Jump to content

Martor bord "Check Engine" aprins si mers neregulat


pellyy
 Share

Postare recomandată

Salutare!

O problema la o Skoda Fabia 1.4 MPI 2003: S-a aprins martorul "check engine" in bord si merge foarte neregulat (parca in trei pistoane). Pana aici nimic deosebit insa acum vine partea interesanta: s-au schimbat valvele, bobinele, s-a inlocuit garnitura de chiulasa, s-au curatat injectoarele, s-au verificat bujiile si masina se comporta la fel. Pe vag-com nu da nicio eroare iar in ultimul timp s-a folosit doar benzina 98 de la MOL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnosticare si da-ne exact ce defecte sunt inregistrate in calculatorul de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, Skona fabia de care spunea tequilla este a mea si vreau sa spun ca nu da nici o eroare, doar ca imi spune pe tester "amestec sarac"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Incearca un Basic Settings la sondele lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuiuda, te rog sa explici ce anume inseamna "basic settings la sondele lambda". Personal nu am auzit de asa ceva insa nu asta e problema: scopul principal al existentei acestei comunitati vwforum este de a ajuta utilizatorii care intampina probleme diverse. Ori cum putem sa ii ajutam daca oferim informatii incomplete sau eronate?

p.s. probabil te refereai la basic setting al clapetei de acceleratie.

Marcele, ai scris despre problema ta in mai multe topic-uri. Hai sa pastram discutia doar in "Colectie defectiuni comune" si vedem ce iese acolo. Asa, postand in mai multe topic-uri va fi mult mai greu de urmarit. Multumesc de intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu ce face exact, dar ..... la o fabie cu check engine aprins si fara eroare pe motor m-am jucat prin basic setings si pe unul din canale apare lambda. Am dat si eroarea a disparut.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: salut am si io o problema mult mai grava decat am vazut pe restul topicului in urma cu o saptamana mi sa aprins "martorul motor" si mergea f nashpa subturatatrepida exact ca si la restul persoanelor care au mai avut problema asta am fost la mecanic si mia spus ca e din cauza benzinei k am consumat ce mai aveam in rezervor in jur de 7 litri apoi am alimentat nu mi sa mai aprins martotorul pana ieri cand am pornito am mers in jur de 300 de m apoi sa oprit motorul .Masina nu mai porneste deloc acum electromotorul nu mai invarte deloc imi face un sunet scurt un tziuit si atat nimik mai mult scz "skoda fabia 1.4" si in locul kilometrilor parcursi imi apare ceva de genu "service" pls ajutatima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mesajul de service este probabil avertizarea periodica in cazul in care ai computer de bord.DAca ai prospect ai sa vezi ca nu este nimic grav ci doar te avertizeaza ca te apropii de inspectia anuala (asta in cazul in care am dreptate) . Masina nu mai poate fi miscata deloc ? Trebuie sa ajungi cu ea la o scanare VAG ca sa sti de unde sa incepi . In cele mai multe cazuri Vag da si rezolvarea problemei.

Modificat de BLiTZ
Quote inutil al mesajului anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am rezolvat problemaimi era blocst bendixul dela electromotor mc moolt pt sfaturi :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut pe toti, am si eu o problema. Am un motor 1.4 mpi, 60 cai, euro4 din 2002. De cand am cumparat masina relantiul este tot timpul neregulat, de parca nu ajung toate scanteele la bujii. Si mai este si problema aceea cand accelerez mai brusc se ineaca motorul, exact ca la dacie cand nu era tras socul. Clapeta de acceleratie a fost curatata, filtrele toate schimbate, inclusiv si cel de benzina. De cand am pus bujii PULSTAR s-au mai ameliorat trepidatiile dar tot mai sunt prezente. Cateodata mai merge si in 3 pistoane si se aprinde martorul galben de check engine. Am schimbat si benzinariile si tot degeaba. Atasez mai jos o scanare cu VAG-ul de la ultima scanare. Ce nu am schimbat sunt fisele. Se poate sa fie si de la fise? Ce e interesant ca m-am uitat la toate fisele si una pare ca e originala si 3 sunt BERU. O idee ar fi minunat daca as primi ca ma seaca la maxim problema asta.

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 6K0 906 032 AC

Component and/or Version: ME7.5.10 4192

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 30011

4 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-10 - - - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te ajuta:

16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Possible Causes

Air Intake System leaking

Fuel Supply faulty

Injector(s) faulty

Ignition Cable(s) and/or Spark Plug(s) faulty

Ignition Coil(s) faulty

Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/open

Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Possible Solutions

Check Misfire Recognition

Check Air Intake System

Check Fuel Supply

Check Injector(s) and Injector Sealing

Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)

Check Ignition Coil(s)

Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)

Check Camshaft Position Sensor (G40)

16685/P0301/000769

From Ross-Tech Wiki

Jump to: navigation, search

Contents [hide]

1 16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected

1.1 Possible Causes

1.2 Special Notes

16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected

Possible Causes

Ignition system

Fuel injectors

Fuel pressure

Running out of fuel

EVAP canister purge valve

Evaporative emission system

Low compression

Base engine problems

Controle Module damaged

Special Notes

This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

Possible Causes

Cables on the Battery were removed

Battery weak (voltage)

Generator Disfunction

Possible Solutions

Check Battery Cables

Check/Replace Battery

Check/Replace Generator

Special Notes

If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules.

16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed

Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed

Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty

Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked

Possible Solutions

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)

Perform Output Test

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister

Perform Basic Setting

Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisele originale sunt Beru doar ca luate aftermarket scrie pe ele Beru. Incearca sa pui alte fise si vezi ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

ceva asemanator am patit si eu , mai mult ca sigur trebuie sa inlocuiesti bobina de pe cilindrul 1 care banuiesc ca este cea originala (nu a fost schimbata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi mi-a aparut si mie:

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean

P1151 - 35-00 - -

Am citit cam tot ce se putea, dar nu a revenit nimeni cu o eventuala rezolvare, solutie.

La un user candva in 2008 solutia era la aceasta eroare, dar varianta System too Rich, distributia nealiniata corect.

Are cineva date despre cauzele cele mai dese la aparitia acestei defectiuni. Imi poate confirma cineva daca eroarea prezentata poate avea cauza distributia? Am mers cam 1000 km de la schimbul de distributie, deci mai am garantie si pe manopera, deci daca e cazul s-ar interveni gratuit la verificare.

Stie cineva ce inseamna aici Long Term? Am sters eroarea respectiva, si sunt curios, cand ar trebui sa reapara daca este ceva in neregula.

Mentionez, ca eroarea mi-a aparut dupa o urcare in forta pe o serpentina. Masina trage bine, nu scutura, deocamdata nu am observat nimic suspect in comportament.

Orice idee concreta este binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am avut eroarea asta , tot dupa ce am schimbat distributia(doar ca la prima pornire) cei din service au zis ca " trage aer fals pe undeva si ca trebuie resetat" dar ce trebuie resetat nu am mai intrebat dar stiu sigur ca treaba toata s-a rezolvat din computer , nu a fost nevoie de desfacere la diistributie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am documentat putin, si pe ross-tech am gasit, ca defapt "Additive" din eroare inseamna ca motoul a mers sarac la turatie de relanti.

Daca apare "Multiplicative" este in regim de turatie ridicata, adica nu la relanti.

Intrebarea este in acest caz, cat de serios este aceasta eroare 17559?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna amestec sarac la turatii de mers incet in gol. Foarte probabil ca presiunea in rampa de injectoare sa nu fie suficienta; ar trebui verificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

In seara asta mi s-a intamplat si mie: cand am vrut sa plec de la servici am pornit motorul, a inceput sa trepideze puternic si dupa 10 secunde s-a oprit de la sine. Am mai incercat inca o data, pornit mai greu, am turat pana pe la 3000 de ture si atunci se auze normal, nu erau trepidatii; cum am luat piciorul de pe acceleratie s-a aprins intermitent martorul de "check engine" de culoare portocalie si apoi a murit si motorul. La a treia incercare s-a aprins martorul din prima, am oprit motorul si am lasat masina in parcare.

Cum masina e lasata exat vizavi de Porsche Bucuresti Aviatiei o sa ma duc maine de dimineata sa conving un mecanic de la ei sa-i faca o testare si sa vedem ce are exact.

Masina e o Skoda Fabia Combi, motor AQW, 50kW, are 85 000km, luata in oct 2002.

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De foarte putin se aprinde martorul Exhaust Warning Light(pompa de benzina).Am fost la un service autorizat Skoda, au testat-o si se pare ca am o problema la chiulasa.Au testat compresia pe fiecare cilindru cu rezultate 15-15-10 primul test si al doilea 15-15-11.Tin sa mentionez ca masina e din 2006 singurul proprietar si are doar 63.000 Km.Masina a fost condusa doar de mine, fara bruscari, nu subturata si nici foarte turata.Intrebarea e: a mai patit cineva ceva de genul acesta ?? Chiar nu mi se pare normal sa pice chiulasa la doar 63.000 Km, nici maca leasingul nu l-am terminat. (Skoda Fabia 1.2 BME)

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Din valorile compresiei pe toti cilindrii reiese clar ca este o problema la cilindrul 3, unde ai 10-11bar. Diferenta de compresie intre 2 cilindri NU trebuie sa depaseasca 3bar. Clar este o problema la cil.3.

In orice caz, spui ca ai fost la service Skoda. Nu ti-au spus nimic despre necesarul de reparatie pentru problema pe care au constatat-o? Adica "probleme la chiulasa" nu insemna mai nimic.

P.S. completeaza-ti si tu la profil locatia.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

Tot ce au spus e ca trebuie schimbata chiulasa.Am uitat sa precizez ca pierd cam 200 ml de antigel la 3 saptamani sau 2 luni.Ideea e ca, cu mai mult de 200 ml nu scade indiferent de timp.Ar putea fi garnitura la chiulasa ?Mai tin sa precizez ca de la 3000 de turatii e foarte puturoasa si in loc sa traga motorul mai mult face zgomot.Constatarea m-a costat 170 lei( manopera + testare) + 200 lei( 2 bobine care mi le-au ars sau schimbat) si alte investigatii mai amanuntite nu cred ca pot afla curand atata timp cat numai manopera pentru demontare si montare a chiuloasei este de 1000 ron.

Multumesc.

Modificat de DeServici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

azi am dus-o la un mecanic, am zis sa incerc varianta asta inainte de reprezentanta.

cu vag-com a gasit eraore de missfire pe cilindru 2 si cilindru 4. am desfacut bujiile si erau innegrite exact pe 2 si 4.

verificat bobina de aprindere si se pare ca da scanteie. verificat injectoarele si toate 4 arunca amestecul de benzina.

ce e ciudat in opinia mecanicului: bobina de aprindere e monobloc dar inauntru are alte 2 bobine: una comanda cilindrii 1 si 4 cealalta pe 2 si 3. de asta e ciudat cum de e missfire pe 2 si 4.

concluzia a fost ca va comanda maine bobina de aprindere si senzorul de rotatie. a zis ca incearca sa aranjeze cu magazinul de piese sa le returneze daca nici una nu e defecta.

in varianta ca nu se rezolva asa va trebui sa o duc la reprezentanta. si sa ma pregatesc sufleteste de factura.

see ya!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu vag-com a gasit eraore de missfire pe cilindru 2 si cilindru 4. am desfacut bujiile si erau innegrite exact pe 2 si 4.

eu cred ac trebuie modificate acele fise (bobine) de pe 2 si respectiv 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ac trebuie modificate acele fise (bobine) de pe 2 si respectiv 4

nu exista bobina pe fiecare cilindru, e o bobina monobloc care trimitei scantei cumva sincronizat catre toti cilindrii. in aceasta bobina monobloc se afla doua semibobine sa zicem. cineva mai tehnic decat mine cred ca poate explica mai bine :hainoroc:

am facut test schimband si toate cele 4 bujii cu un set de bujii bune, am avut acelasi rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata, am rezolvat-o: a fost bobina de aprindere pana la urma. am inlocuit-o si totul merge bine acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!