Jump to content

Ajutor Set Pistoane/camasi Alezaj 88 Ptr Aircooled


pui de drac
 Share

Postare recomandată

Bine, ginditul cauzeaza la organism. Ce incepe cu P si se termina ( :Driver: fara porcarii) cu 1? Haide, uite la codul imprimat pe obiect.Deci Citroen e(ra) ocupat cu mincaruri complicate frantuzesti, asa ca se pare c-au ciordit design-ul de la vreo 2-3 motoare gata facute?In ultima poza se vede cum se-ntoarce uleiul din chiulasa in carter (is puse pe motor de tip 4 in cazul asta) priin teava aia de jos.La motorul de 1500 pus pe broasca si la ala de 1500 S de tip 3 mai vechi, existau pistoane "cocosate" care ar merge bine cu chiulasa de oltcit. Dar n-am vazut cit de cocosate sint. Are cineva vreo poza, ceva?
dar restul motorului .. unde este?? .. arbore?? semicartere??? ... sau ai numai chiulasele???...911 din ce an???.....de apreciat volumul cocoasei se face tot cu apa...... chiulasele par de lycoming...... sau de motor facut in austria. de motor de elicopter robinson. nu stiu diametrul nominal sa le compar....la aeroclub am vazut asa ceva .. la un motor boxer4 de motoplanor is...capacitatea cilindrica la motor in jur de 1800cmc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jan

    35

  • pui de drac

    31

  • MikeRG

    9

  • bogdan_bus

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu stiu, sint de 911, nu conteaza, sint doar niste poze, altii le au, faceam doar comparatia intre ele si aia de oltcit.

Ideea-i asa, dar asteptam dimensiunile exacte: bloc de wasserboxer cu maruntaiele aferente, cu set de 1641 si chiulase de oltcit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragii mei,am facut rost si de pistoane,o sa vi le pozez in curand..usurel...zilele astea sper sa intru in posesia unor chiulase de 1,3...mi s-a promis!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asaaa....am revenit in sfarsit cu rezultatele mult asteptate:)) :P

deci...alezaj in carter: 86 mm

alezaj in chiulasa de 1,1: 91 mm

alezaj in chiulasa de 1,3: 93 mm

distanta intre cele doua alezaje din chiulasa 20.5mm (aici mi se pare usor curios...ptr ca-s despartite camerele de ardere,chiulasa e sectionata doar...posibil sa varieze avand in vedere ca-s romanesti ??? oricum,abaterea nu poate fi mai mult de maxim 0,5 mm cred :D

distanta intre centrele pistoanelor,centrele camerelor de ardere,cum mai vreti voi,intre centrele cilindrilor este de 111,5

asa,ce sa va mai zic,la chiulasa de 1,1: diametrul supapei de evacuare:34 mm

admisie:39 mm

chiulasa de 1,3: diametrul supapei de evacuare:37.5 mm

admisie:38 mm

cred ca mai raman volumele la camerele de ardere.. probbil ca maine seara o sa masor si pistoanele si sa va pun si poze.. :D

nu ma luati prea repede ca ametesc:)) nasol e ca incepe sesiunea...si cum n-am invatat nimic tot semestrul... :D

acum sa ma chiorasc mai bine la chiulasa asta de 1,3 care aparent are cam acelasi volum al camerei de ardere si sa vaz cam cum as putea sa inghesui acolo un clindru cat mai mare care sa mai si etanseze :)

si da,aveam dreptate,la motorul de 1,1 boltul e decalat intr-o parte pentru a putea imprima un sens de rotatie iar la cel de 1,3 nu exista asa ceva.(n-am sa inteleg niciodata de ce) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asaaa....am revenit in sfarsit cu rezultatele mult asteptate:)) :)

si da,aveam dreptate,la motorul de 1,1 boltul e decalat intr-o parte pentru a putea imprima un sens de rotatie iar la cel de 1,3 nu exista asa ceva.(n-am sa inteleg niciodata de ce) :(

dezaxarea boltului in piston nu e pentru a da sens de rotatie ...sint alte ratiuni legate de echilbrarea dinamica ......stii tu >statica, cinematica, dinamica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha,multumesc bogdane,uite ca nu stiam...inseamna ca un motor care nu are acel "decalaj" e dezechilibrat...dinamic vorbind...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha,multumesc bogdane,uite ca nu stiam...inseamna ca un motor care nu are acel "decalaj" e dezechilibrat...dinamic vorbind...
e mult mai mult de vorbit pe tema echilibrajului .. si tu fiind doar invatzacel la ora asta .. nu stiu in ce domeniu... nu cred ca timpul.... si spatiul forumului ne permite sa iti povestesc ceea ce inveti cam in trei ani de facultate.. totul porneste de la seriile fourier si de la centrul de masa al pistonului... restul.. pune mina si invata.... iar decalajul poate fi sau nu .. totul pleaca de la piston, biela, arbore,inclinarea liniei cilindrilor.. si stii din liceu ca masele in miscare genereaza forte de inertie..
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun...(multumesc bogdane pentru lamurire) mi s-a cerut distanta intre centrele prezoanelor,ei bine,aceasta distanta este de 95 de mm intre gauri...gaurile fiind de 10 mm grosime putem aproxima ca distanta intre centrele prezoanelor ar fi 105 mm.(diagonala)

off-topic: am incercat sa masor empiric volumele camerelor de ardere... n-am facut-o profesional,dar valorile sunt cam "enorme" undeva in jurul a 60 cmc. plus minus 5 cmc probabil,sa echipez o chiulasa si atunci voi masura concret.

invatacelul din mine a terminat 2 ani de autovehicule rutiere si s-a plictisit,acum termina 3 ani de economice,mai precis management,si e la fel de plictisit..de-aia n-are stare cu motoarele... si bogdane..daca tot esti din brasov,pe la mecanica poate ai auzit de unu numit DAN ABAITANCEI... mai batran el asa... sau fiul lui, HORIA, dupa care mai stam la cioace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, merci, pui de drac, facusi treaba buna; nu vad, insa cum ai putea rezolva cu pistonul plat si camera aia care-i usor maricica. S-ar putea sa fie mai mult de 60, dupa cum arata. Ajungi probabil la maxim 7:1, asta ma gindesc, daca nu poti gasi ceva pistoane mai umflate...

Cilindrii ii poti baga acolo, nu-i problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P hahahaha,jane,esti dragutz... cu setul de 88 mm ajung la 1595 cmc..si cu camera de ardere in jur de 60 de cmc..e jale,compresia e undeva la 6,6:1 ceea ce nu prea e deloc conform cu speranta mea de 11:1 :pale:

dupa o noapte de gandiri si redescoperiri ale rotii :study: am decis sa instalez setul de 92 mm :soare: din care voi fi nevoit sa "frezez" putin din grosimea camasilor respectiv in dreptul celor 4 prezoane.Astfel,in acele locuri,camasa va fi de cca 1,5 mm grosime,in rest,sus va etansa pe cei 3 mm originali,urmand sa maresc alezajul in camerele de ardere la 98 mm. totodata voi intra cu acest alezaj de 88 mm pana la cca 1,2 mm distanta de scaunul supapei de admisie drept pentru care voi micsora "borta" din chiulase,sper eu la un volum considerabil mai mic,la ochi cam 50 cmc,dar nu bag mana in foc.Probabil ca voi ajunge undeva in jur de 8,5-9:1 raportul ceea ce ar fi cat de cat satisfacator. :beer:

apropo,probabil ca va trebui sa folosesc "garnituri" de cupru aveti idee cam ce grosime sa folosesc pentru etansare?

nu vreau sa ma gandesc la niste pistoane pe 92 cocoshate pentru ca ar fi cam greu de imaginat forma lor in comparatie cu camera de ardere la oltcit.prefer sa nu risc sa dau niste bani aiurea...cred...deocamdata. :hainoroc:

cu setul de 92 ajung la 1743 cmc ceea ce nu e deloc putin pentru speranta mea de cilindree :beer:

amuzant este ca restul pieselor din motor sunt gandite ca si greutate,echilibrare etc pentru 1,3 cel mult 1,1 deci va intra in iuresh mult mai rapid,probabil ca n-o sa mai pierd timpul cu usuratul pieselor ci doar cu echilibratul. :cheers:

oricum,multumesc din suflet pentru date si ajutorul oferit..nu m-as fi descurcat fara voi!

Modificat de pui de drac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa ii faci niste buzunare in capul pistoanelor, corespunzator supapelor, daca ti-e frica ca se intalnesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... cu dl. profesor Abitancei am fost coleg la un masterat .... numai ca nu am fost colegi de banca ...ci de catedra....tema masteratului "siteme electronice de management ale autovehiculelor rutiere"....diferenta intre noi e ca unul ca mine da note .. unul ca tine ia note

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...diferenta intre noi e ca unul ca mine da note .. unul ca tine ia note

asta cred ca trebuie mutata la "FUN" :beer: :cheers: :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, din ce-am vazut io, la o camera in chiulasa de forma aia, se prefera pistoane cu cocoasa asemanatoare si "deck-height" mai maricel, daca-i nevoie. Dar trebuie pistoane umflate rau, cum era o poza mai sus cu niste pistoane din nu stiu ce muzeu de la un motor vw de aveon sau ca alea de oltcit. Garniturile de cupru nu-s necesare pentru etansare, la vw tip 1 s-au folosit numai in motoare care aveau incalzirea cu circuit inchis, cu aerul de racire de la motor (maxim 64 sau asa ceva), e evident de ce. Oricum, din garnituri mai poti modifica raportul de compresie, asa ca vei afla la final ce grosime trebuie, daca trebuie.

Mai masoara, te rog, distanta intre prezoane pe cele 2 directii x-y, nu-i de ajuns pe diagonala, ca sa facem clar comparatia intre chiulase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdane,las-o moarta ca o dam in polemica de-acuma...nu ma cunosti,nu te cunosc,asa ca nu fa supozitii da?

@ jan bre,din cate imi amintesc eu,cilindrii de vw sunt de metal/fonta/aliaj..ma rog, chiulasa de oltean e aluminiu... ceva nu se pupa bine acolo...sa fie coeficientu de dilatatie termica?? mentionez ca nu-mi permit sa-mi cumpar un set de cilindri din aluminiu pentru vw :scratch:

sau poate stiu eu prost?

Modificat de pui de drac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce cauti tu .. am vorbit si cu jan .. gasiti la aeroclubul romaniei.. la ploiesti ... mai sapati...acolo e un atelier de reparatii.. motoarele care au depasit norma de "zbor" sint dezmembrate si casate... studiaza motoarele de zlin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiulasa de vw e tot de aluminiu. E o diferenta, sigur, de dilatatie, de aceea alezajele sint nitel mai mari. Dar uite ce-am vazut la unul care face motoare in Hamerica pe bani grei: iei obiectul, il incingi la cuptor si-l masori. Sau masori chiulasa de vw si cilindrul de vw si vezi (grosier) care-i diferenta intre diametre.

Sigur c-ar fi interesant si cu piese de avioane (altii face avioane :lol: ), dar eu nu stiu cum sa m-apropii de asa ceva.

Oricum, mi se parea interesant ca astea au distributia in chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tineam minte ca aceasta "etansare" se facea cu inele de cupru foarte subtiri,cum se poarta de-altfel si la camasi la dacie.

aceste "inele" vin in capul alezajului,fix intre chiulasa si cilindri,nu in jurul cilindrilor intre chiulase si exteriorul cilindrilor..daca ma intelegi:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca da, se facea etansarea cu garnituri de chiulasa, dupa cum am zis, la motoarele de vw mai vechi. Au reaparut garniturile de chiulasa la motorul de tip 4, dar (din citite) nu e indicat sa le folosesti. Mai bine pui pasta de slefuit pe cantul cilindrului si-l invirti in chiulasa o vreme. Sint unii care fac si motoare d-astea cu raport de compresie mai mare, dar nu folosesc garniturile, ci o smecherie care se face sa se formeze o etansare rapida din calamina si alta funingine urita :) in primele ore de rodaj :frigbaitata: intre cilindru si chiulasa. N-am aflat inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mai am nelamuririle: distanta intre alezajele chiulasei e de 20.5 la 1,1 sau la 1,3 (probabil la 1,1, deci daca e aceeasi distanta la ambele, la 1,3 va fi de 18,5)? Care-s distantele intre gaurile prezoanelor pe lungimea/latimea chiulasei? Merci.

Asa... Pentru raport de compresie de 9:1 (chiar daca 1,3 are 8,5:1), cu set de 1600 cu pistoane plate trebuie camera de 44,8; la 1641 trebuie camera de 45,3. Mi se pare mult sa te apropii pina la 1 mm de scaunul supapei... Iar etansarea pe 1,5 mm (fie si pe lungime mica) pare cam...

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa ca o sa-ti fac un desen jane,ca nu reusesc sa ma exprim prea bine:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

imi cer iertare ca am lasat-o moarta-n papusoi dar a trecut sesiunea...cu ceva victime..:) saptamana viitoare mai am 2 boabe si ulterior ma pun pe treaba....

n-am stat degeaba nici asa,am facut 3 capre sa am pe ce pune masina pe chituci:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

din ciclul "dracu' se intoarce" ...voi reveni in forta cu completari.

am reusit sa crap motorul, sa fac rost si de un carter de sacrificiu si multumita voua celor care m-ati ajutat m-am decis sa montez un set de alezaj 90,5 mm ceea ce mi-ar ridica cilindreea la 1687 cmc. lucru imbietor de-altfel.

se va aleza din carter pana la o cota acceptabila (voi pune si poze) dupa care voi strunji si din cilindri in partea de jos intrucat nu ma pot largi prea tare in carter

sus voi lua iarasi din cilindri si sunt curios cum ma voi descurca cu etansarea pe chiulase intrucat grosimea camasilor atat sus cat si jos va fi de cca 2,5 mm

stiu ca exista kit-uri din inele de cupru pentru etansare. voi vedea. Saptamana asta promit sa postez poze noi pentru cei care mai sunt interesati.

Va multumesc pentru sprijinul acordat,chiar daca a trecut mai bine de jumatate de an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune poze, nu vrajeala. La ce inele te gindesti, ce anume sa etanseze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jane :) ma bucur ca mai esti interesat de subiect, o sa incerc sa pun poze pana vineri, carteru sta la mine pe masa, la fel si chiulasa care o cunoasteti din episodul anterior. vreo 5 coli a4 de calcule...

daca nu reusesc cu pozele pana vineri,ramane sigur pe duminica sa le pun. nu am timp ca-s prins la servici,vreau sa ma apuc si de un master,mai am de organizat pe sambata o petrecanie mare si noaptea incerc sa o cam dorm :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!