Jump to content

Ulei cutie de viteza MANUALA


MBogdan
 Share

Postare recomandată

Salut! Am o problema si rog ajutor cat mai urgent! Acum 2 zile a pocnit ceva foarte tare la masina... ca si cum ar fi explodat un cauciuc, s-ar fi rupt un fier sau ca si cum as fi avut o petarda inauntru. Initial am crezut ca e de la roata dar am verificat tot si nu e nimic in neregula. Azi de dimineata am sesizat ca se mai aude ceva in mers niste pocnituri mai slabe si ca intra mai greu in treapta a 3-a. Mi-am dat seama ca zgomotul e de la cutia de viteza, iar pe seara, cand am venit de la servici, nu a mai intrat in treapta a 4-a si a 5-a si miroase a ars pe langa masina... n-as sti sa spun de unde vine mirosul... se poate sa nu mai am ulei in cutie? si totusi ce e cu pocnitul ala puternic? mai pot circula cu ea sau sa n-o mai misc? trebuie sa cumpar alta cutie sau ce e de facut? Va cer ajutorul pt ca in Dr. Tr. Severin nu am gasit niciun mecanic care sa nu-mi spuna ca orice problema as avea cu masina "e de la benzina" (inclusiv pana... :dry: cred). Please HELP!!! Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar era de la ulei... Curgea pe la semeringul de la planetara din dreapta, iar mirosul de ars aparea pt ca uleiul se scurgea pe toba incinsa, i-am pus cel mai ieftin ulei posibil, care e 10 lei, si a inceput sa intre din nou in treapta a 4-a si a 5-a fara probleme. Am facut comanda de semering si astept sa vina si atunci schimb si uleiul din cutie cu unul bun. Informativ, semeringul de la planetara costa 25 de lei, acum sa vad cat mai costa manopera... deci daca pateste cineva ceva asemanator cu ceea ce am descris eu mai sus, sa nu se sperie ca nu trebuie schimbata cutia, sincroanele sau mai stiu eu cate sute de euro aruncate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Este bine ca te-ai gandit sa ne spui si noua. Bine ca ai scapat asa usor. Oricat ar fi manopera de mare nu se compara cu schimbatul cutiei :)).

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut. am un polo p9n 1,2 2004 benzina. problema este ca dupa pornire la mers se aude un suierat usor la motor sau spre motor. daca scot masina din viteza si o las sa mearga suieratul nu se mai aude. mecanicul a verificat uleiul din cutia de viteza totul era in regula. mi-a zis ceva de sirenaj, sau ce o mai fi asta. a zis ca o sa dea caldura si o sa-mi puna in uleiul de la cutie un aditiv. alte sugestii, ca suieratul este deranjant.... si sper sa nu ma trrezesc cu alteva mai nasol. numai bine, claudius.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Odata cu venirea frigului,am observat o chestie ciudata in functionarea masinii la relanti.La pornire,stationat ,cu motorul rece,se aude un fel de huruit,undeva in partea de jos a motorului,langa roata stanga fata.Ciudat este ca, la apasarea pedalei de ambreiaj,huruitul dispare si de asemenea dupa ce s-a incalzit motorul,nu se mai aude.

Intrebarea mea:este posibil sa fie din cutia de viteza,vreun rulment,vreun sincron?.....am verificat nivelul de ulei si este bun...sau poate fi ceva cu ambreiajul? Multumesc

Modificat de FLO-RIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema si la mine si la mai multi colegi de forum. Cineva de pe forum (nu mai retin cine) a gasit rezolvarea, se pare ca de vina este rulmentul (pe ace) din cutia de viteze. Rulmentul este chiar in carcasa ambreiajului. Pentru rezolvare trebuie data jos cutia. Eu cel putin asa am inteles. Atasez si o poza:post-10189-0-42045900-1358439533_thumb.j

PS

Daca afli mai multe vino cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha....deci e o problema comuna.O sa ma interesez la un service referitor la costuri manopera,piese(sincer, nu prea as umbla la cutie) sau eventuale solutii de criza.

Revin cu detalii...Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cred că este o problemă comună vw. Şi a mea face tot aşa de o grămadă de vreme, dar numai când este mai frig afară. Eu mă gândeam la rulmentul de presiune, dar este destul de logic şi ce a zis colegul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

350 lei, de dat cutia de viteze jos, de desfacut si imediat ai o diagnoza a ceea ce este sfaramat sau uzat.

Daca nu mergi mai departe, ti se pune cutia la loc si voila.. dar macar stii ce ai.

Pretul este de reprezentanta.

..  succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A facut cineva procedura asta?A gasit "buba?!Care este?! Am si eu aceeasi probl si ma gandeam la schimbatul kitu-lui,dar dupa ce am citit aici,m.am razgandit momentan!Ast o veste k sa stiu ce am de facut ! Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai întrebat şi în altă parte dar întreb şi aici:

Există vreo posibilitate sa reglez comenzile la cutie viteze? Sufele? Ca uneori îmi intră greut treapta 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa-ti fie de folos:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

recent mi-am cumparat un polo 2003 1.4 benzina 75CP cutie automata. As vrea sa stiu cati l de ulei intra in cutia de viteze. Astept raspunsurile dvs.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca codul cutiei de viteze de pe masina ta se regaseste aici:Coduri cutii automate_001.pdf, atunci raspunsul este 5,7 l:Capacitate_CVA_001.pdf.

Codul cutiei il gasesti aici:Localizare-COD_cutie viteza.pdf sau pe stikerul de langa roata de rezerva sau din caietul de service original.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

sal, imi spune si mie cineva unde este busonul de verificare ulei la cutia de viteze la vw polo 9n 2004.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Linga planetara in spatele cutiei,pe linga pendul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

 

Am si eu o intrebare. Am un POLO 1.4 59KW(80cp) benzina din anul 2008, cutie de viteze manuala. Am vrut sa cumpar ulei de cutie dupa indicatiile de pe forum 75w90 GL4, dar cand am plasat comanda mi-au spus ca pe masina mea e recomandat de producator ulei 75w si nu 75w90(am dat seria de caroserie). Va rog o lamurire, eventual as vrea sa stiu si care e diferenta dintre ele.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corecta informatia pe care ai primit-o, ai nevoie de un ulei 75w GL4.

Varianta pe care o stiai tu e un mit propagat aiurea si aici pe forum de la alte cutii VW sau alte marci sau de la alte softuri care nu sunt OEM cum e Autodata...

In general in grupul VAG la cutiile manuale in 5 trepte si transversale, fabricate dupa anul 2000 se foloseste doar 75w GL4.

 

Daca obtii pe seria VIN codul OEM al uleiului necesar si te uiti peste catalogul Febi de uleiuri ai sa vezi ca ai nevoie de 75w GL4. Daca vrei poti alege si producatori AM care respecta aceste standarde, Eu am ales Motul Multi DCTF ce respecta aceste standarde: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79843/original/Multi_DCTF_%28GB%29_0614.pdf?1409849022

 

Cutia era data jos cand am schimbat uleiul (am schimbat kitul de ambreiaj si am profitat de ocazie) deci am scos tot ce se putea scoate din ea, practic am "stors-o" si am descoperit ca mai aveam doar 1,7 litri de ulei cam murdar... Am bagat 2 litri, am montat cutia, am facut proba si apoi am verificat nivelul, acesta era pana la busonul de nivel, putin se prelingea afara dar l-am lasat acolo fiindca se pare ca poate sa mai scada nivelul dupa multi ani chiar daca nu sunt urme.

 

Cutia schimba perfect si zgomotul s-a ameliorat.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut,

Detin un POLO 1.4 59KW / 80cp cod motor BUD benzina din anul 2008, cutie de viteze manuala.

Am cumparat ulei transmisie MOTUL MOTYL GEAR sae 75w80; API GL-4 / GL-5- MIL-L-2105D.

Este bun ? Sunt un pic nedumerit ca este GL4/GL5 , am tot citit ca GL5 ataca anumite  piese din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avind in vedere cutia ta manuala,acest GL4/GL5 pur si simplu,nu are ce ataca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare baieti

Postez aici deoarece nu am gasit alt topic mai apropiat ca legatura cu problema mea.

Sa povestim.

Am achizitionat recent personal din targ Nurnberg, un polo 9n 1.4tdi, ptr sotie.

motor BAY cutie manuala 5 trepte GGV.

Pe drum am vazut ca agata 4 si 5 daca schimbi normal, dc astept la neutru putin si trag usor in a patra, intra bn.

Ajuns acasa, am verificat uleiul la cutie, f negru si aproape 1 litru doar.

L-am schimbat pe original, acum nu mai agata asa des, dar totusi agata daca nu schimb f incet cu pauza la punctul neutru.

Am vazut pe unde pierde, la fel precum la colegul de mai sus, pe langa semeringul de la planetara dreapta.

Ce ma sfatuiti, sa incerc un reglaj al timoneriei, si dc da, cum se face asta.

Sau sa ma gandesc la altceva mai greu/ scump, kitt ambreiaj, rulmenti cutie, sincroane.... Etc?

multumesc anticipat.

p.s. Daca se discuta in alta parte mai intens poate ma puteti indruma sa nu dublam posturile discutate deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna seara,

imi puteti spune si mie va rog ce cantitate imi este necesara la schimbul uleiului cutiei de viteza pentru un polo9n3, cod cutie viteze jhn, motor 1.2 benzina? 

Multumesc frumos ! 

Modificat de alexene
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce cutie am eu la masina din semnatura dar a intrat aproape 2 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!