Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Sa zicem ca rulezi cu 80km/h.Pentru o depasire cat mai rapida ar trebui sa fii in S sau in D?

Daca esti in S, esti in afara curbei de cuplu maxim(chiar cu cutia retrogradand in treapta inferioara la apasarea pedalei de acceleratie).

Legat de consum(ieri veneam de la Brasov) am rulat majoritatea traseului in S, iar la sosire am avut surpriza sa citesc pe BC un consum de 5,4 la o viteza medie de 75, pe drumul dus am avut 6,4litri la o viteza medir de 73km/h.

Este normal sa iti consume mai mult la dus pt ca ai urcat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput sa faca de parca eram incepator, pleaca in suturi de pe loc, iti da impresia ca moare motorul. A fost un dezastru sa merg bara la bara, numai in suturi am mers. Tre sa calc super finut acceleratia si sa plec ca un bosorog ca sa nu mai faca asa. Asta pana pleaca ca apoi nu mai face nimic, merge normal, schimba bine

Sa nu fie altceva, mult mai simplu.

De obicei masina iti face probleme dupa ca ti-a condus-o altcineva ? Daca da, e vorba de fuzzy logic de la DSG care 'invata' stilul de mers al soferului.

A patit si eu asa dupa ce i-am dat masina unui prieten. Cand am luat-o mergeam in suturi la plecare exact cum zici tu. A durat 1-2 zile pana cand s-a adaptat din nou la talpa mea :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca asta e problema, am mers 1,300 km cu ea, la fel face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cine si de ce mi-a ster postul legat de fuzzy-logic? am zis ceva aiurea?

Repet, cu ajutorul fuzzy-logic cutia se adapteaza necesitatilor de moment, nu "invata" un stil de mers. Nu are memorie, are inteligenta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceleasi simtome ca si tine la plecarea de pe loc, si doar atunci cand cutie era calda (dupa vreo 30 min dupa ce porneam masina pt prima data). Am crezut la fel ca e o problema de soft si i-am facut un reset, dar nu s-a rezolvat nimic. La reprezentanta tot imi spuneau ca e normal comportamentul pt o cutie automata ... abureli de-ale lor. A devenit in timp din ce in ce mai brutal comportamentul, pana nu am mai suportat si am insistat la reprezentanta. Dupa niste teste extensive (nu exista nici o eroare de la cutie), s-a schimbat unitatea mechatronic pe garantie si comportamentul a revenit la normal. Acum masina pleaca usor de pe loc, fara trepidatii sau bruscari. Astept insa cu sufletul la gura sa vina caldura a fara pentru ca stiu ca la temperaturi ridicate se accentueaza acel comportament. In state au fost sute de reclamatii pe aceasta problema si VW a fost fortat in instanta sa o recunoasca oficial, dar au si legile de asa natura.

In concluzie iti sugerez sa stai pe capul lor daca mai ai garantie, pentru ca probabil vor incerca sa te taraganeze ca sa o schimbi pe banii tai dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu mai am garantie, deci se face lucrarea pe banii mei, nu ar trebui sa ma abureasca. Stiu ce a fost in USA, de asta s-a prelungit garantia la 10 ani (in USA) pentru DSG. La noi cati ani are garantie cutia?

Din ce mai citisem si eu pe net mi-am cam dat seama ca mechatronicul e de vina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa il completez pe Johnny Bravo - Inteligenta se bazeaza pe memorie :offtopic:, daca este sa facem corelare cu neural networks o sa observam ca orice decizie se bazeaza pe o experienta trecuta, exact asa este si cutia - decizia imediata este luata pe baza unei decizii similare din trecut :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecutul ala de care zici e destul de scurt (nu cred ca depaseste o ora de mers). Eu nu am observat ca a mea cutie de viteze, de exemplu, sa functioneze alt fel dupa ce a fost condusa de catre alt cineva. Observ insa ca in cazul in care merg prin oras tinde sa schimbe destul de repede vitezele (adica la turatii mici), pe cand la drum lung, mai ales daca am multe acclerari mai puternice, daca fac depasiri etc. sta mai mult pana schimba in treapta superioara.

L.E.: Am vorbit acum cu tatal meu (Ph. D. la ASE care foloseste multimile fuzzy in materiile pe care le preda) si intr-adevar, conceptul fuzzy logic ia in considerare (si aici nu este vorba neaparat de DSG, fuzzy logic au si masinile de spalat) intr-adevar experiente anterioare pe care insa (si aici fuzzy face diferenta) le adapteaza in functie de input-ul de moment.

Deci, daca DSG-ul are memorie lunga, atunci este posibil ca cele afirmate de voi, legat de obisnuinta acesteia cu un stil de mers, sunt viabile.

Mie insa nu mi se pare un avantaj o memorie prea lunga.

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este vb de memorie lunga ci polymorphic memory :offtopic: dar daca vb despre asta ne abatem de la subiect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, sper ca ati observat ghilimelele cand am spus ca DSG 'invata" stilul de mers. Am dorit sa simplific fenomenul.

Drive safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu mai am garantie, deci se face lucrarea pe banii mei, nu ar trebui sa ma abureasca. Stiu ce a fost in USA, de asta s-a prelungit garantia la 10 ani (in USA) pentru DSG. La noi cati ani are garantie cutia?

Din ce mai citisem si eu pe net mi-am cam dat seama ca mechatronicul e de vina...

La noi garantia cutiei este cat a masinii, adica 2 ani, din cate stiu. Daca se confirma ca mechatronic-ul e problema, vezi poate gasesti unul la dezmembrari sau pe ebay.

Referitor la fuzzy logic-ul cutiei, gasisem undeva un document in care era descrisa functionarea dsg-ului, iar adaptarea era doar de moment si in sensul ca are mai multe curbe de accelerare la dispozitie si isi alege una in functie de cum apesi pedala. Are si niste parametri care se initializeaza prin procedura de reset a cutiei, dar nu cred ca se merge pana la algoritmi de invatare care in fond ar putea si destabiliza cutia;eu cel putin nu am simtit vreo diferenta fata de atunci cand au condus alte persoane ... si nici macar dupa ce am resetat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca costa mult prefer sa-l cumpar nou decat sa dau peste vreo alta belea. Oricum, sunt la a 3-a masina din grupul VAG si e si ultima. Numai probleme am avut cu ele. Poate sunt eu ghinionist dar nu vreau sa mai imi incerc norocul. Urmatoarea va fi alta marca sau ceva nou la care sa am garantie. Parerea mea despre DSG (eu vin dupa 2 automate, tiptronic):

- nu suport ca o ia la vale chiar daca esti in viteza, la tiptronic nu pateam asa ceva. Am functia Autohold dar ma enerveaza, nu inteleg de ce nu au incorporat ceva in cutie..

- nu imi place cum retrogadeaza

- mai nou am aflat ca are si volant, mai mare fericirea, altceva in plus care sa iti mai pice.

- singurul avantaj este cum schimba vitezele in sus, cam atat, in rest nu vad nimic interesant la cutia asta. Cum nu sunt la curse, ma cam lasa rece ca schimba mai repede decat tiptronicul care l-am avut pe celalalte masini. Iar faptul ca pica asa de repede ma face sa nu mai aleg cutia asta in viata mea, numai daca imi dau garantie pe viata.

Greseala mea ca nu m-am documentat mai bine inainte sa o cumpar. ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Ei au zis ca ar putea fi si de la volant dar eu nu vad legatura.

Daca ai sa citesti ACEST TOPIC ( si nu numai), probabil ai sa vezi legatura.

Eu ca fost posesor de 2 automate nu prea mi-a venit sa cred.

Nu ai cum sa crezi anumite aspecte, atata timp cat, compari mere cu pere. Celelalte cutii automate despre care vorbesti, erau cutii cu convertizor de cuplu, pe cand, DSG este o cutie cu ambreiaje directe. Exista o "mica" diferenta intre cele doua tipuri de cutii, privind modul de preluare a cuplului motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legatura e ca pe langa trepidatii mie imi pleaca de parca sunt incepator. Ca si cum as lua piciorul de pe acceleratie si iar as accelera. Merge asa in suturi, am impresia ca imi moare motorul. Asa se manifesta o volant stricata? Si de ce face doar cand se incalzeste motorul/cutia?

Am citit cum functioneaza ambele cutii, eu am comparat feelingul, nu cumpar o cutie doar pentru ca e o minune tehnologica care pica a doua zi dupa ce ai luat-o.

PS: eu scriu volant cu A dar la mine mereu apare fara A in text.

Modificat de mihairr305
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca, corect este volant fara A.

Ai facut o diagnoza sa vezi ce se intampla? Ai facut schimbul de ulei la timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus-o la reprezentanta, mi-au zis ca are uleiul schimbat la 60k km (are 86k acum) si ca nu da nicio eroare la cutie. Eu ce sa zic acum.

Credeti ca eu nu as vrea sa fie ceva mai ieftin decat mechatronicul ala...

Modificat de mihairr305
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Este bine cum apare scris, adica, VOLANT si nu volant. LE: vad ca a scris si Al Bundy.

2. In baza procedurii de "setare de baza" DE AICI , eu as urmari blocurile de masura ce tin de presiunea uleiului pe circuitul ambreiajului (nu sariti cu gura ca am folosit singularul :) ) in momentul despre care vorbesti; adica, la eliberarea franei. Daca apar variatii ale presiunii, trebuie gasita sursa ce poate genera aceste variatii... pornind de la nivelul uleiului in cutie si terminand cu blocul de valve.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa le spun alora de la reprezentanta exact ce mi-ai zis aici. Cu toate ca, cand le-am zis de basic settings ca am citit aici mi-au sarit in cap ca nu se face asa ceva...

Poate imi puteti recomanda un service care chiar isi da interesul sau care se pricep la DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru setarea de baza, nu trebuie neaparat sa apelezi la un service. Poti apela la orice coleg, posesor de Vag-Com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- nu suport ca o ia la vale chiar daca esti in viteza, la tiptronic nu pateam asa ceva. Am functia Autohold dar ma enerveaza, nu inteleg de ce nu au incorporat ceva in cutie..

Repet, DSG face frana de motor la vale chiar si in D. A ta probabil e defecta. Ai cumparat masina de noua ?

Cat despre competenta dealerilor, cand mi-au vandut-o mie nu stiau ce face DSG-ul.

Modificat de overseas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ia la vale cand e in panta, nu cand merge la vale, asta era ideea. Adica cand urc pe un deal daca dau drumu la frana cand plec de pe loc, ups, intru in ala din spate. WTF? Am observat asta cand incercam sa ies de la cineva din curte si aveam de urcat putin ca sa ies in sosea. M-am oprit putin sa ma aisgur si cand am dat drumu la frana am inceput sa ma duc in spate.

Nu am cumparat-o de noua, faceam mai urat daca o cumparam de noua :D . Aterizam direct in showroomul lor.

Modificat de mihairr305
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi probleme le-am avut si eu... Si pana nu a fost schimbat nu s-a rezolvat nimic... Nu vreau sa-ti stric ziua, dar mechatronicul este buba...

Si eu am facut scandal si nu am rezolvat nimic... Sa te feresti de doctori, avocati si meseriasi (aici nu ma refer doar la zidari, instalatori etc... ci si la dobitocii de la rar, "inginerii" de la service-uri si etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mechatronic m-am gandit de la inceput. Asta e. Dupa ce il schimbi ei iti dau garantie pe lucrare/piesa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt obligati sa iti dea garantie. Garantia pentru piesa este cea data de producator iar garantia pt manopera o da service-ul. Mecatronic-ul este o piesa destul de scumpa (cam 1/2 din valoarea cutiei). Eu am avut norocul sa schimb aceasta piesa in garantie. Aveam aceleasi simptome ca cele descrise de voi. Fiind in garantie (la vremea respectiva) nu au schimbat piesa pana nu au facut toate update-urile posibile (asa cere procedura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee cat este garantia la mechatronic. 1 an?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!