Jump to content

Termostat..


KRAKEN
 Share

Postare recomandată

Tocmai am facut rost de un termostat. :) ..La mot de 2ooo pe bus nu am...adica e, dar e intins.. :wub: .asta facut rost e strans.. intrebarea: la alilalalt mot de 2ooo de la termostat la parghia de sus legatura/comanda se face cu ceva ca o sfoara...sau sarma subtzire..nu stiu.. nu ma poci uita ca e la tara...deci: cum/ ce pun ca sa fac comanda la clapete??????de la termostat in sus? pe moment am facut un tzuflunder cu strimf (o sarma mai tare) cu care blochez clapeta la pornirea pe frig...merg ca de la Scala la pasj. Unirea la intrare , opresc si dez-amorsez lucrarea stimptzifica..si.. da-i bici! E????ce sa pun????/////ps...toate termostatzii e la fel???? adeca difera ala pt. mot de 2000 da alilalante???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • misu ploiesteanu

    11

  • seby

    8

  • bogdan_bus

    8

  • bogdan

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://www.ratwell.com/technical/Thermostats.html

daca te ajuta cu ceva... mai mult decat e pe site nu ma pricep .. si eu tre sa-l montez pe al meu si tot aman. din cate stiu sunt dooua feluri, aceleasi dimensiuni, doar ca unul e german si nu se mai fabrica (asha am auzit) si celalalt e brazilian dar nu e asha bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba e bun, numai ca nu se brodeste 100% pe suport (eu a trebuit sa decupez un pic din suport). Si, daca nu ma insel, ii trebuie si o tija mai scurta un pic (eu am una home-made)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

ma gindesc la o solutie mai simpla decit cea clasica: un senzor de temperatura de dacie un montajel electronic cu un comparator care la temperatura X sa dea un contact de releu . acel contact de releu sa comande un actuator electric de inchidere centralizata, care la rindul lui sa actioneze flapsurile. si suplimentar un alt actuator clapeta filtrului. de asemenea contactul auxiliar al actuatorului sa trimita un semnal optic la bord( ventilatie deschisa). suplimentar se pot face doua limite la comparator: temperatura X vara, Y iarna, x<y

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Tocmai discuta treaba asta Jan si Bogdan_Bus in topicu : http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=605239

:icon_bounce:

intimplare , oricum nu este prima data cind doi oameni gindesc acelasi lucru. oricum este normal sa cautam solutii mai sigure decit cele clasice a caror fiadilitate este scazuta. mike spune in topicul pus de tine ceva de socuri termice , eu zic ca nu este cazul deoarece ansamblul cilindru chiulasa are o inertie termica suficent de mare. problema este alta cum camuflam device-ul sa nu se vada sa strice armonia :beerchug: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am VAZUT!!!!Am vazut!!!!Stiu! stiu!!!! e o sarma. :offtopic:

multumiri ,, tutulor tovarasilor "! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misu ploiesteanu daca solutia originala nu era fiabila nu tinea 40 de ani. Sincer mi se pare ca vreti sa va complicati de amorul artei sau sa reinventati roata si mersul pe jos :P. Daca iubesc typ 3-ul mai mult decat Golful e si pt ca nu are atita electronica si automatizari imbarligate care-ti dau dureri de cap. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gindesc la o solutie mai simpla decit cea clasica: un senzor de temperatura de dacie un montajel electronic cu un comparator care la temperatura X sa dea un contact de releu . acel contact de releu sa comande un actuator electric de inchidere centralizata, care la rindul lui sa actioneze flapsurile. si suplimentar un alt actuator clapeta filtrului. de asemenea contactul auxiliar al actuatorului sa trimita un semnal optic la bord( ventilatie deschisa). suplimentar se pot face doua limite la comparator: temperatura X vara, Y iarna, x<y
misule .. nu mai incurca dacia cu vw....senzorul de temp de dacie deschide la 102 grade celsius.. sau ne gindim la alt senzor............sonda de apa la dacie e un termistor ntc si fiind foarte groasa si facuta pentru apa are o inertie termica foarte mare ... de ce nu catzi solutii la care te pricepi adica un termistor frate . un simplu termistor atit...
Misu ploiesteanu daca solutia originala nu era fiabila nu tinea 40 de ani. Sincer mi se pare ca vreti sa va complicati de amorul artei sau sa reinventati roata si mersul pe jos :ninja:. Daca iubesc typ 3-ul mai mult decat Golful e si pt ca nu are atita electronica si automatizari imbarligate care-ti dau dureri de cap. :frigbaitata:
daca motorul nu functioneaza la parametrii .. sau aproape de parametrii dati de fabrica arta se numeste rupestra.. cind nu esti de meserie si deschisul capotei poate sa iti dea dureri de cap.. no offense
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu nu mecanica imi da dureri de cap ci cei enspe senzori care din enspe motive dau erori si se aprind tot felul de beculete prin bord. Din fericire sau din pacate tot de automatizari ma ocup asa incat vorbesc din experienta si nu din vorbe auzite la coada la lapte. Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu nu mecanica imi da dureri de cap ci cei enspe senzori care din enspe motive dau erori si se aprind tot felul de beculete prin bord. Din fericire sau din pacate tot de automatizari ma ocup asa incat vorbesc din experienta si nu din vorbe auzite la coada la lapte. Spor la treaba!

jupine... chestiile care le scriu aici le fur de la o babutza care pune sacosa inaintea domnului de la sapte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

bogdan bus eu ma refeream la termistor, ala de la ceas nu termocupla. urmeaza punte amplificator aperational etc. solutia este fiabila in varianta originala, de acord , dar cu piese de 30 de ani (minim) sau cu alea din demolari ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan bus eu ma refeream la termistor, ala de la ceas nu termocupla. urmeaza punte amplificator aperational etc. solutia este fiabila in varianta originala, de acord , dar cu piese de 30 de ani (minim) sau cu alea din demolari ...
de ala de la ceas ma refeream si eu... ca ala de la radiator deschide la 102.. sorry inchide circuitul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

.

ca varianta de senzor este senzorul dallas de temperatura(are la baza o dioda speciala, inertie minima), eu am zis de cel de dacie pt simplitatea exemplului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

ca varianta de senzor este senzorul dallas de temperatura(are la baza o dioda speciala, inertie minima), eu am zis de cel de dacie pt simplitatea exemplului

da .. si chestia cu semiconductorul e buna ... am studiat-o si eu numai ca e mai scumpa zic...uite asta e cea mai ieftina

post-17229-1198177813_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jupine... chestiile care le scriu aici le fur de la o babutza care pune sacosa inaintea domnului de la sapte....

Imi pare rau sa ti-o spun dar nu ai inteles nimic din ce am zis :) sau poate nu am reusit eu sa ma fac inteles :) . Am mai zis chestia asta pe aici sau pe la tiuningisti " cand o sa vreau masina cu piese de dacia am sa-mi iau dacia" cand am vrut turbine, aer conditionat si alte kkt-uri mi-am luat golf. De typ 3-ul meu nu vreau sa-mi bat joc instalind nimic care nu-i din filmul 1969. Cine vrea sa-si faca dintr-o masina clasica sorcova e problema lui. Masinile de circ ca si aberatile tiuningiste ma impresioneaza la fel de mult ca manelele, tenisii rosii si telefoanele mobile cu camera, gps, tirbuson si scobitoare de dinti incorporate. E treaba de gust si sti cum e cu gusturile omului .........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau sa ti-o spun dar nu ai inteles nimic din ce am zis :) sau poate nu am reusit eu sa ma fac inteles :) . Am mai zis chestia asta pe aici sau pe la tiuningisti " cand o sa vreau masina cu piese de dacia am sa-mi iau dacia" cand am vrut turbine, aer conditionat si alte kkt-uri mi-am luat golf. De typ 3-ul meu nu vreau sa-mi bat joc instalind nimic care nu-i din filmul 1969. Cine vrea sa-si faca dintr-o masina clasica sorcova e problema lui. Masinile de circ ca si aberatile tiuningiste ma impresioneaza la fel de mult ca manelele, tenisii rosii si telefoanele mobile cu camera, gps, tirbuson si scobitoare de dinti incorporate. E treaba de gust si sti cum e cu gusturile omului .........
stapineste-l sanatos ... mergi frate cu el pina iti ies picioarele prin oglinda de la faruri..nu te mai chinui ca esti posedat rau.... daca vrei telefon cu inductor am eu vreo doua poate ai nevoie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
da .. si chestia cu semiconductorul e buna ... am studiat-o si eu numai ca e mai scumpa zic...uite asta e cea mai ieftina

eu zic ca merita sa testam sistemul asta de termostat. stii ce am eu neclar daca termostatul original masoara temperatura aerului in jurul cilindrilor de ce la motorul meu nu este inchisa partea de jos a motorului si sa aiba doar niste fante de iesire a aerului. ai te rog o descriere mai clara a tablelor ce formeaza incinta asta ventilata a cilindrilor si chiulasei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca merita sa testam sistemul asta de termostat. stii ce am eu neclar daca termostatul original masoara temperatura aerului in jurul cilindrilor de ce la motorul meu nu este inchisa partea de jos a motorului si sa aiba doar niste fante de iesire a aerului. ai te rog o descriere mai clara a tablelor ce formeaza incinta asta ventilata a cilindrilor si chiulasei
uita-te ca dincolo unde bat cimpii am pus poze ale unui termocontact de ford care inchide circuitul exact la 87grade..si acolo am scris si cum poti prinde acel termocontact .. cu un radiator de tranzistor de putere sau cooler de socket7.. prins de tabla cu surub si silicon de coolere....acuatorul mascat inauntrul carcasei turbinei ... si nu se vde nimic la privitorii indiscretzi....cautam si tablele de dedesupt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

stimabilul nu a inteles ca anexe pentru motor cit mai performante si fiabile, aci as baga termostat ,aprindere si pompa de ulei cu filtru nu inseamna lux ci prelungirea vietii motorului. motorul cu racire cu aer daca nu ai ventilatie afli prea tirziu de la becul de presiune ulei de problema, cind de fapt ai uzat motorul pt 20000de km in cazul cel mai fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite si tablele... si ceva table facute acasa ...asta la motorul de tip4

post-17229-1198181076_thumb.jpg

post-17229-1198181198_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

tablele sunt de tip 4? ca nu seamana cu ce am eu sub motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tablele sunt de tip 4? ca nu seamana cu ce am eu sub motor.
cele din stinga sint din carte.....poza din dreapta e de tip4... am vrut sa spun ca se pot face si acasa......
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tablele din cartea scanata sunt ceea ce AR TREBUI sa ai sub motor (vezi ca scrie in capu' paginii la ce motoare se refera, adica la toate mot. Typ 1)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!