Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

Daca era prima era chiar cea prin care incarca alternatorul deci aia a fost cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact prima lamela a fost.s-a corodat de nu a mai facut contact bine si era si slaba piulitza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand a aparut frigul mi-a aparut si mie un zgomot la motor in partea din fata. De regula reparatiile mi le execut eu. Dupa ce am demontat cureaua am constatat ca zgomotul era de la rola alternatorului dar jocul s-a datorat intinzatorului care se blocase pe pozitia intins fortand cureaua sa mearga sub presiune. Cureaua mergand sub presiune automat a stricat rola la alternator, rulmentul rolei la intinzator si cele 3 suruburi de la vasco-cuplaj s-au slabit. Am schimbat rola la alternator, am desfacut intinzatorul, l-am deblocat si l-am lubrefiat cu vaselina, el neavand sistem de ungere. I-am schimbat rola de la intinzator, am strans cele 3 suruburi de la vasco-cuplaj iar problema s-a rezolvat. E bine sa se verifice periodic intinzatorul sa nu se blocheze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intinzatorul se blocheaza, ci rola. O rola blocata duce la ruperea suportului intinzatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca postez aici mica mea problema, dar vad ca aici se discuta mai intens despre problema si sistemul este asemanator.

Deci: acum vreo luna fiind pe la tara am observat ca la plecarea de pe loc se aude un scartait in zona accesoriilor. Intre timp chestiunea s-a "stabilizat" si acum se prezinta asa:

- de cand am revenit la brasov nu mai scartaie la plecarea de pe loc (probabil aici este umezeala mai mare)

- nu are treaba cu fulia sau pompa servo pt ca nu se aude nimic la viraj maxim stanga-dreapta

- in mers se aude din habitaclu (abia perceptibil - daca deschid geamul si intra zgomot de afara nu se mai aude, dar eu aud si ma scoate din sarite) intre 1500-2000 de ture un fluierat asemanator cu zgomotul pe care il scoate motorasul de la stergatorul de parbriz.

- uneori cand merg printre blocuri cu geamul deschis se aude (sunet reflectat de blocuri) un sunet de frecventa foarte inalta undeva peste 12 kHz, probabil ca majoritatea oamenilor nici nu-l aud

Concluzia mea ar fi ca patineaza putin cureaua de accesorii, dar nu stiu din ce cauza. Am ascultat cu un furtun zgomotele din zona dar greu de determinat pt. ca trebuie sa accelereze cineva.

Ce am sesizat un zgomot de rulment in capatul fuliei alternatorului spre lonjeron (nu provine de la rulmentul din alternator pt ca in partea ailalta nu se aude). Acum stiu ca in fulia aia sunt vreo 3 randuri de bile cilindrice dar nu stiu daca este normal sa huruie - nu rau dar se aude - (huruitul asta il simt de vreo jumatate de an dar am crezut ca vine de la rola presoare)

Asa ca varsta: rola, pompa de apa si fulia alternatorului au undeva in jur de 40-42 000 km, cureaua (Gates daca conteaza) cam 10- 12000 km

Deci mai devreme sau mai tarziu o sa ma scoata din sarite si o sa trebuiasca sa schimb:

- curea accesorii - aici dracie.....eu am pe masina 5PK1220 (asa mi-au dat la magazin), dar in Etka zice ca trebuie sa aiba 1219 cm...sa fie si asta o cauza? Pana la urma de care trebuie?

- fulie alternator

Acum intrebarile sunt: cam in cat timp ajunge sa nu-si mai faca treaba cureaua. Are ceva daca merg cu ea asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu erai expert pe treburi din astea.

O curea e ieftina...merge pana se rupe.

Ca si update am schimbat distributia de curand adica acum vreo 2-3 saptamani si am fost atent si nu se mai aude respectibul zornait deci se pare ca era de la o rola de la distributie. Inca mai ascult dar se pare ca am scapat de el.

Se pare ca am schimbat de pomana cureaua de accesorii fulia si intinzatorul de la alternator.

Sa le pastrez ca si piese de rezerva oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu erai expert pe treburi din astea.

:icon_cheesygrin: Pai mai intrebam aici?

Mergem din descoperire in descoperire.

Acum ca a venit frigul se pot face observatii interesante. Multora au inceput sa le chitaie masinile dimineata, a mea s-a mai linistit, adica primii 500-600 m nu se aude nimic suspect dupa care revine, asa ca pot trage concluzia ca probabil cureaua este prea lunga si intinzatorul lucreaza probabil aproape de limita lui si nu mai intinde suficient.

Asa ca o sa inlocuiesc cureaua cu una 5PK 1219 cum scrie in Etka.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am cumparat si eu astazi fulia de alternator(INA), inca nu am montat-o, dar am incercat-o asa la mana si mi se pare ca se invarte greu, ca si cum ar fi infranata, se aude un zgomot de frecare. E normal acest comportament, isi mai da drumul in timp? Asa cum o simt la mana as zice ca nu i-ar da voie alternatorului sa faca mai mult de 2-3 ture in gol. Facand o comparatie cu rola de la distributie, aia mergea usor si fara frecare chiar daca era noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu una noua inca nemontata, tot INA si tot asa se comporta, probabil asa trebuie. Aia de la distributie chiar trebuie sa se invarta foarte usor pt. ca se invate tot timpul si nu trebuie sa patineze cureaua pe ea pe cand asta de la alternator se invate in sens invers (de fapt este o miscare relativa a rotorului fata de fulie) numai in anumite momente pentru a evita suprasolicitarile.

Daca o montezi curand chiar te rog sa spui cum este cea veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca maine o montez, pe cea veche am inspectat-o tot asa prin invartire cu mana( cureaua demontata), parea ok, adica era solitara cu axul cand o invarteam inainte, iar inapoi mergea foarte usor, in rest nu avea jocuri sau alte probleme, dar cred ca uzura e in faza de inceput si la mana pare ok dar in sarcina cred ca mai scapa in gol. Problema se manifesta la relanti, cand se aude din cand in cand zgomot ca de pietricele aruncate in cutie de tabla, iar daca pornesc consumatorii de curent se aude cam in continuu acest zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exact asa face cand are inceput de sfarsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit in sfarsit sa-l schimb, dar munca de chinez batran, in primul rand cheia aceea speciala nu prea e buna, intrucat axul de la alternator nu e torx ci M, nu stiu de ce le comercializeaza asa, probabil or fi si aternatoare cu torx.

Am incercat mai intai cu alternatorul pe masina, prima problema nu incape cheia din cauza pompitei de la stropitor, am dat pompita jos, a intrat cheia, dar din cauza nepotrivirii torx-M s-a stricat capul axului. Am fost nevoit sa dau alternatorul jos de pe masina si am inceput chinul taierii fuliei cu flexul. Partea proasta e ca nici pe cea noua nu am putut sa o strang decat foarte putin, sper sa se mai stranga in mers, partea buna e ca a disparut zgomotul suspect, iar intinzatorul aproape ca nu se misca deloc, inainte vibra cu o cursa destul de mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era bine daca intrebai inainte. Fuliile de la Renault folosesc imbus torx ca in general toate suruburile de la ei, la VW sunt folosite in general imbusuri tip M.

Uite aici

http://www.scule.info.ro/produs-Bit-alternator-XZN-M10--1-2-BGS-Technic-%28B4245%29_638.html

Nu era scump, dar te scapa de un chin.

Oricum chiar si cu cheia dedicata se desface greu pt ca se intepeneste tare si cel mai bine este sa fie dat alternatorul jos, cel putin la mine nu ai nici o sansa sa faci operatia asta pe masina, fulia fiind la vreo 2 cm de lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am acelasi suierat dar numai toamna, primavara si iarna....

Cred ca este din cauza umiditatii din aer!

P.S. De aproximativ o luna am probleme cu alterantorul - nu mai incarca. Maine o sa ma duc sa incerc sa rezolv problema.

Care ar pute fi cauzele? Carbuni, diode, releu de incarcare? Mentionez faptul ca nu se aude niciun rulment huruind. (ma intereseaza acest aspect deoarece nu vreau sa ma fure cei de la service)

O sa intreb si de acest suierat si o sa postez aici raspunsul celor de la service!

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu fac masuratorile necesare, nu poti spune despre ce e vorba. Trebuie desfacut si luat la puricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi raspuns l-am primit si de la ei astazi prin telefon. M-au programat pentru joi, asa ca tot atunci o sa intreb si de suierat si postez aici raspunsul lor.

Seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel suierat e legat oricum de venirea frigului :) . La mine se auzea putin si anul trecut, se aude si acum. Anul trecut am schimbat curea transmisie + role + intainzator + fulie alternator. Anul asta am schimbat distributie (curea, role + pompa apa). Acel sunet e tot acolo, mai putin pronuntat, nu se aude din masina, dar tot se mai aude putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa depistezi exact piesa uzata face asa: pui o coada de ciocan (fara partea de metal, doar lemnul) sau un obiect similar din lemn pe alternator la extremitati si asculti la celalat capat cu urechea. La rola intinzator tot cam asa faci, prin apropierea cozi de lemn de rola.Rola este in miscare deci nu o atinci cu coada de lemn.

Dupa ce asculti pisele vei constata ca unele piese au suierat,mai intens sau mai scazut.Piesa cu suierat intens este defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut,folosind metoda ta (eu am folosit o coada de matura din lemn),se aude un zgomot la compresorul de A/C, dar mai intens se aude la filtrul de ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si eu problema cu alternatorul.

Era releul de incarcare! Daca tot au desfacut alternatorul am schimbat si rulmentii pentru ca unul din ei huruia. Cost total 300 lei.

In legatura cu acel suierat baiatul de acolo mi-a zis ca este din cauza umiditatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine ajunge si al meu la operatie

postez si o eroare

cred ca are legatura cu alternatorul

Adresa 03: ABS frâne Eticheta: ROJ\1C0-907-37x-ABS.lbl

Numar VAG: 1C0 907 379 C

Componenta comandata: ABS FRONT MK60 0103

Codare: 0001025

Atelier: WSC 01317 785 00200

1 cod a gasit

00668 - Tensiune linia 30

008 - semnal implauzibil - intermitent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut,folosind metoda ta (eu am folosit o coada de matura din lemn),se aude un zgomot la compresorul de A/C, dar mai intens se aude la filtrul de ulei...

deci ai aflat de unde provine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!