Jump to content

Curele si intinzatoare accesorii / clima


joe_p
 Share

Postare recomandată

Aviz persoanelor care au sunete pe la role - curele. Majoritatea "scartzaielilor" si a sunetelor metale provin de la intinzatorul cu amortizor si cel de pe cureaua de la clima. Fulia alternatorului are un fluierat mai mult dar rareori scartaie. Si o curea coapta poate sa scoata sunete noi. Daca apar sunete metalice mai puternice in zona intinzatorului, trageti un ochi si la vasco cuplaj. Slabiti cureaua si verificati daca are joc intregul ventilator. Eu am patit-o cu rulmentul care se afla acolo. Rezultat? bile aruncate prin tot motorul, ambele curele rupte si incolotocite in jurul fuliei de la arborele cotit.

Am si o intrebare: la pompa de servo-directie, am desfacut cele 3 suruburi in care e prinsa fulia si tot nu vrea sa iasa.. mai tre' s-o gadil si in alta parte?

Modificat de njy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • 42miticutza

    17

  • mishulake

    10

  • Planetara

    9

Salutari! :icon_thumright:

Stiu ca s-a discutat pe topicul asta si arhi-discutat, dar imi pun si eu problema aici pentru ca o problema identica printre cele descrise nu am putut identifica.

De la inceput mentionez ca daca stau cu motorul pornit fara clima clima nu se aude nimic (indiferent daca misc volan, accelerare etc).

Daca dau drumul la clima imediat incepe sa scartaie (90% din timp. 10% nu scartaie). Faza interesanta e ca atunci cand stau cu clima pornita la ralanti si accelerez mai brusc in primele secunde se aude un "PAC" asa scurt si apoi nimic.

Cum considerati? E intinzatorul sau vreo rola?

Cat pot sa mai merg cu ea asa fara sa fie vreo consecinta grava?

Mai mentionez ca intinzatorul schimbat de Cosmin in postul 41 (http://vwforum.ro/index.php?showtopic=39778&view=findpost&p=1066225) l-am schimbat acum 2 ani (eu am dat pe el atunci 5 mil).

EDIT. Pe cel din poza l-am schimbat. Tot el sa se fi stricat? :vaidecapulmeu: Eu tin minte ca atunci cand l-am schimbat facea urat indiferent daca era sau nu clima pornita.

post-8852-1267034316_thumb.jpg

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pornesti clima si dai pe rece baga aer rece in masina?pe dispaly-ul climei iti apare vreo eroare ceva,palpaie ceva? ti-ai verificat compresorul de AC? sa nu fie blocat si cureaua sa se invarta pe fulia lui fortat si sa-l mai dea peste cap cateodata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de mentiune, chiar nu stiu daca baga rece, maine il testez!!

Clima a mers normal azi, dar, evident, pe caldura. In ceea ce priveste "palpaiala" mi s-a intamplat de vreo 4 ori in "istoria" masinii sa nu-mi porneasca clima cand am pornit masina... Ultima oara s-a intamplat asta acum vreo 4 luni. Pur si simplu am pornit masina si clima nu a luat-o... Dupa vreo 30 min a pornit singura :)

Nu am verificat niciodata compresorul. Maine o sa vad daca baga rece, ms. mult!

"PAC"ul ala are loc NUMAI atunci cand accelerez masina (fie pe loc sau cand plec de pe loc). La relanti sau la mers constant nu face...

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scartaie cand dai drumul la clima cu siguranta problema este la intinzatorul sau cureaua de clima. Cel schimbat de tine este intinzatorul cu amortizor pentru cureaua de servo-vascocupla-alternator. Daca ai avea probleme la cureaua de alternator ti-ar scartai si la pornirea altor consumatori electrici cum ar fi faruri, dezaburire luneta spate. Ca sa elimini orice dubiu referitor la curea-intinzator alternator, da jos cureaua de alternator si fa o proba in asa fel.

"Dau drumul la clima" - te referi doar la ventilator sau ventilator + AC?

Bafta

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit :icon_thumright:

Deci am testat azi tot ce putea testa :frigbaitata:

Se aude "PAC" + incepe scartaitul DOAR cand dau drumul la AC/AUTO. Daca dau drumul si las pe ECON nu scartaie si nu face PAC.

Nu stiu daca e de la compresor pt ca am dat pe LOW, imi baga rece, dar tinand cont ca erau 7 grade afara nu stiu cat de relevant este. Dar cert este ca atunci cand dau drumul pe AUTO se dezabureste f. bine deci eu zic ca functioneaza compresorul.

Eu am o neclaritate :blah_: Nu mi-e clar de ce scartaie doar cand dau drumul la clima... Rola aia nu se "invarte" intotdeauna, odata cu toate celelalte curele si motorul :) Poate e o intrebare stupida. Cumva se "angajeaza" atunci cand dau drumul la AC?

LE: :)

Ii multumesc pe aceasta cale lui COSMIN care mi-a raspuns la intrebari pe PM.

In zilele anterioare, desi afara era caldura (gen 15 grade) compresorul a refuzat sa-mi bage aer rece in masina, DESI ii dadeam la temperatura LOW. Era doar aer recisor (probabil direct de afara).

Scartaitul continua sa se manifeste strict cand pornesc aerul conditionat si are un caracter pulsatoriu (scart - scart - scart).

De asemenea, am observat ca mi-a clipocit de cateva ori display-ul la climatronic ziua, probabil a inregistrat erori.

Din fenomenele anterioare am tras concluzia ca, probabil, compresorul e defect si cel mai probabil va trebui inlocuit. In orice va urma o vizita la "doctor" pentru o diagnosticare precisa.

Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi si voi continua sa va tin la curent!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu solutia :cool:

100% este de la compresor, nu are treaba cu rolele, mai exact, de la ambreiaj.

Datorita amabilitatii lui Al Bundy care mi-a facut o diagnosticare prompta, surubul central al axului s-a pierdut si astfel ambreiajul iesise de tot p-acolo si ala mergea, practic in gol. Sa reusit sa se invarta de axul compresorului deci nu e blocat. Acum ca ambreiajul a fost bagat pe canlurile normale NU mai face niciun zgomot.

Din pacate, surubul respectiv NU se gaseste separat, ca piesa de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cureaua care misca alternatorul sta pe o rola intinzatoare. Rola asta este fixata intr-un surub. Si acest surub mi-a cedat de 2 ori deja. Sa fie oare montajul gresit de vina pentru a doua oara cand a cedat?

Prima data s-a rupt si surubul si o bucata din rola aceea, astfel ca am schimbat intreg ansamblul. Acum a cedat doar surubul si ma gandesc ca serviceul o fi montat gresit piesele.

Vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta chestie. Nu ai cum sa-l montezi gresit. Este un surub banal cu care se prinde rola pe suportul cu amortizor. Vezi daca nu ai fulia de alternator blocata, din aceasta cauza iti scutura intinzatorul in exces si surubul cedeaza. Cand merge motorul in mod normal rola trebuie sa aiba o fluctuatie lina de 1-2 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o intrebare stie cineva la ce numar de ani trebuie facut schimbul de curele la passat 1.9 tdi 131 cp?am intrebat 3 persoane de specialitate pana acum si toate mi-au spus ca la 4 ani indiferent de kilometraj!mie mi se pare un pic ciudat avand in vedere ca la un ford focus 1.6 se schimba la 10 ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 ani ca si durata sau numarul de km corespunzator motorului respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult pt raspuns!m-am programat deja la service!:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exe, surubul ala este cel mai prost lucru gandit la clima noastra. Si eu am pierdut surubul de 2 ori si sa nu iti zic in ce fel se agatase rola pe la motor de imi zduncina motorul, simteam ca mi se rupe in doua.

Evident am gasit toate componentele in scut, am luat si am montet totul le locul lor cu grija si nu inainte de a curata si degresa bine locul pt ca am dat cu ceva solutie de la Bizon pt lipirea lui ca sa nu se mai desfaca pe viitor.

ATENTIE: nu strangeti surubul la maxim pt ca altfel se va comporta ca si cand ati avea tot timpul clima pornita.

Trebuie strans in asa fel incat atunci cand clima este pornita, ambreiajul sa nu atace rola principala a climei, deci sa aibe un pic de joc, dar nici prea mare, ca altfel la actionarea butonului AC/AUTO acesta (bobina) sa nu mai poata sa stranga de ambreiaj si sa functioneze in gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut! M-am hotarat sa schimb rolele, rola alternator si cureaua de la accesorii, deoarece am joc la rola amortizorului de vibratii si la rola intinzatoare de la ac si doresc sa va intreb daca trebuie schimbata si fulia de la pompa servo. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia de la pompa cand se descentreaza, creeaza vibratii laterale si se poate observa de sus oscilatia fuliei.

La tine vibratiile sunt amplificate de ineficacitatea amortizorului de la intinzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salut,am un passat tdi 4motion 96kw.cand pornesc clima pe rece apare un scartait puternic de curea.clima functioneaza perfect.daca turez motorul scartaitul dispare in totalitate.am programat masina pt schimbarea distributiei.ca sa scap de scartaitul enervant este indeajuns sa schimb cureaua de la compresor si rola intinzatoare sau mai trebuie schimbat ceva?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi de la cureaua de accesorii sau de la rola cu amortizor.Eu am schimbat rola cu amortizor in aprilie pentru ca cea veche scartzaia in diminetile mai reci, mai ales la capatul cursei volanului.Pana se incalzea cativa kilometri,evident.Acum cea noua, de cand s-a mai racit dimineata afara,face la fel.Ba mai mult!Asta parca face mai mult timp pana se incalzeste.In special la capatul cursei volanului.Sunt sigur ca rulmentul de la rola nu are suficienta vaselina, asa ca o s-o dau jos si-o sa-i mai bag niste vaselina in rulment.Jenant totusi sa scartzaie, chiar si pentru putin timp, dupa nici 6 luni.De tot kkatu sint piesele!

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scartaie la pornirea compresorului, e cureaua de la compresor si/sau rola intinzatoare de la compresor.

Daca scartaie la viraj e cureaua de accesorii si/sau intinzatorul hidraulic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos,o sa schimb si cureaua si rola de la compresor (ca sa fiu sigur)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marinica1967,

Sfat prietenesc!In cazul in care,iti schimbi rola cu amortizor, roaga mecanicul sa-ti bage vaselina la rulmentul de la rola, pentru ca scartzaie in diminetile reci.Mai ales daca iei vreo rola mai ieftinutza.In cazul meu rola a fost Flennor.M-am zgarcit pentru ca ma saturasem cati bani am bagat in masina si nu am luat Ina care era muuuult mai scumpa.

Deci atentie mare ca tot ce e mai ieftin e facut de rahat! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am confruntat scartaitul curelelor, mai ales pe viraj maxim Am rezolvat cu un spray special ptr curele. Se da pe interiorul curelei si aceasta devine mult mai aderenta si nu mai patineaza, deci nu mai scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In aceeasi situatie, eu am schimbat cureaua OEM existenta pe masina cu una pe producator. Rezultat? Era mai rau ca inainte. :)

Rezolvarea? Alt intinzator OEM pentru cureaua de accesorii. Amortizorul existent, desi era nou, era prea slab si nu intindea destul de bine cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin ma pune chiar pe ganduri!!Inseamna ca si la mine e vorba de curea si nu rola cu amortizor!!E posibil sa scartzaie doar cureaua si sa nu fie de vina acea rola?Pai, eu tocmai de aceea am schimbat vechiul intinzator, iar cu cel nou imi face la fel.Deci,posibil sa fie doar cureaua?Si aia e schimbata la ultima distributie!!...Ha!!Hai ca-mi iau si eu un spray de curele si abia apoi ma mai apuc de schimbat piese pe masina!! :huh:

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma pregateam sa schimb cureaua si intinzatorul care scartaiau desi fusesera schimbate in urma cu 2 ani, dar uitandu-ma atent la curea in timp ce un prieten tinea volanul virat maxim am observat ca, cureaua patina pe fulia de la servo si de acolo acel scartait puternic. Dupa ce am aplicat tratamentul cu spray celor doua curele ( accesorii si clima) am scapat imediat de patinat si scartait. O pulverizare tine cam 3 luni dupa care iar incepe sa patineze si bineinteles se da iar cu spray.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!