Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

mariusiuliann
On 03.05.2017 at 9:50 AM, Dolfin said:

@floryn34, citeste topicul, o sa aflii probabil ca trebuie reparat mecatronic-ul sau altul nou.

Tot pe topic sunt si cei care te-ar putea ajuta.

Problema cu acel clunck este destul de comuna la DSG6 si nu este din mechatronic.

Am si eu aceeasi problema si am citit pe toate forumurile straine, se pare a fi din ambreiaj.

Pe langa acel clunck la mine se aude la fel si cand mut levierul in PRND. La fel aceasta problema se pare ca ar fi tot din ambreiaj si am vazut ca aceste probleme s-au rezolvat prin schimbarea ambreiajului, nu este o presupunere, sunt oameni care au avut aceasta problema si au rezolvat-o, nu doar isi dau cu parerea.

Cand mechatronicul este defect masina numai schimba, sau dispar anumite viteze, sare cand schimba peste anumite viteze, merge doar in R sau doar in D in safe-mode.

Dolfin daca ai auzit vreodata acel clunck iti dai seama ca este exact acelasi sunet ca atunci cand "cârâi" o manuala, doar ca e mai scurt, mechatronicul incearca sa schimbe viteza doar ca nu functioneaza corect ambreierea discurilor.

De obicei este foarte uzat discul pe care sunt vitezele R D1 D3 si D5 pentru ca sunt folosite cel mai mult. Am inteles ca la unii se aude acest sunet si la retrogradarea din D5 in D4 unde este implicat acelasi disc.

Cutia DSG da erori pe tester in cazul in care sunt probleme.

Exista un user pe forum care avea aceeasi problema ca si mine in 2015, l-am contactat si mi-a spus ca masina merge in continuare.

Cel mai bine este sa mergi la un mecanic bun care are idee despre o cutie DSG.

Eu o sa merg zilele astea la MIDOCAR, o sa postez pe forum ce se constata si daca se rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusiuliann---------Am studiat aceasta problema si am citit de mi au sarit ochii din cap.......din cele citite pe forumurile straine zic ca ar fi din grupul de ambreaje......Astept daca primesti un verdict cat de cat sigur sa ma anunti si pe mine.Am luat legatura cu un prieten de la Timisoara si mi a zis ca si el are aceiasi problema din 2014 de cand si a luat masina si merge fara problema dar piticii mei de pe creier nu mi dau pace.Iti multumesc pt dialogul decent si fara reprosuri!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi acest topic si mergeti la cel care se pricepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clunk-ul pe retrogradare e din ambreaje. Si eu l=am avut si doar cu schimb de ambreaje a disparut. Cautati pe la pagina 97, ca am pus si poze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin si eu schimbarea hub ambreiaje pt. disparitia clank-ului,la mine a disparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.mitroi

Intrebare stupida :   La DSG e volant diferita fata de manuala? Nu am start - stop.

Vin cu intrebarea asta dupa ca un tip de la un service mi-a spus ca volantele de DSG sunt identice cu cele de la manuala.

Nu aruncati cu pietre in mine! Urmeaza sa schimb volant si am vazut ca pe mai multe site-uri de piese se specifica :pentru cutie DSG, cutie cu schimbare directa, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt. marius l-am schimbat la cineva care activeaza pe forum si nu cred ca am voie fiind reclama publicitate eu am schimbat si volant atunci si a costat aprox.4000 ron volantul a fost 1900 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volantul DSG e diferit de cel de pe cutia manuala. Principiul de functionare e total diferit. La DSG ambreajele sunt actionate de placi metalice in interiorul hubului. La manuala, discul de ambreajule actionat de volant. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fantozzi007

@philip67 - am vazut ca ai Tiguan S&S 4x4 2009, sa stii ca tu nu ai DSG 6 pe masina, cutia ta este tiptronic si are cu totul si cu totul un alt sistem de functionare decat cel al unei cutii DSG. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da  fantozzi007 am cutie JBG tiptronic dar am avut Golf v DSG si la ala am facut interventiile la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fantozzi007

La Tiguan ai schimbat uleiul la cutie ? Mie cei de la VW Nurvil Rm. Valcea mi-au spus ca pentru acest model de cutie de viteze nu exista in programul lor niciun fel de mententanta...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am schimbat uleiul am 114000 km merge bine momentan as vrea sa l schimb dar nu sa bagat nimeni nu stiu toate operatiunile trebuie data jos baia cutiei schimbata garnitura etc.Reprezentanta nu schimba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu la DSG 6 două manifestări : la pornire de pe loc in D1 sau R , aleatoriu 1 din 4 dati , are o smucitura în special dacă întâmpină o pantă , bordura sau dacă e mers în coloana. A 2a este un usor clunk din D3 în D2. În rest nici k problema. Ulei proaspat schimbat original, făcea si înainte de schimb. Pot fi ambreiajele ? Masina are real 136ooo km din care 90.000 taxi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

am si eu o nedumerire; 

cand plec de pe loc cu spatele dintr-o panta destul de abrupta, > 35-40 gr., dau sa plec usor dupa care, 

trebuie sa o fortez un pic din acceleratie si atunci scoate un "Clanc" metalic, de parca ar cupla ceva in momentul  in care calc mai tare acceleratia pentru a putea urca cu spatele.

aveti idee, este normal ?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si cutia mea se comporta similar daca dau cu spatele de pe loc si sunt in rampa.

Am o intrebare/curiozitate.

Stiu ca DSG-ul daca tii 10 secunde piciroul pe frana decupleaza ambreiajele, ca masura de protectie impotriva uzurii. Stiu ca asa am citit pe forum.Intrebarea e, daca stau cu masina in D si AutoHold activ, manifestarea e aceeasi? adica la 10 secunde de stationare decupleaza ambreiajele? Intreb ca sa stiu cum e mai ok sa ma comport cu ea in traficul din Bucuresti, in Galati treaba era mai simpla...

Multumesc!

Modificat de Delphinul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc .

Cât despre dezactivare ambreiaje așa Cum zici tu, o sa mă informez și scriu.

Personal, cred ca, cu autohold activ, ar trebui sa le dezactiveze ca și atunci când calci frână deoarece, ea știe ca e activa " o " frână. 

Așa ar fi logic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa gandesc si eu, dar... stii cum e. Incurcate sunt caile tehnologiei!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 90% hotărât să schimb discurile de frictiune din ambreiaj. A mai făcut cineva chestia asta, aveti sfaturi, recomandari, experiente ,sunt ceva probleme în a le schimba. Mecanicul e de incredere dar nu am găsit decât o singură postare la începutul Jurnalului DSG pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuieste hubul complet ,posibil sa nu-ti iasa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

Cum la noua cutie dsg nu pot sa fac schimbul de ulei pe la filtru, a trebuit sa construiesc rapid adaptorul ptr a umple pe jos, ca la manual :(

Fara groapa sau elevator a fost cam nasol schimbul si cam "murdar", am sters 10min la pavele.

IMG-20170517-WA0003_zpstjzphrjx.jpeg

 

 

 

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fantozzi007

Am avut odata un Passat B6 DSG 2.0 TDI BKP . Inainte de a avea probleme la mecathronic (blocul de valve) simtomele erau cele descrise de cativa colegi de forum care au postat mai sus, adica :

- la plecarea din rampa, daca nu foloseam acceleratia masina avea tendinta de a pleca in spate, un prim semn ca blocul de valve nu mai facea presiunea cum trebuie

- atunci cand incercam sa urc o bordura se auzeau niste zgomote ca niste trosnituri - gen "CLANK metalic"

- avea niste smucituri usoare la inceput, iar dupa un timp devenisera foarte deranjante cand retrograda din 4-3 sau din 3-2 sau atunci cand mergeam cu viteza mica in coloana gen 20-30 km/h ,  avea un mers scadat. SI NU ERA DE LA AMBREIAJE , ERA DE LA MECATHRONIC !

Am schimbat uleiul si filtrul, s-a resetat DSG-ul la setarile de baza, dar nicio schimbare ... dupa vreo 3 luni de zile de cand am schimbat uleiul ,in timpul mersului a inceput sa clipeasca "PRNDS" - avarie cutie de viteze ! Opream motorul dupa care il reporneam iar cand comutam levierul din P in D masina mergea cateva zeci de km dupa care intra iar in avarie cutia, iar trebuia oprit-repornit motorul. Problema mai grava era atunci cand comutam din D in R sau P, se auzea un Clank si instantaneu trecea  in avaraie cutia - clipea "PRNDS". Avarie insemnand ca se putea trece levierul prin orice treapta de viteze, masina nu se mai deplasa - sunt mii de postari pe youtube cu DSG in avarie ! :( 

Spunea cineva pe aici ca atunci cand ai probleme cu mecathronic-ul , DSG-ul nu mai gaseste anumite viteze sau sare peste anumite viteze...o fii si asta, dar la mine masina mergea normal in Drive, schimba toate vitezele, mergea la fel de normal si pe Sport si pe manual. Problema aparea atunci cand comutam din D in N, R sau P sau chiar si in mers dupa un anumit nr de km. Deci problemele la blocul de valve se pot manifesta in multe alte feluri...

Am fost cu ea pe la mai toate reprezentantele VW-Audi -Skoda - acelasi verdict am primit de la toti: blocul de valve (mecathronic) defect ...costurile de reparatie erau foarte mari prin 2010 cand am avut eu masina, ceva de genul a 10.000 Ron .

Nu sunt mecanic si nici nu stiu daca simptomele pe care le avea masina mea premergatoare "dezastrului" pot fi niste reguli in sensul ca daca ai aceleasi simptome, gata in 2-3 luni iti crapa DSG-ul, cert este ca acele smucituri sau sunete ciudate care provin de la DSG in anumite momente ale utilizarii sunt anormale !

 

On 5/13/2017 at 9:06 PM, philip67 said:

nu am schimbat uleiul am 114000 km merge bine momentan as vrea sa l schimb dar nu sa bagat nimeni nu stiu toate operatiunile trebuie data jos baia cutiei schimbata garnitura etc.Reprezentanta nu schimba .

A mea are aprox 200k km si merge destul de bine momentan, doar ca cei de la reprezentanta nu schimba uleiul la acest model. Ce-i de facut ? Tot JBG tiptronic 6. Am cautat informatii dar nu prea am gasit mare lucru.

Modificat de fantozzi007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Ca nou poseseor de Stronic, am si eu cateva nelamuriri privind functionarea acestei cutii:

1. Am un usor fluierat in treapta 1 si 2, mai proeminent in treapta 2, pe treapta 3 dispare. Proeminent este atunci cand te aflii intre 1000 si 2000 rotatii, cel mai tare se aude cand te opresti aproape in loc,fara sa schimbe treapta 1, si o accelerezi usor spre 2000 ture,pana in 2000 ture suna a compreor, sau tren electric :)) 

2.Usoara intarziere cand cuplez in R, deobicei dureaza cam 1 secunda 2 maxim(uneori),de cand ajunge levierul in R,pana imi cupleaza senzorii de parcare si masina incepe sa se miste.Daca cuplez R si iau piciorul din frana repede, sta 1 secunda,apoi incepe sa plece usor. Daca cuplez R si astept sa bipaie senzorii de parcare, si ridic piciorul pleaca imediat.

3.Usoara smucitura din 2 in 1,dar mai mult la rece. Nu e ceva de speriat. Am observat ca mersul motorului afecteaza foarte mult si schimbatul cutiei. Cu cat motorul este mai cald si functioneaza in parametrii, cutia trece/schimba mai neobservata.

4. Cateodata,mai mult la rece, pleaca cu treapta 1 de pe loc, si cand schimba 2, are o usoara poticnire.

5. Si ultimul aspect, atunci cand merg constant cu treapta 2 prin oras,de multe ori daca fac frana de motor apoi accelerez usor, se simte cum recupleaza cutia. La fel se intampla si cand franez si efectuez viraj pe o straduta de ex, dupa efectuarea virajului, accelerez si are pentru o fractiune de secunda un netru(sau mai bine zis intarziere la cuplare) apoi cupleaza. La fiecare viraj se intampla la fel, numai in treapta 2, in restul treptelor nu am simtit ceva asemanator.

Din ce am observat, cel mai mult ii place in mod manual, cu schimbare din padele sau schimbator, la turatii decente, adica un 2500 3500 ture macar :)  

Masina este un TFSI Stronic(DSG6) cu 100.000 km la bord, prima si ultiam revizie a fost efectuata la 61.000 km la reprezentanta.

 

Astept parerile voastre.

Modificat de golfix
detaliu uitat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sirenajul, daca nu e deranjant, tind sa cred ca e normal (in fond baza cutiei este mecanica cu pinioane clasice si sincroane) - eu am doua cu DSG 6 de noi, una nu are deloc sirenaj, una are dar foarte usor, perceptibil la viteza foarte mica in decelerare. Intarzierile in cuplare la manevrele pe loc sunt normale dar smuciturile la schimbarea treptelor nu. Singurele smucituri pe care le consider normale sunt acelea pe care eu le-am perceput cind iei cutia prin surprindere (iei piciorul de pe acceleratie si apoi calci acceleratia brusc). Nu am remarcat la ale mele diferente de functionare cu motorul cald/rece dar tine cont ca atunci cind e motorul cald e si uleiul din cutie cald, ca doar se deplaseaza impreuna :)) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasile oradea

Salut baieti,

Am si eu o mica problema pot zice la cutia DSG 6 este vb de acel clanc care se aude nu asa tare dar numai in descelerare exact cand schimba treapta dar mai accentuat se aude cand schimba din 3 in 2.

Va rog sa ma indrumati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Detin de o saptamana + un Passat B7 combi 2013, 2.0 BlueTDI. Din pacate nu am apucat sa ma bucur de masinuta, intampinand urmatoare problema:

La turatie joasa1200-1500rpm in accelerare lenta(nu brusc, sportiv, agresiv) se aude un zgomot dinspre motor, ceva de genul unui tacanit si incepe si da in nas, ca sa zic asa, intrerupe. Daca accelerarea este mai agresiva, zgomotul tot se aude dar nu mai apare intreruperea. Daca este selecatat modul manual nu mai face. Am atasat un fisier audio cu o inregistrare a zgomotului, nu este high def, dar sper sa se inteleaga.

Inca nu am reusit sa prind o programare la reprezentanta pt o diagnoza. 

Ceva pareri/sfaturi va rog ?

Multumesc anticipat.

20170521_205616.m4a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!