Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

rulmentul se poate decapsa cu conditia sa nu indoi capacelele,apoi il poti spala si unge din nou si binenteles pui capacelele la loc.Operatia este simpla dupa ce se detensioneaza cureaua am facut-o si eu tot din cauza unui scartait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema...cu Fulia sau ce e Rola aia cea mai mare care este de la pompa de servo cred.tot akolo la alternator.este cea mai mare.si e putin decalibrata sa zic asa se vede la ochi cred ca am lovit vreu pietroi ceva:| si de fiecare data cand ploua afara imi cam fluiera asa.si ii pun mereu ulei si tot se simte dar numai fluiera.dar se vede si la ochi ca e putin stramba si are urma pe o buza.unde as putea sa comand asa ceva? sau are careva?sper sa nu am probleme mai tarziu.dar orikum e deranjant zgomotul ce il produce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpar o de la dezmembrari daca era de 1,9 tdi aveam eu dar nu stiu daca e la fel o sa ma uit maine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de bine e sa-i pui ulei asa, ca vrand nevrand dai si pe curea si nu-i face bine.

Cat despre scartaiutul curelei mi se pare aberatie, dupa 170k nu scartaia a mea si n-a scartait niciodata. Acum 500km a pus noua, Gates, si nici aia nu scartaie, mie cand ii rece, la pornire e solicitat mai tare alternatorul, deci si cureaua si implicit si intizatorul care vibreaza destul de tare atunci si telescopul ala zornaie(nu rea tare), ceea ce ma enerveaza, dar asta e 3-4 minunute nu mor nici eu,nici ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce-i drept trebuie schimbata orikum ca ma deranjeaza.mai ales cand ploua...pff se aude scartait intruna:)) si tare.si e din cauza ei ca se vede la ochi ca are o bataie kare ii da scartaitul ala curelei.dar eu tind sa cred ca insusi rola face asa ca se aude cam metalic sunetul:|adica posibil sa se fi ovalizat destul de rau si ea sa fi facut joc in timp.nu stiu...tocmai d-asta scriu aici.orice sfat e binevenit.

Modificat de DjGeooo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba rola ca nu mai ai ce-i face.

Cand ajunge sa scartaie... alta noua. Degeba tot pui ulei, nu va tine pentru ca sunt imbatranite bilele din rulment. Au mici uzuri neuniforme pe ele si in functie de temperatura sau umiditate, incep sa scartaie. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul ala il aveam si eu.

Era fulia de la alternator blocata.

Fulia respectiva are un ambreiaj pe ea.

Am cumparat-o cu 170lei.

La orice service imi cereau minim 70 de lei pana la 150 de lei sa-mi schimbe fulia.

Am ales varianta a 2a. Adica am demontat alternatorul de pe masina. Se tine in 2 suruburi de 8 unul superior unul inferior.

Demontezi rola presoare (intinzatorul) cu o cheie 18 - 19 il detensionezi si cu un cui de 5 il blochezi in pozitie tensionat sa poti da cureaua jos de pe fulia alternatorului.

Demontezi intinzatorul 3 suruburi de 8 (cheie de 13) il dai jos si ajungi si la ultimul surub, cel inferior, scoti alternatorul si cu el in brate te duci la cate un service sa-ti scoata fulia ca acolo iti trebuie o cheie torx cam ciudata din ce am vazut eu, oricum operatiunea dureaza 2 minute demontare/montare fulie si pe mine m-a costat 5 lei bagati cu japca in buzunarul mecanicului ca nici pe aia nu-i vroia.

Am montat alternatorul inapoi pe masina si a disparut si scartaitul ala enervant inclusiv cel de la servo directie.

Cost total 175 lei si o jumatate de ora de munca adunat din partea mea.

Daca alegi varianta sa mergi cu masina in service sa-ti demonteze ei alternatorul si sa-ti schimbe fulia ajungi la preturile care le-am spus mai sus 70 - 150 lei depinde de mecanic/service etc, asta doar manopera.

Succes.

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar asta e ca la mine stiu clar ca mie aia cea mai mare "rola" aia cea mai mare stiu sigur ca e lovita si ovalizata putin:| nu cea de la alternator.din cate am vazut asta de care zic eu este chiar la pompa de servo.cu prima ocazie cand am timp liber o sa fac poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, poate ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema care o am la masina. Am un Golf4 din 2004 cumparat de nou si cu toate reviziile facute la zi in reprezentanta, problema e anul trecut in dec am facut revizia cam la 103000 km si de revelion am plecat in concediu, dupa revizie mi s-a ars un bec de la faza scurta pe care l-am schimbat si dupa mi s-a ars celalalt bec, cand m-am intors pe 2-3 ian dupa o oprire scurta la un popas am constatat ca dupa pornirea motorului mi-a ramas aprins marotul de la alternator (bateria) si se auzea un zgomot ciudat ca si cum ar agata o curea sau ceva. Am plecat mai departe ca sa ajung cu masina in tara macar sa o duc la un service (eram in ungaria), pe drum am observat ca dupa 3000 de ture se stingea martorul de la alternator deci incarca bateria si am mers cat mai turat posibil. Ciudat e ca dupa ce am intrat in tara nu a mai facut probleme, martorul a ramas stins indiferent de turatie si masina se comporta normal dar am dus-o la reprezentanta pt o verificare iar raspunsul venit a fost ca masina e in stare perfecta fara sa fi gasit la ea vreo problema... Anul asta prin primavara am schimbat becurile de pe faza scurta si am pus xenon, mentionez ca de atunci din ianuarie si pana acum 2 sapt nu am avut nici cea mai mica problema cu ea, cand mi-a ars un balast, l-am schimbat si dupa 3 zile mi-a ars celalalt balast deci problema a revenit. Inca nu mi-a ramas aprins martorul de la alternator dar probabil ca trebuie sa ma astept si la asta. Daca ar putea cineva sa ma ajute, orice idee ar fi bine venita. Am citit post-urile de mai sus deoarece am inteles ca fulia ar putea face probleme din astea dar din cate am inteles nimanui nu i s-au ars becurile ...

In concluzie PLS HELP!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DjGeooo la tine e posibil rola aia mare sa fie de la pompa servo. e doar banuiala si daca e aia zic eu ca e destul de grav.

Raducu sincer n`am idee ce poate fi la tine dar pot da o parere. Tu zici ca peste 3000 de ture se stinge becul de la baterie, e posibil sa nu`ti debiteze curent in functie de consumatorii care`i ai pe masina.

1. Consumator ascuns.

2. Furt de curent.

3. Eu as verifica releul de incarcare, de fapt asta trebuia sa fie la pct 1.

Oricum daca e dus releul de incarcare schimba in acelasi timp si puntea de diode. De regula astea 2 se schimba grupat chiar daca 1 din ele este buna.

Razvy la tine as zice din prima cureaua de la accesorii. Exact simptome de genul asta aveam si eu pana mi`a pocnit in mers. Si tot o data verifici si fulia de la alternator.

Modificat de narayan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri de exemplu nu am auzit nimic, in schimb azi iar s-a auzit acel sunet. Saptamana asta imi schimb toate filtrele+uleiul, si probabil cu ocazia asta o sa schimb si cureaua de la alternator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate au cei de la service solutie pt intretinerea curelelor. Dai un jet pe ea si vezi daca dispare sunetul definitiv, dar daca se vede pe ea ca e clar imbatranita sau rupta nu are rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul poate fi provocat si de la frig, ca azi vara nu se audea nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus poze cu rola despre care vorbeam.sigur este de la pompa de servo.care sunt riscurile daca mai merg cu ea asa?nu are bataie mare dar totusi se simte un fluierat care deranjeaza si se aude urat de afara.trebuie sa schimb si cureaua de accesorii eu ca e cam uzata.stiti unde as putea sa dau comanda sau unde sa gasesc asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DjGeooo clar schimb-o, a mea arata mai bine si s-a rupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar e pompa servo,dar cu de s-a ovalizat fulia?

Iti scapa cumva si antigel? parca asa vad...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat in timp.asa am luat masina.nu e antigel e ulei. ca ii mai puneam sa numai scartaie pe margine:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ziceam de scurgerile alea roz, asa pare...poate nu e antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala e silicon de etansare.m-am uitat azi am dat cureaua de accesorii jos si m-am uitat la rola aia de la pompa de servo.e ovalizata destul de rau..imi trebuie una newaparat.de unde pot sa iau?poate sa ma ajute cineva de pe aici??:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori cumperi una SH din schrot ori una noua, cam 15 eur fulia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult pt raspuns. Problema respectiva cu turatia motorului nu mi-a facut-o decat o singura data, la inceputul anului atat. De atunci nu am probleme decat cu arsul becurilor acum 2 saptamani...nu cred sa fie un consumator ascuns ca pe perioada cat a fost mai cald afara nu mi-a facut nici o probleme si nici ars becurile... Releul de incarcare se poate verifica oricunde sau doar la service-urile autorizate? Ar trebui sa verific si tensiunea din alternator presupun ?

Raducu sincer n`am idee ce poate fi la tine dar pot da o parere. Tu zici ca peste 3000 de ture se stinge becul de la baterie, e posibil sa nu`ti debiteze curent in functie de consumatorii care`i ai pe masina.

1. Consumator ascuns.

2. Furt de curent.

3. Eu as verifica releul de incarcare, de fapt asta trebuia sa fie la pct 1.

Oricum daca e dus releul de incarcare schimba in acelasi timp si puntea de diode. De regula astea 2 se schimba grupat chiar daca 1 din ele este buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o completare, am observat aseara ca in prima fractiune de secunda din momentul aprinderii becurilor se aprinde si cel la care credeam ca balastul e ars, dar se stinde imediat...exista vreun releu sau ceva ce controleaza becurile sau as putea verifica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista blocul de lumini cu care sincer n`am avut de`a face pana acum asa ca nu pot da nici un sfat aici, dar daca functioneaza pe acelasi princpiu ca la orice masina banuiesc ca de acolo e problema.

Mi s`au ars si mie becurile pe spate TOATE, pe rand, dar le`am inlocuit cu becuri noi si nu mai am probleme de atunci.

Releul de incarcare nu stiu daca se verifica si cum, eu am avut putea de diode arsa, am demontat`o de pe alternator si am verificat`o cu un aparat de masura, releul de incarcare l`am skimbat o data cu puntea de diode ptr ca peste tot unde am citit pe aici, toti recomandau skimbarea la ambele componente.

Deci in principiu am un releu de incarcare care este bun, ti`l dau cu cea mai mare placere daca`ti foloseste numai sa achiti taxele de transport. E ptr alternator bosch de 120A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!