Jump to content

Curele si intinzatoare accesorii / clima


joe_p
 Share

Postare recomandată

Asta inseamna intinzator prost.

Cu unul OEM ma indoiesc ca ai mai avea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • 42miticutza

    17

  • mishulake

    10

  • Planetara

    9

Am urmarit evolutia rolei cu amortizor in diminetile reci.Nu aluneca cureaua, nici macar la capatul cursei volanului.Tot scartzul pana se-ncalzeste putin, provine din interiorul rolei.Cu siguranta nu are vaselina suficienta acel rulment din rola sau vaselina se intareste cand e mai rece afara.Amortizorul este foarte dur si rigid si amortizeaza excelent.Nici macar nu a capatat acea vibratie oscilatorie ca si cel vechi (cum de altfel, am vazut la muulte Passaturi).Asadar, rezolvarea este evidenta prin gresarea suplimentara a rulmentului din rola.

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut o astfel de rola la acel intinzator. Am scos rola, am desfacut-o, am spalat-o in diluant, am pus vaselina noua... degeaba. Pana n-am montat alta n-am scapat de scartait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu am observat sa alunece cureaua, am fost totusi si am luat un spray pentru curele si am pulverizat bine pe toata cureaua.Vreau sa spun ca nu mai scartzaie, iar la capatul cursei volanului nu se mai aude acel scartzait urat.Sper s-o tina!Am observat ca dupa ce-am pulverizat bine acea solutie, aparea foarte lizibil inscrisul de pe curea si a disparut acel aspect lucios de pe suprafata ei... Sa vedem cum se va comporta dimineata la prima ora, cand e destul de rece afara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai e o varianta de inlocuire ieftina.Daca se constata ca rola e de vina...te duci la un magazin la un baiat destept cu catalog de INA..si iti iei doar rola de plastic propriuzisa ;) .Asta dupa ce se constata ca intinzatorul amortizor lucreaza corect...Scutesti peste 300lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat varianta aceasta la momentul la care am schimbat rola cu amortizor.Vechiul amortizor era bun si tind sa cred ca si vechea rola era la fel de buna, din moment ce si cu noua rola, schimbata in aprilie, a aparut de ceva vreme acest scartzait.Sunt aproape convins ca de vina este cureaua.Ieri am dat-o cu spray si a disparut scartzul, iar astazi nu am pornit masina pentru ca nu am avut nevoie de ea.O sa vad maine dimineata...Asadar, n-am reusit sa gasesc rola separat, si am intrebat la vreo 7-8 magazine!

Ma gandesc ca, teoretic., nu se poate strica acel amortizor si acea rola din aprilie si pana acum, chiar dac-ar fi facute de cea mai proasta firma din lumea asta!Si nu cred ca e cea mai proasta Flennor!!...Posibil printre cele mai proaste ,dar nu cea mai!! :lol:

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asculta-ma bine,am mai postat in legatura cu treaba asta.Nu mai gasesc topicul.A venit un client cu un Passat 2003 19...facea cureaua ca toate animalele..mai ales cand se vira spre maxim stanga dreapta.I-am completat cu lichid de servo ca era cu mult sub minim,si el avea senzatia ca pompa de servo chitaie.Eu i-am spus;vezi k e rola de la alternator.El sa dus la 2 mecanici si ei i-au recomandat sa schimbe intinzatorul de auxiliare.I-am adus intinzator nou (tot sistemul)pe INA...la montat,nimic schimbat.Se dadea cu capul de peteti ca a dat multi bani pe el.I-am adus rola de la alternator..a montato si a scapat de probleme.A venit si mi-a spus..ca mai bine lua rola ambreajul..de la alternator din prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si cu curea noua aftermarket sa scartaie. Am pus inapoi cureaua OEM care are 200.000 de km si nu scartaie nici acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din toate curelele af..ma refer Conti ,Dayco,Gates...nu am avut niciodata probleme cu niciuna.Indiferent de ce utilizare au avut distributie,auxiliare,am dat si de diferite utilaje pt ca prin reprezentante la un buldozer e deranj la pret.Daca achizitionam Flenor,Starline,sau mai stiu eu ce pochitori e normal sa avem probleme.Am remarcat ca au inceput sa se faca si curele de distributie Conti la Timisoara,si ca labagii de la INA au inceput sa bage in setul de distributie INA curele Dayco.Era socoteala cu Ina inainte..role Ina si curea Conti.Spre exemplu la Renault motorizarea de 1.5 dci..fata de Conti era pretul mai jos cu 150 lei..accelasi lucru :lol: .De cruiozitate m-am uitat la un set curele distributie pe 14 16 valve pe original,costa doar curelele aproape cat setul de distributie complet pe Conti :screwy: .Set distributie original 1200lei,set curele original 380lei,set distributie complet Conti 390 lei..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pica din discutie rola cu ambreiaj de la alternator pentru ca si pe aia am schimbat-o si aici chiar nu m-am zgarcit, am luat Ina.E clar ca nu e acea rola pentru ca aia face incontinuu, indiferent ca e cald sau rece, si se simte tare in habitaclu.Mai mult de-atat, e foarte vizibil cum trepideaza cureua pe ea cand pica aceasta rola cu ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi de dimineata am pornit si eu tractorul.Erau 3 grade cu plus pe bord, frig, evident!Am pornit masina si n-am mai auzit niciun chitzait din zona curelelor.Nici macar la bracarea maxima a volanului.Deci, spray-ul de curele si-a facut bine treaba.Adevarul e ca a luat o gramada de rapan de pe curea cand am shpreiat-o.Ceva sunete tot mai veneau de pe acolo, dar nu scartzaituri, ci doar niste fashaituri destul de cuminti,care au disparut repejor (din zona rolei cu amortizor).In orice caz, incet-incet ajung la parerea lui Cosmin,cum ca, piese AM de calitatea celor OEM, nu prea s-au inventat si se pare ca sunt plamadite cel putin din alte materiale, daca nu chiar,si de fabrici diferite!!...dar diferenta de bani e ingrozitor de mare!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,am si eu o intrebare,imi puteti spune si mie cum gresez rulmentul intinzatorului de la clima,ca face galagie,va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,momentan sunt in criza de bani,am zis sa il gresez poate mai merge pina fac rost de bani,ma ajuta si pe mine cineva, va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu a gresat nimeni acel rulment, sa imi spuna si mie cum sa il gresez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am schimbat distributia la masina din semnatura si evident si curelele la transmisie. dupa operatiune se aude un huruit...deci nu scartait..huruit, cu vechile curele nu facea. oare sa fie curelele sau vreo rola??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat intr-un final cureaua de la servo-directie si alternator.Desi am dat-o cu spray cu cateva zile in urma, iar acel scartzait a disparut, i-a ramas un fel de fashait pana se incalzea un pic, fapt care continua sa ma supere la ureche.Si bine am facut ca am schimbat-o deoarece acele santuri din curea erau foarte subtiate, iar zimtii de la role aproape ajunsesera la insertia de panza.Este ciudat ca s-a intamplat acest lucru in doar 25.000 de km.Ceva in tot acest angrenaj a uzat-o destul de prematur, iar acel ceva nu poate fi decat rola cu ambreiaj de la alternator, rola intinzatoare cu amortizor sau fulia de la pompa servo.Din ceea ce am observat dupa ce-am dat cureaua jos, e ca fulia de la pompa de servodirectie parea cea mai ascutita la zimti.Sau o fi fost prea tensionata vechea curea?...Insa toata aceasta tensionare banuiesc ca o produce rola intinzatoare, iar coroborat cu taisurile acelor zimti de la fulia de servo, a uzat cureaua.Acum stau si ma intreb daca pot schimba doar fulia de la pompa de servo directie sau trebuie sa schimb pompa cu totul.

Ar mai fi o cauza si o explicatie.Dupa schimbarea distributiei si a acestei curele de accesorii, mi-a picat la foarte scurt timp (4-5000 de km) frei-ul de la alternator.Nu am mai mers foarte mult cu el asa, cred ca doar vreo 2 zile de umblat prin oras, apoi l-am schimbat.E foarte posibil ca acei zimti de pe frei-ul blocat, pe care cureaua a functionat, sa fi produs acea mare uzura a curelei.Cred ca e cel mai aproape de realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, frei-urile le strica.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 2 zile am observat ca atunci cand iau curba la maxim (st/dr)(pe loc sau in mers) am un scartait destul de zgomotos sub capota. mi se pare ca ar veni de la cureaua de la alternator, sau chiar din alternator ; e ceva intre un scartait de curea si un scartait de metal (fulie alternator ) . e posibil sa am un foarte mic scartait si cand merge motorul dar nu imi dau sema exact.

interventii la masina in ultima perioada: schimb de anvelope, filtrele (aer ulei motorina polen ) + uleiul am mai scos si eu ulei cu seringa de la joja). nu cred ca ar avea legatura cu ele.

am citit intreg topicul si am vazut ca ar fi cateva solutii diferite. intrbarea e daca ar putea fi ceva grav, risc sa raman pe drum? sa o tin in parcare pana o vede un mecanic sau mai pot merge la servici cu ea? daca se rupe curea in mers sau sa zicem ca se blocheaza fulia la alternator ce pot pati?

daca ar fi cureaua , tb demontat spoilerul sau se poate si fara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si fara....dai jos alternatorul. Nu cumva iti scartaie pompa de servodirectie ? vezi nivelul uleiului de la servodirectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum deja s-a agravat...am chiar un hornait care se aude la relanti..daca ajung la 1000 ture nu-l mai aud... e clar ca nu-i doar de la curea. sper sa o pot slabi un pic cumva sa imi dau seama de unde e.

eu am masina de 3 luni si nu a avut probleme cu ea, asa ca nu-s familiarizat cu locul partilor componente de la motor. nu stiu unde sa verific nivelul, e cumva in drepata cum ma uit la motor, un capac verde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wasabios

Azi am patit si eu acelasi lucru, am constatat, insa, ca sunt urme de pilutura in zona rolei alternatorului (cred ca se cheama fulie). O sa incerc sa ajung la un service, deocamdata n-am bani si mi-e si frica sa misc masina din loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nici eu nu am bani acum ,altfel mergeam direct la service.

imi poate spune cineva care sunt pasii sa slabesc cureaua de accesorii, as vrea sa invart apoi ce pot fara curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca la mine ar fi pana la urma aceasta fulie....inca astept sa ma ajute cineva sa tractez masina pana la service. Fulia e cu 6 canturi...trebuie sa vad cat naiba e una, apoi sa vad cat naiba e montatul ei. Un alternator nou este vreo 1400 ron frantuz si vreo 1100 ron neamt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!