Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

A trecut pe la mine mecanicul in dimineata asta si a dat cu spray pe cureaua de transmisie (pe care dupa cum spuneam am schimbat-o de cateva zile impreuna cu intinzatorul) si a tacut. Spunea ca e din cauza materialului din care e facuta (am luat Gates, nu stiu cat de bune sau rele sunt). Sper sa nu mai am probleme... nu ma gandeam ca o curea noua poate sa scoata sunetul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusAP-daca sunetul ala dispare dupa ce accelerezi usor peste 1000 si ceva de ture poate fi de la fulie. Si la mine se auzea ceva asemanator inainte sa-si dea duhul, numai ca sunetele erau mai scurte, ca si cand ai arunca niste boabe de porumb intr-un lighean metalic.

@LCN- daca tii cu ceva rotorul pe loc nu este normal sa se invarta in ambele sensuri ci numai in sensul invers antrenarii rotorului (ideea este ca atunci cand motorul isi reduce brusc turatia, alternatorul sa se invarta mai departe din inertie). Dupa cum descrii cred ca este cam dusa, probabil la turatii mai mici frecarea dintre elementele componente ale fuliei este inca in zona statica si antreneaza, iar cand creste turatia, frecarea intra in zona dinamica si nu mai antreneaza.

dar cum e posibil sa functioneze normal daca nu depasesc agresiv 3500 rpm? freiul se poate repara sau trebuie schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba. nu se repara deoarece este capsulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cum e posibil sa functioneze normal daca nu depasesc agresiv 3500 rpm? freiul se poate repara sau trebuie schimbat?

Dupa un timp oarecare nu o sa mai mearga deloc, asta poate fi inceputul sfarsitului in cazul in care problema este de la fulie. Iar in privinta frei-ului se schimba fulia cu alta noua daca nu vrei sa ai batai de cap cu alternatorul, nu ai ce repara acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ceva nu e in regula. Scartie urat cand e rece motorul, mai nou vibreaza ceva si cand e cald, si la ralanti si in mers, se simte mai tare in mers, la decelerare parca mai accentuat. E ca si cum as rua cu niste cauciucuri de iarna cu crampoane si foarte late Astazi am facut o comparatie intre masina mea si a lui tata, acelasi motor. La mine intinzatorul (cel nou pe care l-am schimbat impreuna cu cureaua) vibreaza destul de tare acolo, mult mai tare decat la el, si e foarte cald dupa ce am mers cu masina doar 2 kilometri. la el nu se incalzeste. O fi intinzatotul blocat sau de ce se incalzeste asa ?... si l-am luat de la Bucuresti, daca e dus... e cam nasol :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar pompa de servo directie se poate repara? stiti si unde? puteti recomandaun service bun vw in buc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare....

vin si eu cu o problema legata de un huruit dinspre alternator,curea,role,pompa servo...etc

la mine acest huruit se aude doar dupa ce motorul se incalzeste si numai la relanti....cand accelerez dispare(dimineata la pornire nu se aude nici un fel de sunet)

mentionez faptul ca acum 2 luni am spalat motorul si ca, dupa depistarea sunetului am parcurs 350 km fara nici o problema, dupa care am fost la 3 mecanici:

- unul zis ca e posibil ca alternatorul sa faca acest huruit,

- altul a zis ca e posibil ca,clapeta de acceleratie sa fi prins ceva mizerie si sa traga ceva aer pe acolo la relanti

- al 3-lea zicea ca e posbil sa fie si de la pompa servo...

voi ce pareri aveti?.....s-a mai "lovit" careva de problema aceasta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,

ieri am constatat ca imi este necesara o fulie noua la alternator. A sarit de pe role cureaua in timp ce rulam. Cautand sa inteleg din ce cauza s-a intamplat asta,am ajuns la fulia alternatorului si cand am tras usor de ea,a iesit fara probleme de pe axul alternatorului. Imi puteti da va rog un sfat referitor la ce firma din Bucuresti sa apelez pentru cumparare rola alternator si eventual o marca a unui producator al acestei role de alternator la un bun raport calitate/pret?

Eu am un VW Caddy,chiar daca sunt pe sectiunea dedicata Golf IV si Bora,aici am gasit exact la fix acest topic referitor la rola/fulie alternator.

Multumesc

Modificat de Bigspeed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta si aici pe forum la sectiunea Vanzari/Piese, etc.

Eu am schimbat si rola/freeiul INA si cureaua Conti. acum 2 saptamani si m-a costat 200ron! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti da va rog un sfat referitor la ce firma din Bucuresti sa apelez pentru cumparare rola alternator si eventual o marca a unui producator al acestei role de alternator la un bun raport calitate/pret?

Eu am un VW Caddy,chiar daca sunt pe sectiunea dedicata Golf IV si Bora,aici am gasit exact la fix acest topic referitor la rola/fulie alternator.

Multumesc

Salut, eu cand am schimbat-o am luat rola INA din ce stiu eu asa este si cea originala.

Vezi la volksman tot aici pe forum pentru o rola la un pret bun dupa codul tau de VIN.

Daca tot ai patit-o poti sa ne spui si noua daca ai patit ceva la motor cand a sarit cureaua de la alternator inafara ca n-ai mai avut curent si servodirectie?

Eu inca mai am zgomotul/vibratia care se aude in jur de 2000 de ture, astept primavara sa vad de la ce poate fi, as banui niste rulmenti/bucse la alternator deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. O sa caut marca INA sa o comand la volksman. Ref. la motor ,in afara de servodirectie si incarcarea accumulatorului,nu am sesizat alte pobleme aparute in momentul in care a "sarit" cureaua datorita rolei de la alternator. Chiar am parcurs vreo 3 km pana acasa,direct pe accumulator si fara servo.

Dupa ce achizitionez rola o sa vad daca pot sa o montez direct fara sa dau jos alternatorul. Oricum am inteles ca trebuie sa fac rost de o cheie "zimtata" torx.

@DanuAl si bbogdanmircea ,va multumesc pentru precizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cheia asta se desface rola/freeiul de la alternator! Am inteles ca pretul ei ar fi 200ron! La mine s-a chinuit putin.. era intepenita rau! Abia a desfacut-o in menghina, si-a rupt un torx, cel care intra in tubulara...

Scuze de calitatea pozelor. :icon_thumright:

post-50535-0-38822900-1297964352_thumb.j

post-50535-0-52126200-1297964379_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,sint putin in ceata si as vrea sa va intreb..cureaua de la alternator este tot una cu cea de transmisie?As vrea sa o schimb dar sa nu fac o confuzie.Adica pina la urma motorul cite curele are ?Are doua curele de distributie una mare si una mica ,si o curea la alternator sau transmisie,cea cu caneluri.Corectatima daca gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distributia<>transmisie

distributie=2 curele

transmisie(pe care sta alternator,servo,ac,etc)=1 curea cu 6 caneluri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o problema la o bora 1.6 16v AZD. De cateva luni incoace(cam 4-5 luni), cand porneam masina se auzea un sunet de scartait metalic de undeva in zona curelei de accesorii care disparea cam dupa 5 min, dar de o luna acel scartait se aude tot timpu cand e masina pornita si se aude diferit in functie de turatia motorului. Am fost la mecanic si mia recomandat sa schimb cureaua de accesorii si semeringul de la pompa servo. Eu lam intrebat daca nu se aude de la rola intinzatoare si mia spus ca nu. Voi ce spuneti? Astept raspunsul vostru. Ms mult!

Modificat de akyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel , la ralanti cu virat maxim stanga sau dreapta,,, incepea un uruit,,,suparator,,, la turatii mici atentie! La fel se comporta daca aveam spre exemplu incalzirea in scaune si porneam dezaburirea,,, ori sirocol-ul.. Se pare ca o sarcina peste un anumit prag, aplicata alternatorului, solicita fulia acestuia..La turatii mari era insesizabil.. Defectul: rola intinzator de bai,, Nu stiu daca e la fel la benzinare.. Respecte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel , la ralanti cu virat maxim stanga sau dreapta,,, incepea un uruit,,,suparator,,, la turatii mici atentie! La fel se comporta daca aveam spre exemplu incalzirea in scaune si porneam dezaburirea,,, ori sirocol-ul.. Se pare ca o sarcina peste un anumit prag, aplicata alternatorului, solicita fulia acestuia..La turatii mari era insesizabil.. Defectul: rola intinzator de bai,, Nu stiu daca e la fel la benzinare.. Respecte

ms de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ar trebui sa imi schimb si eu fulia de la alternator.Aveti habar ce marca e cel original?Nu de alta ,dar nu as vrea sa trebuiasca intr-un an sa o schimb iar.Sau aveti vreo recomandare?Aia de la altes auzi ca ar avea de la INA si ca e cea mai buna.Any suggestions?Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

La mine tot imi zbarnaie ceva acolo la alternator.

Dupa cum am mai spus am schimbat fulia, am schimbat intinzatorul si cureaua.

Sa fie rulmentii de la alternator.

Zbarnaiala se aude doar atunci cand merg foarte finut la consum pe la 2400 rpm si pare ca se aude atunci cand alternatorul continua sa se invarta din invertie adica turatia motorului scade finut.

Totusi asta era un simptom de la fulie si aia am schimbat-o ce alt ceva ar putea sa zbarnaie pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te lamuresti ce este cu alternatorul, da-l jos de pe masina si mergi la un atelier specializat in repararea lor, acolo o sa-l puna pe bancul de verificare si-ti spune exact despre ce este vorba. Daca este de la rulmenti ar trebui sa se auda un vajait si la ralanti chiar si fara sa ridici capota. Incearca sa auzi zgomotele cu un levier. Cu rulmentii nu este de gluma, griparea lor poate duce la distrugerea alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

care aveti o schema cu cureaua alternator pusa sus pt masina mea,nu sunt sigur daca este pusa bine

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.Am o problema la masina din semnatura la care nu i-am dat de cap nici pana acum.Problema se manifesta asa:cand motorul se incalzeste(90 grade)si accelerez mai brus asta fiind in orice treapta de viteza se aude un huruit foarte urat.

Am schimbat urmatoarele:

-pompa servodirectie 550 lei

-ulei servodirectie 40 lei

-rola ghidare transmisie 95 lei

-rola intinzatoare 190 lei

-curea transmisie 50 lei

-distributie schimbat urmatoarele:

-pompa apa

-role

-curele

Toate acestea au fost schimbate si totusi huruie.De la ce poate fi ca ii dau foc la cati banii am investit in ea si tot huruie.Deci acel huruit il face numai CAND ACCELEREZ, mentionez ca in frana de motor nu face,pe liber nu face,si la liber daca accelerez nu face.Astept orice sfaturi ca simt ca inebunesc.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un filmulet ar mai elucida situatia,zic eu....

Cand accelerezi in gol sau in mers?Daca e in mers...poate e ceva la transmisie(cutie-ambreiaj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!