Jump to content

Ajutor Set Pistoane/camasi Alezaj 88 Ptr Aircooled


pui de drac
 Share

Postare recomandată

:huh: :huh:

am auzit ca exista un motor care are alezajul de 88 mm nu stiu ce cilindree are... :angry: :(

ma intereseaza EXTREM de mult diametrul exterior al cilindrilor,partea care intra in carter :lol:

precum si diametrul boltului de piston :)

va rog mult de tot sa ma lamuriti cu aceste date,cei care va pricepeti sau aveti manuale la indemana. :)

nu stiu sigur daca acest alezaj este din fabrica sau e un kit ulterior aftermarket.. am auzit ca cica ar avea doua diametre exterioare de centrare in carter,unul mai mare,altul mai mic... :eek:

orice informatie/link ar fi binevenita :lol:

Multumesc! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jan

    35

  • pui de drac

    31

  • MikeRG

    9

  • bogdan_bus

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fabrica n-a facut la tip 1 cilindri cu alezaj peste 85,5 (1600 cmc). Vezi in catalogul BBT ca-i un tabel acolo cu tot ce te intereseaza, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e neaparat de typ 1.... daca nu ma insel e un up-grade kit... dar n-as putea sa zic pe ce cartere vin,ca asa va intrebam direct diametrele din carter ce dimensiune au...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala de 88mm (1680cm) e bolt-on, fara alezarea blocului (are camasile mai subtiri); boltul e de 22mm, ca pentru orice 1300-1600; ref diam ext camasi la bloc: daca e ca restul (1300-1600 dupa 70), ar trebui sa fie 90mm

p.s. : schimbi motorul la golf? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e de tip 1, la tip 4 nu exista alezaj de 88mm, cel mai mic e de 90. Si sigur e un up-grade kit care iti da 1679 cmc. Sint, insa, 2 tipuri: unul care intra direct pe blocul de 1300/1600 (cilindrul are la baza 90 mm) si unul care intra alezind gaurile din bloc (94mm). Cilindrii astia "slip-in", insa, au peretii subtiati de alezajul marit si nu prea merita folositi, asa zic unii care i-au incercat, ca cica se deformeaza. Pentru a doua varianta trebuie modificate si alezajele din chiulasa (daca ai de 1600, se maresc de la 94 la 98). Boltul de tip 1 are mereu 22 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sheffu, te duci prea departe cu gandu', zapacesti omul, acum il bagi in ceata cu aia 94mm (alea sunt alezaje de 90.5, 92 si 94mm - 1776, 1835 si 1914cc); RESPECT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MikeRG ca sa fiu sincer...vreau sa trosnesc un set de-asta pe un oltcit.... (si nu stiam cat de mult pot sa iau din cartere) :mellow:

pentru golf...cred ca o sa mai astept putin pentru un vr6...probabil am sa iau un g3 trosnit cu totu pe el :)) :wub:

boltul de 22 e mai mult decat perfect pentru ceea ce imi trebuie mie..la oltean e identic!!!!!

daca e de 90 mm diametru din carter e si mai tare,la oltean e 86...deci as putea face o golanie....trag concluzia

ca grosimea camasilor ar trebui sa fie de 1mm?? asta ma cam sperie....la fel si ce spune jan... :scratch:

eu la oltcit pot largi de la 86 la maxim 94 mm pana mai am 1 mm si dau in prezoanele de strangere prin urmare as putea sa intru cu setul de alezaj 88 cu camasile mai groase...ceea ce m-ar linisti..sau chiar mai mari...depinde de diametrele lor de intrare care nu le cunosc... :)

intr-adevar am auzit de setul de 90,5...mi-ar surade si mai mult...dar mi-e frica sa-mi imaginez ce diametru de intrare au in carter sau ce stiu eu??

colac peste pupaza(n-am inteles niciodata sensul expresiei asteia)...preschimb intrebarea ca sa fie cat mai clara:

la un diametru din carter de maxim 94 mm,care este cel mai mare set pe care il pot monta fara sa aiba camasile mult prea subtiate incat sa am probleme...ptr ca vreau sa trag mult de motor... (ideal ar fi sa aibe si boltul de 22...daca nu,e nasol,ca tre sa modific bielele..si la oltean nu-s demontabile)

:) imi cer mii de scuze daca devine off-topic acest post...poate trebuie mutat dar nu am stiut exact unde sa postez aceasta nedumerire a mea!!! :censur: :scratch:

:sick:

va multumesc din suflet si sper sa aflu raspunsul linistitor referitor la ultima intrebare. :(

Modificat de pui de drac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o zapaceala, exista set de 1679 cu alezaj in bloc de 94. De altfel, ar fi singura alegere pentru ce vrei tu, alea mai mari au acel alezaj de 96 sau peste. Prea mult? Uite:

post-2697-1199525940_thumb.jpg

Bine, mai e si varianta sa reduci diametrul de la 96 la 94, caz in care peretii la cilindrul cu alezaj de 90,5mm ramin oricum mai grosi de 1 mm, adica la 1,75 mm. Cursa la astea e inca de 69. Tu ce cursa vrei, ca s-ar putea sa trebuiasca sa scurtezi oricum cilindrii? A, si ce distanta e intre cilindri la oltcit, ca-i si asta o chestie, ar putea sa nu incapa pe-acolo, nu?

Attansion, un set de-asta motor e pe la 15 bulioane de lei.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu,de scurtat nu-i belea...despre micsorat diametru la cilindri m-am gandit sa iau 0,5-1 mm poate 2...depinde de alezaj ca sa ii bag pe 94...95 maxim sa zic..

despre distanta intre cilindri nu-i bai...se rezolva si asta..este loc la oltean,bineinteles ca aripioarele intre cilindri o sa trebuiasca frezate posibil...

acuma sa reusesc sa ma descalt in tabelul ala care mi l-ai dat...ca e greu cu traducerile...eu de-alea stiu cu bore&stroke,diam.,etc etc..acolo vad ca este unii termeni......

acum nu sunt acasa,cand ajung si judec totul...dau un reply :)

nu stiu ce inseamna upper si lower outside cylinder...adica ce notiuni inseamna,traducerea mot-a-mot o stiu... :))

Modificat de pui de drac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adicatelea diametrul exterior al camasii la intrarea in carter (lower) respectiv chiulasa (upper).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai camasa are alt diametru exterior jos (la carter) si sus (la chiulasa)

post-2166-1199551180_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai zis-o cum nu se putea mai bine; aceasta diferenta de diametru se poate remarca si in tabel (anexat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,din tabelul anexat in care am reusit sa ma descaltz...ca sa nu risc mult prea mult,la diametrul de asezare in carter de 94 de mm pot fixa doar camasile de alezaj 88 groase. :)

totusi cred ca am sa fac un pas in fata,mai riscant,sa alezez la maximul bunului simt adica la 95 de mm carterul si sa introduc un set de camasi de alezaj 92 ce au la baza 96 de mm pe care le voi "adjusta" inca 1 mm... asta ar insemna ca la baza camasilor,partea care va intra in bloc,camasa va avea cca 1,5 mm grosime,restul va fi de 3 mm,nu cred sa fie o problema prea mare de fiabilitate...avand in vedere ca plangerile erau referitoare la camasile de 88 subtiate pana la 1 mm.. :D

ramane de vazut daca n-o sa clacheze carterul,pentru ca va ramane cca 1 mm in jurul gaurii filetate pentru prezon.ce e drept,acest milimetru va fi nici macar pe 1/4 din lungimea cercului descris de gaura,deci nu cred ca voi avea prea mult de riscat...in plus,aceasta situatie se intalneste numai la 2 prezoane din cele 4 care prind fiecare cilindru. la urma urmei aplic pasta de fixare forever pe prezon si sudez in jur usor un cordon pentru siguranta ;) sunt optimist,nu??

despre lungimea camasilor n-o sa fie bai...scurtat,strunjit..no problem. cursa la mine e de 65,6 mm ;)

ar mai fi o mica belea cu pistoanele,nu stiu distanta de la centrul boltului pana la capul pistonului si forma pistonului.din cate imi amintesc eu,pistoanele erau plate... la oltcit sunt cocosate tare.cred ca voi pierde mult din compresia de 8,7 avuta initial cu chiuloasele de 1300 dar am sa pun chiulase de 1100..sau cine stie,poate gasesc pistoane pe 92 cocosate...doamne ajuta,oricum,cresterea cilindreei va fi mare,trebuie doar sa masor camerele lasate in chiulase...candva... :)

nu stiu ce implica coloana cu "welded"..ce e sudat si ce nu???? :)

tin sa multumesc din suflet ca m-ati ajutat...am salvat tabelul la mine in comp..si am observat ca e de fapt un print screen...multumesc mult pentru timpul pierdut cu mine!!! :rolleyes:

cu proxima ocazie cand dau prin bucuresti...si vor fi multe,ca o sa am nevoie de multe piese pentru oltean..;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele-s mai mult ca sigur plate. Nu stiu exact inaltimea boltului la tip 1, poate are altcineva. La alezajul de 92 vad ca-s 2 curse, probabil c-ar fi bine s-o alegi pe aia de 69 (1835 cmc), altfel ai inaltime la bolt total aiurea. Am vazut poze cu cartere alezate pina la prezoane, aproape.

Uite link-ul cu catalogul ala, poate iti mai foloseste: http://www.aircooledparts.ro/Catalog%20BBT%20Sept%202007.pdf

Ce diametru are camasa de oltcit la intrarea in chiulasa? Ai sa-mi trimiti si mie ceva chestii despre motorul de oltcit? Date, poze, manual de service, prostii de-astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai zis-o cum nu se putea mai bine; aceasta diferenta de diametru se poate remarca si in tabel (anexat).

:P

scuze Jane; acum observ ca am scris acelasi lucru ca si tine (fara intentie). probabil ca tu ai postat in timp ce eu scriam.

as sterge postul meu, dar nu mai pot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau...dar sunt foarte prins zilele astea..promit sa raspund repede tare si complet :blackeye[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze tuturor de intarziere,am avut o saptamana de coma la facultate...pfff... :D

sa revenim: am uitat sa iau in calcul foarte atent distanta intre cilindri la oltcit :D ...voi masura si acest fapt cu proxima ocazie...imi tin singurel pumnii ca poate bag un set pe 92 mm si atunci iese o cilindree calculata de aproape 1800 de cmc...ceea ce ar fi absolut bestial. :P

compresia o sa fie interesanta...oltcitul are ditamai camerele de ardere in chiulase..posibil sa scada mult...dar Doamne-ajuta! si mai ramane racirea....

diametru la intrare in bloc la oltcit este de 85,5-86...diferenta este intre cifrele date de oameni si masurat de mine cu sublerul...destul de grabit..posibil sa fie fix 86..

cursa este de 65,6 mm ptr 1,1 si 1,3

alezajul este de: 74 la 1,1 si 79,4 la 1,3

cilindreea este de: 1129 aka 1,1 si 1299 aka 1,3

compresia este de 9:1 la 1,1 si 8,7:1 la 1,3

motorul este destul de asemanator cu cel de broasca.difera in general pozitia diverselor acareturi aldea delco,ppa ulei,etc etc etc...

ce sa-ti mai zic...date nu sunt enorm de multe,precum se pot gasi ptr vw ptr ca nah..nu e un mit..exista insa 2-3 carti tehnice destul de binisor povestite.se pot vedea pe forumul www.oltcit.ro dar trebuie sa ai cont pentru a avea acces la acea sectiune :D intreaba-ma si o sa iti caut sa-ti raspund daca vrei... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de la citroen visa nu gasesti piese perfo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreaba-ma si o sa iti caut sa-ti raspund daca vrei... :)

Hai ca de fapt aveam chestii de oltcit chiar in computeru asta. Zi-mi si mie, te rog, care-i distanta intre alezaje si diametrul alezajului la chiulasa de motor de-ala cu 4 cilindri :) cu distributia in chiulasa. La motorul M306 sau cum ii zice...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mike ... la visa nu gasesc mai nimic bun ptr oltean...cel mult niste axe si o aprindere de pe motorul de 1222

@ jan ... am sa masor diametrul de asezare in chiulasa pe cele ale mele de-acasa din boxa...sunt chiulase de 1,1 teoretic ar trebui sa aiba acelasi diametru pentru cilindri.stiu ca la montarea chiuloaselor de 1,1 pe 1,3 pentru comprimare era necesar o alezare deoarece intra pistonul un pic in chiulasa,dar nu cred ca trebuiau alezate chiuloasele pentru alt diametru de asezare al cilindrilor de 1,3...stiu ca au diametrele identice.merita de verificat totusi

la ce te referi cand zici distanta intre alezaje?? te referi distanta intre centrele alezajelor sau la bucata de material care ramane intre "gaurile" din carter??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, trebuie sa mai aflam multe lucruri, cun ar fi: la chiulasa , distanta intre axele cilindrilor ar fi greu de masurat, dar se deduce din diametrul gaurii in care intra cilindrul si din distanta aia dintre gauri. Totu-i usor de masurat. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai deducem,deducem:)) azi am pus mana pe chiulase,tre sa le spal,sa le fac bec si apoi masuram... :D

eventual iti fac si poze:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!