Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

La mine se aude un zgomot din zona alternatorului ca si cand ar merge ceva rulment sau angrenaj fara ulei dar nu scartaie.

Mecanicul a verificat bagand o surubelnita la paletii alternatorului si a spus ca acolo e in regula.

Ce ar mai putea cauza acel sunet ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi sa nu mai bage surubelnite in paleti aiurea, si cred ca e cazul sa`ti cauti alt mecanic daca el cu acctiunea asta ti`a dat diagnostic :)

Da jos cureaua si verifica fulia la alternator. daca aia e buna verifici intinzatorul si alternatorul ala mai are si el rulmenti pe care sta rotorul.

Undeva in urma am descris cum se demonteaza cureaua de pe alternator inclusiv alternatorul de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista blocul de lumini cu care sincer n`am avut de`a face pana acum asa ca nu pot da nici un sfat aici, dar daca functioneaza pe acelasi princpiu ca la orice masina banuiesc ca de acolo e problema.

Mi s`au ars si mie becurile pe spate TOATE, pe rand, dar le`am inlocuit cu becuri noi si nu mai am probleme de atunci.

Releul de incarcare nu stiu daca se verifica si cum, eu am avut putea de diode arsa, am demontat`o de pe alternator si am verificat`o cu un aparat de masura, releul de incarcare l`am skimbat o data cu puntea de diode ptr ca peste tot unde am citit pe aici, toti recomandau skimbarea la ambele componente.

Deci in principiu am un releu de incarcare care este bun, ti`l dau cu cea mai mare placere daca`ti foloseste numai sa achiti taxele de transport. E ptr alternator bosch de 120A.

Se poate verifica buna functionare a puntii de diode cumva ? sau daca masor cu un aparat de masura tensiunea la alternator si e peste 14,1 V sa inteleg ca de acolo ar fi problema ? Urmeaza sa o duc marti sau miercuri in service si baietii de acolo mi-au zis sa o las peste noapte sa vada dimineata la rece daca mai scoate zgomotele respective dar nu prea vreau treaba asta (mai ales ca zgomotele mi le-a scos atunci in ianuarie si de atunci nu ...), mai bine as sta langa ei si le-as mai spune ce sa mai verifice mai ales ca vreau sa se rezolve problema si nu mai vreau sa schimb balasturile de la xenon ca costa si alea ceva ... Deci te rog spune-mi tot ce te gandesti tu ca ar putea sa fie cu probleme ca sa le spun sa verifice si iti multumesc foarte frumos pt releul respectiv dar deocamdata sa aflu de la ce sunt probleme si dupa vad ce e de cuparat si schimbat :vaidecapulmeu:

O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puntea de diode o poti verifica dupa ce o demontezi (sau cel putin o deconectezi de infasurarile statorului). Se incearca fiecare dioda in parte cu un aparat de masura sau se testeaza cu un redresor de 12V, de curent mic (3-4A).

Daca ai 14,1V in sarcina (cu farurile pornite), SIGUR nu are nimic puntea de diode.

Intamplarea ta din concediu a fost cauzata de o nefunctionare temporara a releului de incarcare. As fi crezut ca erau carbunii uzati, dar daca dupa asta, si-a revenit, carbunii erau buni. Iar faptul ca dupa o anumita turatie se stingea martorul de la incarcare... tot releul de incarcare. :(

Daca masori tensiunea in incarcare si nu depaseste 14.5V (ca sa spun o valoare maxim admisibila pentru o instalatie auto), nu e problema cu alternatorul.

Mai bine zis, problema cu xenoanele nu provine de la incarcare. E calitatea lor slaba. :P

Ca fapt divers, daca ar crapa balasturile de la xenoane din cauza tensiunii prea mari, fii sigur ca ai avea cam multe probleme la toate echipamentele de pe masina. ECU ar fi cel mai afectat. :)

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, ECU fiind o componenta electronica complexa banuiesc ca are si el un stabilizator de tensiune constanta, probabil circuitul lui functioneaza cu 5V. Asta e doar o banuiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marius1982.11 :wub:

ECU are si alte etaje, nu doar cel de procesare (care e stabilizat). Mai exista si partea de comanda a injectoarelor, etc. Nu toate au stabilizare.

Deci cam cedeaza daca ar urca tensiunea pe la 16-17V, cat incarca un alternator nestabilizat prin releu regulator.

Oricum era doar un exemplu. Exista n+1 sisteme electronice intr-o masina, care ar ceda la tensiunea asta. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puntea de diode o poti verifica dupa ce o demontezi (sau cel putin o deconectezi de infasurarile statorului). Se incearca fiecare dioda in parte cu un aparat de masura sau se testeaza cu un redresor de 12V, de curent mic (3-4A).

Daca ai 14,1V in sarcina (cu farurile pornite), SIGUR nu are nimic puntea de diode.

Intamplarea ta din concediu a fost cauzata de o nefunctionare temporara a releului de incarcare. As fi crezut ca erau carbunii uzati, dar daca dupa asta, si-a revenit, carbunii erau buni. Iar faptul ca dupa o anumita turatie se stingea martorul de la incarcare... tot releul de incarcare. :rolleyes:

Daca masori tensiunea in incarcare si nu depaseste 14.5V (ca sa spun o valoare maxim admisibila pentru o instalatie auto), nu e problema cu alternatorul.

Mai bine zis, problema cu xenoanele nu provine de la incarcare. E calitatea lor slaba. :D

Ca fapt divers, daca ar crapa balasturile de la xenoane din cauza tensiunii prea mari, fii sigur ca ai avea cam multe probleme la toate echipamentele de pe masina. ECU ar fi cel mai afectat. :icon_thumright:

Iti multumesc pt raspuns, cred ca cel mai bine ar fi sa mai iau un balast de alta firma si sa vad daca tot se strica si sa verific tensiunea alternatorului iar daca asta nu e peste 14,5 V si tot imi arde balasturile presupun ca trebuie schimbat releul de incarcare si puntea de diode...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu m-am exprimat destul de clar. :(

Repet:

Daca ai 14,1V in sarcina (cu farurile pornite), SIGUR nu are nimic puntea de diode.

Asta inseamna ca, daca ai tensiunea prescrisa (minim 14V), puntea de diode NU e defecta. Daca se defecteaza o dioda din cele 6 ale puntii, vei avea tensiune mai mica in sarcina, pentru ca "nu mai trag toti cei 6 caluti". Releul regulator este cel ce regleaza (stabilizeaza) tensiunea de incarcare intre valorile 14-14,5V.

In concluzie: daca tensiunea urca mai mult decat trebuie, de vina este RELEUL DE INCARCARE si nu trebuie sa schimbi si puntea de diode.

Si, da, schimba acel balast care are probleme, doar el poate fi de vina in cazul in care tensiunea e in limite. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu m-am exprimat destul de clar. :biggrin:

Repet:

Asta inseamna ca, daca ai tensiunea prescrisa (minim 14V), puntea de diode NU e defecta. Daca se defecteaza o dioda din cele 6 ale puntii, vei avea tensiune mai mica in sarcina, pentru ca "nu mai trag toti cei 6 caluti". Releul regulator este cel ce regleaza (stabilizeaza) tensiunea de incarcare intre valorile 14-14,5V.

In concluzie: daca tensiunea urca mai mult decat trebuie, de vina este RELEUL DE INCARCARE si nu trebuie sa schimbi si puntea de diode.

Si, da, schimba acel balast care are probleme, doar el poate fi de vina in cazul in care tensiunea e in limite. :)

Acum am inteles cum stau treburile, am sa ma duc maine sa verific tensiunea alternatorului, dupa care daca e ok am sa schimb balastul defect si daca tot vor fi probleme presupun ca doar de schimbat releul de incarcare e solutia... Iti multumesc foarte frumos pt detalii si te tin la curent cu ce se intampla.

O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si am verificat tensiunea si atat pe baterie cat pe alternator aparatul indica 14,3 - 14,4 V chiar si cu consumatorii mari porniti (adica clima, faruri, stergatoare), baiatul care a masurat mi-a zis ca trebuie neaparat sa schimb puntea de diode cu releul de incarcare si ca-s cam 180 lei piesele si 150 lei manopera si dureaza 1h. Mi s-a parut cam mult partea de manopera iar la piese cu siguranta gasesc mai ieftine pe magazinele de piese online... Dar intrebarea e daca e sigura rezolvarea problemei cu schimbarea pieselor sau sa mai astept sa vad daca arde si celalalt balast?

Modificat de Raducu_m
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa monitorizezi mai mult tensiunea de incarcare. Adica sa ai un voltmetru in masina cateva zile si sa vezi daca nu cumva ai anumite varfuri de tensiune aleatoriu, care nu s-au vazut la testul respectiv. Insa ma indoiesc sa ai o asemenea problema.

Iar daca asta e ok, nu vad cu ce motiv ti-ar schimba puntea de diode si releul atata timp cat incarcarea se incadreaza in parametri. Doar daca...ar face si ei un ban, ca doar e criza. :D

Ti-am explicat pe rand ce face fiecare componenta din cele doua. Nu pare nimic defect, decat calitatea slaba a balasturilor. E buzunarul tau, faci ce vrei. Dar eu n-as face asta.

Pune un kit de balasturi mai de calitate si o sa vezi ca asta e problema.

Informativ, un releu nou e in jur de 180 de lei, iar o punte e undeva la 300.

Succes :D

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pt promptitudinea raspunsului, asta vroiam sa fac, am cumparat deja un balast mai bun si sa vad daca tot se arde... Sa speram ca nu vor mai fi probleme, voi posta daca problemele continua sa apara.

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la 14,4 cu toti consumatorii porniti e clar ca nu e dus nici puntea nici releul de incarcare, cand era puntea dusa nu debita tensiune sau debita tensiune mica daca era dusa doar o dioda sau 2 din punte, cu releul de incarcare ca simptoma ar fi tensiunea care variaza in impul monitorizarii.

Tu atata timp cat ai o tensiune constanta cu consumatorii porniti n`ai nimik defect acolo.

De ce zice sa le skimbi pe amandoua ?

Pai asa sugereaza toata lumea, skimbi puntea skimbi si releul, eu unu asa am facut si aveam doar puntea de diode defecta, amandoua lucreaza continuu si e posibil din cauza la una sa se fi dus cealalta asa ca daca skimbi numai una ai ocazia sa se duca si cealalta in timp, manopera e mare ca totusi are un pic de munca la ea, dar se poate face si acasa cum am facut eu, costurile finale fiind 300ron puntea de diode si releul de incarcare + 2 ore de munca + 10ron berea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

astazi am schimbat rola intinzatoare , speram sa scap de un scartait metalic , dar din pacate nu am reusit . E posibil sa sune fulia de la alternator ?? suntetul e mai accentuat la oprirea motorului , am vazut ca e cam ruginita , dar cand am rotit alternatorul nu s-a auzit nimica :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mai exact se aude zgomotul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai tare se aude cand opresc motorul , nu stiu cum sa explic , ultimele rotatii ale motorului si daca tin motorul turat se mai aude in timp ce scade turatia , pana ajunge la relantiu

Imi cer scuze dar chiar nu ma pricep la explicat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am si eu o mica-mare problema... Astazi mi-a aparut "bateria rosie" in bord, dar nu continuu, ci doar clipea cateva secunde apoi se stingea, apoi la semafor iar a clipocit, apoi iar nimic . Niciodata indicatorul nu a stat aprins continuu!

Acasa am ridicat capota si cu motorul la relanti am auzit si un zgomot metalic care nu se auzea pana acum, gen "clik-clik", de exemplu ca si cand ar cupla si decupla compresorul de AC daca stiti zgomotul.

Dupa ce am citit topicul trag concluzia ca este vorba de rola de la alternator ci nu de vreo componenta a alternatorului, nu?

Voi ce credeti dat fiind faptul ca indicatorul nu a stat aprins continuu ci doar a clipocit?

Maine sper sa am timp sa masor tensiunea si eventual sa verific rola/intinzatorul/cureaua, pana una alta orice sfat e binevenit...

Multzam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e pe duca rola, frei-ul si se mai invarte doar cand si cand.

Vezi si tu mai atent ca se vad paletii rotorului alternatorului, si sa vezi daca se mai opresc din cand in cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea. Asa cum spuneam in urma cu ceva vreme am un sunet (suieratul nu este continuu, este ca si cand cureaua su rola ajunge in aceasi pozitie dupa o rotatie) care tine 2-3 minute face numai dimineata la prima pornire, si dispare dintr-o data. Am dat cu paiul sprayului WD40 intre fulii si motor in timp ce motorul mergea si sunetul a disparut instant. A doua dimineata sunetul a aparut din nou dar nu asa tare. Cureaua arata bine, am dat si pe ea cu spray dar nici o modificare. Ce ar putea fi ? Ambreajul de la fulie alternator unde se afla ? O descriere mai amanuntita daca se poate !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee cam cati KM mai tine o astfel de rola care scartaie? Am o urgenta, trebuie sa fac un drum de vreo 500km si cum nu exista service auto non-stop prin Bucuresti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la postul nr.201,am scris ca elicea alternatorului nu era blocat,acum insa a mai aparut un huruit,concomitent cu o problema descrisa in topicul "Probleme turbina"in care scriam ca nu cupleaza turbina,insa singura problema ce am gasit a fost ca elicea alternatorului nu se mai invartea in nici un sens,deci fulia blocata.

Am fost la mecanic si la un electrician,amandoi spuneau ca poate influenta turbina/sau puterea motorului.

Am cumparat o fulie cu 140 lei,marca INA,sper sa ma tina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, este prima mea postare pe acest forum si sper sa se traca cu vedera la micile greseli. multumesc.

Probema mea este ca din cand an cand flambeaza luminile din bord,pozitie si faza scurta la decelerare amotorului.Alternatorul a fost masurat cat baga si este totul ok,am antrebat an stnga sin dreapta dar fara soluti de rezolvare.http://vwforum.ro/style_images/simple_blu/folder_post_icons/icon9.gif


Astept si eu rezolvare la problema mea multumesc anticipat.http://vwforum.ro/style_images/simple_blu/folder_post_icons/icon1.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, fulia alternatorului este cu cliket si se invarte numai intr-un sens (cel de rotatie al motorului) ca la decelerare brusca turatia alternatorului sa scata din inertie nu odata cu turatia motorului, tocmai pt a nu aparea acele fluctuatii de tensiune. E posibil ca tu sa ai fulia de la alternator blocata, da cureaua jos si vrerifica invartind de ea in sensul de rotatie al motorului trebuie sa cupleze rotorul alternatorului si invers nu!

Bafta!

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de Marius
Quote inutil. Foloseste butonul ADDREPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca e OFF-TOPIC, dar consider ca este interesant. Poate va va ajuta pe viitor inainte sa parcurgeti si voi aceste schimbari care am facut eu la masina din semnatura.

Am ramas fara baterie. Am mers si mi-am cumparat o baterie noua - dupa cel de la magazin a verificat cea veche si a zis clar ca problema este bateria. Zis si facut - am cumparat una noua. Dupa care mi-a zis ca am probleme cu releu de incarcare (dar dupa ce am cumparat bateria cea noua) si nu poate sa imi ofere garantia. Zis si facut - am mers si mi-am cumparat un releu de incarcare. Fuga la service, schimbat si releul - dupa care tot nu am avut incarcare. Adica dupa ce cei de la service mi-au schimbat releul de incarcare - au zis ca am probleme cu fulia. Asta e - am cumparat si o noua fulie. Am apelat la janos, si la garaj intr-o ora s-a schimbat si aceasta. Dupa montare .... SURPRIZA !!!!! NU am avut incarcare. Toata distractia pana aici m-a costat 700RON (piese - din care manopera 50RON- schimbat releu).

Problema finala a fost "sa zicem" o problema de 7RON - o siguranta. Contact imperfect si mi-a fost arsa siguranta de 150A - cel care vine de la alternator inapoi spre baterie. Totodata am observat ca a fost arsa si carcasa de sigurante, asa ca am comandat una noua - care m-a costat 160RON.

Concluzie: chiar si "meseriasii" nu sunt meseriasi - si doresc numai sa vanda produsul lor/serviciile lor.

Chiar daca a fost o intamplare banala (care m-a costat ~860RON in loc de 7RON) - sper sa va fie de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Revin cu problema mea. Asa cum spuneam in urma cu ceva vreme am un sunet (suieratul nu este continuu, este ca si cand cureaua su rola ajunge in aceasi pozitie dupa o rotatie) care tine 2-3 minute face numai dimineata la prima pornire, si dispare dintr-o data. Am dat cu paiul sprayului WD40 intre fulii si motor in timp ce motorul mergea si sunetul a disparut instant. A doua dimineata sunetul a aparut din nou dar nu asa tare. Cureaua arata bine, am dat si pe ea cu spray dar nici o modificare. Ce ar putea fi ? Ambreajul de la fulie alternator unde se afla ? O descriere mai amanuntita daca se poate !

Am schimbat cureaua de anexe, rola de la alternator pare in regula dar scartaitul continua. Daca ascult bine sunetul vine de undeva din spatele motorului. Oare se transmite sau poate fi ceva la turbo ? Ati avut sunete deosebite gen scartait la turbo in afara de sunetul ei normal ? As schimba si fulia de altenator, este 170 lei, dar as vrea sa identific de unde vine sunetul ! Ultima fulie de jos (cea mare ) poate avea asa un sunet ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!