Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

Numai in mers cand motorul este un pic subturat si accelerez mai tare atunci se aude in rest la relanti sau in frana de motor nu se aude nimic.Acel zgomot face mai ales cand motorul este in sarcina si accelerez atat in rest e ok.MERSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da'....ambreiaju' cum e?Pedala tine sus?E mai moale?Daca tragi frana de mana se opreste motorul?Trage bine?Ma gandesc sa nu iti patineze ca de la motor nu pare a fi atata timp cat iti face doar in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul este ok nu patineaza,motorul trage bine pedala tine jos ambreiajul a fost schimbat acum 10 000km.Daca ar fi din cutie cum as putea sa verific??MERSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.Azi am fost la mecanic cu problema mentionata mai sus si rezultatuleste urmatorul:sa dat cu masina si intradevar DOAR CAND ACCELEREZ se aude un huruit si se aude din dreapta masinii.El a zis sa dau cureaua jos si sa ma dau cu masina sa vad daca mai face.El crede ca sar putea sa fie ori ceva de la alternator ori sa nu fie fulia de AC.Voi ce parere avetii???MERSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare.....am si eu un Golf 3 si imi huruie ceva la cureaua de alternator in zona aia...ce ar putea fi pe duca? careva fulie sau intinzator?astept parerile voastre...ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

@SSRAZVAN

Nu stiu daca avem aceiasi problema dar asa pare.

Dupa cum povesteam si eu am un zgomot, nu e tare dar eu il aud.

La mine se manifesta daca o las pe la 60 la ora si 2000 de rpm si apoi accelerez usor pana pe la 2400. Dup-aia nu se mai manifesta sau este acoperit de motor. Probabil ca la tine e alta turatie avand motor pe benzina.

Zgomotul e ca niste pietricele aruncate intr-o tabla.

Si eu am schimbat fulia alternator si intinzator si curea accesorii.

De atunci se aude parca putin mai tare.

Un mecanic mi-a zis ca e pompa de servo dar nu l-am crezut.

Mai ramane sa verific fulia de la AC poate are vreo bataie ceva si de asta face.

Daca rezolvi te rog sa ma anunti si pe mine ce era poate ii dau si eu de capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea ti-am dat accept pe mess si mai vb acolo.Eu unul zic ca am aflat de unde este zgomotul.Mai intai m-am apucat sa dau jos cureaua de la transmisie ca zgomotul de acolo se auzea.Am pornit motorul,am mers fara servodirectie si alternator si dupa ce m-am dat cu ea cativa kilometrii zgomotul tot persista numai la accelerare,in rest motorul mergea super fara zgomote fara batai sau alte nebunii.Deci in concluzie la mine zgomotul nu a fost de la compresor AC,fulie alternator,pompa servo,rola ghidare si rola intinzator.Eliminand toate acestea zgomotul tot persista.Acum ceva timp cineva mi-a spus sa incerc sa bag in masina benzina de 100 si miracol zgomotul nu mai exista. :icon_thumright: .Din cate am citit si pe forum se pare ca zgomotul este de la avans datorita benzinei proaste.Ideea a fost super buna sa bag benzina de 100 dar datorita pretului nu mi as permite sa o tin cu 100 si de curand i-am bagat iar 95 si iar face zgomot :angry: .Eu unul mai banuiesc sa nu fie si cumva senzorul de detonatie dus,si de aici zgomotul.Din ce am citit pe forum benzina proasta,cea cu cifra octanica mica(95) se autoaprinde la o presiune mai mica decat cea cu cifra octanica mare.Cand benzina se autoaprinde are loc o detonatie formandu-se forte care se opun miscari normale ale motorului si de aici zgomotul.Mentionez ca la mine zgomotul avea loc numai la accelerare,mai ales cand motorul este un pic subturat si accelerez mai puternic.In rest masina merge impecabil.Am verificat absolut orice este posibil chiar si cutia de viteze.BAFTA multa :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Nasol pentru ca eu am diesel :P

Dar o sa incerc si eu ideea cu datul jos cureaua de accesorii si mers asa.

Ce vream sa te intreb pe langa faptul ca ai avut brad de craciun in bord cand ai mers fara ea, cand ai pus-o la loc ti-a mai ramas stocata vreo eroare prin bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu am avut chiar brad de craciun in bord singurul senzor care sa aprins o fost cel de baterie.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai cumintel ca nu are nimic masina,accelasi motor am si eu acceleasi simptome si merge foarte bine.Cunosc zgomotul..e ca si cum masina e ds si nu merge un injector,dureaza maxim 1..2 secunde,la turatii mici cand dai talpa mai brusca.Cand ai mai putina benzina in rezervor nu iti pare ca face mai des si e mai accentuat? :blah: Am mai postat treaba asta acum maxim o luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari, am si eu o problema asemanatoare ca cea de la care a pornit topicul. La mers incet in gol apare un sunet de o intensitate destul de mare in zona alternatorului. Sunetul este asamantor unei monezi intr-o cutie de bere, ceva metalic. Odata cu sunetul am observat si o fluctuatie a intensitatii farurilor. Ba chiar odata s-a aprins si martorul de baterie din bord,apoi s-a stins. La turatii mai mari decat cea de ralanti sunetul dispare si farurile isi revin. Concomitent cu sunetul se misca si carcasa aceea a rolei intinzatoare. Dilema este ca nu stiu daca problema este la rola sau la alternator, si la alternator pot fi mai multe... fulie,rulmenti. Daca a mai patit cineva poate stie exact ce trebuie schimbat, ca ar fi cam aiurea sa schimb rola cureaua si fulia si apoi sa aflu ca e de la rulmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit la fel si a fost de la fulie (mai putin faptul ca nu fluctua tensiunea).

Am patit-o si cu un rulment, dar ala scotea alt zgomot, huruia. Rola intinzatoare nu prea are cu ce sa afecteze decat daca se gripeaza, dar asta o poti verifca dand jos cureaua si invartind de ea, daca se misca usor putin probabil sa fie de acolo(inainte sa schimb fulia am schimbat rola de pomana ca am crezut ca este de la ea).

Bine, eu am Lupo, dar am vazut ca sistemul este la fel. La momentul schimbarii fuliei masina avea 130k si nu fusese schimbata niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

La mine zgomotul ala parca devine din ce in ce mai prezent deci e clar ca ceva se uzeaza pe acolo.

Avand in vedere ca am schimbat rola, fulia de la alternator si cureaua ce D-zeu ar putea fi?

Sa fie rulmentii de la alternator? Cand am schimbat fulia de la alternator normal ca l-am dat jos si am tras de ax si nu avea nici un fel de joc...

E posibil sa vina de la vreo rola de la distributie zgomotul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa-ti dai seama porneste masina pt scurt timp fara cureaua de accesorii pusa.

Daca nu este de la distributie asculta alternatorul cu un stetoscop sau cu un levier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am o problema legata de cureau de accesorii si de servoo zic eu. Cand dau de volan la relanti se aude un scartait infernal de la cureaua de accesorii. Un bun prieten si mecanic mi-a recomandat sa schimb intinzatorul de la curea, zis si facut dar nimic, am schimbat si cureaua la recomandarea lui am mai schimbat si fulia de la servo dar nimic, numai la relantii scoate acest sunet infernal daca e putin turata nu se mai aude. Am mai schimbat cureaua de accesorii anul asta acum 1 luna, mai nou daca pun mai multi consumatori electrici (dezaburire fata si spate, faruri aeroterme la maximum) in carca alternatorului intinzatorul loveste la capatul cursei. Mie unul mi-se pare ca intizatorul joaca cam mult nu are o vibratie "normala" sa ii spun asa, joaca ca dementul si destul de intens, zic asta facand comparatie cu intinzatorul de la in peugeot 207 benzinar care abea se misca 2-3mm si la mine 1-1.5 cm si forte rapid.

Sa fie de la fulia alternatorului? Ca mie mi-sa recomadat sa schimb pompa de servo si daca tot mai face sa schimbb caseta de directie.

Nici nu vreau sa le iau pe ghicite ca ale naibii costa. Am dar cureaua jos si am invartit de alternator se invarte usor in ambele sensuri. asa trebuie sa fie ?

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact treaba asta am patitoo cu un client cu passat 2004.Chitaia rau de tot cand lua la relanty stanga dreapta spre maxim.Eu i-am spus;sunt sigur ca e rola de la alternator.A fost la un mecanic el ia spus;schimba cureaua,i-am adus curea..nimic schimbat,iar la mecanic..domne trebuie schimbat intinzatorul curelei auxiliare,i-am adus intinzator(e destul de scump in jur de 450 lei)..nimic schimbat.In cele din urma rola alternatorului era de vina.180 lei pe ina.Sa rezolvat problema dupa ce a luat curea si intinzator aiurea.Partea proasta e ca zgomotul se propaga prin curea de nici nu stii de la ce provine.Clientul imi spunea;parca de la pompa de servo se aude :lol:

acum am tras un ochi mai bine,vad ca intinzatorul tau e mecanic pe sistem crichet..e posibil din cauza rolei de la alternator(practic e un ambreiaj),cureaua sa opuna rezistenta si sa traga dupa ea intinzatorul mecanic care oricum oscileaza destul de mult.Passatul amintit de mine mai sus avea intinzator cu amortizor ,alt sistem fata de ce ai tu .Raman la parerea ca e rola alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,nu stiu daca postez unde trebuie dar am si eu o intrebare:am un vw caddy 2005 ,de la primul drum de italia a inceput un suierat in fata la motor la turatie mate ( 3000 ) ture,cand am ajuns in tara am schimbat rulmentii de la alternator si fulia care erau duse, locul unde fac contact carbunii e cam adancit (canaluri adanci ) ,mecanicul mi a zis k si carbunii sunt cam la limita,l am montat inapoi si m am intors in italia acelasi suierat la turatie mare k si inainte (mentionez k distributia ,rolele ,pompa de apa, au fost schimbate inainte sa plec inclusiv curea alternator) la relanti nu se aude nimik...ce ar putea fi? suieratul ar parea k se aude din partea stanga,alternatorul si intinzatorul sunt pe partea dreapta,sau mi se pare mie si sunetul ar veni de acolo?? motor 2.0 sdi.astept pareri multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

dupa cate am citit eu zic ca e fulia de la alternator dar voi ce ziceti? pornesc masina intr o dimineata si martorul de la baterie incepe sa licare ,pe computer apare "Alternator Workshop" si incepe biiip biiip.....,de sub capota se auzea un harait parca de rola,rulment ceva,ridic capota si intradevar se aude de pe la alternator ceva,dupa ce am oprito si pornito de vreo 5 6 ori sa isi dea cu parerea totii mecanicii am plecat spre casa care era la 60 km,si hopps pe drum nu mi a mai aparut nimic,dar oricum va fi dusa la doctor sa fie sigura.CE POATE FI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce banuiesti si tu! Rola de la alternator! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola se poate verifica usor - scoate capacul motor si cu o surubelnita, printre gaurile de aerisire ale alternatorului, misca palele rotorului - in sens anti orar trebuie sa mearga liber. In sens orar, nu trebuie sa se invarta liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va multumesc anticipat,exact ce banuiam.dupa ce am dat jos alternatorul surpriza ,rola nu scotea nici un zgomot ziceai ca nu are nimic.in schimb cred ca se dusese ambreajul la ea si nu se auzea decat cand e pe masina.am cumparat rola 145 roni 70 lei manopera si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e bine zis ambreiaj, dar are un sistem de bile cilindrice incorporate in rola care decupleaza rola pentru a compensa neregularitatile motorului si a reduc sunetele bizare. florin explica mai sus cum se verifica.

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu la benzinare eu nu am vazut ca rola de la alternator sa aiba ambreiaj.Pana acum am schimbat la on golf 4 1.4,1.6 rolele de la transmisie si rola de la alternator era simpla fara ambreiaj dar acum depinde ca la unele DA intradevar au ambreiaj pe acea rola

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Acum doua zile dupa o deplasare de citiva km am oprit si dupa o pauza de 30 de minute cind am pornit din nou martorul de la baterie nu s-a mai stins.Am verificat cureaua care era ok dupa care am plecat asa sa ajung acasa ,aprox 10 km,era noapte si a trebuit sa folosesc luminile.A doua zi dimineata nu a mai pornit.am verificat pe la alternator,carbuni,mufe diode totul ok,ceea ce am gasit a fost la baterie unde are sigurantele de pe ea.una de 110 A era slaba si oxidata.dupa ce am curatat totul am pornito cu ajutorul altei baterii cu cabluri iar becul de la baterie s-a stins.Am masurat tensiunea de incarcare 14.2 si 14.0 cu consumatori,respectiv lumini si casetofon.Este posibil ca acea oxidare sa fi fost de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!