Jump to content

Schimb ulei & filtru


variant
 Share

Postare recomandată

Faptul ca un anumit tip de ulei sau de filtru este de "prim montaj" (factory fill / factory fit) este un punct pozitiv pentru producatorul respectiv si e o garantie ca produsul corespunde din toate punctelele de vedere cerintelor tehnice.

Dar sa nu uitam ca in ultimii ani si mai ales acum cu criza producatorii auto incearca sa-si minimizeze costurile si asta nu de putine ori duce la un compromis in zona calitatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am indraznit si eu sa-mi schimb uleiul cu propriile minutze, enervat de faptul ca la schimbul anterior facut la service, desi totul a decurs fara incidente in operatia propriu zisa, la sfirsit individul a trintit capota de mi-a sarit un bec de far de la locul lui iar in final s-a si ars. Deci m-a costat schimbul plus 120lei becul !

Insa acum facind-o singur am patit doua chestii "interesante":

- la scoaterea capacului, elementul filtrant a iesit si el plus cu tija aceea de pe mijloc, iar uleiul din filtru s-a scurs inapoi (in baie sper). Practic in doua trei secunde s-a golit corpul filtrului. Mentionez ca la momentul intimplarii busonul de la baie era scos (primul l-am desfacut pe asta). Este normal ceea ce s-a intimplat (ca uleiul sa se scurga din filtru daca busonul e desfacut) ?

- la sfirsit cind sa arunc ambalajul filtrului am gasit o punga cu doua garnituri: una mare si una mica (mai ceva ca doua rindunici :unsure: ). Eu m-am albit un pic si am cugetat (in sfirsit, am facut-o). Poanta e ca citind (doamne ce-am putut sa fac), am constatat ca cea mare ar fi trebuit pusa la capac, iar cea mica pe tija aceea care vine pe mijlocul elementului filtrant. Ori eu n-am vazut nici "picior" de garnitura cind am desfacut agregatul. Deci n-au fost nici inainte, cu schimbul facut de meseriasi. Ma rog. Acum intrebarea mea: cit de grav e daca nu am puse acele doua garnituri ? Despre cea mare ma astept la eventuale supurari (am mers deja 150km pina acum si totusi n-am vazut nimic pe la capac). Ma ricaie aia mica - e si a naibii oare ?

Vazind cam cum a decurs treaba m-a mai trecut un gind - am mai intrebat chestia asta intr-o alta discutie - ce ar insemna schimbarea filtrului cu totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut.

imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie. problema este ca am incercat sa dau un search dar imi da o eroare pe forum.

detin un VW caravelle din 2001 cod motor axg 460k km rulatzi. Astazi ma intalnesc cu un amic care ma intreaba daca nu ma intereseaza ulei de motor Mobil1 la jumate de pretz. ( nu ma intrebati unde lucreaza). Problema e ca nu stiu de care sa ii cer stiu ca in masina am ulei mobil 1 dar nu mai stiu exact tipul. parca tin minte ca e 10w40 ceva Syn power sau ceva apropiat.

va rog daca puteti sa ma lamuriti care ar fi cel mai ok ulei pentru motorul meu din gama Mobil1

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau fiind TDI non-pd, are nevoie de specificatia de ulei VW 505.00. O lista cu uleiurile Mobil care respecta aceasta norma gasesti aici.

Eu iti recomand MOBIL SYNT S 5W-40.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C

Si eu imi schimb uleiul singur.

In primul rand se desface capacul filtrului, se scoate filtrul, apoi se desface busonul capacului de culbutori (pe unde pui uleiul) si in cele din urma se da drumul la ulei (desfacand busonul baii de ulei)

Cu garniturile nu-ti face griji. Sigur le ai acolo si poti sa le lasi asa pana la urmatorul schimb.

Ca sa schimbi filtrul cu totul, il desfaci pe cel de pe masina si il pui pe celalalt, apoi urmaresti nivelul uleiului pe joja, completand daca e nevoie.

Ca sa fim on topic, ce ulei si filtru ai folosit?

Modificat de cris tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa aleg. sunt sigur ca in masina am 10w40 functionarea este impecabila.:D :unsure:

da ai dreptate cu norma 505.00 am citit in germana cartea si am vazut ca este precizata aceasta norma.

care este diferentza intre cele doua uleiuri 10w40 din gama mobil1? care ar fi mai potrivit pentru motorul meu rulat 460k km

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cris

Multumesc mult. Ai dreptate, am gasit un tutorial despre schimbarea filtrelor, inclusiv cel de ulei, asa ca am capatat "curaj" si am desfacut din nou capacul filtrului si am vazut ca:

- ambele garnituri erau totusi la locul lor, deci am acuzat degeaba mecanicii. Probabil ca nestiind unde sa fiu atent, am sarit "peste". Asa ca n-am avut de facut decit sa le schimb, sa le pun pe cele noi.

- uleiul se scurge, dar numai pina la o anumita adincime, cam 1-2 cm de fundul corpului, de unde pe mijloc incepe o teava un ghidaj pentru filtru care nu mai permite scurgerea. Acum am scos si restul de ulei ce raminea, cu o seringa imensa (de 60ml!) si un furtun atasat. Asa ca am vazut si cum arata partea de jos a corpului cu orificiile pe care pleaca uleiul mai departe in circuit.

- desi in tutorial zice ca stringerea capacului se face, ca si la filtrele vechi care se schimbau complet, cu mina la liber, in momentul in care n-am mai putut stringe cu mina i-am mai dat un zvic cu cheia.

Cit despre schimbarea totala a filtrului, acum ca am rezolvat nelamuririle nu mi se mai pare o solutie. Era o chestie daca se inlocuia ca la sistemele vechi, cu mina...Ori ce-am vazut pe-acolo nu prea seamana. Daca e corecta schema de pe documentatie, atunci e deranj mare sa-l schimbi cu totul.

Mersi mult inca o data.

@neobsound

Daca-i vorba de Mobil, ai de ales intre Synt S 5W-40 si Super S Turbo Diesel 10W-40. Ca performante, primul este mai bun (asigura porniri la rece mai bune, rezistenta la uzura superioara). Dar tu ai folosit 10W-40 pina acum. Asa ca tu hotaresti daca mergi in continuare pe 10w sau treci la 5W. Depinde ce consum ai la numarul ala de km - 5W il va mari. Asta-i "pericolul" cu el, dar la performanta repet "nu discuta" cu 10W - se vede ca-s clase diferite. De aceea si eu te sfatui sa alegi 5W-ul, daca n-ai probleme cu consumul.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul de ulei este foarte mic. am cumparat 6l de ulei din care la schimb mecanicul a pus 5,5l . cealalta jumatate de litru am completat pe la 7 mii de km. acuma am facut cu schimbul asta aprox 11k km si se vede pe jos putin scazut fata de jumatatea intervalului marcat.

Synt S 5W-40 am in pasatul de la firma si la un schimb facut al 15k km trebuie sa completez 2l. (motor 1.9 tdi 115 cai)

NU ma deranjeaza faptul ca trebuie sa completez ulei. Vreau doar sa circul cu constiintza impacata ca am ales un ulei potrivit pentru motorul si turbina mea.

ps: neamtzul de la care am cumparat-o a folosit liqui moly.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C

Si eu imi schimb uleiul singur.

In primul rand se desface capacul filtrului, se scoate filtrul, apoi se desface busonul capacului de culbutori (pe unde pui uleiul) si in cele din urma se da drumul la ulei (desfacand busonul baii de ulei)

De fapt, se scoate busonul de umplere si joja se da jos scutul (unde exista) si se desface busonul de golire de pe baia de ulei. Abia dupa se demonteaza filtrul sau carcasa elementului filtrant.

La filtru e simpla treaba, se curata toate suprafetele cu ceva care nu lasa scame in urma si se unge cu un pic ulei curat, mai ales unde calca garniturile. Se pun garniturile noi, se ung si ele, si se monteaza noul filtru. Se strange la cuplul indicat, sau la mana plus 1/4 ture - 1/3 ture. Mai bine mai putin si se mai strange ulterior daca e nevoie decat filet avariat in zona.

Se monteaza busonul de golire si joja inapoi, si se pune ulei cat s-a scos (daca s-a colectat in vas gradat), sau in lipsa vreo 70-80% din cantitatea nominala pentru un schimb. Se asteapta macar vreo 10 minute inainte sa se masoare nivelul si se completeaza cat e cazul ca sa ajunga in zona de maxim pe joja, tinand cont de faptul ca de obicei intre reperele de minim si maxim incape fix 1l. Se pune busonul.

Se porneste motorul si se lasa la relanti (lampa de presiune ulei trebuie sa se stinga si sa ramana stinsa) si se inspecteaza sa nu existe scurgeri in zonele unde a intervenit mesterul casnic.

Uleiul vechi e de preferat sa-l duceti la un punct de colectare, nu la ghena si nu turnat in canal pentru ca e toxic si frumos e sa nu (scuzati) defechezi langa unde mananci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spui tu...

Nu am vrut sa intru in detalii

Dar ne explici si noua de ce mai intai se da drumul la ulei si apoi se scoate filtrul?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am schimbat pana la urma singur, uleiul si filtrele, in afara de cel de polen.

Am avut ce-i drept si putin ajotor :offtopic: Mai facusem operatiunile de mai multe ori la masini, modele mai vechi care avea fitru clasic nu cartus ca la golf, asa ca am preferat ajutorul cuiva care a mai facut operatiunile.

Totul se face cam cu a spus si fx_ mai sus.

Prima data am dat jos capacul de pe motor si am scos joja si busonul. Apoi a urmat desfacerea scutului si dat drumul la ulei, dupa care am desfacut filtrul de ulei din carcasa lui. Restul de ulei ramas in carcasa filtrului eu l-am scos cu un burete (dar ideea lui Viorel cu o seringa e chiar mai buna). Mentionez ca eu am avut suficient timp, asa ca am last mai bine de o ora sa se scurga tot uleiul, apoi am inceput monajul in sen invers. Capacul cutiei filtrului de ulei am curatat-o, am inlocuit cele doua garnituri, iar de strans am preferat sa o strang capacul pana la pozitia la care fusese strans in prealabil.

La service mi-au cerut 80 de lei manopera ca sa-mi schimba uleiul si filtrele (fara cel de polen), asa ca am preferat sa o fac eu. Pentru cineva care a avut inainte o masina mai veche (in cazul meu Dacia :D :) ) si care a mai pus mana pe cate o cheie si mai are si un loc unde sa o faca, operatiea nu e deloc dificila. Preferabil pentru prima data sa fie facuta sub indrumarea cuiva care a mai facut operatia... iar apoi totul o sa mearga ca uns ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In tutorialul de care pomeneam mai devreme intai se scoate surubul de la baie cu o inelara de 19". Apoi, in ordine, ei se apuca si schimba filtrul de...aer! Abia dupa care continua si desfac capacul filtrului de ulei. Deci cred ca o fac pur si simplu din motive de timp de scurgere ulei. Acum zic ca nu are importanta ordinea. Tutorialul de care tot spun e pentru Seat Leon

http://www.fullcustom.es/data/car_leon_man...e-sustituir.pdf

La inceput m-am speriat si m-a preocupat ordinea de desfacere pentru ca o parte din uleiul din filtru s-a dus inapoi in baie si nu retinusem ca trebuie sa se intimple asta. Am pus-o pe seama faptului ca am scos intai surubul de la baie, dar a doua oara cind am scos doar capacul filtrului a facut la fel. Uleiul s-a scurs si asa si abia acum am vazut acel "git" de pe mijlocul corpului ce limiteaza cit din ulei se scurge - nu se duce chiar tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ne explici si noua de ce mai intai se da drumul la ulei si apoi se scoate filtrul?

Unele motoare au/aveau filtrul montat din constructie mai jos, te poti trezi ca galgaie prin filtru daca masina nu e perfect dreapta. Altele au chiar filtrul la nivelul baii, si in loc sa scoti uleiul pe buson il scoti pe la filtru, si in principiu e bine, cand faci recomandari la modul general sa le faci intr-un mod "antiprost".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect Fx !

Nota 10

Cand schimbam uleiul la dacia cea veche desfaceam intai busonul de la baie si apoi filtrul.

La mine si la Viorel C elementul filtrant se afla deasupra. Dupa ce il desfaci se mai scurge ceva ulei(nu mult).

Acuma nu trebuie sa te superi pe mine dar logica mea spune ca mai intai sa desfaci filtrul.

De-asta am spus mai sus "mai intai".... In fond, fiecare schimba cum crede de cuviinta.

Important este sa schimbam uleiul la timp.

Numa bine :vaidecapulmeu:

Modificat de cris tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul lucru este temperatura uleiului, care trebuie ca motorul sa fie la temperatura de lucru.

apoi la filtru de ulei trebuie cheie speciala pentru a nu fi plesnit.Se scoate primul filtru de ulei, apoi restul, pentru a se putea scurge tot uleiul din filtru.

Viorel, nu vrei sa te duci la mecanicul meu.schimbul e 60 de lei si e singurul care masoara nivelul de doua ori pe joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos de oferta Cristi. Daca spun ca uleiul pe care l-am pus e Liqui Moly HighTech 5W40, mai e valabila oferta ? :icon_thumright:

Ca sa fiu serios ar fi mai util sa ma duc si sa-i pun degetele aluia sub capota si sa-i trintesc una peste ele ca sa simta cam ce-am simtit eu si poate se-nvata si minte...

Sa stii ca eu am folosit o cheie d-aia cu miner surub si-a mers. Singura chichita a fost sa pun pe interiorul bratarii o bucata de cauciuc taiata dintr-o curea de alternator. Fara asta patineaza.

Daca te uiti in tutorialul al carui link l-am pus mai sus, o sa vezi ca si ei folosesc exact aceeasi cheie. Si la ei merge si fara cauciuc ceea ce inseamna ca ultima oara n-a fost strins de mecul roman.

Pe cei ce-i intereseaza Liqui Moly de care-am zis costa 150lei bidonul de 5L Made in Germany. Eu l-am cumparat de la magazinul AutoPuls de la intrarea in tirgul Vitan (e unul din magazinele de pe sosea, de linga intrare).

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o nelamurire.

in cartea tehnica a masinii mele scrie ca am nevoie de 5.5l ulei care sa respecte normele vw 505 00

Sunt putin confuz acuma pentru ca azi am deschis capota sa completez cu lichid de parbriz iar langa radiator am gasit un sticker pe care scria oil.... 506 00

;) :Driver: :D aaa pana al urma ce sa caut?

dupa cum a scris HIRO... MOBIL SYNT S 5W-40.. ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi fara grija pe ce-a zis hiro, ca nu gresesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut.am o octavia1-2006 motor alh 90cp si pur si simplu nu stiu cu ce sa-i fac schimbul de ulei[fiecare are cate-o parere,multi cred ca reprezinta si ceva interese ,recomandand un anumit tip de ulei ] precizez ca pana acum am avut aral 5w40 dar este o isterie cu acest castrol de nu poti sa mai inteleg nimic.masina mea este la al-3-lea schimb si am 36.000km??[schimbul de 3 ani caci km sunt departe].mentionez faptul ca am auzit caci aralul este singurul ulei pt. care nemti nu au dat licenta de fabricatie la nimeni deci ar fi "original".Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

daca avea Aral 5W40 full syn baga in continuare Aral. e un ulei bun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am luat 10W -40 tot la recomandarea unor specialisti ( Castrol Magnatec Uleiul) si filtrele toate sunt Made in Germany aduse de un prieten.... :(

Tin sa precizez ca toata afacerea m-a costat 340 Ron asta insemnand 5 l ulei, Filtru aer, filtru pole, filtru motorina.

Ce ziceti este bine cu 10w in loc de 5W....au fost scumpe tinand cont ca sunt originale Germany?

Modificat de BV21DMY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Tu faci glume cu noi !

Pai intr-un motor pompe-en duse tu pui 10w 40.Verifica daca masina ta este pompe-en duse sau macar scrie-ne tipul de motor din talon (e o combinatie de trei litere: la mine este AXR) sa identificam .

Daca este pompe en duse trebuie schimbat imediat ca gripezi axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce tip de ulei este recomandat pentru 2.0 fsi si cat intra ? Caut peste tot informatia asta dar nu am gasit nimic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti, dupa ce am citit posturile despre ulei, vin si eu cu o intrebare la care nu am gasit nici un raspuns pe aici. I-am facut schimbul de ulei masinii afara din tara ca asa s-a intamplat, si are ulei sintetic FUCHS de 5w40. Problema e ca masina dupa vreo 5000 de km mi-a mai papat din el si as mai avea nevoie sa completez foarte putin, doar ca pe aici pe la noi nu se gaseste. Credeti ca as putea sa pun ulei sintetic, tot de 5w40, tot cu aceleasi norme VW., dar de la alt producator?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a mai folosit OMV BIXXOL extra 10W40? Cautam de ceva vreme un ulei cu norma 502.00 care eventual sa fie si recomandat pt 1.4 16V. Pe de alta parte, ma gandeam sa folosesc un singur tip de ulei pt ambele masini din semnatura. Bixxolul asta pare sa rezolve toate problemele. Precizez ca amandoua masinile au peste 100000km.

La filtrul de ulei care e smecheria? Am auzit prin service-uri ca trebuie sa aibe o supapa speciala si ca nu toate filtrele ar avea "facilitatea" asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!