema enervanta..

Modificat de aresis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercam doar sa spun ca o multime de probleme se pot schimba cu un update de soft...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!