Jump to content

Martor bord "Check Engine" aprins si mers neregulat


pellyy
 Share

Postare recomandată

Salut,

iata cum s-a intamplat. Acum am putin timp sa detaliez. Anul trecut prin octombrie masina a inceput sa dea niste rateuri...se oprea motorul brusc.Il porneam si mergea... Pt ca ma apropiam de revizia de 35.000 KM am fost la revizie la DONA in C-ta. L-ema zis sa imi testeze si acea chestie. Pe acea vreme nu aveam martorul aprins. Au testat si au zis ca s-ar putea sa fie sonda dar nu stiu sigur asa ca cel mai bine e sa revin daca mi se mai intampla. O buna vreme nu s-a intamplat. Tot anul trecut prin iarna am ramas cu masina pe transagarasan. S-a oprit brusc. Am luat-o tractata pana in buc. Am dus-o la un service( nu reprezentanta) unde mi-au zsi ca aparea o eroare la cheie!!!. MI-au sters eroarea, au curatat ei nu stiu ce pe acolo si masina a mers.Intre timp mi-a expirat ITP-ul. AM fost la ITP si mi-au zis ca am noxele mari.In decembrie anul trecut am fost la CRISTAL SERVICE in BUC, undeva pe langa podul grand - reprezentanta ford BDT si mi-au spus ca e sonda. Am schimbat prima sonda am revenit la ITP , aceleasi noxe. Am schimbat sonda pe garantie - este o sonda de provenienta japoneza NGK insa de data asta am facut schimbul la reprezentanta furnizorului piezei - EUROPARTS - CTA. Acolo au facut acelasi test si au zis, da. Sonda era de vina. AM plecat din cta in buc iar pe drum s-a aprins iar martorul si acelasi miros de noxe.

Iata povestea!

Multumesc

p.s. imi cer scuze daca am fost acid in primul post insa nu mi-a picat bine cand am auzit ca am de plata o caruta de bani. Bineinteles, vina mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, in situatia asta se schimba datele problemei. Puteai sa ne explici povestea asta de la inceput ca nu iti lua nimeni capul pentru asta. Oricum, destul de dubios ce ti se intampla. Ar trebui macar sa mergi la un coleg de pe forum si sa vezi ce defecte ai pe calculatorul de motor si sa le postezi aici. In felul asta stim de unde sa incepem pentru ca in continuare am impresia, personala, ca nu s-a efectuat lucrarea complet.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce coleg ma poate ajuta cu acea testare?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca nu ai scris unele aspecte:

1. In momentul in care te-ai dus la ITP autoturismul nu mai era in garantie ?

2. Logic vine si a 2-a intrebare: de ce ai apelat la un service care nu era oficial de dealer in perioada de garantie a autoturismului ? ( 2 ani garantie coincide cu expirarea ITP ) si cind ai avut pb la munte inca erai in perioada de garantie...

Ma rog...asteptam explicatii dar nu e cazul sa fii "acid" pe forum caci aici discutiile sunt civilizate iar ca sa fii ajutat trebuie sa dai cit mai multe detalii si explicatii. La rindul tau poate o sa le dai si tu sfaturi la altii...

Revenind...am o intrebare esentiala: ai lasat masina la ei citeva ore fara sa fii linga ea ?

In Ro la hotii din service-uri tre sa stai linga ei caci nu se stie ce mirlanii iti fac...

Acum iti trebuie o diagnosticare corecta si cu VAG-ul dar si...fizica ! tre vazut daca mai exista catalizator la tine !...e posiil sa fi fost schimbat cu altul vechi si terminat daca nu ai stat sa "pazesti" mecanicii...

Asteptam raspunsuri.

Si pe final un sfat pentru toti skodarii care tre sa faca primul ITP ( auto noi ): Faceti ITP-ul la un an si 11 luni adica inainte cu o luna de expirarea garantiei. In cazul unor defectiuni veti face remedierile in perioada de garantie !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 120. Garantia expirase in august iar eu am facuyt cei 35.000 undeva prin toamna. Atunci au aparut si problemele si ma gandeam ca au aparut chiar dupa ce a expirat. Pe de alta parte......pfff......mai merg si pe la munca, E aiurea sa`ti fie teama sa lasi masina in service.

so...ma poate ajuta cineva in vreun fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ne-ai lamurit...dar ma rog...

Inteleg eu ca dupa ce a expirat garantia au inceput belele ( cum altfel ...)...mai pe romaneste te-au aburit cei de la reprezentanta pina ai iesit din garantie...atunci de ce te miri despre ce ti-am scris in privinta service-urilor ?

Trebuie sa-ti faci timp pentru masina daca vrei sa o intretii corespunzator !

Acum rezolvarea: ai 3 variante in functie de ce monetar dispui si ce preferi:

1. Diagnosticare completa si remediere a defectiunilor la un service "reprezentanta"

2. Idem la un service privat de renume ex: Augsburg in Buc

3. Idem la un service privat pe recomandare de la noi.

In varianta 1 si 2 vei primii o garantie pentru piese ( 12 luni ) si o garantie pentru operatiunile executate ( de regula 3 luni ).Trebuie sa tii cont ca in varianta a 3-a trebuie sa iti cauti singur piesele si implicit garantia pentru operatiunile executate va fi a executantului.

Noah...alege si scrie-ne.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

dupa lungi dezbateri cu buzunarul meu am decis impreuna sa alegem: varianta 3.

....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o Fabia 1.4 din 2002, AQW. In urma cu vreo 2 luni mi s-a aprins martorul check engine, si dupa ce am fost pe la service, tester si verificat nu am reusit sa-i dau de capat. Motorul are ceva trepidatii la relanti, nu foarte puternice dar stresante, in rest merge bine zic eu. consum 6 si ceva /100km exterior.

La sfatul mecanicilor am inlocuit: -filtre (toate)

- senzor de temp

-termostat (era distrus)

- bujii

-ulei+filtru

s-a verificat compresia, daca scanteia e ok si mi s-a zis ca totul e ok

Eroarea citita pe tester are legatura cu sonda lambda 2, insa dupa fiecare resetare a erorii, totul da bine pe tester, absolut nici o eroare, de nici un fel.

La verificare sondele lambda dau OK!

totul pare Ok, si mecanicii nu au gasit nici un defect, (desi la relanti trepideaza) insa la perioade inegale de timp (6h, sau 3 zile) se reaprinde martorul Ceeck engine in bord. Am folosit benzina de la mai toti producatorii si nici o schimbare, acelasi comportament.

Aveti idee ce pote fi? E periculos sa merg asa cu masina, ignorand eroarea din bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oh,da. e foarte periculos.

lectie : cand se aprinde ceva rosu sau portocaliu in bord si seamana ca ceva ce n-ai mai vazut pana atunci opreste si rezolva:)

Modificat de nifelheim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu, cu temperatura lichidului racire cum stai? Ce-ti indica acul de pe bord? Cand mergi extraurban scade temperatura? Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o Fabia 1.4 din 2002, AQW. In urma cu vreo 2 luni mi s-a aprins martorul check engine, si dupa ce am fost pe la service, tester si verificat nu am reusit sa-i dau de capat. Motorul are ceva trepidatii la relanti, nu foarte puternice dar stresante, in rest merge bine zic eu. consum 6 si ceva /100km exterior.

La sfatul mecanicilor am inlocuit: -filtre (toate)

- senzor de temp

-termostat (era distrus)

- bujii

-ulei+filtru

s-a verificat compresia, daca scanteia e ok si mi s-a zis ca totul e ok

Eroarea citita pe tester are legatura cu sonda lambda 2, insa dupa fiecare resetare a erorii, totul da bine pe tester, absolut nici o eroare, de nici un fel.

La verificare sondele lambda dau OK!

totul pare Ok, si mecanicii nu au gasit nici un defect, (desi la relanti trepideaza) insa la perioade inegale de timp (6h, sau 3 zile) se reaprinde martorul Ceeck engine in bord. Am folosit benzina de la mai toti producatorii si nici o schimbare, acelasi comportament.

Aveti idee ce pote fi? E periculos sa merg asa cu masina, ignorand eroarea din bord?

In manual scrie ca in cazul in care se aprinde becul respectiv, intra in functiune programul SAFE de management motor iar in acest fel poti sa ajungi pina la primul service ! ATIT

Cum stai cu noxele ? Daca n-ai verificat trebuie sa faci urgent un test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Va multumesc pt raspunsurile prompte!

-temp lichidului de racire e OK acum (inainte de schimbare termostat erau probleme); se stabilizeaza la 90 grade indiferent de viteza de rulare, urban sau extraurban.

Noxele... asta n-am verificat! Verific cat de curand! Daca noxele nu sunt OK, care ar putea fi cauza? primul lucru la care ma gandesc-"sonda lambda", dar dau bine la verificare pe tester!

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la noxe nu iesi bine se poate face un diagnostic doar la fata locului...prin forum doar se fac presupuneri !

Ca si principiu sondele alea sunt niste senzori care trimit o informatie catre ECU unde se ajusteaza niste parametrii. Daca acele informatii trimise in timpul mersului motorului coincid cu testele de masurare ale noxelor => senzori ( sau sonde )- OK. In acest caz trebuie verificata instalatia de alimentare ( tot cu tester VAG in timpul functionarii motorului ) care trebuie sa aiba parametrii de comanda modificati din ECU in urma informatiilor venite de la senzori. Exista un mecanism de autoreglare a amestecului pt a avea noxele minime la iesire din motor. Mai trebuie verificate diferentele intre sondele 1 si 2 ( 1 este inainte de catalizator si 2 dupa ) Apoi se da un verdict...! Toata operatiunea este foarte complexa si necesita cunostinte aprofundate in domeniu...pentru a diagnostica corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

silviu321, inainte de a intra in chestii mai complicate incearca o curatare+adaptare a clapetei de acceleratie. Poate scapi doar cu atat :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salut,

dupa lungi dezbateri cu buzunarul meu am decis impreuna sa alegem: varianta 3.

....

Ai promis ca ne tii la curent cu evolutia...ai rezolvat ceva ? poti sa scrii sa vada si altii...

Nu vreau sa par rautacios dar am impresia ca unii doar se folosesc de forum si membrii pentru a-si rezolva problemele apoi dispar...

Spiritul skodarilor este "skodarii se ajuta intre ei"...dar dintre cei care sunt mai noi aparuti nu observ o atitudine corespunzatoare ideii...

Poate ar trebuii mai mult promovata si aplicata de moderatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema in general este ca in 99% din cazurile in care ai dat un sfat si iese prost auzi feedback-ul si tot in 99% din cazurile in care dai un sfat si iese bine nu mai auzi nimic. De ajutat tot ne vom ajuta chiar daca unii revin cu pareri sau nu mai revin deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corecte ultimele observaţii, votez şi eu, (am Cordoba, şi stau mult pe secţiunea Fabia, din raţiuni de similitudine tehnică + faptul că sunt mult mai răspandite). Ar trebui cumva plasată o atenţionare, ceva, genul "aţi cerut puncte de vedere, vi s-a răspuns, aţi c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unui prieten i se aprinde martorul check engine si se opreste motorul. Meseriasii de la service spuneau ca e de vina debitmetrul. Are fabia AUA 55 kw break debitmetru? Unde este amplasat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
........ ma voi duce de acu la un service vw mai ok, unde imi face revizia ca la carte. nu la fusherii aia de la Procar. la orice problema semnalata, la orice zgomot aparut la masina imi raspund acelasi lucru. asa face motoru asta de 1.2. ......

Poti sa-mi recomanzi un service in Timisoara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Na.. ca de ce ti-e frica nu scapi. Imi doream din tot sufletul sa nu pateasca ceva, dar inevitabil s-a intamplat.

Aseara am alimentat de la un petrom (aprox 7 litri - 95). Am mers vreo 20-30 km. Azi pe la 12 am facut un drum (15 km) si m-am intors acasa.

Am stat 10 min dupa care am plecat iar la un drum scurt. Tin sa precizez ca am mers cat se poate de elegant si la consum. Fara turatii mari, bruscari si alte chestii.

In drum spre casa, opresc la un semn de cedeaza, se face un culoar pe care sa trec. Cand sa accelerez, tragea greu de tot, tremura toata. Am mai mers 10 metri si s-a aprins martorul de control electronic al motorului, iar dupa cateva secunde s-a aprins si cel de ASR. Am oprit motorul, dupa 20-30 secunde l-am repornit s-au aprins iar martorii amintiti mai sus.

Motoru merge in 2-3 cilindrii. Bujiile par sa fie in regula, dau scanteie (cred ca n-au fost schimbate niciodata). Se pare ca injectoarele 3 si 4 nu functioneaza cum trebuie (sau deloc). Zic asta pt ca uneori isi mai revine, parca merg toate 4 dar tot neregulat. Posibil sa fie si de la filtrul de benzina sau pompa de benzina.

Motorul este 1.4 mpi AQW 68 cai din 2002, cu ~65.000 km, toate reviziile facute la porsche (:().

Tin sa precizez ca in afara de asta, alte probleme n-am avut cu ea, doar usoare trepidatii la relanti. Si termostatul cred ca este defect (la un drum in afara orasului acul de temperatura scadea aproape de 0)

Are cineva si alte idei ? Sfaturi ? A mai patit cineva asa ?

ps: scuze daca am postat aiurea, dar topicul asta mi s-a parut cel mai relevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, l-am cumparat acum aprox 6 luni de la un prieten.

Pana la urma am aflat care era cauza. Bobina de inductie (model monobloc) s-a stricat si nu dadea impulsul corect catre bujie si de aceea mergea in 2 cilindri. 7 bulioane costa piesa la serviceul skoda la care am fost :-S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

condoleante pt. bobina... :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda... Intr-un fel e mai bine ca bobina era buba, pt ca eu suspectam pompa de benzina (care e mult mai scumpa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!