Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

scartaitul metalic la interval de 1-2 secunde(foarte enervant) provine de la fulia alternatorului care la un momentdat se va auzi mai accentuat dupa care va ceda.la mine asa a facut.iese de pe ax,nu de tot,dar de ajuns cat sa-ti arunce cureaua de la accesorii.rola e in jur de 140 de lei(INA),eu unu m-am calicit shy am schimbat-o personal,adica am dat alternatorul jos,am cumparat rola shy m-am dus la un service sa o desfileteze pe cea veche shy sa o monteze pe cea noua.nu recomand la nimeni operatia asta.iti manaca nervii shy timpul.in general manopera e intre 40-60 RON.mentionez ca acum scartaie iar........NU SPALATI MOTOARELE FRATILOR

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu i-am dat de cap ! Acum cu incalzirea nu mai face decat foarte putin (30 sec) si foarte incet. Dar sunetul tot din spatele motorului pare sa vina. Turbina are ceva rulmenti care pot face asa un sunet, repet in afara de sunetul ei normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te si la rola de ghidaj de la accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola e in regula. Am verificat-o la mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sall , am si eu un Golf 4 ,motor 1.9 TDI,model motor ATD , si de vreo saptamana ,defapt de acum o saptamana am bagat de seama,pana acum nu am observat. Cand e motorul pornit , mi se misca intinzatorul,tot mecanismul,restul rolelor se invart ( de la clima,de la alternator si de la restul care mai sunt pe acolo,ca nu stiu exact,ca nu sunt mecanic in asa ceva ) . Nu scartaie nimic,nu e nimic blocat,cureaua e intinsa,nu e slabita. Dar singura mea grija este intinzatorul,e normal sa se miste? Uneori are o cursa mai lunga de miscare iar alteori mai mica,de zici k vibreaza. Am inteles ca are un arc in el,sa fie ceva pe duca in el? Sa faca asa din cauza altei piese? Va-ti mai intalnit vreunu cu problema asta? Ajutati-ma si pe mine,care stiti,va rog frumos.Multumesc frumos.

Aaaaa, scz,era sa uit,de cand a dat frigul,knd o pornesc se aude un huruit,parca ar fi de la cureaua de agregate,parca ar fi uda si ar patina,dar zgomotul se aude maxim 5 secunde.Multumesc frumos,si astept un sfat pt aceste 2 probleme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal,de aceea are si arc intinzatorul sa preieie socurile,cele care au amortizoare au miscari mai line,dar verifica si fulia de alternator,poate ca incepe sa se duca si din cauza asta sa aiba o miscare mai accentuata.

La mine facea un zgomot inainte sa se blocheze de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat Powerhorse. Sa sti ca cu toate ca se misca intinzatorul,cureaua nu e slabita,din cate am observat eu.O sa inerc sa ajung la un mecanic,sa vad despre ce este vb.Oricum ,am mai multe nelamuri cu masinutza mea.Am cumparat-o anul trecut prin luna mai,de atunci nu am schimbat la ea decat filtru de motorina,filtru de aer,filtru de pon,filtru de ulei,si uleiul,Nu stiu ce ulei a avut in ea cand am cumparat-o (ca nici cartile masinii nu le-am luat de la propietar) Dar eu i-am bagat ulei Divinol 10w40(parca)si dupa aceea mi s-a parut un pic ma zgomots motorul,iar acum ce ma nelinisteste la ea,sunt urmatoarele :

-Intinzatorul(care zici k ar fi normal sa faca asa)

-Vibrati la scutul de motor,motorul nu se misca,dar scutul se misca mai rau decat se misca cand am cumparat masina

-Cand calc ambreiajul(nu la fund de tot,aproxomativ la jumate) , simt mici vibrati in pedala

-Si la schimbatorul de viteze se observa fff mici vibrati,cam greu vizibile

-Motorul la 2500 rpm , este mai zgomotos decat inainte,dar ATENTIE, NU MEREU, cateodata .

-Si de cand cu aceste pb cu vibratiile pe la motor,ambreiaj si asa mai departe, a inceput si anumite plastice din bord sa scartaie.

-Si masina,fiind pornita si stand la relanti,are un hatanat din cand in cand (parca balanseaza cineva masina) si cred k e de la buji , dar nu sunt sigur,iar asta se intampla de cand am cumparat masina.

Va multumesc frumos pentru ajutor,si scuze daca am deschis discutia si de celelalte probleme ale masinii mele in acest Topic , dar ma gandesc ca poate va-ti mai confruntat vreunu macar cu una din problemele cu care ma confrunt eu,si nu mi-ar strica un sfat. Multumesc frumos . . .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va rog frumos,imi puteti recomanda si mie de unde pot achizitiona un intinzator de la cureaua de agregate? Si cam care ar fi pretul unuia? multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

Am patit-o si eu cu rola/fulie asta de la alternator - (1.9 TDI, ALH cu A/C ). A naibii.. s-a desfacut din mers : clar blocata.

Am cumparat alta in schimb ( INA - apx.140 lei - am ceva dubii ca e prea ieftina totusi, sper sa ma tina ceva mii km :blah: ) sim-am chinuit sa o montez direct pe masina. Dupa vreo 20 de min de chin - e o pozitie nasoala rau , cheie torx cazuta-n cap, iesit de sub masina sa fumez sa ma calmez.. samd.. am avut reusit sa o infiletez ( la mana ) cateva ganguri . Surpriza insa : fulia avea un joc imens - prinsese intr-o parte. Mare chin de scos afara - la desfiletare functioneaza rulmentul.

Cu ajutorul unor improvizatii am reusit sa o dau afara. Ma uit pe filetul axului de la alternator si constat ca saracul era ras 1/2 .

Alta solutie nu am decat sa dau alternatorul jos. Asadar Mare Atentie cand puneti alta rola in locul uneia sarite - verificati filetul si jocul axului .

Problema ar fi axul respectiv : il gasesc cumva piesa de schimb sau dezmembrari ? n-as vrea totusi sa iau tot alternatorul. Aveti idee ?

Ar mai fi o varianta sa-i refac filetul cu o filiera ceva.

Modificat de vineri_13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axul e cu tot cu rotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine s-a stricat releul de la alternator, am alternator simplu fara fulie asa mi-a spus. Am dat pe releu 150 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema: Am mers vreo 10 km, am oprit sa cumpar ceva, iar dupa 10 min am pornit din nou. A aparut mesajul "ALTERNATOR WORKSHOP" si a inceput sa beepaie (cred ca imediat ce am pornit clima). Am ajuns acasa (vreo 10 km) si am lasat motorul pornit si am coborat din masina. Se aude de pe la alternator un fel de bataie, un zgomot metalic, insa nu continuu; se aud vreo 6-7 batai, apoi vreo 3 sec de pauza. Am ridicat capota si tot din zona aia parca vine un miros usor de cauciuc ars. Ceva sfaturi?!

Am facut a doua zi o diagnoza - no errors. Acelasi comportament. Supply Voltage - 12.2 V. Am turat-o putin pe loc, s-a auzit un fel de pocnitura si a disparut si sunetul si martorul din bord. Supply Voltage - 14.1. Am mai facut apoi vreo 10 km si merge exact precum mergea inainte sa apara problema. Nu mai inteleg nimic...

Modificat de plutoi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca se blocase rola de la alternator, de aici si mesajul aparut pe bord precum si mirosul de cauciuc, care era de la cureaua de accesorii.Atunci cand ai auzit acea pocnitura probabil ca s-a deblocat, dar cred ca ar fi mai bine sa schimbi acea rola.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inlocuit alrernatorul de 120A Valeo cu un Bosch de 180 A de pe un Touareg. Poate afecta cu ceva diferenta de amperaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si eu pe aici...tot cu alternatorul

La mine se aude un zornait la turatii mici pana in 2000 de ture, in special pe la 1800 se aude cel mai bine, daca scot consumatorii electrici adica inchid faruri scaune incalzite clima nu se mai aude.

Iulian (Masina Poporului) mi-a zis ca ar fi rulmentul de la alternator. Voi ce parere aveti? Ar trebui schimbati sau pot sa mai merg asa? Poate sa se agraveze problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aude ca si cum ai arunca niste pietricele intr-un recipient metalic, cred ca este mai curand de la fulie, rulmentii de obicei huruie. Daca la un moment dat se va auzi scartait metalic, tot asa la turatii joase inseamna ca fulia patineaza pe ax sau s-a deplasat pe ax si "polizeaza" carcasa alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac un filmuletz maine dimineata poate prind sunetul acela...e o vibratie mai mult care se aude pana la 2000 de ture dup-aia sau nu mai este sau este acoperita de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc baieti,

La fel si eu am patit-o.Mergand usor prin oras au inceput sa se auda zgomote sub capota.M-am uitat si am vazut ca acea curea de la alternator se exfolia.Am incercat sa pornesc motorul si iesea de caneluri.

Astazi dim m-am inarmat cu multa rabdare ...am cumparat o curea si Hai la treaba .Am demontat bara fata ,scut metalic, scut plastic lateral, am dat jos cureua veche..am inlocuit-o cu cea noua.Partea ciudata a fost ca parca totusi aceasta fulie de la alternator cu era in linie cu celelalte angrenaje si parca nu calca cureaua bine.CAnd am incercat sa pornesc motorul cureaua a sarit la loc.Imediat mi-am dat seama ca problema era fulia de la alternator.

Nu va mint :mi-a luat cam o ora sa scot fulia de pe axul alternatorului fara vreo cheie speciala.Cum il miscam putin cadeau bucati metalice (mai tarziu am aflat ca rulmentul din interior era spart complet).Am reusit sa scot fulia si am plecat sa o cumpar Ausburg 170 roni, Brady 180 ron dar bineinteles ca numeni nu o avea pe stoc si va trebui sa astept pana luni.

Spuneti-mi va rog daca aveti vreun sfat pentru mine in montarea fuliei la loc.(spatiul intre ax si lonjeron este decat de cativa cm deci operatia o sa fie destul de complicata );imi trebuie acea cheie speciala pentru montarea lui ?

Mentionez ca este vorba de un ALH pe un Seat Leon 1m.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este fulie cu sistem frei si banuiesc ca asa este (daca fulia este prinsa cu piulita normala nu este dar daca in capat are un orificiu cu zimti este) atunci iti trebuie o cheie speciala (cu soare si stea cum ii spun mecanicii) si trebuie dat jos alternatorul. Nu stiu cum este la tine dar la mine la lupo este un decupaj in trager (panoul din fata de sub spoiler) pe unde se scoate dupa ce dai jos spoilerul. Ca sa iasa a fost necesar sa desfac si suportii motorului si sa-l ridic putin cu cricul. Daca este asa si la tine trebuie sa apelezi la un mecanic, altfel nu poti schimba fulia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa imi vina maine piesa si va anunt , asa este cum zici tu axul care iese din alternator are inauntrul lui acel sistem de care vorbesti , dar intrebarea mea este daca sub acel capac de plastic care il are aceasta fulie pe care vreau sa o inlocuiesc mai intra vreun surub ceva sau sta decat rulmentul pe ax.

Citisem in posturile de mai sus ca toata lumea a avut probleme cu scoaterea lui , nimeni nu zicea ca e greu de pus (s-au dus la service cu alternatorul in brate decat sa slabeasca aceasta fulie, de montat au facut montajul singuri).

Maine imi vine piesa si va anunt ce am rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici rulment nici surub sub capacul de cauciuc.

Arata ca in atasamente si trebuie cheie speciala dubla cea de pe centru tine axul alternatorului, iar cealalta desface fulia.

Daca il poti scoate mergi cu el la mecanic pt. ca tu sigur nu ai cheia aia.

-------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simon

daca nu ai probleme cu axul alternatorului ai putea sa strangi fulia fara sa dai jos alternatorul de pe masina . in pozitia de strangere functioneaza blocajul fuliei deci se poate strange cu mana sau cu o cheie reglabila de panza ( mai sunt niste chei reglabile cu lant insa risti sa strici canelurile fuliei ) tinand cu un torx de 50 ( sub forma de L - posibil sa-ti incapa ) axul alternatorului. problema e daca nu o nimeresti bine si se o infiletezi stramb iti va fi foarte greu sa o desfaci .

rulmentul de care spuneai ca s-a spart e rulmentul fuliei sau al alternatorului ?

operatia de dat jos este un pic mai dificila decat cea de montat deoarece sunt niste bucse presate cu care se face strangerea alternatorului si a compresorului a/c ( la mine ) pe un suport . iti trebuie o parghie mai solida , surubelnita ....

daca vrei sa te apuci de treaba uite niste linkuri utile :

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=932019

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=146580

Modificat de vineri_13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc baieti,

Multumesc pentru linkuri si pdf-uri sunt mai mult decat aveam nevoie .

Se poate sa nu fi fost foarte clar.Atasez poza cu fulia in cauza .

O sa incerc sa o montez la mana daca spuneti ca functioneaza blocatorul la strangere.Axul alternatorului se pare sa fi scapat , arata binisor .

Revin cu detalii asta seara.

Inca odata multumesc

post-29580-1271656409_thumb.jpg

post-29580-1271656420_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da.....Deci am facut rost de cheie de la un service si m-am apucat de treaba.

Care este problema:interiorul fuliei a ramas blocat pe axul alternatorului la mine(intre fulie si lonjeron sunt decat 2 cm deci am hotarat sa scot alternatorul).

Am dat la o parte compresorul de clima...am dat la o parte intinzatorul pentru cureaua de accesorii(un surup de la alternator este sub intinzator) , am desfacut cele 2 surupuri de la alternator si surpriza......: nu iese alternatorul.

L-am miscat cat am putut de mult si tot nu a iesit.Singura optiune pe care o vad este sa desfac tamponul motorului si sa il las cativa cm in jos sa fie accesibil alternatorul.

Cu alte cuvinte ma dau batut pentru ca nu vreau sa risc sa stric ceva ;si asa alternatorul s-a cam intepenit si nu stiu daca o sa il mai pun la loc.

Probabil ca o sa montez tot pe ea (faruri,bara fata,furtun intercooler etc etc......) si o sa ma duc direct la un service pe o platforma sau tractat .(sa vad poate gasesc un service care sa inteleaga problema si sa vin cu toate piesele in portbagaj).

Daca totusi aveti idei ceva le astept pe toate ;)

Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine a iesit destul de greu datorita bucselor ( ai vazut in linkul de pe tdi forum la montarea pieselor la loc nenea ala preseaza bucsele alternatorului pe menghina si cele ale compresorului a/c cu un fel de presa ) insa am reusit cu o surublenita mai serioasa si cu mici lovituri de ciocan - astea nu le recomand.

eu neavand presa am procedat la montaj in felul urmator : am infiletat prezoanele cateva ganguri si am batut usor cu ciocanul pana am deplasat bucsele in asa fel incat sa intre accesoriile pe suport. ele revin cand se strang ferm prezoanele. e o metoda de moda veche si de asemenea nu recomand.

daca nu reusesti in niciun fel poti monta la loc piesele si sa te duci cu masina pe roti daca nu e prea departe service-ul. o sa mergi doar pe baterie si fara servodirectie probabil. desi neavand curea care sa antreneze fuliile parerea mea e ca poti lasa demontat intinzatorul . compresorul clima doar prins cat sa nu iti cada pe drum.

bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!