Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

ai verificat personal fulia sau mecanicul (care poate nu a mai vazuta asa ceva)? -scuze de intrebarea relativ ironica-

Ieri am schimbal la un AXR intinzatorul si rola de pe alternator deoarece se auzea un scartit metalic si avea vibratii rola intinzatoare si pe langa iconita de baterie era postat si eroarea de alternator.

La verificare fulia mergea in ambele directii, deci clar ca "capul de tras" e varza.

Toate au mers usor pana sa dau jos fulia in sinede pe axul alternatorului. Neavand cheie speciala am apelat la un service, am scapat ieftin - 0 RON (cred ca a fost in toane bune mecanicul, e drept ca l-a slabit doar...restul am facut eu).

Acum de am o fulie la dispozitie pasul urmator e sa fac un releveu si apoi uzinez o cheie.

Nu este complicat se poate executa in max 45 min - 1 ora , daca ai toate sculele si nu va este frica sa va murdariti.

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare....Imi scartaie si mie cureaua sau rola intanzatoare nu imi dau seama ce....Am cumparat si un spray pentru curele....mi sa spus ca nu o sa mai scartaie daca o dau cu spray...dar degeaba....ma inebuneste :(

Totul a inceput cand mi-am luat masina acuma o luna....era cald frumos....cum a dat prima ploaie si am trecut printr-o balta...a sarita apa pe ea si de atunci asa face...chiar daca e cald afara:(

Spuneti-mi si mie va rog ce pot sa fac ca nu o mai suport....as schimbao...dar ma gandesc,ca daca o schimb degeaba si nu cureaua face asa:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Sigur nu e placa de presiune la ambreiaj? daca zici ca scartie ingrozitor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e ca atunci cand dau cu apa sau cu spary pe ea...nu mai scartaie...si dupa vreo cateva secunde incepe iar :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Atunci schimb-o! 80ron Gates.(sau poate chiar mai putin la motorul tau)

Si sa vezifici daca nu e cumva blocata vreo rola...nush daca e posbil asa ceva, dar totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e blocata nici o rola...ca am dat cureaua jos si am spalato bine....si sm verificat si rolele...nu-s blocate...Da oare nu ar putea scartaie rola?....O sa incerc sa schimb cureaua...poate n-am sa dau bani degeaba pe ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am si eu un suierat de curea la prima pornire dimineata si dureaza 1-2 minute dupa care dispare tot restul zilei. distributia am schimbat-o acum 26 000 km. se poate intinde putin cureaua ? daca da cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se aude ca un fluierat dupa 2000 ture sa fie cureaua ? ca arata un pic deteriorata ...

multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un suierat de curea la prima pornire dimineata si dureaza 1-2 minute dupa care dispare tot restul zilei. distributia am schimbat-o acum 26 000 km. se poate intinde putin cureaua ? daca da cum ?

Nu se poate intinde pt ca rola intinzatoare face automat acest lucru.

Cred ca e cazul sa te gandesti al tot kitul de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate intinde pt ca rola intinzatoare face automat acest lucru.

Cred ca e cazul sa te gandesti al tot kitul de accesorii.

la 26 000 trebuie sa schimb din nou distributia? am primit garantie pe curea 90 000 km nu stiu daca si pe restul pieselor (intinzator ,role). ma gandeam ca 60-70 mii nu am treaba dar... mai astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am un golf 4 1.9 tdi din 2004 si am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva:am schimbat de curand intinzatorul de la cureaua de alternator si dupa acest lucru am sesizat ca se aude la nivelul alternatorului un 'chitait' si p langa asta se mai aude un zgomot infundat tot la nivelul alternatorului.daca ma poate ajuta cineva cu o sugestie.multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam aceeasi problema am avut-o si eu . ceea ce cred, este ca fulia nu mai functioneaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult.si eu la asta m-am gandit dupa ce am citit aici la topicul asta.probabil cum intinzatorul a fost nou a fortat in fulie la alternator si cum era slabita poate si normal ca cedeaza ceva.am inteles k daca schimbi acel intinzator ar trebui schimbata si fulia si rulmentii la alternator.acum sa vad.oricum mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am constata si eu saptamana trecuta cand am schimbat cureaua de la accesorii si am testat functionarea frei-ului. El prindea doar intr-un sens, in celalat mergea in gol, ceea ce nu stiu de ce e asa :D , in fine, se auzea si chitzaitul ala care e de la rulmentii alternatorului, dar in schimb la mine nu se aude in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am avut probleme cu fulia alternator;cand luam viraj maxim,mai era pornit si aerul,se auzea un fel de scartait;am schimbato,dar trebuie sa aveti o cheie speciala sa o desfaceti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am constata si eu saptamana trecuta cand am schimbat cureaua de la accesorii si am testat functionarea frei-ului. El prindea doar intr-un sens, in celalat mergea in gol, ceea ce nu stiu de ce e asa :icon_thumright: , in fine, se auzea si chitzaitul ala care e de la rulmentii alternatorului, dar in schimb la mine nu se aude in mers.

Exact asa trebuie sa mearga rola de la alternator,doar intrun sg sens :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mersi mult pentru sfat mi-a fost foarte folositor.am fost la un atelier specializat in alternatoare si asta a fost problema fulia de la alternator era blocata.am schimbat-o si gata zgomotul a disparut.ink o data mesi mult si pt toti cei care au astfel de simptome sa fiti siguri ca-i fulia de la altenator. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De mai bine de doua luni, mai exact cam de cand a inceput sa se racoreasca dimineata, ma confrunt cu urmatoarea problema la pornirea la rece: dupa ce pornesc se aude un scartait destul de mare de la motor din dreptul curelei de anexe sau al traseului ei. Scartaitul se aude pentru aproximativ 2-3 minute dupa care nu se mai aude. Are cineva idee de la ce ar putea fi? Distributia am schimbat-o in vara integral(curea, rola, pompa de apa) si pe langa ea am schimbat si rola cu amortizor de la cureaua de anexe si cureaua de anexe, deci pe astea le-am scos din calcul. Am intrebat un mecanic daca nu cumva ar fi pompa de servo, dar mi-a zis ca aia scartaie tot timpul, nu doar la rece 2-3 minute si scartaie mai ales pe viraje. Nu stiu ce ar putea fi dar ma dispera , mai ales ca de curand (pe 31 Octombrie) mi s-a rupt surubul care fixeaza rola cu amortizor de la cureaua de anexe , s-a slabit cureaua bineinteles si am ramas fara servo si fara incarcare de la alternator la cca 40 de k de Bucuresti. De teama sa nu mai stric ceva la ea am dus-o pe platforma la Augsburg unde m-au jegmanit baietii intr-un mare fel : mi-au luat 470 de lei pentru ca mi-au schimbat un surub(zic ei c-au dat fata jos, dar in realitate nu e clintit nici un surub de pe bara, au desfacut altceva ca sa ajunga la rola si sa-i schimbe surubul), mi-au spus ca au verificat rola cu amortizor si e buna, nu are joc(nici nu avea cum sa faca joc din iulie si pina acum) si apoi de nesimtiti ce sunt mi-au trecut pe deviz necesar rola ca sa nu-mi dea garantia in caz ca se mai rupe surubul ala odata. Service de calitate romaneasca la pret european(infecti , mi-e sila de ei). Dupa tot acest tratament am in continuare scartaitul respectiv la pornire dimineata si mi-e teama sa nu fie ceva grav care sa-mi mai rupa odata surubul ala de la rola sau altceva mai grav. O fi fulia de la alternator? Ei zic ca au verificat-o si pe aia si ca e ok , dar la ce impresie de hoti mi-au lasat, nu prea-i mai cred. Asa ca, daca are cineva vreun sfat sau vreo idee e binevenita si raman dator cu o bere! :D

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de la alternator, eu dupa ce am schimbat-o nu a mai scartait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright:

Am mai auzit de la cineva ca e posibil sa fie de la cureaua de la alternator, dar mi s-a parut ciudat sa faca asa la mai putin de doua luni dupa ce am schimbat-o. E practic noua, asta au remarcat si cei de la Augsburg.

Dani2ok la tine cureaua de alternator nu fusese schimbata mai de mult sau la fel de recent o schimbasei si tu? Pentru ca eu nu am mers mai mult de 1500 de km cu noua curea de alternator si a inceput sa scartaie. O ajuta cumva daca dau cu un spray pentru curele?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ajuta provizoriu, elimini efectul, dar nu si cauza. Detensioneaza intizatorul curelei si verifica rola axial daca joaca. Eventual roteste manual sa vezi daca scartaie. Sa nu fie si intinzatorul obosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc vicius_the_one

O sa detensionez cureaua si voi verifica rola daca are joc sau scartaie pe liber. Ar fi ciudat sa fie rola cu amortizor defecta pentru ca a fost schimbata in iulie odata cu cureaua de anexe si am pus rola INA(stiu ca-s bune). Oricum la cat rabat se face in ziua de azi la calitate in schimbul cantitatii nu m-ar mira. Mecanicii de la Augsburg au zis ca nu are joc, dar cine stie. Chestia e ca am avut si un accident frontal la sf lui Iulie cand a intrat un dobitoc(ca altfel n-am cum sa-i zic) pe sensul meu de mers din neatentie la volan. Din ce au putut constata atunci mecanicii nu era afectata partea asta cu traseul curelei de anexe(rola, curea, fulie alternator) cu exceptia vascocuplajului care a fost schimbat cu altul nou.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, poate sa nu aiba joc, dar sa nu fie gresata bine la bile

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si se poate decapsa rulentul rolei pentru a baga niste vaselina la bile ca sa nu mai scartaie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau se poate da cu un wd40?pt ca ma confrunt cu aceeasi problema>Cum prinde putina umezeala cum incepe sa fasaie cateva minute pana se usuca la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!