Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

am luat si eu ieri masina si merge ok acum. sa vedem cat timp sau cati kilometri. M-au aburit ca mi-au pus alt mecatronic cu alt cod de fabricatie nu identic cu celelalte 2 stricate. Sa vedem ce va iesi.

Salutare!

si eu am problema cu frana de motor dura la trecerea din 3 in 2. Am o Skoda Octavia DSG6 legata de un 2.0 TDI de 140 CP.

Am inteles de pe aici ca un anume mecatronic poate fi defect.

Imi puteti explica ce e asta?

Multumesc,

George

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi face frana de motor destul de dura, dar nu am considerat asta o problema pentru ca nu se aud zgomote suspecte. E un diesel si cutia asta are si ea limitarile ei, desi e super performanta comparativ cu alte cutii. Depinde cat de urat face la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mejdelicious

de cateva zile am inceput sa aud si eu un "clant" cand trece din 3 in 2 dar numai daca am geamul deschis si stau sa ascult,cu geamurile inchise nu se aude nimic.Sa fie mecatronicul si la mine sau e normal sa se auda zgomotul?la celelalte viteze de ex din 4 in 3 sau 5 in 4 nu se aude nimic.

Modificat de mejdelicious
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

offtopic @ GerogeF > Nu e nevoie sa pui aceasi intrebare in mai multe locuri. Ti-am sters postul similar de aici (link) . Rog respecta regulamentul. Vad ca esti de cateva zile pe forum. Incearca sa te adaptezi la cerintele forumului. Multumesc.

ontopic: am in casa si DSG7 si DSG6. Cea cu 6 trepte e pe 4motion, dar frana de motor in modul sport este extrem de surpinzatoare la orice retrogradare (4-3 , 3-2 etc). O fi cutia asa desteapta sau faptul ca e si 4motion la mijloc .... dar e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma schimbul der ulei s-a facut la reprezentanta Skoda, costul fiind de 803 ron(ulei,filtru, manopera). Se pare ca zgomotul pe care-l banuiam ca vine de la anvelope ar fi de fapt de la volant(cel putin asta mi-a spus mecanicul care a schimbat uleiul).

Simptomele sunt: la rece un sunet metalic care dispare relativ repede, apoi in mers un huruit care se accentueaza uneori la schimbarea vitezelor.

Dupa schimbarea uleiului nu simt nici o modificare a comportamentului cutiei, poate doar "o alunecare" mai facila a manetei schimbatorului intre pozitiile acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este doar impresia ta ca maneta aluneca mai usor dupa schimbarea uleiului. Maneta se conecteaza cu cutia propriu-zisa doar prin fire, nu comunica direct cu cutia printr-un levier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este doar impresia ta ca maneta aluneca mai usor dupa schimbarea uleiului. Maneta se conecteaza cu cutia propriu-zisa doar prin fire, nu comunica direct cu cutia printr-un levier.

Cine te-a prostit :icon_thumright: ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nel34, ai putea pe viitor sa-ti controlezi limbajul si sa te mai documentezi. Pentru documentare citeste asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Acea cutie de viteze descrisa nu este DSG.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo, ai dreptate. Imi cer scuze pentru confuzia creata. Aveti aici documentul despre DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica primul document e un DSG mai vechi ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca primul document descrie cutia Tiptronic de la VW cu toate ca numele fisierului era DSG, ceea ce m-a si derutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nel34, ai putea pe viitor sa-ti controlezi limbajul si sa te mai documentezi. Pentru documentare citeste asta.

Ar trebui sa vezi una in realitate inainte sa-ti dai cu parerea. Cutia dsg are un selector ca orice cutie automata de la care pleaca un cablu flexibil foarte gros si care se prinde in interiorul masinii de schimbatorul de viteze (cablul de otel tine locul timoneriei clasice rigide)Pe cutie cablul schimbator se prinde foarte simplu cu un bolt si o siguranta metalica.Imi pare rau ca nu am facut poze cand am dat motorul jos :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat daca, zici ca ai dat jos cutia si tot nu te-ai prins de ce anume este pe-acolo. Cablul otelit la care faci referire, nu este cumva cablul care actioneaza sistemul PARKING? Desigur, intrebarea este retorica. Acela este singurul sistem mecanic actionat prin intermediul levierului.

Tu ai avut curiozitatea sa "rasfoiesti" PDF-ul SSP308 prezentat in pagina precedenta (si nu numai)?

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mejdelicious

Azi, mi s-a parut,stand in panta,ca masina nu mai sta pe loc,ce-i drept panta era cam abrupta,dar de obicei lasand in D si fara picior pe frana statea pe loc,neavand putere sa o urce,dar spre uimirea mea a luat-o la vale.In plus mi se pare ca atunci cand plec de pe loc,stiti voi ca merge singura chiar daca nu ii dai acceleratie,pleaca,dar pleaca incet detot,parca era mai sprintena inainte sau doar mi se pare mie?E posibil sa se fi uzat ceva?Nu imi aduc aminte ca pana acum chiar si in panta,masina fiind in D si fara picior pe frana sa o fi luat-o in spate,ceea ce mi s-a intamplat azi.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca scrie si in manualul de utilizare, sa nu tii masina in panta in D FARA picior pe frana. Este posibil sa fi aparut si ceva uzuri la ambreiaj dar, la fel de posibil, poate fi doar "protectia" cutiei; daca temperatura ambreiajului(lor) creste prea mult, atunci, este redusa presiunea in circuitul pentru actionare a ambreiajului, deci, cutia este decuplata de la motor (debraiata). O alta varianta ar mai fi, senzorul de temperatura defct. Or mai putea fi si alte cauze care nu-mi vin in minte acum. Cel mai bine, fa-i o diagnoza, sa vezi macar daca ai ceva erori stocate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cati km se schimba uleiul din cutie ? 40.000 sau 60.000 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

60mii sau 2 ani asa scrie la carte DAR eu avind masina modificata in schimb la fiecare an si cam 20mii km.

Ai nevoie de urmatoarele:

- 6L ulei - G 052 182 A2

- filtru - 02E 305 051 B

- iar pentur4 etansare - N 910 845 01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare legata de schimbarea vitezelor DSG

In D

1. plec de pe loc usor fara acceleratie puternica din vit 1 schimba in vit 2 cam pe la 1400-1500 ture , si tot asa mentinand acceleratia constanta schimba si vit 3 pe la 2000 rot/min-- tre sa fiu cu ochii pe maxi dot ca nu prea iti dai seama cand schimba

2. daca apas acceleratia putin mai tare schimba din vit 1 in 2 pe la 2000 rot/min, si mai departe vit 3 pe la 2500-2700 rot/min - un lucru destept zic eu se intampla atunci cand eu mentin acceleratia constanta inainte de schimbarea vitezei masina se accelereaza singura 2-300 ture pentru a schimba viteza ( adica daca dau sa plec din vit 1 putin mai repede si apoi nu mai accelerez adica dupa 1500 rot/min cand ar trebui sa schimbe ia la mers linistit tin acceleratia constant la 1800 rot/min ea in 1 sec se accelereaza sa schimbe a 2-a si la fel si din vit 2 in vit 3 - daca trec de 2000 ture si nu schimba si apoi tin acceleratia in 2500 masina se accelereaza pana la 2700 si apoi schimba a 3-a dupa care zici ca nici nu mai ai cutie de viteze nu se mai simte nimik cand schimba cand accelerezi zboara indiferent in ce treapta este - de la vit 3 la 6

3.aici e aici cand dau sa plec cu acceleratia brusc apas blana dupa 1 sec pare ca smuceste putin arunca acul de la turometru in 1 sec la 3700-4000 ture apoi schimba a vit 2 si la fel in 1-2 sec se duce iar in 4000 si schimba vit 3 ok pna aici e bn - numai ca cateodata cand ii dau mai tare la plecarea de pe loc masina sta pe la 14-1500 ture si nu se mai tureaza mai si face cate un crrrr pare sa fie de pe la tacheti culbutori asa se aude cand ii dau cu pedala de podea si am mai tinut-o si 4-5 sec asa si tot nu se tureaza , tre sa o las mai moale sa schimbe a 2-a si apoi nici o problema . Am incercat insa atunci cand nu se tureaza sa schimbe vit 2 sa trec pe manual si instantaneu cand trec din D 1 pe manual se tureaza normal si schimb iapoi pe drive si merge OK cam asta ar fi singura problema care ar putea sa nu tina de cutie .

Intrebare : e normal sau nu prea e ?

Una peste alta daca esti bun cu ea e buna cu tine te unge la inima cum merge.

Am facut si un schimb de ulei la cutie 803 ron (6l de ulei , filtru si manopera- acici smecherii imi trecuse pe deviz 7 litri si i-am intrebat cum i-ati bagat fratilor 7 litri cu ciocanul? si le-am aratat istoricul masinii cu 3 schimburi de ulei in germania de 2 ori 5,5 l si o data 6 litri- dar pana nu ne facem o facem noi pe romanii nu ne lasam)

Am facut si un log masina fabricata in 02.07.2007 in prezent 240 k km din care 230 k in de si din istoric si facturile atasate service plan nu a avut niciodata interventii la DSG asa ca daca e sa mai mearga pana la 4-500 k km fara interventii inseamna ca e o cutie fiabila . Problema e cum la .de se poate si la .ro nu prea .

Address 02: Auto Trans

Part No SW: 02E 300 043 L HW: 02E 927 770 AE

Component: GSG DSG 081 1301

Coding: 0000020

Shop #: WSC 35110

No fault code found.

Modificat de skodita100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skodita, mi se pare ca DSG-ul tau functioneaza normal. LA plecarea tare de pe loc nu ma pricep, e ceva cu launch control, s-a mai scris pe aici. Am plecat si eu destul de tare de pe loc ca sa scartaie rotile si a fost ok. Blana de pe loc nu i-am dat niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci launch control din cate am inteles la diesel nu este activat sau nu este deloc

si chiar daca lipesc pedala de podea nu pleaca cu scartait si nici macar nu intra esp sa imi sesizeze vreo urma de patinaj

azi neata am incercat sa vad pe sport ...si da se duce pusca din prima -- pana in vreo 2000 rot/min mai usor dar dupa ce intra turbina se duce chiar violent pana la aprox 4000 rot/min

singurul mister este ca are momente cateodata sa zic 1 data la cateva zile cand dau sa plec cu vit 1 (nici ca melcul dar nici tare) si se plafoneaza in ture pe la 1700-1800 si chiar daca bag pedala blana nu mai urca pana nu o las moale sa schimbe ea vit 2 sau sa ii trec pe manual ii dau vit 2 si apoi inapoi pe D imediat si apoi merge normal, ma gandeam sa nu fie un senzor de diferenta de presiune (ma uitam in istoric service a mai fost schimbat de 2 ori,- filtru DPF exclus este nou relativ a fost schimbat la 187k km, sau din ce am mai citit pe aici poate un senzor de turatie? sa dea semne de prosteala)

Modificat de skodita100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul mister este ca are momente cateodata sa zic 1 data la cateva zile cand dau sa plec cu vit 1 (nici ca melcul dar nici tare) si se plafoneaza in ture pe la 1700-1800 si chiar daca bag pedala blana nu mai urca pana nu o las moale sa schimbe ea vit 2 sau sa ii trec pe manual ii dau vit 2 si apoi inapoi pe D imediat si apoi merge normal,

Mda, asta e mai degraba misterios decat normal, sper sa nu ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu o intrebare: erorile de cutie DSG se pot sterge/reinitializa? adica daca cutia la un moment dat a avut o eroare si, aceasta s-a sters, iar apoi eroarea nu mai apare ....astfel cutia DSG arata ca o cutie fara nici o eroare? :study:

zi buna,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica cum sa sters?

adica sa pus o scula de diagnoza pe masina si a fost stearsa eroarea?

daca da atunci in cazul in care eroarea a fost ceva temporar datorita unei situatii de fapt din acel moment atunci ea poate fi stearsa cu o scula de diagnoza

ea NU SE STRERGE singura sau cu ajutorul unei radiere

daca eroarea se datoreaza unei defectiuni care persista si dupa momentul stregerii cu vag com de ex atunci ea va apare pana la momentul remedierii acelei defectiuni

si azi am fost in reprezentanta cu masinuta sa vad si o parere specializata .

da exact asa cum va inchipuiti nu a vrut sa le arate si altora cum mai face ea pe nebuna cateodata , nu a vrut sa mai faca si pace

ma facut de rusine

asta e sa verificat electronic si cam nimik...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!