Jump to content

Inlocuire Baterie


virgil26
 Share

Postare recomandată

LiviuColesnicov

In Tulcea, aici sunt acum, e un magazin numai de acumulatori. Imi ofera montaj inclus in pret si garantie 2 ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rosix

    11

  • Mihai.Nechifor

    5

  • polodriver

    3

  • LiviuColesnicov

    3

Si eu am luat Varta Black cu 210 Lei. Cred ca e un pret bun raportat la calitatea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LiviuColesnicov

Am luat astazi. Pana la urma mi-am calcat pe inima si am ales varianta mai scumpa, Fulmen formula extreme 53 Ah, 366 lei. Mama are una de 60 pe masina ei, logan 1.4 benzina si vara trecuta am uitat farurile aprinse vreo 3 ore. Nu a avut nicio problema apoi, a pornit si am mers vreo 5 km cu masina sa o incarc putin, de atunci porneste la sfert fara probleme. Bateria are 2 ani acum. Cum la mine se aprind si farurile o data cu pornirea motorului am considerat ca merita. Nu m-a dezamagit fulmen-ul pana acum. Un prieten are pe un Vw polo diesel un fulmen de 3 ani si inca porneste la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara, cam toate diesel-urile pornesc la sfert. Iarna e mai greu... :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua,

Unde pot gasi o schema pentru demontarea bateriei la VW Polo 1.2

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a dat gerul cum toata lumea incearca sa fuga cu bateria in casa.   :)

 

La Polo demontarea bateriei presupune sa dai grila aia de plastic la o parte (personal n-am incercat)

 

Stiu ca e prinsa intr-un fel de cleme de plastic, insa chiar daca le desfaci, nu poti sa scoti grila cu totul pentru ca are niste cabluri care trec prin ea, deci ideal ar fi sa-ti ridice cineva acea grila si sa tina de ea intr-o parte in timp ce tragi de baterie in sus.

 

Pe langa grila, bateria mai e prinsa cu o clema / piulitza de 10-13, parca, care trebuie scoasa cu o tubulara cu brat, altfel nu ajungi pana acolo...

 

Si eu m-am invartit de multe ori in jurul masinii cu gandul sa scot bateria... Pana la urma am renuntat la idee si am invelit-o cu ceva, cum am putut si eu pe acolo... Incerc sa n-o pornesc pe ger...

 

Daca cineva a scos bateria singur din Polo, poate ne explica si noua cum a facut cu grila aia de plastic. 

 

Nu se reseteaza toate prin bord daca scoti bateria, inclusiv radioul?

Modificat de rosix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drugea Octavian

Salut!ma puteti ajuta si pe mine cu o recomandare pt un passat b6 2.0 tdi din 2008 cu 103 kw ce baterie sa ii pun?m.a lasat azi dimineata!multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta Blue de acelasi amperaj cu cea de pe masina sau un pic mai mare.

Varianta economica e Varta Black - ceva mai ieftina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Unde pot gasi o schema pentru demontarea bateriei la VW Polo 1.2

Va multumesc.

 

Se da foarte usor afara. In primul rand desfaci bornele. Apoi ai la baza bateriei o clema de fier prinsa cu un surb cheie 13 ( o tubulara cu prelungitor mare/lung face treaba). Apoi scoti bateria afara. Capacul bateriei, unde sunt si sigurantele lama/lamela (sau cum se mai cheama) nu se da afara. Doar il rabatezi cat scoti bateria.

 

Si da se reseteaza borsul si toate cele. Daca ai playerul OEM ar trebui sa-si ia singur codul la cateva zeci de secunde de la repornirea masinii

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta Blue de acelasi amperaj cu cea de pe masina sau un pic mai mare.

Varianta economica e Varta Black - ceva mai ieftina. 

nicicum varta black pe amsina cu multi consumatori. Eu recomand un EXIDE>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baietii,

 

Imi poate explica si mie martorul de baterie in bord. Cand introduc cheia (pozitia 1) imi sta aprins martorul cu rosu de baterie (pe langa cel de EPC). Dupa ce dau de cheie se stinge. Unii imi spun ca e normal, altii ca nu e normal. Din pacate mecanic bunicel am gasit dar la partea legata de fire si testere sunt numai baietasi cu un tester care nu stiu prea multa meserie, asa ca mai apelez pe aici :)

 

Voi ce spuneti? E ok cu martorul?

 

Precizez ca acum 2 zile bateria m-a lasat, ochiul magic al acesteia e transparent, am pornit-o cu fire si dupa vreo 300 km tot transparent e, dar porneste masina mereu. Nu trebuia  un martor ceva sa ma anunte ca e descarcata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ochiul magic poate sa mearga corect sau nu,acest lucru depinzind de nivelul de acid din elementul in care acesta pluteste.fiind un densimetru.Becul la baterie e normal sa stea aprins pina la pornirea motorului la Polo.Sint si masini la care se stinge dupa ce pui contactul,cum ar fi la unele modele Ford,deoarece releul de incarcare este comandat de ECU.Apoi,daca e ceva in neregula cu incarcarea,se aprinde martorul.Odata stins martorul dupa pornirea motorului,logica spune ca oricum nu mai conteaza daca trebuie sa stea aprins la punere de contact sau sa se stinga odata cu ceilalti martori.Cel mai bine,masoara si tensiunea de incarcare,deoarece martorul poate fi stins si totusi sa nu incarce cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... e bine sa dai la cheie dupa ce se sting aproape toti martorii din bord, adica sa stai 10 secunde sa-si faca treaba bujia incandescenta, eventual sa amorsezi de doua ori, inainte de a da contact daca e ger. 

Daca becul de la baterie se stinge dupa contact, nu e o problema, dar el te avertizeaza ori ca bateria e prea descarcata ori ca alternatorul nu incarca, ori ca ai o baterie obosita.  Totusi, daca bateria mai duce, ar trebui sa astepti sa treaca iarna, adica sa se incalzeasca un pic ca sa-ti dai seama ce e cu martorul ala... sa nu fie strict de la ger.  In principiu daca masina porneste si becul nu ramane aprins, nu e problema. 

 

La mine, la Polo 1.4 TDI, pe ger, se aprinde,  martorul cu temperatura de la apa (ala rosu cu termometru) si bipaie de trei ori, dupa care pulseaza intermitent si dupa punerea contactului. Dupa cativa km de mers prin oras, se stinge singur. 

 

Cel mai bine ar fi sa masori bateria aia.. sa vezi daca mai incarca... Ar trebui masurata si la rece, dupa vreo cateva ore de stat in frig sau a doua zi dimineata si vazut ce curent mai pastreaza... O baterie buna ar trebui sa indice la rece peste 12.5V cu motorul oprit, iar dupa 15 minute de la pornire, pe loc, sa aiba cel putin 13.5V sau chiar 14V.

 

Nu te grabi sa schimbi bateria aia cat timp masina inca mai porneste. S-ar putea sa o mai poti folosi pana la iarna viitoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok o sa o masor si vedem ce indica.

Cu martorul de temperatura imi mai apare si mie (interval de 3-4 luni) dar pur si simplu completez cu antigel si dispare.

 

Deci cu bateria daca are sub aceste valori schimbata obligatoriu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... e bine sa dai la cheie dupa ce se sting aproape toti martorii din bord, adica sa stai 10 secunde sa-si faca treaba bujia incandescenta...

...dar el te avertizeaza ori ca bateria e prea descarcata  ori ca ai o baterie obosita. 

Care bujie,ca omul are benzina?Apoi,martorul de incarcare nu te avertizeaza de nimic din ce enumeri tu acolo,ci doar daca incarca sau nu.Unde ai vazut sa iti arate acel martor o baterie obosita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dan 48

 

Martorul ala rosu cu bateria iti indica, dupa manual, "defectiune alternator" si el arata, cum spui tu, ca "nu incarca".  Dar, daca ai bateria dusa, cum vrei sa incarce? Poti sa pui un voltmetru sa masori si o sa vezi ca, de cele mai multe ori ai 14.5V cu tot cu martorul ala aprins, deci alternatorul isi face treaba, iar cand schimbi bateria nu o sa se mai aprinda nimic in bord. Asa am patit si eu cand a murit bateria. Se aprindea becul ala intr-o veselie, iar dupa ce am schimbat bateria nu s-a mai aprins. 

 

@tzonzolino

 

Bateria trebuie schimbata obligatoriu cand te plictisesti de dat la cheie sau de luat curent de la altii. Daca stai la casa poti sa incerci sa o pui pe un redresor poate mai tragi de ea si te mai tine pana la iarna viitoare. Daca are mai multi ani si bugetul nu e o problema, poti sa o schimbi. Verifica totusi si incarcarea.

Modificat de rosix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat bateria. La rece are 13.02 si dupa 2 minute de la pornire are 15.4. Concluzia? Acel ochi magic tot transparent este!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dupa ce am completat cu apa distilata mi a reaparut ochiul verde, vezi daca ai baterie cu capacele sau daca e sigilata. Mie mi a luat cam 400 ml de apa distilata si de atunci invarte mult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu rosix,fara sa vreau sa stirnesc o polemica pe seama martorului de incarcare,vreau doar sa specific ca in cazul unei incarcari normale,adica facind referire strict la alternator,tensiunea mentinuta de acesta in parametrii dictati de releu,nu  are treaba cu consumul de energie al acumulatorului.Astfel,in cazul unui consum de energie minuscul datorat unei baterii a carei capacitate este de,sa zicem,10%,tensiunea alternatorului va fi tot 14,similara cu cazul in care bateria ar avea capacitatea de 90%.Martorul incarcarii nu stie ce capacitate are bateria.Daca in loc de o baterie de 100A,pun una de 20A,vrei sa zici ca se aprinde martorul incarcarii?Poate ne explici starea unei baterii "duse" ca eu unul nu prea inteleg fenomenul,cu atit mai mult cu cit nu am vazut niciodata martor incarcare aprins si tensiune incarcare in standarde si crede-ma,am vazut destule.Am vazut si incarcari de 17,5 V si martorul nu era aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat bateria. La rece are 13.02 si dupa 2 minute de la pornire are 15.4. Concluzia? Acel ochi magic tot transparent este!

incarca prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzontzolino

 

Nu prea e normal sa arate 13V la rece pe frigul asta... O baterie, in stationare, de regula arata 12V-12.5V in functie de cat de mult s-a descarcat in repaus. De asemenea 15.4 V pe alternator e cam mult... Oricum, cel mai important este sa porneasca. Nu-ti mai bate capul cu ochiul magic cat timp porneste, sa n-o deochi... Daca martorul se stinge dupa ce pornesti e absolut Ok. Daca iarna, pe ger, la pornire, nu se aprinde nimic in bord, ai o problema cu masina...  :D

 

@dan48

Baterie "dusa" sau "obosita" inseamna baterie care nu furnizeaza suficient curent momentan de pornire, adica nu invarte motorul la rece sau il invarte cu greutate, dupa care moare. In aceste conditii, chiar daca ai alternatorului Ok, adica furnizeaza peste 14V (cu masina pornita), e posibil sa ai acel martor aprins in bord si o eroare inregistrata in lista, fara ca asta sa insemne neaparat ca ai un alternator care nu-si face treaba. Martorul ala s-a aprins doar pentru faptul ca bateria nu a reusit sa porneasca masina. Pentru ca in momentele alea cand tu dai la cheie, computerul de bord, va inregistra o cadere de alternator. Nu ma pricep sa-ti explic mai exact de atat. 

 

Probat pe propria masina cu fosta baterie, care si-a dat duhul. Se aprindea martorul, iar cu noua baterie, alternatorul incarca Ok, masurat si ras-masurat si nu se mai aprinde niciun martor. Nu stiu in ce regim se aprinde martorul ala de incarcare, eu iti spun cum s-a intamplat in cazul meu.  

Modificat de rosix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut tuturor!

Referitor la baterie: am demontat intreaga cutie + suportul de baterie pt a putea ajunge la rezervorul de ulei servo. Am fost surprins sa constat ca la suportul care vine sub baterie este un furtun de vreo 30-40 cm, pentru care din pacate nu am inteles unde se duce si ce rol are. Puteti sa mi spuneti ce trebuie sa am in vedere sau unde sa l duc dupa ce montez la loc acest suport (Polo 1.4 tdi din 2003)

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evacuare apa care ar putea ramane in suport. Sa nu fie obturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare ! Am si eu un polo 1.2 tdi din 2012 si ma lasat bateria, ce imi recomandati sa pun? Ce parere aveti de Caranda ? Sau sa merg pe varta? Mentionez ca am activata optiunea cu aprindere lumini cand pun contactul...Multumesc 

Modificat de Guess
Nu am mentionat un lucru important
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!