Jump to content

Curele si intinzatoare accesorii / clima


joe_p
 Share

Postare recomandată

Eu am vrut sa-l intind la 25Nm (dupa cum stiam si eu ca trebuie intins), dar n-am reusit nicicum sa bag cheia dinamometrica acolo.

Asa ca l-am intins dupa simt, cum spunea si cosminwon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • 42miticutza

    17

  • mishulake

    10

  • Planetara

    9

Intinzatoarele alea sunt piese care se schimba la fiecarea curea de distributie.Dar incercand sa scapam ceva mai ieftin,le lasam gandindu-ne ca nu se intampla nimic daca se strica rola sau cureaua de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si desenul de care vorbeam in postul de mai sus. El vine in pachetul cu piesa si este singura specificatie pe care producatorul o precizeaza.

post-22705-1249843805_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar si intinzatorul de accesorii se intinde tot la 25Nm.

Am luat azi si intinzatorul de clima MEYLE (90 de lei), insa am o alta problema.

Dupa cum spuneam mai sus, cureaua standard de 850 mm n-am reusit nicidecum s-o montez, fiind prea scurta.

Am mers cu ea inapoi la magazin si aptronul mi-a dat deocamdata una de 890 mm. Pe maine imi aduce de 875 si o sa vad care va potrivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... 855. Sper sa nu fie prea mare aia de 875 ce vine maine. Teoretic ar trebui sa o pot intinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

875 e la limita. Intinsa la maxim e cat de cat ok. Insa dupa ce "se mai lasa" nu cred ca va mai fi.

865... parca parca as incerca. Dar cred ca voi ramane la stock. Pe cea veche scrie 855. Chiar daca e foarte greu de bagat la loc, cred ca-i cea mai potrivita alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici prea tensionata nu e bine sa fie, risti sa fortezi inutil ambreiajul de compresor sau rola intinzatorului, in plus mai creste si consumul, un pic. De aia e bine sa fie mai larga si sa o reglezi la anumita tensiune...25Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu. De-aia am si lasat-o mai slaba putin. Dar destul de intinsa cat sa nu patineze.

Insa cea de 875, desi intinsa la maxim, era "chiar bine". Insa in timp cred ca se slabea mai tare si nu mai aveam ce intinde..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Daca tot face parte din acelasi angrenaj, am si eu o intrebare despre vasco-cula(j). Locasul in care vine prins are joc mare. Din diverse scheme(etka,vagcat) am inteles ca are un rulment cilindric in care vine fixat.. A auzit cineva de asa ceva, sau v-ati confruntat cu asa o problema? O fi greu de schimbat, adica sunt constient ca e treaba de distributie(ma refer la partea de demontat). Se uita urat vecinii la mine de cat zgomot scoate la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca am observat ca sunt cereri, explic cum se schimba la benzinar 1.8i&1.8T cureaua de accesorii. :icon_thumright:

1.se detensioneaza cureaua de accesorii cu o cheie de '17 sau reglabila, tragand inspre dreapta exact ca in poza.

2.se scoate rola fixa ce tine curea de clima si cureaua de clima inclusiv.

Aici este o mica problema daca nu aveti chei torx,nu o sa puteti scoate rola fixa de la clima ,nu se poate cu tubulara,surubelnita etc.In plus cheia sa nu fie dreapta ci in forma de L. :rolleyes:

Astfel cureaua de accesorii va putea fi scoasa,restul este in ordine inversa.

Nu se poate scoate simplu doar prin detensionarea intinzatorului pentru ca in partea stanga jos,cureaua de accesorii si cureaua de clima sunt pe o fulie comuna cea din urma asezata spre exterior,iar cureaua de accesorii pe interior.

...si cureaua uzata in poza.

Numai bine. :D

post-20258-1262633472_thumb.jpg

post-20258-1262633488_thumb.jpg

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciprian passat

va salut. am aceeasi problema cu passatul meu, 1.9tdi 2003. la inceput scartaia cureaua de accesorii foarte putin cand porneam motorul sau cand aveam volanul virat la maxim. acum scartaie mereu, si in mers si dupa ce se incalzeste motorul plus ca daca virez brusc la maxim volanul apare pe computerul de bord mesajul: "alternator service" ... daca schimb decat amortizorul de la rola intinzatoare rezolv ceva? nu dispun de bani momentan iar cel mai ieftin intinzator care l-am gasit e 450 de lei. la VW e 750 iar amortizorul separat 250

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui tu, pare a fi frei-ul (fulia) de la alternator.

Daca era intinzatorul, nu trebuia sa primesti mesajul alternator workshop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...am si eu aceeasi problema....mecanicul a zis ca ar fi cureaua care prezenta semne de uzurasi de la diferenta de temperatura....rece-cald s-a dilatat prea mult........am sa o schimb zilele astea.......e posibil sa fie doar cureaua care aluneca pe role ? P.S.......alternatorul incarca bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin e buna ideea cu vaselina pusa preventiv la rola.

Eu am decapsat rola si am scapat de zgomot, pe langa asta am inlocuit si o bucsa la intinzator era cam uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cosmin ai dreptate, dar intinzatorul acela nu e si pentru cureaua de la alternator? daca e cureaua slaba nu e posibil sa nu mai mearga in parametrii alternatorul? multumesc mult pt sfat, o sa verific azi ce ai zis tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La apasarea cu mana, cum reactioneaza cureaua? Merge impinsa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar trebui sa mearga impinsa?? :) ca e al naibii de elastica la mine, si nu mi se aprinde martorul baterieie (nu am BC)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e moale, pot sa o misc cu mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa mearga impinsa, dar nu mult (3-4mm la mijlocul portiunii libere mai lungi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat problema ......... am schimbat rola intinzatoare de la clima, rola intinzatoare cu amortizor, fulie alternator, rulmenti alternator, ambele curele ( pret piese aprox 815 ron + 135 manopera=950 RON). Problema era de la fulia alternatorului dar am schimbat si celelalte piese ca sa nu mai am probleme pt ca aveau semne avansate de uzura.

fulie alternator: INA 165Ron,

Rola amortizor : FEBI 373 Ron,

Rola AC: Rulville 115 Ron,

Curea AC: BOSCH 30 Ron,

Curea Alternator : 60 Ron,

Rulmenti Alternator: 75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut, am un golf 4 1.9 sdi, si o problema.Bate ceva foarte tare(defapt zgomot f mare) la cureaua de la alternator.Ce poate sa fie?Aveti idee daca o pot schimba eu sau trebuie sa merg la un service?si cam ce pret are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai usor sa intrebi decat sa citesti tot topicul, nu? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am o skoda superb 1,9 tdi din 2007, si sunt la a doua problema cu rola intinzatoare de la accesorii. prima data, acum vreo 5000 km s-a gripat rulmentul rolei si a frecat cureaua pana a topit plasticul de pe rola. Demontare-schimbare rola cu totul -montare, distractie. Acum am patit beleaua, s-a rupt surubul ala cu cap tors din suportul alternatorului. Iar demontare..... problema e ca nu gasesc surubul, separat pe nicaieri. Vine cu tot cu rola. HELP!!!! poate aveti vreunul o rola uzata si nu va mai trebuie surubul cu pricina, sau spuneti-mi daca merge de la altceva. multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de curand mi-am schimbat fulia alternator ca scartia in ultimul hal cand miscam un pic volanul.toate bune si frumoase cand, dupa vreo 1000km pe langa NOUA fulie care a inceput sa scartzaie, se mai aude si o tzacaneala doar cand apar consumatori de curent,gen farurile,clima,linia audio.cand pornesc masina se aude fff usor,dar cand apar consumatorii se aude ff tare si e ff enervant. Eu as zice ca e ROLA INTINZATOARE TRANSMISIE CU AMORTIZOR,caci am fost sfatuit de un "super" mecanic (respect pt voi,cei ce stiti meserie...raritati in Romania!!!) ca mai duce vreo 60.000km,ca nu prezinta semne de uzura.mentionez ca am masina din semnatura din 2003 si vreo 240.000km rulati de mine fara sa schimb piesa respectiva. Ce vreau eu sa stiu: cand functioneaza rola intanzatoare cu amortizor si daca asa se prezinta o rola fff uzata,sau chiar stricata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!