Jump to content

Curele si intinzatoare accesorii / clima


joe_p
 Share

Postare recomandată

Salut ,fraiul este 185 ron ina,manopera la mine a fost 50 ron demontat ,montat alternator cu tot cu schimbat frai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • 42miticutza

    17

  • mishulake

    10

  • Planetara

    9

Frai sau fulie alternator este acelasi lucru? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noutati si cu o mare intrebare.

se pare ca fulia de la alternator ar fi problema la mine , nu merge ca un butuc de bicla. cand opresc rola se opreste si in interior

INTREBARE: cum scot ventilatorul . am de scos un surub cu inbus de 8 si ma blochez in ventilator.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-l scoti, il impingi in trager si ai loc suficient sa scoti surubul la alternator. E clar, la tine e blocat frei-ul....fulia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAZ REZOLVAT : nu am reusit sa dau jos ventilatorul sau sa il imping asa ca am mers la un service de cartier 50 lei manopera pt tot + fulie INA 190 lei

nu mai am zgomot de curea in viraje, nu mai am huruit la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Acum o luna am schimbat distributia (plus curea accesorii) la masina din dotare si la franare (aproape de oprire ) apare un zgomot ca de curea care merge in gol. In mers nu se aude nimic. Ma poate ajuta cineva cu un sfat ?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

vreau sa dau si eu rola jos dar nu reusesc sa demontez ventilatorul . am bagat cheie imbus dar nu stiou cum sa tin contra sa il pot desface

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care rola? Ce-i asa greu sa spui tot ce vrei sa faci??

Ce ventilator sa demontezi? Cel cu Visco? E destul de dificil. Fulia lui are niste gauri de ~4mm in care poti baga ceva sa-l blochezi. Insa in realitate e destul de greu.

Intinzatorul hidraulic (cu rola intinzatoare) il poti demonta si fara sa scoti ventilatorul. Surubul de sus il demontezi pe sus, iar cel de jos numai pe jos. Eu asa le scot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rola aceasta . nu am spatiu de ventilator sa desfac imbusul de 6.vreau sa o dau jos sa vad ce se intampla ca a venit spre in fata cu tot cu suport(cel care se strange cu imbus) si nu mai calca cureaua bine pe ea si am mai observat ca pe interiorul curelei sunt mici portiuni din ea rupte( cureaua are 30000km). la service mi s-a spus sa schimb rola intinzatorului si fulia de la poma servo ca ar fi cam tocita. e normal sa aibe un joc sus-jos la relanti ? ma gandesc ca e slabit surubul imbusul.

daca rasucesc de fulia de la alternator se invarte si rotorul lui si se invarte destul de greu, nu este ca la ventilator ,este normal?

post-70332-0-11352300-1330682995_thumb.j

Modificat de mariusss_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a venit in fata, e slabit surubul ce tine intinzatorul, nu rola.

Daca baleiaza cureaua, e posibil sa ai o problema cu frei-ul (rola cu clicket) de pe alternator. Daca ai demontat cureaua si invarti de fulia alternatorului, trebuie sa se invarta usor - cam la fel ca si ventilatorul. Doar ca intr-o parte invarte si rotorul, intr-o parte se invarte fulia in gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare baieti! imi spuneti si mie daca se intampla ceva in cazul in care merg fara cureaua de la compresor clima? Si daca pun o curea noua, este indicat sa mai schimb si altceva, gen fulie, intinzator...? multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se intampla chiar nimic.

Schimbi intinzatorul daca face galagie. Daca nu, doar cureaua si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna.am si eu un vw passat din 2000,1,9tdi 116cp si in timpul mersului sa aprins martorul de la baterie.am verificat incarcarea si alternatorul nu mai incarca.care ar putea fi problema??? in dimineata urmatoare cand am pornit motorul martorul de la baterie sa stins si aveam incarcare dar numai vreo 5 minute.si asa face in fiecare dimineata pana se incalzeste motorul .ma gandesc ca poate sa fie intinzatorul sau cureaua.Ma poate ajuta cineva??Mai e o chestie si anume daca pun cheia de 19 pe intinzator si incerc sa fortez putin intinderea se stinge martorul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca iti patineaza cureaua,nu se observa o crestere de viteza a fuliei alternatorului cand ajuti rola intinzatorului ?,nu se aude un fluierat la fulie ? inainte de aschimba intinzatorul incearca sa dai cu o solutie "antipatinare" ,este scris undeva pe forum dar nu mai stiu unde,poate te ajuta cineva cum se numeste sau intreaba la magazinul de piese auto,sau tine o bucata de rasina de aia neagra sa se frece cureaua de ea,de aceea de care topesti si torni intre dalele de ciment,ofera o foarte buna aderenta, bafta.

Modificat de S.Calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am parcurs acest topic si nu m-am lamurit in privinta schimbarii curelei de la accessorii. Pe scurt maine vreau sa schimb cureaua de accesorii, iar pentru asta trebuie sa demontez cureau de la clima, am observat ca cea la accesorii trebuie montata inaintea celei de clima pe fulie.

1. Cum demontez cureaua de la clima? Ce trebuie sa fac sa dau cureaua de clima jos ca sa o pot introduce pe cea de accesorii?

2. Cureaua de accesorii se introduce prin fata ventilatorului pentru a o pune pe role?

2. Care sunt pasii care trebuie sa-i urmez ca sa schimb cureaua de accesorii.?

3. Unde este mai facil accesul la cureaua de clima daca demontez bara sau scutul de la motor ?

4. Ce scule imi trebuie ?

Am vazut la postul 61 o desciere facuta de iulian_1976 bine detaliata dar este pentru un benzinar.

Multumesc !

Modificat de george gga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimeni sa-mi spuna si mie cum sa schimb cureaua de accesorii ?

Modificat de george gga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Am un a6, 2004 avf. deci vag

Probleme - scartait.

Scartaia doar cand dadeam drumul la clima.

Am schimbat rola si cureaua(originale ina si contitech)- toate bune si frumoase, cam 3 saptamani( aproape).Intr-o zi, aveam geamul deschis si surpriza, auzeam un scartait.

Am oprit( bineinteles am facut aceasta operatie de multe ori) si am asculat- am manie cu zgomotele :).

Cateodata scartaie - cateodata nu. Ma inebuneste.

Sa nu fie stransa prea bine? Trebuie restransa dupa un timp ( 2-3 sapt?). Sa se fi lasat-dilatat? Acum, am avut si temperaturi de 40C vara, deci la motor acolo, nici nu vreau sa m gandesc.

O zi buna.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi schimbam doar rola presoare si curea dar cineva s-a gandit la fulia de la arborele cotit ca si ea isi face uzura? Asa patisem la vechea mea masina un golf 3, schimbat absolut tot ce se putea(fulie apa, rola presoare ,pompa apa ,curea, brat intinzator si la prima pornire cat tragea alternatorul sa incarce scartaia.). Dupa ce am schimbat si fulia mare care angrena si restul componentelor(pompa servo, pompa apa si alternator) adio scartaiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Toate curelele, rulmentul din interiorul rolei de conducere au fost schimbate la schimbul distributiei, deoarece au fost demontate: bara fata, masca si bara de protectie metalica din (jugul).

Abia dupa eliberarea totala a partii din fata a motorului s-a lucrat comod si cu aceasta ocazie au fost schimbate toate "mantzocaraiele" axiale chiar daca nu au fost suspectate de uzura.

Succes!

Andreicas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

ce marci mai sunt ok?vreau sa iau si eu cele doua intinzatoare,de la accesorii si de la clima...INA?altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate sau in ordinea asta?:)

multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intinzatorul de la accesorii, iti recomand OEM.

Orice amortizor aftermarket am testat la intinzatorul ala, a cedat relativ rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat cu ruville parca, sau ina si momentan sa linistit orice scartait, doar din alternator rulmentii mai macaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!