Jump to content

Curele si intinzatoare accesorii / clima


joe_p
 Share

Postare recomandată

ahh,cosmine,acuma imi spui?am luat INA,amandoua...de altfel am inteles ca astea sunt si de fabrica?:((

 

acuma sper  sa fie bune si astea...:((..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • 42miticutza

    17

  • mishulake

    10

  • Planetara

    9

Pai daca nu m-ai intrebat mai repede... :D

Acum... sa fie cu noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut,

Poate sa-mi spuna si mie cineva de unde mai exact se regleaza intinderea curelei de la compresorul AC la passat b5 TDI? Patineaza si as vrea sa demontez bara sa am acces dar nu as vrea sa muncesc fara rost...

mersi!

 

pun si o poza sa stiti despre ce curea e vorba:

cureaw.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza este de la motorul tau?,ca nu se vede nici un intinzator in poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie sa demontezi bara. Intinzatorul de regleaza cu un imbus, parca de 5 sau pe acolo - nu torx sau alceva. La surubul dinspre compresor (de la partea de jos a intinzatorului) ai acces destul de bun. Pe celalalt deabia il vezi, dar merge cu acelasi imbus. Le slabesti pe amandoua un pic si dupa aceea intinzi cureaua cu o parghie ceva. Strangi surubul de sus si dupa aceea pe cel de jos. Dai jos doar scutul. NU strange prea tare cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Valioglu ! O sa incerc astazi sa reglez dupa cum mi-ai spus. 

@edy - poza e luata cu print screen dintr-un filmulet de pe Youtube, pe motor de Audi A4 care e la fel ca la Passatul meu, acolo se vede ceva dar e dat pe rulare rapida si mi-a fost greu sa inteleg exact ce face ala acolo. (

) - pe la min.5:15.

De intins trebuie sa se poata fiindca am intrebat pe tipul care mi-a schimbat asta toamna distributia si mi-a zis ca se regla usor. Problema e ca tipul e la vreo 40 km de mine si nu a putut sa ma programeze momentan fiind foarte aglomerat.

Am mai cautat pe Youtube si cred ca in filmuletul acesta (

) se vede mai bine ce trebuie facut. E drept, e motor de 1.8T, dar banuesc ca principiul e acelasi. Aici scopul e sa dea cureaua de la alternator jos, dar mai intai o demonteaza pe cea de la compresorul AC, iar spre final se vede cum o monteaza si regleaza.

Ma duc si eu acum sa vad ce pot face.

Modificat de pedros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Pe hexagonul din stanga pui o cheie de 17 si fortezi intinzatorul cat doresti, surubul din dreapta il strangi/slabesti cu imbus de 6, accesibil pe jos.

 

dsc01469e.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Cosmin! Mai clar de atat nu se poate... E drept ca nici nu m-am apucat sa reglez ca au fost sarbatorile si pe deasupra nu patineaza decat cand "o apuca". Mersi inca odata. Voi rezolva cu siguranta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am schimbat de curand distributia si curelele, insa nu am schimbat rola intinzatoare nici de la aerul conditionat nici de la alternator, desi masina are un pic peste 300mii km (reali sau nu...). Ceea ce mi s-a intamplat este ca mecanicul meu a pus amortizorul de vibratii de la cureaua alternator in pozitie gresita (adica exact invers de cum se vede in video alaturat - atunci cand arata pozitia surubului 2.56 min http://www.youtube.com/watch?v=PWP-u7_qKls) si in plus nici nu a strans surubul incercuit cu rosu din imaginea alaturata.

Bun, dupa cam 1000km cureaua sau nu stiu ce (pentru ca nu pot localiza de unde vine) a inceput sa faca un scartzait destul de puternic atunci cand iau stanga-dreapta de volan, aici specific ca nu conteaza daca motorul este cald sau rece, nu conteaza daca iau maxim sau doar putin de volan (desi cand iau la maxim de volan, si in special  in marsarier, zgomotul e mai puternic). Se vede cum tremura cureaua de la alternator atunci cand apare zgomotul (m-am uitat in timp ce facea parcare cu spatele socru-meu).

 

Precizez ca am verificat lichidul de servo (e la maxim), nu am probleme cu volanul - se manevreaza usor, nu face zgomot directia, etc.

Insa, am verificat rola alternatorului (asa cum se vede in video atasat - blocand cum se specifica acolo min. 1.26  http://www.youtube.com/watch?v=fyosuYbPxr4) dar la mine nu se misca in nici o parte -  inteleg ca atunci cand blochezi mijlocul rolei, ea trebuie sa se miste intr-o parte si in cealalta nu, insa la mine nu se mai misca in nici o parte, daca blochez ramane rola cu totul blocata. 

 

Ce parere aveti?

Ar trebui sa fac un video cu scartaitul acela ca sa imi puteti spune de unde vine si de la ce poate fi.

post-30782-0-60581900-1379948967_thumb.j

Modificat de mordor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca rola de la alternator e buba.Alternatoarele pentru astfel de motorizari sunt dstul de greoaie din punct de vedere al constructiei si rotorul lui are tendinata sa se mai invarta in momentul opririi motorului.Norma si corect rola alternatorului trebuie sa se invarta decat intr-un singur sens.

post-64586-0-76544300-1380006238_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine, daca o tin blocata la mijloc sau daca tin blocate elicele dinauntrul alternatorului, fulia nu se invarte nici stanga nici dreapta, e blocata complet. Nici eu nu am fortat pentru ca stiu ca intr-o parte trebuie sa se invarta foarte usor.

O sa incerc sa ii dau cu niste spray degripant si cu niste vaselina.

 

Ceea ce imi amintesc eu ca mi s-a intamplat anul trecut este ca in mers imi murea incarcarea bateriei, adica nu mai incarca, acul de la voltmetru se ducea usor spre stanga, se aprindea martorul de baterie in bord si ramaneam aproape fara lumini, apoi dintr-o data isi revenea, apoi iar pateam la fel... Eu atunci am crezut ca este de la baterie, nici prin cap nu mi-a trecut ca poate fi fulia asta.. ce e drept nici zgomot nu facea asa cum face acum.. Insa, daca am vazut la momentul respectiv ca isi revine si ca nu mai face, nu i-am schimbat nimic, nici baterie nici alternator nici fulie.

 

Dar bine, nici acum nu sunt convins de unde vine zgomotul.

Modificat de mordor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este clar ca alternatorul nu lucreaza cum trebuie. Dupa ce rezolvi alternatorul si fenomenul persista mergi mai departe cu diagnosticul. Alternatorul poate avea mai multe bube: rulmenti, perii, inele colectoare si releu incarcare. Cel putin primele 3 le are. Fulia este defect pe care-l incadrezi la role, transmisie etc. Nu depinde incarcarea de fulie. Este pusa pentru a permite rotorului sa se invarta si dupa oprirea motorului, altfel ar uza cureaua mai repede. Zgomotul poate veni de la patinarea curelei pe fulie, dar motivul este altul decat defectul fuliei. Deci rezolvi alternatorul si vezi mai departe. S-ar putea sa mai schimbi cureaua odata pentru ca fulia defecta a uzat-o si acum patineaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi, daca e de schimbat inca o data cureaua, nu e problema, problema este alternatorul si fulia pentru ca astea dau gaura la buzunar.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai  indemanare sau un prieten priceput te costa cureaua cat reparatia alternatorului.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urcat video cu faimoasa scartaiala http://youtu.be/V5WZPK9oG24. Cureaua trepideaza de zici ca se rupe!! mai ales cand iau de volan la maxim!!

Am dat ieri cu spray degripant pe la role si pentru un moment a incetat sa se mai auda scartaitul, dar a durat circa 2-3 secunde si a inceput sa se auda din nou.

 

Vreau sa postati cei care au avut un zgomot la fel, multumesc.

 

Oricum o sa dau alternatorul jos si o sa schimb rolele + intinzatorul, desi cred ca o sa ma usture rau la buzunar....

Modificat de mordor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti !

O intrebare legata de intinzatorul de la cureaua de la alternator am si eu.

Cand am schimbat distributia am inlocuit si ambele curele de accesorii si rola de la amortizorul de la cureaua de la alternator.Bani de amortizor nu au mai fost.

Inainte nu se auzea nici un zgomot.Acum se aude un scartait din cand in cand.M-am uitat pe acolo si am observat ca exact cand se aude scartaitul se misca si amortizorul(ca si cum il impinge cureaua).Sa inteleg ca e pe duca? Sau e normal sa se vada ca lucreaza din cand in cand? O sa fac un filmulet azi daca e si il urc sus.

Pe de alta parte a aparut inca un sunet nou - nu stiu daca are legatura cu asta sau nu.Cand virez mai mult (numai pe stanga) la viteza mica sau pe loc se aude un sunet pe partea stanga a masinii.Poate fi cauzat de aceeasi posibila problema ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizorul se misca atunci cand apare o sarcina in plus pe curea. Asta este rolul amortizorului. Atenueaza socurile mecanice suportate de curea. Sarcinile in plus apar cand aprinzi lumini sau alti consumatori si alternatorul se opune miscarii, sau cand tragi de volan. De regula cand te uiti la curea nu poti trage de volan. In majoritatea cazurilor alternatorul merge cu inreruperi din cauza periilor. Mai exista un fenomen. Un alternator uzat (perii si colector) merge bine pana dai cureaua jos. Din momentul acela trebuie reconditionat. Altfel ar mai fi mers poate inca 20kkm.

Zgomotul de pe stanga poate veni de la un pivot uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles oarecum.O sa verific cu roata ridicata sa vad daca pot identifica sursa zgomotolui cand virez.Legat de alternator exista vreo modalitate de a verifica daca intr-adevar este pe duca ? Sau imi recomanzi sa incerc direct reconditionarea lui ?E ok  sa incerc sa masor tensiunea sa vad daca oscileaza in momentul in care se misca amortizorul ?Alta modalitate nu imi trece prin cap :)

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opresti motorul si scoti mufa care vine in spate la alternator. Am inteles ca inainte de asta vedeai cum se misca amortizorul. Daca miscarea inceteaza odata cu scoaterea mufei este clar  ca alternatorul trebuie reparat/schimbat. Din ce am gasit in el, o persoana cu abilitati poate sa-l reconditioneze relativ usor. Important sa aiba scule. Exista si un DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.Multumesc de idee. Asa voi face cand se termina cu vremea asta nenorocita :( Am gasit si DIY-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Am desfacut cele 2 suruburi de la alternator, ca sa il dau afara, dar pare INTEPENIT, este SUDAT acolo, nu se misca deloc!!

Ce pot sa ii fac pentru ca nu vreau sa il stric, vreau doar sa schimb freiul!! Se misca masina cu totul cand trag de el!!

Are cineva vreo solutie?

Masina e cea din semnatura A4 B5 AJM 1.9TDI

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se baga un levier intre suportul de accesorii si carcasa alternatorului si se face o parghie pt. a putea trage spre exterior.  Inainte de asta e bine sa bagi la loc surubul din partea de jos fara sa-l strangi, doar sa fie acolo de siguranta.

Dupa ce iese din partea de sus scoti surubul si cu miscari sus-jos tragi spre exterior.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promptitudine!!

O sa respect ce mi-ai zis, sper sa nu fac vreo boacana!

Merci din nou!

Salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vei rezolva problema doar cu schimbarea fuliei, va scartzai in continuare, trebuie sa intri mai adanc in alternator.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!