Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Teo23,

Singura explicatie logica, este ca a facut schimbul, a pus 6 L, insa nu a facut nivelul.

Ai scos 1L,  inseamna ca mai ai foarte putin in plus.

In mod normal, raman cam 4,7 L din cei introdusi. Cantitate verificata personal.

Stiu, este o informate unde apare cantitaea de 5,2 L, nu este asa.

Multi vanzatori seriosi, deja vand kitul de schimb de 5 L, nu de 6 L.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, theo a scris:

Multi vanzatori seriosi, deja vand kitul de schimb de 5 L, nu de 6 L.

Am vazut asta pe amazon unde pachetul de revizie include 5l ulei nu 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, detinator said:

In plus, cutia nu schimba aproape niciodata fix in acelasi moment, in functie de cum accelerezi mai tare sau mai incet, se schimba diferit.

Daca apesi viguros, schimba si in D ca in S de ex.

Daca porneste o regenerare, schimba mai sus. Si tot asa... Sfatul acela e putin bizar. 

Cutia schimba fix in acelasi punct, tot timpul, daca acelerezi la fel si drumul e relativ drept. Pentru mine este destul de usor de anticipat cand schimba cutia si pot sa confirm ce zice colegul: daca iau piciorul de pe aceleratie cand trece din treapta I in trepta II masina schimba lin. Am mai spus ca la mine schimbul din treapta I in trapte II acclerand usor nu este atat de lin ca restul schimbarilor de treapta. Partea ciudata la DSG e ca schimba perfect cand ii dai talpa, problemele sunt in general cand te joc fin cu accelereatia. Dar cea mai mare nemultumire a mea legata de DSG ramane faptul ca schimba treptele mult prea jos si sa incapataneaza, daca nu apesi aceleratia hotarat, sa accelereze chiar si de la sub 1100 rpm in treapta VI. Desi nu cred ca a afecteaza in vreu fel fiabilitatea motorului, pur si simplu e neplacut de condus, mai ales in oras. 

Sa nu mai zic ca modul sport e la polul opus, schimba mult prea sus si tine masina prea turata. Ii lipseste exact calea de mijloc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, adrian001 said:

Cutia schimba fix in acelasi punct, tot timpul, daca acelerezi la fel si drumul e relativ drept.

si nu bate vantul din fata si nu e vreo regenerare si si si. Numai un robot ar putea accelera la fel si sa stie cand e drumul drept... si sa poata sa si gestioneze toate informatiile astea

e exagerata discutia asta despre anticiparea schimbului cutiei si modificarea nu stiu cum a piciorului pe acceleratie fix in acel moment

daca e nevoie de facut asa ceva, cutia respectiva necesita interventii la ambreiaje/mecatronic

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e că amândoi aveți, fiecare, bucățica lui de dreptate.

Eu, înainte să schimb volant + discuri, apăsam în așa fel încât să "ajut" cutia să schimbe treptele,  doar în cazul când se putea. Pe lângă acel "ajutat", prin orașe, o mai treceam pe manual să nu zguduie.

Asta m.a ajutat să mai trag de ambreaje până am adunat bănuți de schimb.  

Acum, după schimb, nu mai e cazul. Și da, cel puțin la mine, DSG.ul schimbă cum accelerezi tu ca persoană.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ca schimba dupa cum accelerezi, unii vorbesc chiar de "invatarea" cutiei dupa utilizare 

practic cum am spus si mai sus, cand e nevoie de asemenea metode, cutia necesita interventii la ambreiaje/mecatronic. In nici un caz nu e normal sa fie nevoie sa fii atent la schimbul de viteze (practic anuland avantajul unei cutii automate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu invata cutia nimic. E doar o adaptare primitiva, in sensul ca daca accelerezi mai tare va schimba si ea mai sus o vreme. Daca incepi sa mergi economic va schimba si ea la turatii mai joase. Daca in cadrul unei singure calatorii adopti amandoua stilurile pe rand se va adapta si ea pentru cateva minute. Atat. S-a mai scris anterior pe forum cum functioneaza. 

Daca mergi normal, fara sa o fortezi inutil va schimba cam la fel mereu, dar nu vei putea anticipa 100% cand face asta, nici macar nu merita sa incerci.

E cam la fel si cu procedura de adaptare a cutiei. Daca o vei face vei constata ca o vreme schimba mult mai lin, merge altfel, e cam ca o cutie automata clasica in marea parte a cazurilor. Dupa 500 de km e la fel ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc padelele sa schimb cand doresc si cum doresc. Nu am nicio problema/nemultumire in functionarea si performanta cutiei DSG, indiferent de modul in care folosesc masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, valioglu said:

Daca mergi normal, fara sa o fortezi inutil va schimba cam la fel mereu, dar nu vei putea anticipa 100% cand face asta, nici macar nu merita sa incerci.

exact, asta tot spun si eu... cum sa iei piciorul de pe acceleratie inaintea schimbului ca sa protejezi cutia :) pare ilogic

si eu zic ca nu invata, dar de vreo 15 ani de la lansarea DSG inca citesc des ca ar invata cutia stilul de condus...

faptul ca tine motorul subturat (pe la 1200rpm e targetul) in D e totusi incontestabil, e cel mai des intalnita critica. In S parca e prea turata, daca ar avea targetul in D pe la 1600rpm in loc de 1200rpm cred ca ar fi perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt total de acord cu afirmatia ta, asta e clar.

Despre subturare - au fost multe discutii pe tema asta. Cutia tine motorul la turatia respectiva si va mentine treapta de viteza doar daca accelerezi foarte usor. Asta nu e subturare, e o plaja de turatii aleasa de inginerii germani in situatia respectiva si nu dauneaza cu nimic. E calculata pentru consum optim si emisii reduse. Apasa un pic mai tare si o sa vezi ca retrogradeaza. Apasa si mai tare si vei vedea ca retrogradeaza doua trepte sau mai mult. 

Subturare e daca accelerezi tare la o cutie manuala de la turatie foarte joasa si astepti pana cand masina va accelera. Injectia va baga motorina in exces, care nu va arde si va fi eliminata partial sub forma de funingine. Daca rulezi fara sa accelerezi si nu apar trepidatii sesizabile ale motorului nu este considerata subturare, nu se injecteaza motorina in exces si nu apar depuneri.

Asta e parerea mea si mi-o fundamentez pe faptul la am avut turbodiesele de la mai multe marci inca din 2007, cu sau fara DPF, dar si pe ce m-am documentat. Bineinteles nu exclud alte opinii si nu doresc sa ma contrazic pe aceasta tema. 

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softul e gandit doar pentru consum redus/emisii reduse si atat, ii doare in c*r pe aia de la VW de fiabilitate sau alte aspecte de genul. Pentru ei un criteriu important e ca masina sa nu se strice in perioada de garantia, dupa aia nu prea ii mai intereseaza. Motoroul cu ardere interna are randament mai mare cu cat turatia e mai mica si load-ul mai mare. Dar utilizarea la turatii joase are si ea dezavantajele ei, de ex. vibratii torsionale mai mari. Sa nu mai zic de placerea de a conduce, un aspect foarte important pentru utilizator. Cutia nu iti da senzatie ca e nerbdatoare sa schimbe o trepata inferioara cand e cazul, ba din contra, continua sa tina motorul la 1200 rpm cand te-ai astepta la altceva. Da, daca apesi hotarat pe aceleratie atunci se trezeste si retrogradeaza cum spui tu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

când în D merge cu a6a la 1200 rpm(60 km/h) , motorul e subturat și nu i face bine turbinei, în primul rând. eu prefer să o trec în S și trece singura în a3a și cu o turație de 2000 rpm (viteza 60 km/h). dacă aș accelera brusc aș face și mai mult rău motorului (vibrații în blocul motor). cred ca trecerea din D în S e cel mai bun lucru pe care l am putea face iar dacă ma opresc (semafor) o trec din nou în D pt plecare iar când ajung pe 60 km/h și am de mers măcar 1 km pina la următoarea oprire trec în S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cand in cand merg pe manual cu ea..e ok pt ca o las sa retrogradeze singura, sa nu o fac eu pt ca poate ii dau socuri,surprinzand cutia sa schimbe cand nu ar fi momentul. Iar la accelerare schimb cand vreau,de obicei la 2500-3000 rpm,in depasiri si mai sus,iar cand merg constant prin localitate cu 50 o tin in a 3-a..peste 2000 rpm..cred ca din cand in cand mai are nevoie si de cate un kick down..si mers mai turat. Cu mersul in D ,mers lejer si schimbat subturat cum zic unii nu cred ca e nici o problema atata timp cat nu se abuzeaza de acceleratie..e totusi gandita sa schimbe asa fara a dauna motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/1/2020 at 4:59 PM, dragosv44 said:

când în D merge cu a6a la 1200 rpm(60 km/h) , motorul e subturat și nu i face bine turbinei, în primul rând. eu prefer să o trec în S și trece singura în a3a și cu o turație de 2000 rpm (viteza 60 km/h). dacă aș accelera brusc aș face și mai mult rău motorului (vibrații în blocul motor). cred ca trecerea din D în S e cel mai bun lucru pe care l am putea face iar dacă ma opresc (semafor) o trec din nou în D pt plecare iar când ajung pe 60 km/h și am de mers măcar 1 km pina la următoarea oprire trec în S

este corect ce spui si am discutat cu multi posesori de DSG, majoritatea o utilizeaza in S dupa ce se incalzeste uleiul

In D, cutia se apuca sa schimbe de 4-5 ori intre 2 semafoare, doar ca sa retrogradeze apoi inapoi, e putin ridicol uneori.

1200 e cu siguranta subturata, stim cu totii ca daca apesi tare retrogradeaza, dar faptul ca nu esti in turatia de cuplu si ai acea intarziere pana retrogradeaza ea reduce mult din placerea de a conduce.

Si eu aleg in general sa merg in S. 

Practic, daca exista o uzura la fiecare schimb de treapa (grupul de valve, ambreiajele etc), atunci S cu siguranta protejeaza cutia, pt ca reduce in mod semnificativ numarul de schimburi de trepte, de cele mai multe ori inutile.

Inclusiv retragradarea (a mea retrogradeaza chiar si 3 trepte din 6 in 3 daca apas hotarat pe pedala pana la fund) e un schimb inutil de trepte, in mod normal, la o masina cu cutie manuala, in 20 de ani de condus (in general conduc sportiv) nu am simtit niciodata nevoia sa retrogradez, pt ca tot timpul tin masina in turatia de cuplu maxim, asa cum e si normal.

On 4/1/2020 at 6:04 PM, Silviu1988 said:

Iar la accelerare schimb cand vreau,de obicei la 2500-3000 rpm,in depasiri si mai sus,iar cand merg constant prin localitate cu 50 o tin in a 3-a..peste 2000 rpm..

mi se pare ca descrii exact programul Sport, ai putea sa mergi in S

Cam asa merg si eu cu ea, dar as fi multumit si daca cutia ar targeta pe la 1600 in loc de 1200

Sint tuneri care au scos deja soft de genul asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,exact..o folosesc manual si schimb aproximativ ca in S..dar parca tot mai mult imi place in D dar manual..mi se pare mie sau asa trebuie sa fie ea dar in S parca e cam brutala,la retrogradare la viteze mici gen prin oras nu imi prea place cum face..sau o avea ceva cutia mea..trebuie sa caut un proprietar cu una la fel sa fac un test pe a lui sa ma conving daca e ok sa fie asa in S.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/1/2020 at 4:59 PM, dragosv44 said:

când în D merge cu a6a la 1200 rpm(60 km/h) , motorul e subturat și nu i face bine turbinei, 

Downvoteurile primite sigur arata ca e o problema cu replica de mai sus, multa lume citeste si s-ar putea sa creada ce spui. 

Mersul constant la orice viteza intr-o turatie joasa nu face deloc rau turbinei, pentru ca nu o soliciti mergand constant. Iar daca vrei sa ii dai atunci talpa, softul stie ce sa faca si gestioneaza situatia bine.

Au fost pe forum multe postari de la persoane care au arata prin documente si analize ca motorul se simte bine, eficienta este buna mergand constant si in turatie mica. La mers sportiv e altceva, dar vorbind de mers constant, poti accelera rapid la 60km/h si apoi mergi constant. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un motor de 2000 cm3, diesel, îl "sufoci " mergând subturat... nu mai spun de dpf... plus că o accelerare bruscă pt a ajunge în zona de cuplu maxim, din cauza vibrațiilor care vor apărea în motor, în timp, vor conduce la uzura multor piese de acolo (în principal arborele cotit). voi vedeți faptul că dacă o țin constant în S la 2000 rot /min e rău? de ce ar fi mai "bine" la 1200, în D, în viteza 6 pentru 500 1000 de m? ceea ce v am spus e doar pt oraș valabil! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arborele cotit la TDI 2.0 nu sufera nimic. Nu am vazut niciodata unul rupt. Nu am auzit niciodata de schimbare cuzineti. Poate cel mult sa aiba de suferit volant. Dar de aceea este cu masa dubla, ca sa poti sa mergi cu motorul in anumite turatii. 

Dieselul nu este motor de turatie prin definitie. Poti sa mergi la 1200 de ture un milion de km. Subturare nu inseamna rularea constanta la anumite viteze ci accelerarea motorului de la turatii foarte joase. Inca o data, inginerii germani au considerat ca este ok. Deci este ok.

Acest mit urban cu subturarea este real, dar in anumite conditii. nu se refera la masini cu cutie automata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salutare. Sunt nou inregistrat pe acest forum cu toate ca il urmaresc de multi ani.  Sunt posesorul unui Passat b6 DSG 6, cu cod motor BMR 170 cp. Masina este din 2008 si in familia noastra este din 2011.  Acum are 326000 km si am cumparat-o la 102000. In tot acest timp nu am avut probleme cu ea. Masina chiar este fiabila. Revizii facute la 9-10.000, distributia , axul la pompa de ulei si uleiul in cutie la max. 50.000 km. In afara de suportii de la cv, nu am schimbat nimic din ceea ce tine de cutie, volant, ambreiaj.

     Insa,  in ultima vreme, cutia de viteze (DSG 6) mi-a facut de doua ori aceeasi figura:  pornesc masina, din P mut selectorul in D si.... nimic. Se tureaza in gol. Nu pleaca de pe loc. La fel face si in R si S si in modul manual. In modul manual clipesc vitezele.  Daca opresc motorul si il repornesc imediat, isi revine si functioneaza normal. Mentionez ca de fiecare data mi s-a intamplat atunci cand am lasat masina cu avariile pornite. Nu cred ca are vreo legatura. In rest, cutia functioneza perfect. Nu smuceste, nu trepideaza, schimba cum trebuie etc...

   Am testat cu vreo 3 VCDS-uri si nu da nicio eroare pe DSG. A mai intampinat cineva aceasta problema? Daca da, cum a rezolvat-o?

   Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un atelier specializat. Probabil curand cutia te va lasa in drum. Atelierele au alte scule cu care pot vedea mai bine ce probleme ai. E un inceput de sfarsit probabil...

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Am achizitionat un passat b6 2.0  dsg si am urmatoarea problema: in anumite momente masina trepideaza , mai ales cand o accelerez mai tare, schimba bine, nu da socuri , nu smuceste. Am observat ca si atunci cand este pe sport trepideaza, se simte cum dardaie ceva in fata, eu m-am gandit c-ar fi un tampon. 

A mai intalnit cineva problema?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant s-ar putea...

Modificat de Kong
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar 4000 lei la reprezenta,  un fleac :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand nu imi dau seama ce motorizare ai. Cauzele pot fi multiple. Posibil sa ai roti neechilibrate, sau deformate, probleme la motor, etc. Fa o diagnoza, echilibreaza rotile si vezi dupa aceea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • BR38FLY
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!