Jump to content

Termostat..


KRAKEN
 Share

Postare recomandată

misu ploiesteanu

multumesc, acum stiu cum ar trebui sa arate, cred ca la mine tablele nu sunt complete dar e :frigbaitata: si nu ma uit acum.

l.e. liviu scuze pentru deraierea pe care am provocat-o in topicul tau, nu am stiut ca baietii discuta o problema similara in alta parte. despre termostatul clasic nu stiu prea multe, decit ca tre sa se lungeasca la caldura cit? :blink: nu stiu si am avut destule probleme cu motoru si asta nu am verificat-o, de asta balaresc aici de curiozitate

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • misu ploiesteanu

    11

  • seby

    8

  • bogdan_bus

    8

  • bogdan

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

stimabilul nu a inteles ca anexe pentru motor cit mai performante si fiabile, aci as baga termostat ,aprindere si pompa de ulei cu filtru nu inseamna lux ci prelungirea vietii motorului. motorul cu racire cu aer daca nu ai ventilatie afli prea tirziu de la becul de presiune ulei de problema, cind de fapt ai uzat motorul pt 20000de km in cazul cel mai fericit.

Stimabile se pare ca n-ai inteles cam cum merge acel termostat. In primul rand ca este foarte fiabil, daca nu era nu tinea 40 de ani si nici nu era pus pe motoarele astea vreo 60 de ani. In cazul in care se strica ramine pe deschis, deci motorul se raceste. Daca ai dubii in privinta functionarii motorului (temperatura, presiune ulei) cel mai simplu e sa pui niste sonde si ceasuri si in acest fel vei vedea in fie ce moment cum sta treaba. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Stimabile se pare ca n-ai inteles cam cum merge acel termostat. In primul rand ca este foarte fiabil, daca nu era nu tinea 40 de ani si nici nu era pus pe motoarele astea vreo 60 de ani. In cazul in care se strica ramine pe deschis, deci motorul se raceste. Daca ai dubii in privinta functionarii motorului (temperatura, presiune ulei) cel mai simplu e sa pui niste sonde si ceasuri si in acest fel vei vedea in fie ce moment cum sta treaba. :P

pai da, dar sondele si ceasurile de unii puritani sunt considerate zorzoane, nu-i asa?.daca as gasi termostat original, as zice.Dar nu stiu ce se gaseste in ziua de azi.Sistemul este fiabil in teorie, dar dupa 40 de ani nu poate garanta nimeni o functionare foarte precisa(articulatii gripate).In cazul in care ramane deschis in anotimpul rece e la fel de distructiv pentru motor.Cat despre faptul ca el ramane deschis cand e defect nu stiu sigur, dar este posibil daca arcul nu mai este la locul lui, sa ramana si inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coolmea! am gasit pe sub pat (..in bus, ce credeati!...) termostatu'...cu soport..da' vaz ca e deferite! care este, da alilalant..ia, na:

Si alta chestie: de la ce ..(broasca??) sunt manetele alea???

post-1207-1198346937_thumb.jpg

post-1207-1198346948_thumb.jpg

post-1207-1198346961_thumb.jpg

post-1207-1198346978_thumb.jpg

post-1207-1198346989_thumb.jpg

post-1207-1198347010_thumb.jpg

post-1207-1198347022_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am si eu o intrebare, cate tipuri de termostate exista adica,

am unul pe care scrie 140 grade v0 si pe celalnt scrie 65-70 care e stricat.

cel cu 140 se deschide nu cand fierbe apa , ci cand il tin la foc,,, atuncea se deschide, dar nu vreau sa il pun si sa se deschida doar cand imi ia foc motoru k nu e bine

poze.

post-7466-1238616222_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare, cate tipuri de termostate exista adica,

am unul pe care scrie 140 grade v0 si pe celalnt scrie 65-70 care e stricat.

cel cu 140 se deschide nu cand fierbe apa , ci cand il tin la foc,,, atuncea se deschide, dar nu vreau sa il pun si sa se deschida doar cand imi ia foc motoru k nu e bine

poze.

Pune intr=un vas apa la fiert si masori la cate grade deschide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi nu cetisi bre ca la fiert apa nu se deschide?

daca se deschide la 140 de grade.... poti sa il arunci nenea seby ca la 140 de grade faci motorul cusca rotativa pentru hamsteri ( daca s-o mai invarti ....);)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e alta,,

pe el scrie 140 si acolo banuiesc ca se deschide, deoarece cand fierbea apa nimica nu actiona, nu am avut termometru dar no..

ziceam ca el e bun daca se deschide la 140 dar nu bun la motor,, da daca nu la motoru de broasca,, atuncea la ce? ca de pe el a fost dat jos..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

65 grdC=149grdF si poate e doar defect -_-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io zic ca e bun la motoru de taiat lemne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am testat in apa fiarta un termostat de typ1 pe care e trecuta temperatura de 65-70 grade si dupa vreo 10 min. de fiert s-a lungit cu doar 5mm fata de pozitia comprimat in care masura de la cap la cap 35mm, adica cam cat ar trebui sa masoare daca e bun. Intrebarea e daca e suficienta o alungire cu doar 5mm, sau ar trebui sa se deschida pana la limita maxima permisa de cusca in care e montat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 65-70 grade, trebuie sa aiba minim 46 mm

poze

eu am facut un termostat, in care am bagat alcool sanitar,.. stiu ca e slab, dar asta e si l-am cositorit, inchis.

l-am probat, dar nu cu termometru, ca inca nu am facut rost de unu de apa.

s-a deschis inainte sa fiarba apa..

post-7466-1239543086_thumb.jpg

post-7466-1239543111_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata lumea zicea ca in momentul in care se sparge termostatul trebuie sa se destinda, dar asta se pare ca nu vrea nici macar fiert, de aici si nedumerirea mea. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cred ca ai un termostat ca al meu, ,,, nu scrie 140 pe el..

poate termostatele alea au fost folosite la motoare mai incinse....nush

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

si deeeeci,

1* am termostat cu 140 pe el dela tubul de caldura din curu' unui tip3. Nustim daca e 140 celsius sau alalalt...fahrein.. cum ii zice...

2* am o cutie cu vo' 6 d'astea si e toate deferite. unu' e cu shpe pliuri si e mai lung, altu' le are mai groase(!!!!!! censurabil???)..si toate sunt diferite. Grosimea(si grasimea, pe ele) e lafel...lungimea ba!

PARERI????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e alta,,

pe el scrie 140 si acolo banuiesc ca se deschide, deoarece cand fierbea apa nimica nu actiona, nu am avut termometru dar no..

ziceam ca el e bun daca se deschide la 140 dar nu bun la motor,, da daca nu la motoru de broasca,, atuncea la ce? ca de pe el a fost dat jos..

termostat nemtzesc de racheta???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbitzi totzi da' nu zicetzi nimic...Dela ce sunt alea cu 140???De unde? ce fac alea? nu stie nime'?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

it's defective dude!!! 140grd :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dat termostatul acela jos de pe o masina, care nu avea tuburi, ptr incalzirea masinii, adica fara tobe cu incalzire=>> ca intra mai mult aer pe cilindrii, dar nu stiu daca asta e cauza de au pus un termostat cu 140 grade

NU este nimica defect cu termostatul dar se foloseste la altceva.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dat termostatul acela jos de pe o masina, care nu avea tuburi, ptr incalzirea masinii, adica fara tobe cu incalzire=>> ca intra mai mult aer pe cilindrii, dar nu stiu daca asta e cauza de au pus un termostat cu 140 grade

NU este nimica defect cu termostatul dar se foloseste la altceva.!

Draga seby acel termostat este de 140 grade Farenheit = 60 grade Celsius, si se este destinat masinilor care ruleaza in zone calduroase. Celelalte cu 65-70 sunt in grade celsius pentru zone in care se circula si iarna.

Acel termostat nu l-am gasit niciunde in literatura cu punct de deschidere deasupra temperaturii de fierbere a apei. Deci parerea mea este ca acel termostat este DEFECT.

Poate s-a scurs partial din el lichidul si de aceea ii trebuie temperaturi mai inalte ca el sa se deschida.

Spor. RUGAM PE MIKE RG SA NE SPUNA SI PAREREA LUI!!!

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu cum arata unul defect si asta nu este.

e chiar in stare f buna

nu sunt grade farenheit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bre tinerilor... ce o mai tot flencaniti atat?

cauta-ti alt termostat ca ala cu deschidere la 140j de grade e muci.

punct !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum depinde si la ce temperatura fierbe apa la uniii...cu cat e altitudinea mai mare scade..(sau creste???)oricum NU mai e tot aia....Deci ar trebui sa se incerce, cumva, pe motor...Eu am unul si se destinde binishor....deasupra focului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, nu mai intreb nimica de ala de racheta.

daca se apuca cineva de desfacut un termostat, sa faca poze sa facem dcumentatie..

eu am desfacut, dar nu aveam aparat, si era destul de interesant cum era facut,

avea o bila care pe care o bagau dupa ce umpleau cu spirt, si dupaia etansau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stimati colegi (de suferinte tehnice)! :Driver:

Am vazut ca s-a discutat foate mult in acet topic pe tema termostatului. Chiar daca tarziu, dar sper sa lamuresc definitiv

problema aceasta a termostatelor. Spun la plural pentru ca sunt intradevar de doua tipuri, mai exact lucreaza la temperaturi

diferite 65-70, respectiv 140 grade Celsius. Cel pe care e scris 65-70 e termostatul ce actioneaza dechiderea clapetelor de

admisie a aerului proaspat necesar racirii motorului si il intalnim atat la motorul Typ1 cat si la Typ3. Cel de al doilea tip, acela

pe care scrie 140 este un termostat folosit de Typ3(vezi codul!) in galeria de admisie a aerului cald necesar incalzirii habitaclului, mai precis are rol de protctie termica la supraincalzire deschizand o valva pe une patrunde aer rece si realizeaza un amestec numai fierbinte de 140 grade Celsius! ;)

In concluzie cele doua termostate sunt fizic (dimensional) aproape identice singura deosebire fiind la tija, lungimea si diametrul filetului 4 respectiv 7mm!!! Deosebirea fudamentala este temperatura de lucru, motiv pentru care nu sant compatibile :( Pentru cei interesati: lugimea in stare rece aprox. 30mm, la atingerea temperaturii: cel putin 46mm, masurata partea cilindrica. Sper sa nu fi plictisit prea tare :P si pentru edificare pun si ceva imagini.

P.S. Un termostat bun merita toti banii! :beerchug:

post-45466-1244904925_thumb.jpg

post-45466-1244904933_thumb.jpg

post-45466-1244904944_thumb.jpg

post-45466-1244904952_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!