Jump to content

Curele si intinzatoare accesorii / clima


joe_p
 Share

Postare recomandată

FLORIN_SPEEDER

Salut !

Eu am schimbat distributia acum 2 saptamani si a aparut o problema si la mine....sa rupt surubul de la rola intinzatoare(curele de la alternator/servo) si a ramas o bucata de surub in blokul motor,norokul meu a fost ca eram pe lok la relanti si nu in mers probabil mai stricam ceva,mentionez ca rola intinzatoare nu am inlocuit-o la schimbul distributiei...si asa am mai scapat de 8 mil (45 lei rola +35 manopera)

Deci ce sa va mai zic cand schimbati distributia schimbati TOT ce tine de distributie sa nu ajungeti ca mine,pt ca o sa stati cu masina in parcare pana gasiti un service care sa va ajute in acel moment.

Toate cele bune fara batai de cap! :lol:

post-15316-1208552932_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • 42miticutza

    17

  • mishulake

    10

  • Planetara

    9

Si la mine se aude un scartait mai ales cand aprind farurile, sa fie oare intinzatorul sau rola de la alternator? cand am cumparat masina din Franta, fostul prorietar mi-a dat si cureaua noua de la acesorii, oare sa fie cureaua ? :rolleyes:

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine scartaie rola de la intinzatorul de accesorii, sant cat se poate de sigur. Dar se aude doar la ralanti. Insa inca n-am gasit doar rola separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ar fi riscul daca circula asa cu ea? Eu mai ma vreo 3000 de km pana la urmatorul schimb de ulei si m-am gandit sa il schim atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o sa mai merg asa cu ea mult si bine. Am scos-o, si-am curatat-o, i-am pus vaselina, nu are uzura, dar tot scartzaie cand vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Si eu am un fsssait la cureaua de la alternator. Cand am facut distributia la 120.000 mi-au zis in service ca o sa trebuiasca schimbat si intinzatorul acela pentru ca are in cap un rulmen care face zgomot. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am citit despre problema voastra cu rulmentii de la alternator. Eu cand mi-am schimbat distributia intr-o reprezentanta Seat, mecanicul mi-a aratat intinzatorul de la alternator ca are un huruit la rulmentul din capat. Nu era pe stoc atunci si nu l-am mai schimbat. Atunci avea un fsssait dar acum cand s-a mai racit a inceput sa huruie. Mi-a zis ca trebuie sa-l schimb neaparat pentru ca e tot o piesa consumabila. Piesa este vreo 270 Ron la Reprezentanta. Sunt curios daca se poate schimba doar rulmentul de la intinzator? De aceea nu cred ca au nici o treaba rulmentii de la alternator, zgomotul provine de la rulmentul de la intinzator. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut ,

Am si eu o problema cu passat 1,9 TDI din 98 . Totul a inceput cu rola de la intinzatorul de la cureaua de accesorii. S-au spart rulmentii din ea , am schimbat rola respectiva , am pus o curea noua si dupa 300 de KM s-a rupt. Am schimbat cu o curea mai buna Contitech dar de 1592 si s-a rupt si aia plus ca s-a spart marginea de la rola de intindere. M-am uitat mai atent si intinzator nu mai avea o pozitie perfect verticala asa ca am luat decizia sa imi cumpar alt intinzator.

Am dat 400 Ron pe un itinzator Febi , l-am montat , am schimbat din nou cureaua , masina a mers perfect pana intr-o zi cand a inceput sa se auda un zgomot ciudat de la transmisie. Dupa 2000 de Km s-a rupt iarasi cureaua. Sunt disperat .. nu stiu ce sa ii mai fac , ce ar putea avea ? ce curea sa ii mai pun ? ce curea e indicata 1588 sau 1592.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 1,9 tdi 1998 105 cp????? n-am mai auzit de varianta asta....chiar exista?

pentru a primi un raspuns cred ca trebuie sa dai mai multe detalii despre motor si accesorii ... tip motor cu compresor de clima sau nu etc

te poti inspira de aici http://www.oscaro.com/fiche.asp?ID_OSC_LEV...ARTICLES=649385

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 1,9 TDI 110 cai din 98 , am gresit nu erau 105 caluti . Ms pt site , am vazut ca acolo scrie ca trebuie 5pk1587 deci aia de 1588 e buna. Dar tot o sa imi sara . Am vb cu niste prieteni si mi-au zis sa verific fuliile de la pompa de apa si servo sa vad daca au joc. Asta nu am facut-o pana acuma. O sa merg sa verific si va tin la curent.

tipul motorului e AFN si are compresor de clima dar cum imi tot sare cureaua de accesorii nu am mai pus cureaua de la compresor. Oricum nu imi merge clima ca am caloriferul din bord spart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tipul asta de motor si cred ca si la altele (1z) fulia motor e de constructie speciala formata din doua piese metalice cu cauciuc intre ele si dau des defecte uitatae atent la ea si vezi daca nu are bataie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Mai intreb o data, poate sare cuiva in ochi: stie cineva unde e de gasit mai ieftin doar rola de la intinzatorul de accesorii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

@Cosmin nu stiu daca gasesti doar rola de la intinzatoru acela separat.Doar la dezmembrari daca te lasa vreunu sa desfaci pe bucati acel ansamblu. Parerea mea este sa nu faci compromisuri si sa cumperi tot ansamblu. Eu unu l am schimbat pe la inceputul lunii pentru ca era varza si avea joc la toate incheieturile (INA = 530 ron).

O zi buna tututror :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate demonta rola cumva si inlocuit numai rulmentul?

Intreb asa in necunostinta fiindca nu am demontat-o niciodata si nu stiu cum este fixata rola dar de cand am masina am un fasait la careva dintre fulii si cred ca asta o sa fie de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@msanyix fasaitul nu e neaparat sa vina de la rola cu intinzator. Fasaitul acela poate sa vina si de la fulia de la alternator. Dupa ce am schimbat fulia mi a disparut si fasaitul si huruitul care apareau cand viram de volan. La inceput se auzeaun fasait foarte slab dar dupa o perioada de timp pe langa fasait a inceput sa si huruie. Daca am vazut eu bine cand mi a schimbat mecanicu rola cu intinzator, rulmentul este capsat in rola propriu zisa si nu stiu daca se poate desface sa schimbi doar rulmentul.

O zi buna tuturor :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate demonta rola cumva si inlocuit numai rulmentul?

Nu merge inlocuit. Se crapa rola. Am incercat eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mi-am luat inima in dinti si mi-am cumparat un intinzator cu totul.

L-am gasit pierdut intr-un magazin cu fabuloasa suma de 300 de lei. :icon_thumright:

Curea accesorii Gates - 48 de lei

Curea compresor clima - 30 de lei

Daca voi constata ca imi scartaie si intinzatorul de la clima, il aveau pe stoc la 90 de lei. O sa fac un efort sa-l iau si ala.

hpim1129z.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cu fabuloasa suma de 300 de lei" - ce marca este? Te intreb pentru ca eu am dat pe unu marca INA 530 RON. Mai ieftin nu am gasit pe nicaieri in Constanta. Daca e INA eu zic ca ai facut o afacere buna :)

O zi buna tuturor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie nimic pe el. Pe cutie scrie PEX.

M-am uitat si la intinzatorul cu 500 de lei si era IDENTIC. Si ultimul semn era la fel. Mai multe nu stiu.

Da pentru banii astia...

Oricum vreau sa decapsez rulmentul si sa-i fac plinul cu vaselina. :)

LE: Am gasit si producatorul: PEX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles eu,intinzatorul de la cureaua de accesorii se strica mai ales din cauza fuliei de la alternator.Ma refer la amortizor.Eu la primul Passat,aveam bucsa de la surubul ce prinde amortizorul in partea de jos praf.Putea sa sara si sa intre in paletii de la vasco cuplaj.Daca rola lui oscileaza mult,trebuie sa te pregatesti si de-o fulie de alternator,pentru ca angrenajul(clichetii din fulie) se blocheaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa multe batai de cap (demontat bara, radiatoarele, antigel) am reusit sa schimb intinzatorul. Abia am reusit sa-l presez cu o tubulara lunga de 19. Oare asa or fi toate care-s noi? Cel vechi mergea presat mai usor.

Dar acum e liniste TOTALA din partea rolei. Mai vajaie putin intinzatorul de la clima dar va urma si el la rand.

Cureaua de la clima n-am pus-o pentru ca era atat de mica incat intinzatorul nici nu apucam sa-l intind. Era pe minim, dar cureaua era intinsa de ziceai ca-i de fier. In mod normal banuiesc ca ar trebui sa mearga pana la jumate traseul de intindere, nu?

PS: am decapsat rulmentul si i-am facut plinul cu vaselina grafitata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca retin bine,se intinde la 25NM.Trebuie sa aiba un joc liber,pentru ca altfel risti sa strici compresorul.Eu la a mea am intins-o la simtul mainii,adica i-am lasat un joc de 3-5mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul de 300lei este super ok.

Ieri mi-am luat si eu unul, m-a costat 640lei si este INA ( de asemenea scrie si Slovacia pe el ). Din cate am inteles in Slovacia are INA fabrica acum.

Atentie, in cutie am gasit un mic desen si singura specificatie care sarea in ochi era forta de strangere de 25Nm !!

Avand in vedere ca acesta era singurul avertisment cred ca ar trebui tinut cont de el si folosita o cheie dinamometrica.

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am zis 25NM,ma referam la intinderea curelei de la compresorul de A.C..Suruburile .......nu cred ca exista cineva sa le stranga la cuplu,ca sa nu mai vb ca-ti trebuie cheie dinamometrica cu cupluri de strangere mici(se gasesc mai greu astea).Majoritatea dinamometricilor pleaca de la 28-30NM,asa ca..........Cam sunt Offtopic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Schimbat astazi la Serpico, intinzatorul si cureaua de accesorii, datorita enervantului scartait de la ralanti cu clima pornita si... surpriza... nu se mai aude nimic. :(

Revin si cu preturi exacte ale pieselor originale, ca am uitat factura in masina. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!