Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

Cum scot si eu cureaua de accesorii la un golf pe benzina,nu stiu cum sa desfac intinzatorul ca sa scot cureaua

Pt. a desface intinzatorul iti trebuie o cheie si un cui mai gros. Cheia(nu mai stiu exact de cat) se pune pe partea tesita a intinzatorului si se trage de cheie spre tine pt a decomprima intinzatorul de pe curea. Vezi ca pe laterala intinzatorului ai o gaura si mai ai o gaura pe corpul intinzatorului(cel cu 3 suruburi pe el). Trebuie sa tragi de cheie si sa aliniezi cele 2 gauri si apoi introduci cuiul . Astfel intinzatorul ramane blocat. Apoi ai de desurabat 3 suruburi si gata. Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ce am gasit despre intinzator

Interesant ... oare e practicabila chestia adica sa facem o gaura in intinzator si pe acolo sa lubrificam bucsele acestuia?

Parca ma deranjeaza din ce in ce mai tare acel rarait, adi_cioby tu ai schimbat singur fulia si intinzatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ieri am schimbat intinzatorul si cureaua.

Din pacate tot se aude acel rarait la exact 2400 de rpm. Fulia a fost verificata si este ok. Ce ar putea sa fie. Acel rarait se manifesta cand o tin din acceleratie la o viteza constanta si motorul este la o jumatate de sarcina de exemplu la 90 km/h in viteza a 4 a. Ce ar putea sa mai fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu numai ca la mine cand motorul se incalzeste si in orice treapta de viteza accelerez mai puternic face un zgomot oribil.Distributia am schimbat-o acum cateva zile ca aveam o uzura pronuntata a curelei si a rolelor.Initial si eu am zis ca acel zgomot e de la distributie dar uite ca am schimabt-o si tot asa face.Bine cand m-am apucat as pun inapoi cureaua de la accesorii rolele erau terminate pur si simplu adica daca o invarteai ziceai ca in interiorul rulmentului nu sunt bile ci bolovani.Acum in lipsa de buget ce am facut am desfacut semeringul de la rulment si i-am bagat niste vaselina,parca nu mai face chiar asa dar tot face.Deci in concluzie acel zgomot este de la rolele de la cureaua de la accesorii.De verificar am verificat si axul de la alternator si e ok,am verificat si pompa de servo si e ok deci acele role trebuie schimbate.BAFTA :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tu spui rolele de la cureaua de accesorii sa inteleg ca pe langa intinzator pe care l-am schimbat mai este vreo rola fixa pe acolo???

Help!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan,

spuneai parca la un moment dat ca zgomotul este mai pronuntat cind ai consumatori... oricum vezi ca la alternator, pe linga rulmentul din fata de linga fulie mai ai si rulmentul din spate din alternator.

Oricum, o metoda mai neortodoxa, dar care da rezultate este sa asculti cu o bucata de furtun pusa la ureche (ca un stetoscop ) toata zona... cind se apropie capatul furtunului de sursa zgomotului acesta creste, sau cind pui efectiv capatul furtunului pe piesa ( pe alternator de exemplu, auzi daca rontaie un rulment in el si mutindu-l in fata si in spate iti dai seama si de care rulment este vorba )

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cum as putea sa-mi dau seama care scartaie ??

la mine scartaie o rola NUMAI cand e umezeala afara, in rest nu se aude nimic,

nici in sarcina, nici daca se cupleaza AC-ul... motorul merge la rotund... etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un link de pe tdi club despre alternator fulie

Merci de sfat lucian, din pacate la mine nu se aplica pentru ca la ralanti nu am niciodata acel rarait, el se produce doar cand merg "la consum" adik turatie intre 2000-2400 mentinuta constanta.

Mi se pare ca de cand am schimbat intinzatorul de la curea acest sunet se aude mai des asadar concluzia este simpla: intinzator nou are arcul mai tare si tine cureaua mai tensionata asadar piesa care raraie e mai stresata decat inainte si scoate zgomot mai des.

Banuiesc ca daca dau jos cureaua de accesorii si invart la mana toate fuliile pe care se invarte aceasta ar trebui sa gasesc care dintre ele se misca greu sau scoate vreun zgomot suspect nu? Inca odata spun ca mecanicul a invartit de fulia de la alternator si a zis ca e ok asadar diagnosticul a fost intinzator, dar se pare ca nu e chiar asa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de multe ori ,,la mana" nu poti sa-ti dai seama care rulment fluiera. Orice rulment are vaselina pe bile, care cu timpul se mai poate combina cu praf, chiar daca este zz (capsat) sau vaselina isi mai pierde din proprietati si se intareste. Un astfel de rulment poate fluiera si poate da impresia de bile patrate. Cam acum un an am demontat intr-o zi intinzatorul pt ca fluiera si pt ca nu am gasit in magazine pe raft alt intinzator, am decapsulat usor rulmentul, l-am spalat cu motorina si am bagat alta vaselina, l-am capsat la loc si de atunci merge silentios, am si uitat ca exista :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma o solutie efectiva de a determina de unde apare zgomotul vietii???

Uite propun eu o solutie inginereasca: se scoate cureaua de accesorii si se merge fara ea f putin 15 minute ca sa fie sigur ca zgomotul vine de la o componenta de pe aceasta. Dup-aia nu mai stiu :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hahaa...mergi tu fara servo!..poate pe la aeroport da...dar nu e o solutie viabila.Cel mai bine cand se apropie revizia,luat o zi concediu de "maternitate" si verificate fiecare(jocuri,uzuri inegale,ungeri).Asa am descoperit si eu la cineva o rola de la distributie fisurata(culmea ca a aparut la lumina UV).Dar pana nu dai jos...mergi cam pe bajbaite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei pai de dat o curea de accesorii jos si de verificat fiecare rola "la mana" nu e problema asta se rezolva in jumatate de ora fara mari veleitati mecanice dar eu spuneam in cazul in care nu s-ar descoperi la mana respectivele jocuri. Oricum treaba asta o s-o fac cat de curand si sunt sigur ca o sa-i dau de capat. Sper sa fie fulia si s-o schimb si gata si sa nu fie rulmentii de al alternator sau vreo alta fulie de la AC sau servo ca atunci chiar ar fi de belea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut va dau un pont am fost acum cateva zile si mi am reparat si alternatoru si electromotoru la niste baieti lucreaza super si ieftin si se mai baga si la electrica aeroterme va las un nr de tel 0766748211

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne spui si ce simptome avea alternatorul mai pe larg si cat a costat reparatia poate ca nu o sa se considere o reclama ascunsa si scapi fara bann...altfel e mai nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat astazi Fulie INA si m-a ajuns 148 de ron.

Din pacate trebuie data alternatorul jos ca sa se scoata fulia si toata manopera mi s-a cerut la un service 100 RON.

Caut o oferta mai buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cum as putea sa-mi dau seama care scartaie ??

la mine scartaie o rola NUMAI cand e umezeala afara, in rest nu se aude nimic,

nici in sarcina, nici daca se cupleaza AC-ul... motorul merge la rotund... etc

La mine scartaia doar dimineata, cam timp de 5 minute de la pornirea motorului. Azi mi-am schimbat singur cureaua de la accesori si i-am dat cheie. Se pare ca galagia de acolo a provenit. Am dat jos si intinzatorul, dar n-am reusit sa-l desfac sa-l gresez. Rola de la alternator, cum se desface? Am observat ca daca o invart si ii fac un fel de ''frana de motor'', rola ''patineaza''. E normal? Ma gandesc ca doar cu cureaua pusa se poate destrange surubul din interioru fuliei alternatorului...gresesc? Multumesc! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia pe care o aplic eu in cazuri de-astea , ca sa determin sursa zgomotului sau daca un rulment merge bine este ,, stetoscopul''

Adica, iau un furtun de 8 - 10 mm diametru, lung de 50-60 cm , pun un capat la ureche si cu celalalt ma plimb in zona suspecta si in functie de intensitatea zgomotului imi dau seama care este sursa...

daca pun capatul furtunului pe o piesa fixa in zona unui rulment ( spatele alternatorului de pilda, corpul unui intinzator, etc ), se aude si daca rulmentul se invirte bine sau rontaie...

Solutie babeasca, dar care da rezultate, credeti-ma !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cureaua si intinzatorul sunt proaspat schimbate. Dupa schimbare intinzator zdranganitul s-a amplificat asadar am cumparat rola. Daca nici rola nu este cred ca imi iau campii, deja ar fi 100 euro investiti de pomana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa face si a mea mai ales cand se incalzeste eu le am desfacut acele role mai exacr semeringul care tine vaselina si i-am bagat niste vaselina ca nu mai avea deloc dar zgomotul persista si acum mai ales cand e putin subturata si accelerez face urat.Mie mecanicul mi-a spus ca daca acea rola a mers fara vaselina si a ros din camasa rulmentului adio poti sa ii faci ce vrei ca tot asa va face.Eu am avut data jos cureaua si am vazut ca pompa de servo merge frumos,alternatorul la fel deci alta problema nu cred ca a fi decat de la acele role.BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SSRAZVAN - vb de rola de la alternator? Daca da, cum ai desfacut-o? Da-mi te rog niste detalii... am vazut ca e necesar o cheie/torx sau ceva de genu, dar cum se ''blocheaza'' rola sa nu invart in gol? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ajung acasa postez 2 documente extrase din 2 manuale de reparatii despre procedura de extras respectiva rola.

Trebuie o cheie cu multi dinti si inca o cheie fixa si data e TDI cel mai bine e sa se dea alternatorul jos si apoi sa se scoata rola. Eu am gasit pe un forum american parca pe tdi club ca baietii au reusit sa dea jos fulia si asa direct pe masina folosing o cheie de aia speciala mai scurta sau pe care au taiat-o si apoi au sudat-o mai scurt ca sa aiba loc acolo.

Cand am spus rola mai sus ma refeream la fulia de la alternator cred ca am facut o mica greseala.

Sper sa ma ajute baietii de pe vwforum sa o schimb azi sau maine si sa scap de rarait.

Alte operatiuni care ar putea si efectuate daca tot dau jos alternatorul de pe masina?

Daca tot am schimbat intinzatorul degeaba cred ca o sa-l scot la vanzare sau il pun deoparte sa-l pun la loc cand s-o uza asta de l-am luat acuma.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanuAL la mine exista o rola ghidare si o rola intinzator si cureaua de transmisie care angreneaza pompa de servo si alternatorul.Primul lucru a fost sa i-au o cheie de 17 si am slabit intinzatorul si aici vezi ca ai o gaura mica in care introduci un surub ca sa nu sara intinzatorul inapoi dupa care am dat jos cureaua,am desfacut rola ghidare parca e cheie de 19.Vezi ca acea rola are un semering care iese afara si ajungi la rulment.Aceeasi operatiune am facut si la intinzator.In rest am verificat cu mana si rola de la alternator care merge frumos si nu are joc,am verificat si pompa de servo care este ok.La mine face zgomot urat cand se incalzeste si accelerez mai brusc.Dar eu am facut treaba asta cu vaselina ca nu am avut banii sa schimb rolele.Oricum daca acea rola a mers fara vaselina si bilele au ros din camasa poti sa iti iei la revedere de la rola,poti sa ii bagi si vaselina cea mai buna ca tot asa va face.La masinutza mea asa am procedat acul la modelul tau poate sa difere putin de a mea dar pe aceelasi principiu sunt.BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tre sa verific si rola aia fixa de ghidare :((

Sper ca nu scot in curand la vanzare si fulia pe care am cumparat-o ptr alternator din cauza ca de fapt rola aia este vinovata..

Si asta doar din cauza ca la un mecanic de reprezentanta i-a fost lene sa ia toate rolele sa le verifice cand a dat cureaua jos ci s-a oprit din prima la intinzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc de raspunsuri!!! La mine se pare ca totusi e putin mai diferit. Eu ma intinzatorul si cam atat! Adica cam asa : fulia de la compresor AC, fulia de la alternator si fulia de jos, cea mare, angrenata de motor(nu stiu denumirea..) in total 4! Mi-am dat jos intinzatorul si am incercat sa scot rola de pe el, dar nu am putut sa-l desfac. E stranns bine si n-am avut un banc de lucru, o menghina ceva. Multumesc inca o data si mai asteptam si alte sfaturi, tehnici de demontare rola/fulia de la alternator! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!