Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Fara suparare, dar ai putea sa sustii cu ceva documentatie lucrul asta?

Iaca cateva paragrafe din manualul DSG:

The ATF pump is an internal tooth gear pump (duo-centric pump).

The pump is characterized by low friction and light weight.

It is driven directly by the engine (engine RPM) via the torque converter housing and the converter hub. The pinion drivers engage with two torque converter hub notches. The converter hub is supported by the pump housing via a friction or needle bearing.

Deci, pompa functioneaza tot timpul, atata timp cat motorul functioneaza...

Alex... Ceva nu este in regula cu textul de mai sus...adica, nu cred ca se refera la DSG. DSG-ul nu are "torque convereter" si nicaieri in documentatia DSG-ului nu exista macar vreo exprimare in acest sens. Pompa de ulei, este intr-adevar actionata direct de motor (are permanent turatia motorului) prin intermediul unui al III-lea ax (altul decat cele doua ale ambreiajelor). Astfel, presiunea poate avea valori intre 3 si 20 bar in fuctie de temperatura uleiului si cuplul transmis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati sa insist: care sint plajele de viteze pentru DSG la voi? Cam la ce viteze schimba? Cit aveti km la ora la 1800 rpm si viteza a 6-a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe D, cutia schimba foarte repede, pina in 2200 rpm. Se duce repede in viteza a 6-a. (Asta e un motiv pentru care in momentul in care ies din Bucuresti, merg mai mult in S ;P).

In schimb am observat ceva ce mi-a placut. Imediat dupa ce a nins in Bucuresti si zapada era mare si strazile necuratate, nu se mai ducea asa repede in viteza a 6-a. Nu se mai ducea mai mult de viteza a 4-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi exprim si eu opiniile despre cutia DSG, chiar daca topicul a fost deschis in aria Golf V.

Asadar, am masina din semnatura (Skoda Octavia 1.9TDI DSG) de 9 luni si acum are aproape 37,000km.

Este prima masina cu cutie automata pe care o conduc si intr-adevar am avut nevoie de putin timp pentru a invata si "simti" cutia DSG, dat fiind ca fucntioneaza in legatura directa cu actiunile soferului.

Ca sa reiau din ideile de mai sus, completate cu experianta mea:

- la semafoarele cu durata rezonabila, stau in D, doar la cele lungi trec in N;

- am trecut si eu frecvent din D in S si invers, dar respectand sfaturile lui istef (chair daca nu le stiam atunci) - nu accelerez tare la trecerea din D in S si cu atat mai putin de la S in D;

- de altfel, in cartea masinii scrie ca kick-down-ul are prioritate asupra D si S, iar eu cred ca un kick-down luat tare e mai "brutal" ca modul S, asa ca am convingerea (ne-documentatat tehnic, din pacate) ca exista o protectie la solicitari agresive;

- am avut si o experianta ciudata, dat fiind ca nu ma asteptam sa treaca fara apasarea butonului din D in N - am impins din greseala in mers maneta si... a trecut in N - am redus viteza (aveam cam 40-50km/h) pana la aproape zero si am trecut in D iar;

- povestea cu refuzul de a pleca in panta sau in zapada afanata in R am patit-o si eu de 2 ori - am trecut in N, apoi iar in R si a mers;

- o situatie aparte si care imi ridica ceva intrebari a aparut la mai toate pornirile la rece si f. rece (sub -10, chiar -18 grade) - la cam 1-2 sec. de la pornirea motorului, masina se zmuceste pe loc, ca si cand nu ar fi debreiate discurile (asta e descrierea non-tehnica a fenomenului) - am incercat si sa o pornesc in N, dar la fel a facut;

- de vreo cateva mii de km merg preponderent (aproape intregral) pe modul manual si am impresia ca, desi a venit iarna, consumul a scazut - puteti vedea evolutia urmand link-ul din semnatura.

In final, o oarecare parere de rau: cred ca o cutie DSG e mult mai placuta si mai sportiva pe motoare mai puternice ca al meu.

Dar concluzia generala este ca DSG-ul e o cutie foarte buna pentru orase, cu accent pe Bucuresti, dar face fata excelent si la drumuri lungi. E o placere sa conduci in modul S sau manual pe serpentine - mai ales daca si drumul e bun. La fel, cand vrei sa mergi relaxat si linistit, modul D e perfect. Plus ca iti lasa "jumatate din membre" libere (1 mana si 1 picior). Apropo de asta, nu am folosit prea mult franarea cu piciorul stang.

Evident, zic si eu ca si Loth: ori de cate ori am ocazia, merg cu cate o masina cu cutie manuala. Am mers "pe manual" 15 ani si e greu sa nu iti ramana reflexele si dorinta de a controla schimbarile de viteze si din ambreiaj... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit expunerea lui XTI mi-am amintit ca si eu am patit o data cand mergeam din obisnuinta cu mana pe schimbator sa dau din greseala peste maneta si mi-a sarit pe N in mers, la vreo 60km/h, am bagat imediat in D, din mers, a fost o secunda moarta dupa care masina a intrat in sarcina fara probleme, fara soc. Am fost placut impresionat, ma gandeam ca ma va zmunci putin. Am remarcat ca si-a setat si treapta de viteza bine, parca 3 sau 4 era.

Am remarcat un lucru interesant de vreo 2-3 ori, dar putin neplacut. Mergand cu viteza mare 140-180km/h si la o frana violenta (cu aprinderea avariilor) pana pe la 20-30km/h am sesizat ca DSG-ul este putin dat peste cap si cand apesi din nou pedala sa demareze are ceva zmuncituri deoarece nu-si seteaza corect treapta de viteza banuiesc. Repet, doar la frane violente si in timp foarte scurt in care se petrece actiunea. Oarecum il inteleg, este putin luat pe nepregatite. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- am avut si o experianta ciudata, dat fiind ca nu ma asteptam sa treaca fara apasarea butonului din D in N - am impins din greseala in mers maneta si... a trecut in N - am redus viteza (aveam cam 40-50km/h) pana la aproape zero si am trecut in D iar;

Apropo de asta, nu am folosit prea mult franarea cu piciorul stang.

Hehe, ma gindeam daca oare io am schimbat din D in S cu acceleratia apasata apoi mi-am amintit ca fac ambele operatii cu aceeasi mina :) si nu aveam cum sa trec in S accelerat.

Frinarea cu piciorul sting? Din cite cunosc eu, o automata se conduce preferabil numai cu piciorul drept. St

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uauu, Istef, ai bagat inapoi in D in mers dupa ce s-a dus in N... De aia spuneam, daca tot e periculos, de ce n-au prevazut proiectantii ca sa poti trece in N numai daca apesi butonul de siguranta?

Daca ar fi fost o manevra PERICULOASA, fi sigur ca nu o lasau asa proiectantii. Oricum ei recomanda in acest caz ,la trecerea din D in N in timpul mersului, revenirea in D sa se faca atunci cand turatia motorului ajunge la cea (apropiata) de ralanti. In functie de viteza de deplasare, cred ca acest lucru nu poate dura (in cazul vitezelor mai mari) mai mult de 2-3 s.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
dupa 15000km de dsg in 5 luni, etalez ce anume nu imi place:

1. uneori la plecarea de pe loc cu autohold pus(chiar si fara), pleaca sacadat ca si cum as accelera si lua piciorul de pe acceleratie...parca as conduce de 1 luna...si cat pe ce sa imi moara motorul. daca vrei sa pleci mai repede de pe loc, cu autohold te smuceste de nu te vezi. la fel uneori cand nu ai AH activat. am incercat in toate felurile. mai intai apas usor acceleratia pana se decupleaza AH, o las sa o ia un pic din loc(3-4m) dupa care accelerez usor.

recomand sa mergi la service pentru problema asta. Eu sunt deja in discutii cu ei. De la 4000km patesc si eu treaba asta (in conditiile in care pana la 1500am mers la rodaj ) si am acum doar 5200km. Luni sunt a doua oara la reprezentanta pentru investigatii. Teoretic mi-au spus ca se schimba cutia (deoarece ei nu au ce altceva sa-i faca). Va tin la curent dar desi am mers pe masini de imprumut cu DSG si am fost incantat ... patesc probabil necazul ca tocmai a mea sa prezinte un defect de fabricatie (sau cum o sa fie numit pana la urma)

(PS: smucitura la plecarea de pe loc la mine o face la 3 din 5 plecari si e destul de deranjanta la trafic bara la bara de Bucuresti)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis-a-vis de postul 30 al lui istef, am si eu o completare de facut.Vara trecuta, pe unul din mirificele noastre DN-uri pline de curbe nesemnalizate, iesind dintr-un viraj relativ usor dar lipsit de vizibilitate, acul kilometrajului indicand undeva pana-n 120 km/h, am fost nevoit sa franez extrem de brusc, pentru a nu intra sub un X5, oprit pe banda, unde nici nu era linie continua si indicator de depasire interzisa :huh: .Surpiza mi-a fost mare cand am vazut ca am scapat atat eu cat si masina, teferi, insa motorul nbu mai functiona, desi maneta ramasese in D, asa cum era cu cateva secunde mai devreme.Am comutat pe N si a pornit fara probleme, insa . . . cred ca a fost luata mult prea prin surprindere in momentul ala, dar chiar sa se opreasca brusc, in viteza fiind?

As puncta ca pe un minus acest eveniment, dar am trecut repede cu vederea fiind doar exceptia care mi-a intarit parerea foarte buna despre aceasta cutie.Dragos, sorry about yours.Tine-ne la curent!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intamplare interesanta cu DSG-ul traita de mine azi. Am facut un drum Tg Mures - Iasi inproportie de 80-90% in modul manual. Am trecut prin Carpati, aici incluzand Sovata, Praid, Cheile Bicazului. Masina am tinut-o mai turata ca sa am putere in serpentine, decat ar fi stat ea in D si spre surprinderea mea consumul a fost mai mult decat rezonabil, poate chiar mai mic decat ar fi fost in D pe acelasi drum. De acum o sa merg mult mai des cu ea in modul manual pentru ca mi-a placut foarte mult senzatia de a schimba din padele plus ca am folosit foarte mult frana de motor si puteam sa atac curbele mult mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa confirm si eu acest lucru, chiar daca masina si motorul sunt diferite de ale lui istef.

Dupa cum spuneam mai sus cu cateva posturi, de vreo cateva mii de km merg numai in mod manual si consumul a scazut chiar si cu 1l/100km in unele portiuni pe care le fac mai des, deci le stiu si dpdv al consumului.

Vorbesc de drumuri gen Bucuresti catre Piatra Neamt/Bicaz, Oradea prin Tg. Mures, Timisoara prin Petrosani/Caransebes, ori catre Deva si chiar pe autostrada catre Constanta... adica drumuri foarte variate ca regim de turatie si viteza.

In plus fata de reducerea consumului, am impresia (dar acest lucru poate fi ceva subiectiv) ca motorul merge mai bine, probabil pentru ca este tinut la turatii peste 2000rpm. in general, fara a ajunge si la 1300-1400rpm, cum se intampla uneori in modul D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rasfoind internetul am descoperit un sistem interesant numit DSP (Dynamic Shift Program). Oare acest sistem este existent si pe cutiile DSG? Am observat ca acest sistem se activeaza / dezactiveaza cu VagCom-ul de pe modulul Engine, dar nu m-am uitat sa vad daca se poate si la mine, la DSG. Are cineva mai multe informatii despre acest sistem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam multe probleme mici si cam la destui utilizatori cu DSG...

ar trebui sa-mi fac griji avand in vedere ca s-ar putea sa imi comand golf cu dsg ?

cum se comporta ea in timp... adica e careva cu dsg care are 100.000km? sau mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cam 3500 de km cu Leonul meu FR cu DSG si sunt f.f. multumit de cutie. Venind de pe manuala mi-a fost putin greu la inceput......am pus vreo 3 frane cu stangu......dar acum dupa ce m-am obisnuit n-as mai schimba automata pe manuala.Singurele chestii care nu-mi plac sunt faptul ca daca conduc frumos(in D) cutia schimba prea repede si subtureaza motorul.....si daca bag in R si apas acceleratia instant sta putin si apoi smuceste....adica pleaca f.violent,mai ales daca accelerez mai tare.

Inca n-am folosit modul S pt ca in oras nu prea am unde si nu am facut multe drumuri inafara dar o sa incerc cat de curand pt ca sunt foarte curios de comportamentul masinii.La stop tot timpul stau in D si cu piciorul pe frana..

In concluzie cutia DSG este mult mai interesanta decat ma asteptam si imi place f.mult......urmatoarea masina va fi tot cu automata(poate tot DSG)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat manualele mele la puricat si am gasit urmatoarele informatii, diferite fata de ce s-a spus aici. poate lamurim cum sta treaba, daca traducerea manualelor din germana in romana s-a facut dupa ureche de o tanti care nu a condus in viata ei, sau luam de bune ce scrie acolo.

(Pentru sceptici bag scanuri la cerere... :)

1. Despre tractarea DSG-ului nu am gasit interdictie in manualul lui Caddy. Am gasit:

"Tractarea autovehiculelor cu cutie de viteze cu dublu cuplaj DSG:

- selectati pozitia "N" a selectorului de viteze:

- nu va deplasati cu o viteza mai mare de 50 km/h"

2. Ca sa contrazic citatul 1 din manual vin cu alt citat: "Daca lasati autovehiculul sa coboare o panta cu motorul oprit si cu pozitia N selectata, cutia de viteze cu dublu cuplaj DSG se va deteriora, deoarece nu se realizeaza lubrifierea ei".

Intelege cineva ceva din aceste 2 citate????

2,5. "Nu lasati autovehicolul sa alunece la vale in pozitia N indiferent daca motorul este pornit sau oprit"

3. "Indicatie: un autovehicul cu cutie de viteze cu dublu cuplaj DSG nu poate fi folosit pentru tractare, din motive tehnice"

Asta e noua - nu am vazut-o in jurnal... Ce spuneti de ea? (si ca o paranteza: Daca e o problema in sensul asta, inseamna ca e recomandabil sa nu planui vreodata un chip tuning pentru motorul meu legat la DSG)

4. "Oprirea temporara: Pentru a evita deplasarea autovehiculului (de ex. la semafor), apasati pedala de frina. Maneta selectorului nu trebuie adusa in pozitia "P" sau "N". Nu accelerati"

5. "Nu accelerati cind schimbati treptele de viteza - pericol de accident". "In timpul deplasarii este interzisa pozitionarea selectorului in R sau P - pericol de accident".

6. "Indicatie. Daca in timpul deplasarii ati selectat din greseala pozitia N, trebuie sa reduceti viteza si turatia motorului inainte de a comuta din nou in D"

Cam astea au fost citeva citate din manuale oficiale pe care le-am primit de la dealer. Sint convinsc a daca am nelamuriri referitoare la DSG degeaba ma duc la ei sa ii intreb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Prin analogie cu celelate automatice, la care exista mentionata viteza max. la tractare, poate ar trebui adaugata si distanta max. ... 50km.

3. Daca prin chip tuning nu depasesti cuplul maxim suportat de cutie - parca 320 Nm - nu vad care ar fi problema.

4. Aici... Nu trebuie, are sensul de Nu este necesar, deoarece, la actionarea ferma a franei (pe loc) ar trebui sa elibereze presiunea din ambreiaj a.i. masina se comporta ca si cum ar fi in N. Probabil de aici apar si "smuciturile" de care s-a vorbit; accelerare rapida(ca viteza de recatie) dupa eliberarea franei.

6. Am spus si eu mai sus....cu mentiunea ca, nu trebuie sa reduci viteza (asta ar presupune actionarea franei din moment ce cutia este in N) ci doar sa astepti scaderea turatiei la o valoare apropiata de cea de ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am manualul in limba franceza de unde rezulta clar ca se poate tracta. Mai mult de atat, spre deosebire de cele cu automata clasica, DSG, se mentioneaza acolo, poate fi tractat prin ridicarea puntii spate.

Btw, 350Nm este cuplul maxim pentru O2M/O2E 350 (tdi 140 si 170Cp, de ex.), respectiv 280Nm pentru O2E 280 (pe motoarele tdi 105 Cp de ex). Deci nu-i sfatuiti pe cei cu O2E 280 sa-si tuneze la 320Nm ca o sa sufere cutiuta si buzunarul proprietarului !

Modificat de vlakkinen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare.

Ce influente are in Romania cutia DSG la revanzare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut la Weltauto, care e dealerul oficial de second-hand la Porsche, masinile cu DSG se vand cel mai repede, asa ca va fi un plus cand vei vrea sa o vinzi.

PS: Te gandesti sa o vinzi ca e "stranba"? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

avand masina in service (cutia data jos pentru verificat de unde "bum"-ul la plecareae de pe loc cum eliberezi frana (deci cand cutia cupleaza) m-am gandit sa va atasez (celor pasionati) un document de lecturat peste weekend :rolleyes:

ssp_308_DSG.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand masina in service (cutia data jos pentru verificat de unde "bum"-ul la plecareae de pe loc cum eliberezi frana (deci cand cutia cupleaza) m-am gandit sa va atasez (celor pasionati) un document de lecturat peste weekend :lol:

:Driver:

dragos, sper sa-ti rezolve problema si sa nu ai parte de explicatii stupide cum a primit un anume proprietar de rs4 (pe care il cunosti); nu de alta dar daca iti scot si tie explicatii de genul "ai condus sportiv, etc" atunci oamenii chiar merita tot......"respectul"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) sal ! am Cutie DSG ... ei intrebarea mea este : in timpu mersului pot schimba din D in S ? n-am facut asa niciodata , de Frica ! :) sa n-o stric :lol: :lol: si care e Diferenta intre D si S ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am cutie DSG dar sunt 100% ca nu pateste nimic :icon_thumright: D este Drive si este modul normal iar S este Sport si din ce stiu in modul S cutia "stoarce" tot ce poate din motor, adica o tine mai sus in ture, schimba la turatia optima, etc. Deci de fapt tot ce faci este sa treci softul in alta stare, nu are cum/de ce sa se strice ceva schimband din mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oameni buni am prima cutie dsg montata de vw pe golf4 r32,am avut problema care a avut-o voinea si fara sa vreau m-am specializat odata ca imi place si ma pricep si 2 ca la service degeaba te duci cu o asa bijuterie.cine are probleme sa ma sune 0744310130 ,am scule originale vag de sch ulei de desfacut de tot.va ajut cu cea mai mare placere: cum se sch discul principal de ambreiaj,uleiul ,de ce da socuri si multe altele .Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!